Gaat Rutte aftreden?
Ja 13%  13%  [ 61 ]
Nee 86%  86%  [ 404 ]
Totaal aantal stemmen : 465

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gaat Rutte aftreden in maart?

 
Profiel   

Monica72 schreef
Opzouten met die man voor hij nog meer van ons geld weggeeft aan de EU

Texas02 schreef
Laten we hopen dat hij gaat aftreden. Weg met Pinokkio!


Lekker onderbouwd ook :')

Ach, je kan veel van hem zeggen. Heb niet op hem gestemd. Maar wel bewondering voor hoe hij NL door de crisis heen leidt. Ga er maar aan staan.
En er kunnen vast dingen beter. Maar ook dingen veel slechter. Ik ben blij met onze politiek.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 21:48 



 
Profiel   

N0a schreef
Ik ben benieuwd wie jullie dan als premier graag willen zien.


Ik zou mw Kaag wel eens als premier willen.
Ze hoort bij een middenpartij, dus dat kan makkelijk.

En behalve haar sexe ben ik onder de indruk van haar CV, haar internationale ervaring en haar diplomatieke gaven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 09:37 



 
Profiel   

Wat ik best jammer vind is dat de VVD geen vrouwelijk persoon als lijsttrekker heeft aangewezen. Ze zijn de grootste en een vrouwelijke MP zou wel gaaf zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 09:44 



 
Profiel   

Dat jij Kaag interresant vindt verbaasd mij Janneke?
Haar rol in de laatste Metoo gebeuren uit haar eigen partij is op zijn minst twijfelachtig en daarnaast is D66 (zeker van oorsprong) net als VVD meer voor de rijken als voor solidariteit. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 09:47 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Haar rol in de laatste Metoo gebeuren uit haar eigen partij is op zijn minst twijfelachtig en daarnaast is D66 (zeker van oorsprong) net als VVD meer voor de rijken als voor solidariteit. :)


Ik zeg niet dat zij mijn stem krijgt, maar een kabinet Kaag I lijkt mij leuker dan Rutte V.
Ik hoop beslist op cda en vvd in de oppositiebanken.

En die bedenkelijke rol lijkt mee te vallen: iemand had haar gezegd dat het opgelost was - en ze was boos toen dit niet bleek te kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 09:58 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Stel dat de PVV als grootste uit de bus komt
(ik moet er niet aan denken, maar stel dat)
dan verplicht dat de andere partijen niet om met de PVV te onderhandelen.


Best wel een denkbaar scenario deze verkiezingen. Ik vraag me af wat dat met het vertrouwen in de democratie gaat doen. Niet veel goeds vrees ik.

Ik zit zelf ook niet op de PVV te wachten maar ik zal never nooit VVD stemmen om te voorkomen dat de PVV de grootste wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 10:05 



 
Profiel   

purny schreef
Wat ik best jammer vind is dat de VVD geen vrouwelijk persoon als lijsttrekker heeft aangewezen. Ze zijn de grootste en een vrouwelijke MP zou wel gaaf zijn


Ik hoop eigenlijk vooral dat ze daar degene met de beste kwaliteiten hebben gekeken. Sekse maakt daarbij voor mij niet uit.
Of heb jij een vrouwelijk persoon op de lijst zien staan die meer geschikt zou zijn als lijsttrekker?
Ik heb niet alle mensen gegoogled eerlijk gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 11:06 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Sunnda schreef
Haar rol in de laatste Metoo gebeuren uit haar eigen partij is op zijn minst twijfelachtig en daarnaast is D66 (zeker van oorsprong) net als VVD meer voor de rijken als voor solidariteit. :)


Ik zeg niet dat zij mijn stem krijgt, maar een kabinet Kaag I lijkt mij leuker dan Rutte V.
Ik hoop beslist op cda en vvd in de oppositiebanken.

En die bedenkelijke rol lijkt mee te vallen: iemand had haar gezegd dat het opgelost was - en ze was boos toen dit niet bleek te kloppen.


Ze heeft zelfs een commissie ingesteld om het te onderzoeken. Je weet wel, een commissie, de beste manier om een doofpot zo ver als mogelijk onder een tapijt te schoffelen. En dat gaat prima lukken met een schandaal dat al na één dag uit het nieuws verdwenen was. Daar horen we nooit meer iets van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 12:41 



 
Profiel   

verootjoo schreef
purny schreef
Wat ik best jammer vind is dat de VVD geen vrouwelijk persoon als lijsttrekker heeft aangewezen. Ze zijn de grootste en een vrouwelijke MP zou wel gaaf zijn


Ik hoop eigenlijk vooral dat ze daar degene met de beste kwaliteiten hebben gekeken. Sekse maakt daarbij voor mij niet uit.
Of heb jij een vrouwelijk persoon op de lijst zien staan die meer geschikt zou zijn als lijsttrekker?
Ik heb niet alle mensen gegoogled eerlijk gezegd.

Om eerlijk te zijn niet. Maar Rutte heeft mij een beetje teveel vergeten in zijn voordeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 12:43 



 

Janneke2 schreef
Stel dat de PVV als grootste uit de bus komt
(ik moet er niet aan denken, maar stel dat)
dan verplicht dat de andere partijen niet om met de PVV te onderhandelen.

Over het algemeen is het netjes en goed gebruik dat de grootste partij de eerste informatie ronde leidt, maar die ronde kan erg kort zijn : 'geen belangstelling'.
En daarna gaan de andere partijen 'om elkaar heen dansen'.

Nee maar moet je eens opletten hoe gauw ze in de rij gaan staan als PVV de grootste wordt. Partijen als VVD en CDA, in de kern coalitiepartijen en qua beleid niet per se geschikt om oppositie te voeren, willen gewoon regeren en als dat betekent dat ze uiteindelijk hun achterban moeten laten vallen (ook maar deels) en om tafel te gaan met Wilders durf ik er echt goud op te zetten dat ze dat gewoon doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 17:09 



 
Profiel   

Emmaa_ schreef
Janneke2 schreef
Stel dat de PVV als grootste uit de bus komt
(ik moet er niet aan denken, maar stel dat)
dan verplicht dat de andere partijen niet om met de PVV te onderhandelen.

Over het algemeen is het netjes en goed gebruik dat de grootste partij de eerste informatie ronde leidt, maar die ronde kan erg kort zijn : 'geen belangstelling'.
En daarna gaan de andere partijen 'om elkaar heen dansen'.

Nee maar moet je eens opletten hoe gauw ze in de rij gaan staan als PVV de grootste wordt. Partijen als VVD en CDA, in de kern coalitiepartijen en qua beleid niet per se geschikt om oppositie te voeren, willen gewoon regeren en als dat betekent dat ze uiteindelijk hun achterban moeten laten vallen (ook maar deels) en om tafel te gaan met Wilders durf ik er echt goud op te zetten dat ze dat gewoon doen.


Als hun Neo liberale beleid op een andere manier niet door kan gaan dan zie ik ze er wel voor aan om het daadwerkelijk te doen ook. Alleen of Wilders er op zit te wachten dat weet alleen Wilders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 17:20 



 
Profiel   

Emmaa_ schreef
Janneke2 schreef
Stel dat de PVV als grootste uit de bus komt
(ik moet er niet aan denken, maar stel dat)
dan verplicht dat de andere partijen niet om met de PVV te onderhandelen.

Over het algemeen is het netjes en goed gebruik dat de grootste partij de eerste informatie ronde leidt, maar die ronde kan erg kort zijn : 'geen belangstelling'.
En daarna gaan de andere partijen 'om elkaar heen dansen'.

Nee maar moet je eens opletten hoe gauw ze in de rij gaan staan als PVV de grootste wordt. Partijen als VVD en CDA, in de kern coalitiepartijen en qua beleid niet per se geschikt om oppositie te voeren, willen gewoon regeren en als dat betekent dat ze uiteindelijk hun achterban moeten laten vallen (ook maar deels) en om tafel te gaan met Wilders durf ik er echt goud op te zetten dat ze dat gewoon doen.


Nee juist de VVD en het CDA hebben hele slechte ervaringen met Wilders, en aangezien Wilders de PVV is, gaan ze daar niet mee in zee. Dan gaan ze liever met D66, CU en de PvdA praten om een vijf partijen kabinet te vormen. En als ze GL erbij nodig hebben, dan gaan ze voor een zes partijen kabinet. Alles liever dan van Wilders afhankelijk te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 17:40 



 
Profiel   

Ik lees vol interesse mee en lees ook alle nieuwsberichten de laatste dagen over de toeslagen-affaire, maar kan de clue en wat er precies misgegaan is niet duidelijk vinden. Kan iemand dit kort samenvatten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 20:57 



 
Profiel   

Friesfanaat schreef
Ik lees vol interesse mee en lees ook alle nieuwsberichten de laatste dagen over de toeslagen-affaire, maar kan de clue en wat er precies misgegaan is niet duidelijk vinden. Kan iemand dit kort samenvatten?

Dat is een goede vraag - nu het antwoord nog...

En misschien is het precies de kern van de zaak: "het werd Kafka bij de belastingdienst".
Hoe precies...? Tja, er lagen een x aantal ingewikkelde regelingen mbt toeslagen.
(Soms gebeurt dat: als laten we zeggen drie, vier kabinetten telkens de boel iets bijstellen etc.)
Daarna kwam er een ingewikkeld formulier, en "wee je gebeente" als je en geen Nederlandse achternaam had -:(- en een klein foutje maakte.
Dan was je per definitie een fraudeur, moest je dingen terugbetalen waar je gewoon recht op had EN de feiten werden verborgen.
Voor de Tweede Kamer -:(-
voor de rechter -:(-
en ik herinner me dat plm een jaar terug na heel veel soebatten 'ouders hun dossier zouden krijgen', nou, er kwam papier, maar heel erg veel was weggelakt...

Ondertussen had je een belastingschuld, en de belastingdienst heeft voorrang, dus allerlei andere toeslagen, uitkeringen etc etc gingen linea recta naar de fiscus...
En compleet onschuldige mensen die een foutje in een formulier hadden gemaakt
(... van het type: ALS het fraude is, dan krijg je een taakstraf of 100 euro boete...)
raakten aan de bedelstaf, kwamen in de schuldsanering en werden bijvoorbeeld hun huurhuis uitgezet (want woontoeslag werd ook ingehouden).

"Onschuldig tot de schuld bewezen is / wordt uitgesproken door de onafhankelijke rechter" - niets ervan.
(Want de rechter kreeg ook geen echt zicht op wat er gaande was....)
-:(-

En dat sleepte zich zo'n tien jaar lang voort.
Uiterst beschamend voor een land dat een fatsoenlijke democratie wenst te zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 21:25 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Nee juist de VVD en het CDA hebben hele slechte ervaringen met Wilders, en aangezien Wilders de PVV is, gaan ze daar niet mee in zee. Dan gaan ze liever met D66, CU en de PvdA praten om een vijf partijen kabinet te vormen. En als ze GL erbij nodig hebben, dan gaan ze voor een zes partijen kabinet. Alles liever dan van Wilders afhankelijk te zijn.


Hoe meer stemmen er dus naar de PVV gaan hoe meer water de VVD bij de Neo Liberale soep moet doen. Zo erg is het dus helemaal niet als de PVV de grootste wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 22:22 



 
Profiel   

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/22/ru ... J_HNV_4lOY

Ik hoop toch echt dat meneer Rutte na dit, zoveelste, ( toeslagen) schandaal zijn biezen gaat pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 14:00 



 
Profiel   

ElCid schreef
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/22/ru ... J_HNV_4lOY

Ik hoop toch echt dat meneer Rutte na dit, zoveelste, ( toeslagen) schandaal zijn biezen gaat pakken.


Om de een of andere reden heeft een groot deel van de Nederlanders weinig problemen met dit soort schandalen. Zelf begrijp ik het ook niet, maar alle peilingen laten zien hoe teveel Nederlanders erin staan.

Die toeslagenaffaire is trouwens dubbel erg. Ten eerste worde onschuldige mensen gewoon lukraak vals beschuldigd en kapot gemaakt. Ten tweede zitten er ook nog ronduit fascistische randjes aan. Nederland is wat mij betreft behoorlijk diep gezonken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 11:42 



 
Profiel   

Loretta schreef
ElCid schreef
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/22/ru ... J_HNV_4lOY

Ik hoop toch echt dat meneer Rutte na dit, zoveelste, ( toeslagen) schandaal zijn biezen gaat pakken.


Om de een of andere reden heeft een groot deel van de Nederlanders weinig problemen met dit soort schandalen. Zelf begrijp ik het ook niet, maar alle peilingen laten zien hoe teveel Nederlanders erin staan.

Die toeslagenaffaire is trouwens dubbel erg. Ten eerste worde onschuldige mensen gewoon lukraak vals beschuldigd en kapot gemaakt. Ten tweede zitten er ook nog ronduit fascistische randjes aan. Nederland is wat mij betreft behoorlijk diep gezonken.


Vreemd eigenlijk, die man maakt er een zooitje van, belazerd de boel, brengt ons belastinggeld voor een groot deel naar het buitenland, heeft zoveel geprivatiseerd dat vrijwel alles onbetaalbaar is geworden en waardoor heel veel Nederlanders onder de armoede grens terecht zijn gekomen en nu in deze crisis gedraagt hij zich, samen met maatje de Jonge, als een dictator............Nederlanders zijn blijkbaar allemaal murw en lijken de capaciteit tot nadenken, hun eigen mening hebben en die durven te uiten te zijn verloren. De Nederlandse "welvaart" is ook alleen maar dat, welzijn is er nauwelijks meer en als je je mond durft open te doen wordt je verketterd, hetzij door de overheid, hetzij door de medemens. Individualiteit bestaat nauwelijks meer en het gros loopt braaf achter de massa aan, zonder te weten waarom. Fascisme, dictatuur en het einde van de vrijheid van meningsuiting zijn de kenmerken van ons kleine en kleinzielige landje geworden. Triest, het is wel eens anders geweest.
Ons onderwijs, zorg etc. zijn slechter dan ooit alles door toe doen van dictator en grootverdiener Rutte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 15:45 



 
Profiel   

De Nederlander vindt een onbetrouwbare overheid blijkbaar het beste voor het land.

https://www.dvhn.nl/groningen/Maya-Abdi ... 14609.html

Totdat zo'n VVD stemmer zelf eens aan de beurt komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 19:41 



 
Profiel   

Citaat
Vreemd eigenlijk, die man maakt er een zooitje van, belazerd de boel, brengt ons belastinggeld voor een groot deel naar het buitenland, heeft zoveel geprivatiseerd dat vrijwel alles onbetaalbaar is geworden en waardoor heel veel Nederlanders onder de armoede grens terecht zijn gekomen en nu in deze crisis gedraagt hij zich, samen met maatje de Jonge, als een dictator....


Ik baal van alle rechtse kabinetten. Iedereen mag zeggen 'dat die er een zooitje van maken', maar de ondernemers zijn er kennelijk blij mee...

Dat van dat dictatorschap vind ik meevallen.
Let wel : ten tijde van een crisis is het zaak dat er niet (denk brexit) vier jaar gepraat moet worden omdat niemand 'de zwarte Piet wenst te krijgen'.

Binnen de lockdown maatregelen werd het vliegverkeer nadrukkelijk gespaard, terwijl het behave veel besmettingsgevaar ook op veel andere terreinen overlast geeft.
Citaat
Nederlanders zijn blijkbaar allemaal murw en lijken de capaciteit tot nadenken, hun eigen mening hebben en die durven te uiten te zijn verloren.

Vooral ter rechter zijde, hoor ik van die laffe, halfhartige geluiden 'dat je dit van sommige godsdiensten niet mag zeggen'.
Raap je moed bijeen en zeg gewoon de biblebelt of de kaftanfundi's en laat gewone christenen en moslims niet opdraaien voor je eigen bleuheid.
Citaat
De Nederlandse "welvaart" is ook alleen maar dat, welzijn is er nauwelijks meer en als je je mond durft open te doen wordt je verketterd, hetzij door de overheid, hetzij door de medemens. (...) Triest, het is wel eens anders geweest.
Ons onderwijs, zorg etc. zijn slechter dan ooit alles door toe doen van dictator en grootverdiener Rutte.

Tja: welzijn, milieu, zorg, onderwijs - typisch spul waar rechts het mes in zet.
Opvallend is dat ook op de politie beknibbeld wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 19:48 



 
Profiel   

Naar de toeslagenaffaire is er nog helemaal niets veranderd.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/bijstand ... pen-schonk

Ik weet dat sit soort zaken al jaren spelen. Nederland is een heel eng land geworden. Vooral het feit dat zoveel mensen bewust stemmen voor zulk beleid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 18:36 



 
Profiel   

Loretta schreef
Naar de toeslagenaffaire is er nog helemaal niets veranderd.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/bijstand ... pen-schonk

Ik weet dat sit soort zaken al jaren spelen. Nederland is een heel eng land geworden. Vooral het feit dat zoveel mensen bewust stemmen voor zulk beleid.

Hoewel de gemeente idd in haar recht staat, word ik hier wel echt heel erg naar van... Waar is de menselijke maat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 18:46 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Hoewel de gemeente idd in haar recht staat, word ik hier wel echt heel erg naar van... Waar is de menselijke maat?


De menselijke maat is al jaren verdwenen. Het feit dat deze wetgeving bestaat zegt al genoeg. Dit soort wetgeving is een voorbeeld van het doorgeslagen VVD beleid wat veel Nederlanders nog steeds helemaal geweldig vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 18:50 



 
Profiel   

Loretta schreef
_San87_ schreef
Hoewel de gemeente idd in haar recht staat, word ik hier wel echt heel erg naar van... Waar is de menselijke maat?


De menselijke maat is al jaren verdwenen. Het feit dat deze wetgeving bestaat zegt al genoeg. Dit soort wetgeving is een voorbeeld van het doorgeslagen VVD beleid wat veel Nederlanders nog steeds helemaal geweldig vinden.

Ik stem daarom dus idd geen VVD.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 18:56 



 
Profiel   

Nayomie schreef
Hoe kunnen we gaan goedpraten hoe Rutte het in deze crisis heeft aangepakt? Hij heeft alles maandenlang laten aanmodderen. Als we in juli een harde lockdown hadden gehad, hadden we nu waarschijnlijk niet weer in deze golf gezeten. Naast dat ik niet begrijp hoe mensen kunnen denken dat die toeslagenaffaire een kleine fout is. Mensen zijn hier aan kapot gegaan.


Ik vermoed dat we inderdaad langer door hadden moeten gaan met de grenzen dicht houden, mensen wilden te gauw weer het gewone leven oppakken, het vliegtuig weer in naar een vakantiebestemming, terwijl het afgeraden werd. Komt er kort door de bocht voor mij op neer dat we verwende kleuters zijn en als je over schuld wilt praten we niet alles af moet schuiven op Rutte. Blijkbaar moet het volk echt alles voorgekauwd worden en ook dan zullen er mensen ontevreden zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen