Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

a28 ongeluk met paarden trailer

 
Profiel   

pillow schreef
Bovenstaande reactie vd vrachtwagenchauffeur is niet bepaald netjes. Maar een auto met trailer hoort ook op de rechterbaan en moet ook doorrijden, dus 90 km. Dan kan een vrachtwagen in principe geen last van je hebben. Want die mogen ook niet sneller. Ik weet dat er zijn die harder gaan maar dan hebben ze geen recht van spreken.


Op een driebaans weg mag je met aanhanger op de tweede baan rijden.

En superpony, ook Nederlandse vrachtwagenchauffeurs kunnen enorm aso zijn. Drukken, kort inhalen, slingeren (en als je dan in de cabine kijkt bij inhalen, hebben ze een telefoon of papieren in de hand), 3 km van te voren alvast middenop gaan rijden voor splitsende wegen, tien km over doen om in te halen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 00:24 



 
Profiel   

Dit is echt mijn grootste angst! Ik irriteer mij al vreselijk als iemand mij afsnijd.

Wat kan je het beste doen wanneer er iemand voor je op zijn rem trapt, als uitwijken op zo’n manier als dit eindigt? Er tegenaan rijden zal ook niet de oplossing zijn, maar hard remmen kan ook fout gaan.

Ik vraag mij vooral af waar altijd die haat naar paarden vandaan komt, ik hoor (vooral mannen) heel vaak zeggen “ik haat paarden”...waarom? Ik kan mij niet voorstellen dat ze allemaal iets naars met een paard hebben meegemaakt >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 01:17 



 
Profiel   

Melisje_92 schreef
Dit is echt mijn grootste angst! Ik irriteer mij al vreselijk als iemand mij afsnijd.

Wat kan je het beste doen wanneer er iemand voor je op zijn rem trapt, als uitwijken op zo’n manier als dit eindigt? Er tegenaan rijden zal ook niet de oplossing zijn, maar hard remmen kan ook fout gaan.

Ik vraag mij vooral af waar altijd die haat naar paarden vandaan komt, ik hoor (vooral mannen) heel vaak zeggen “ik haat paarden”...waarom? Ik kan mij niet voorstellen dat ze allemaal iets naars met een paard hebben meegemaakt >;)


Omdat ze bang zijn voor paarden vaak zeggen mensen daarom ik vindt ze niks. Maar als man zijnde is dat niet stoer natuurlijk om te zeggen dat je bang bent voor een paard :'). Maar mijn algemene ervaring met mensen die zeggen ik heb er een hekel aan is de achterliggende gedachte altijd angst als je erop doorvraagt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 02:30 



 
Profiel   

Zo heb ik eens een Aldi wagen op mijn kont gehad, lees 1,5 meter achter mijn trailer blijven hangen, maakte niet uit of ik harder of zachter ging rijden.

Ik heb zijn baas gebeld en die heeft het netjes afgehandeld.
Chauffeur moest mij bellen en heeft dat ook netjes gedaan.
Uitgelegd wat zijn aktie voor gevolgen kan hebben mocht er bv een jong of onzeker paard in staan.
Hij heeft wel 1000x zijn excuus aangeboden en had er geen besef van.

Bij zijn leidinggevende aangegeven dat hij dit eens moest bespreken met zijn chauffeurs en dat vond hij een goed idee.

Druppel op een gloeiende plaat maar dan nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 08:10 



 
Profiel   

Vrachtwagens vind mijn paard heel spannend. Maar vaak gaat dat wel goed want zij zitten vaak op de 80 en ik mag 90. Er zijn aantal vrachtwagens die harder gaan maar die halen de 80 rijders ook in. Ene keer blijf ik rond de 80 in colonne rijden, andere x haal ik mee in met een 90er. Maar zoveel mogelijk mee in de flow om geen ellende of irritatie op te wekken.

Rotonde is wel een ding idd. Of bochten niet iedereen heeft dat geduld helaas... Ik trek zodra ik recht ben wel vrij vlot en hevig op. Idem om verkeer niet te irriteren. Maar op wegn met veel bochten of hobbels of onbekend is dat soms wel lastig...

Blijf altijd wel een ding dat onderweg zijn. Zeker als je dan weer zulke ellende leest....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 10:17 



 
Profiel   

Melisje_92 schreef
Ik vraag mij vooral af waar altijd die haat naar paarden vandaan komt, ik hoor (vooral mannen) heel vaak zeggen “ik haat paarden”...waarom? Ik kan mij niet voorstellen dat ze allemaal iets naars met een paard hebben meegemaakt >;)


Waar de haat vandaan komt, geen idee. Maar ik rij (nou ja reed, want door Corona nu veel minder) zeer regelmatig over de weg langs het knhs centrum en ook ik "baal" als ik achter een trailer terechtkomt. En ik weet zelf ook hoe ik met een trailer moet rijden. Dus ik begrijp waarom er zo gereden wordt. Maar toch.

Mensen die daar geen weet van hebben (want hey, rijden is enkel op je kont zitten. En iedereen moet maar aan de kant door die stinkende beesten), die zullen zich er nog veel harder aan storen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 10:31 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Melisje_92 schreef
Dit is echt mijn grootste angst! Ik irriteer mij al vreselijk als iemand mij afsnijd.

Wat kan je het beste doen wanneer er iemand voor je op zijn rem trapt, als uitwijken op zo’n manier als dit eindigt? Er tegenaan rijden zal ook niet de oplossing zijn, maar hard remmen kan ook fout gaan.

Ik vraag mij vooral af waar altijd die haat naar paarden vandaan komt, ik hoor (vooral mannen) heel vaak zeggen “ik haat paarden”...waarom? Ik kan mij niet voorstellen dat ze allemaal iets naars met een paard hebben meegemaakt >;)


Omdat ze bang zijn voor paarden vaak zeggen mensen daarom ik vindt ze niks. Maar als man zijnde is dat niet stoer natuurlijk om te zeggen dat je bang bent voor een paard :'). Maar mijn algemene ervaring met mensen die zeggen ik heb er een hekel aan is de achterliggende gedachte altijd angst als je erop doorvraagt.


Ja dat denk ik idd ook, maar 9 van de 10 hebben waarschijnlijk nog nooit een paard van dichtbij gezien :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 11:50 



 
Profiel   

Mando schreef
Zo heb ik eens een Aldi wagen op mijn kont gehad, lees 1,5 meter achter mijn trailer blijven hangen, maakte niet uit of ik harder of zachter ging rijden.

Ik heb zijn baas gebeld en die heeft het netjes afgehandeld.
Chauffeur moest mij bellen en heeft dat ook netjes gedaan.
Uitgelegd wat zijn aktie voor gevolgen kan hebben mocht er bv een jong of onzeker paard in staan.
Hij heeft wel 1000x zijn excuus aangeboden en had er geen besef van.

Bij zijn leidinggevende aangegeven dat hij dit eens moest bespreken met zijn chauffeurs en dat vond hij een goed idee.

Druppel op een gloeiende plaat maar dan nog.


Goed gedaan Mando. Veel hebben ook inderdaad echt geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 12:00 



 
Profiel   

Melisje_92 schreef
Dit is echt mijn grootste angst! Ik irriteer mij al vreselijk als iemand mij afsnijd.

Wat kan je het beste doen wanneer er iemand voor je op zijn rem trapt, als uitwijken op zo’n manier als dit eindigt? Er tegenaan rijden zal ook niet de oplossing zijn, maar hard remmen kan ook fout gaan.

Ik vraag mij vooral af waar altijd die haat naar paarden vandaan komt, ik hoor (vooral mannen) heel vaak zeggen “ik haat paarden”...waarom? Ik kan mij niet voorstellen dat ze allemaal iets naars met een paard hebben meegemaakt >;)


Enige wat je kan doen is hard remmen, bij abrupt uitwijken heb je grote kans dat je trailer op zijn kant gaat. Verder altijd met een dashcam rijden i.c.m. met een trailer, dan heb je bij een incident i.i.g. bewijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 12:17 



 
Profiel   

Mando schreef
Zo heb ik eens een Aldi wagen op mijn kont gehad, lees 1,5 meter achter mijn trailer blijven hangen, maakte niet uit of ik harder of zachter ging rijden.

Ik heb zijn baas gebeld en die heeft het netjes afgehandeld.
Chauffeur moest mij bellen en heeft dat ook netjes gedaan.
Uitgelegd wat zijn aktie voor gevolgen kan hebben mocht er bv een jong of onzeker paard in staan.
Hij heeft wel 1000x zijn excuus aangeboden en had er geen besef van.

Bij zijn leidinggevende aangegeven dat hij dit eens moest bespreken met zijn chauffeurs en dat vond hij een goed idee.

Druppel op een gloeiende plaat maar dan nog.

Jaren geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt op de A1 ergens in Twente. Niet met een wagen van de Aldi, maar van een regionale transporteur. Mijn paard is altijd rustig op de trailer en als hij dat niet is, dan weet ik dat het foute boel is. In dit geval gebeurde er wat Mando ook beschrijft: een vrachtwagen op korte afstand van mijn trailer die steeds mijn snelheid aanhield, of ik nou harder of zachter ging rijden. Gelukkig moest ik op een gegeven moment de snelweg af, maar het waren spannende kilometers.

Na thuiskomst heb ik het bedrijf gebeld en mijn verhaal gedaan. Degene die ik aan de telefoon had toonde alle begrip en zou het intern bespreken. Word ik een uurtje later gebeld door de chauffeur. Ik dacht nog: WTF, hebben ze mijn nummer doorgegeven! Maar er viel heel goed met die man te praten en ook hij had alle begrip. Hij kon zich alleen totaal niet herinneren dat hij kilometers lang achter een paardentrailer had gereden, maar hij moest het wel zijn geweest, want hij was de enige van het bedrijf die op die ochtend op de betreffende route had gereden.

Misschien vond ik dat nog wel het ergste: dat hij geen flauw benul had dat hij achter een trailer had gereden. :n

Ik hoop dat ik in ieder geval zijn ogen heb geopend, maar misschien was het ook wel een druppel op een gloeiende plaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 12:44 



 
Profiel   

Ik onthoud ook niet achter wie ik allemaal rijd, hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 13:25 



 
Profiel   

Ik hoop dat je mijn punt begrijpt?

Als ik achter een trailer rijd, dan houd ik afstand. Dat zou iedereen moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 13:27 



 
Profiel   

Ik houd altijd afstand. En ik snap je punt wel, maar niet je verbazing dat iemand niet onthoudt achter wie hij/zij rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 13:40 



 
Profiel   

Niet achter wie telt. Maar of je achter iemand die een dier/dieren vervoerd hebt gereden. Voor een beste tijd.
Dat hoor je als chauffeur toch wel te weten ja.

Fijn te lezen dat er goed op gereageerd wordt door bedrijven en chauffeurs indien er ergens melding van gemaakt wordt!
Levert toch weer wat begrip van beide kanten op :).


Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 13-12-20 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 13:48 



 
Profiel   

Misschien had ik het anders moeten formuleren: hij was zich er totaal niet bewust van dat hij kilometers lang zo dicht op zijn voorganger had gereden, nog los van het feit dat die voorganger een paard in een trailer achter de auto had.

Dat opgeteld bij de simpele regel 'trailer = veilige afstand aanhouden' maakt dat ik het een eng idee vind dat zo'n chauffeur dicht op een voorganger gaat hangen zonder de gevolgen te overzien. In mijn geval dus met een paard in de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 13:55 



 
Profiel   

Rivendell schreef
pillow schreef
Bovenstaande reactie vd vrachtwagenchauffeur is niet bepaald netjes. Maar een auto met trailer hoort ook op de rechterbaan en moet ook doorrijden, dus 90 km. Dan kan een vrachtwagen in principe geen last van je hebben. Want die mogen ook niet sneller. Ik weet dat er zijn die harder gaan maar dan hebben ze geen recht van spreken.


Op een driebaans weg mag je met aanhanger op de tweede baan rijden.


Ik weet dat dat mag, maar waarom zou je dat doen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 15:18 



 
Profiel   

Karin schreef
Misschien had ik het anders moeten formuleren: hij was zich er totaal niet bewust van dat hij kilometers lang zo dicht op zijn voorganger had gereden, nog los van het feit dat die voorganger een paard in een trailer achter de auto had.

Dat opgeteld bij de simpele regel 'trailer = veilige afstand aanhouden' maakt dat ik het een eng idee vind dat zo'n chauffeur dicht op een voorganger gaat hangen zonder de gevolgen te overzien. In mijn geval dus met een paard in de trailer.


Maar iemand die niks met paarden of dieren heeft gaat toch niet op zo'n kar letten?
Ik vind auto's met trailers ook schijt irritant want ookal zegt iedereen hier dat ze hun best doen om mee te rijden met het verkeer, er zijn er genoeg die niet vooruit te branden zijn.
Als je tussen de vrachtwagens 90 gaat rijden, zoals je mag, dan heb je als het goed is geen last van klevende en inhalende vrachtwagens, die zijn namelijk begrenst op 87. Als je op de teller strak 80 gaat rijden rijd je dus werkelijke snelheid onder de 80 en dan begrijp ik ook wel dat zo'n chauffeur gaat duwen, die hebben ook een planning en route en je kan best 90 karren met je trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 19:12 



 
Profiel   

Polly schreef
Als je tussen de vrachtwagens 90 gaat rijden, zoals je mag, dan heb je als het goed is geen last van klevende en inhalende vrachtwagens, die zijn namelijk begrenst op 87. Als je op de teller strak 80 gaat rijden rijd je dus werkelijke snelheid onder de 80 en dan begrijp ik ook wel dat zo'n chauffeur gaat duwen, die hebben ook een planning en route en je kan best 90 karren met je trailer.

Hmm, ja, dat is de theorie.
Als ik in de praktijk, op datzelfde stuk A28 als waar het hier over gaat, 95 km/u rij word ik ingehaald door vrachtwagens.
En (werk) verkeer (BE combinaties) met echt de meest bizar brede, zware en/of lange aanhangers.
Ik vraag mij serieus, iedere keer als ik daar rij, af of ik een memo gemist heb.
Dat dit een "jakker maar raak" proefvak is ofzo.
Er wordt op dat stuk echt heel hard gereden.

Ik kreeg vrijdag (in de avondspits) dan wel weer alle ruimte van mijn medeweggebruikers om van baan te wisselen en in te voegen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 20:53 



 
Profiel   

Polly schreef
Maar iemand die niks met paarden of dieren heeft gaat toch niet op zo'n kar letten?
Ik vind auto's met trailers ook schijt irritant want ookal zegt iedereen hier dat ze hun best doen om mee te rijden met het verkeer, er zijn er genoeg die niet vooruit te branden zijn.
Als je tussen de vrachtwagens 90 gaat rijden, zoals je mag, dan heb je als het goed is geen last van klevende en inhalende vrachtwagens, die zijn namelijk begrenst op 87. Als je op de teller strak 80 gaat rijden rijd je dus werkelijke snelheid onder de 80 en dan begrijp ik ook wel dat zo'n chauffeur gaat duwen, die hebben ook een planning en route en je kan best 90 karren met je trailer.

Ik hield mij netjes aan de snelheid en reed zeker niet 'schijtirritant'. Ruimte maken door zelf sneller te gaan rijden hielp niet, want dan kwam hij achter me aan (hoezo begrensd, ik weet toch zelf wat daar gebeurde?). Inhalen ging daar niet, want op de linkerbaan was het spits.

Zeker als vrachtwagenchauffeur moet je je IMO continu realiseren dat jouw remweg en kreukelzone van een heel ander kaliber zijn dan die van de meeste weggebruikers. Pas je rijgedrag daarop aan, ook als je trailercombinaties maar 'schijtirritant' vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 21:51 



 

Dat begrenzen is wel voor enkele kilometers te manipuleren. Ik weet niet meer 100% hoe het ging, maar het had te maken met de bandgrote etc. Een vriend van ons is vrachtwagenchauffeur en daar gingen altijd speciale banden onder die ze enkel daarvoor gebruikten. Hierdoor werd 90 in praktijk een 95/96.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 21:59 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Als ik in de praktijk, op datzelfde stuk A28 als waar het hier over gaat, 95 km/u rij word ik ingehaald door vrachtwagens.
En (werk) verkeer (BE combinaties) met echt de meest bizar brede, zware en/of lange aanhangers.
Ik vraag mij serieus, iedere keer als ik daar rij, af of ik een memo gemist heb.
Dat dit een "jakker maar raak" proefvak is ofzo.
Er wordt op dat stuk echt heel hard gereden.

Ik heb dezelfde ervaring op bepaalde stukken op de A1 en de A27. Met een trailer rijd ik tussen de 90 en 95. Als ik daarmee te dicht op mijn voorganger kom die 90 of misschien nog wel een fractie langzamer rijdt, dan pas ik mij daaraan aan. Als het verkeer het niet toelaat, dan haal ik ook niet in.

Dat geeft een vrachtwagenchauffeur achter mij echter niet het recht om te gaan kleven en duwen omdat hij aan zijn planning is gebonden, omdat hij een schijthekel heeft aan trailercombinaties of misschien wel omdat hij ruzie heeft met zijn vrouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 22:35 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Dat begrenzen is wel voor enkele kilometers te manipuleren. Ik weet niet meer 100% hoe het ging, maar het had te maken met de bandgrote etc. Een vriend van ons is vrachtwagenchauffeur en daar gingen altijd speciale banden onder die ze enkel daarvoor gebruikten. Hierdoor werd 90 in praktijk een 95/96.


Vroeger rolde je je vrachtwagen uit op gladde banden. Dan liep hij iets harder dan 90. Tegenwoordig gebeurt dit nog zelden omdat de APK garage zijn licentie kwijt kan raken. Dus vrachtwagens die 95 lopen zijn erg zeldzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 22:38 



 
Profiel   

pillow schreef
Bovenstaande reactie vd vrachtwagenchauffeur is niet bepaald netjes. Maar een auto met trailer hoort ook op de rechterbaan en moet ook doorrijden, dus 90 km. Dan kan een vrachtwagen in principe geen last van je hebben. Want die mogen ook niet sneller. Ik weet dat er zijn die harder gaan maar dan hebben ze geen recht van spreken.


Zijn reacties op fb gaan vooral over de combinaties binnendoor en bij rotonde's bijv.

Daarbij moet je meerijden met het verkeer, maar zijn ergens waar 80 staat aangegeven is dat een max snelheid. Ik mag daar in principe ook 85 bijvoorbeeld. Dan hoeven mensen niet te gaan duwen, bumperkleven etc, want dan zijn zij fout, niet ik.

Daarbij kan degene achter me helemaal niet beoordelen wat ik in een trailer heb staan en is het heel duidelijk dat je vee vervoerd. Een dier kan ziek of gewond zijn en dan rij je misschien iets te langzaam. Ook al is dat storend, moet verkeer toch anticiperen als ze een trailer zien en waar ze er niet normaal langs kunnen even aanpassen.

Nu heeft een malloot gesneden en stond het hele verkeer stil, dus wat heb je dan? Dan kan je beter allemaal een stukje langzamer rijden.

En geloof me; ik heb een half leven uren nutteloos in de file gestaan omdat er vrijwel altijd een ongeluk was gebeurt 's ochtends en of 's avonds. A6, A1, A10, was echt altijd feest.
De laatste 8 jr heeft mijn man op de A28 vrijwel dagelijks in de file gestaan. Ook bijna elke dag wel ongelukken als oorzaak.

En dan heb ik het niet over drukke spits, maar echt met zn allen op 1 baan moeten, langs de ongelukken etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 01:46 



 
Profiel   

_San87_ schreef
zodiacje schreef
[quote=Gloa"]

Ik snap het wel. Ze hopen dat de bestuurder zich vrijwillig meldt ipv te moeten wachten tot de politie actie onderneemt.


En dan? Schadeformulier invullen?
Lijkt me dat ze toch ook straf vervolging willen en dan heb je toch echt de politie nodig.

Serieus? Iets met iemand moeten zoeken en iemand die zichzelf meldt? Met de bijbehorende schuldverklaring.[/quote]


Wordt vaker gedaan hoor met zulke dingen. Social media gebruiken. Heeft meerdere keren het resultaat gehad dat de dader of degene die gezocht wordt zichzelf meld. Helemaal niet zo een gek idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 02:31 



 
Profiel   

En toch ben ik wel van mening dat paardenmensen ook absoluut niet heilig zijn. Wij rijden gisteren met normale auto op een 80 km weg en krijgen groen licht, vervolgens moeten wij vol in de ankers omdat er van links iemand met trailer vol door rood knalt.

Ja dan toeter ik ook omdat je twee auto's en je eigen combinatie zwaar in gevaar brengt. Rustig rijden op de rotondes met trailer vind ik logisch maar als je vervolgens 60 gaat rijden waar het 100 is en mensen pas na 20 minuten rijden de mogelijkheid hebben om je in te halen zorgt dat wel voor veel ergernis.

Zorg er als trailer bestuurder gewoon voor dat je een fatsoenlijke combinatie rijd en ga niet met je Ford ka en 1 paardstrailer op pad, durf je zelf niet goed te rijden vraag dan iemand anders.

Aso gedrag keur ik zeer af maar ik denk ook dat sommige trailer rijders hun eigen rijstijl en combinatie eens kritisch moeten bekijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 08:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen