Gaat Rutte aftreden in maart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Gaat Rutte aftreden?

Ja
61 (13%)
Nee
404 (86%)

Totaal aantal stemmen: 465


Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:18

De vraag is toch niet of je vindt dat Rutte af moet treden? De vraag is of je denkt dat hij na de verkiezingen verder gaat. Als de VVD de grootste wordt, wat wel de verwachting is op dit moment, dan gaat hij gewoon door. Dat een deel van de bevolking liever een andere premier ziet verandert daar niks aan, net zoals een stelletje rellende gekken op oudjaars avond daar ook niks aan verandert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:19

Shadow0 schreef:
Mkango schreef:
Vaak treden ze af onder druk van de rest van de politiek, niet omdat ze te bang zijn om het op te lossen - het gaat namelijk ook voor een groot deel om de geloofwaardigheid van zo'n minister en het vertrouwen dat de politiek (en het land) in hen heeft.


Soms wel. Maar wat mij betreft gaat dit veel verder dan dat. Rutte kan wat mij betreft niet blijven omdat hij nog steeds doorgaat met het minachten van de Kamer in hun controlerende functie, en doorgaat met het stiekeme gedoe en toestaat dat uitvoerende organisaties hun werk oncontroleerbaar doen, zodat ze niet zijn aan te spreken op onzorgvuldigheid of kwaadwillendheid of zelfs openlijk racistisch discriminerend kapotmaken van mensen.
Ik zie dat eerder als een gebrekkig overheidsapparaat an sich dan de schuld van één man. Dit zijn processen die al jaren gaande zijn en nu naar buiten komen, maar dat tij is niet zomaar gekeerd.

Shadow0 schreef:
Citaat:
Nieuw Zeeland dan wel, maar dat is een dunbevolkt eiland dat vrij ver bij de rest van de wereld vandaan ligt. Dat is allemaal een stuk makkelijker te beheersen dan landen met buurlanden en een kortere afstand tot grote landmassa's.


Het punt is: zij hebben het geprobeerd en wij helemaal niet. En wij doen het niet 'net als Europa' slecht: we doen het ook binnen Europa aanzienlijk slechter dan andere landen.
Hoezo heeft de politiek hier niks geprobeerd? En vergeet ook niet dat Nederlanders echt intense zeikerds zijn als het aankomt op maatregelen. Elders doet men braaf wat er gezegd wordt, hier denkt iedereen: wie maakt me wat? En wordt alles ter discussie gesteld.

Doen we het aanzienlijk slechter, of is onze registratie gewoon beter? Vergeet bovendien ook niet dat wij in een ontzettend dichtbevolkt land wonen. Woon jij op het platteland ergens midden in Duitsland, dan is de kans altijd nog een stuk kleiner dat je corona krijgt dan wanneer je hier in Overijssel woont. Dus dat het hier een stuk moeilijker onder controle te krijgen is, lijkt me logisch.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:19

Emmaa_ schreef:
Jacintha Arden is toch een stuk verder dan ons. In NZ is het coronavirus namelijk grotendeels onder controle, met hier en daar een spontane uitbraak, daarbij passende maatregelen waardoor het vervolgens weer ingedamd is.

Maar NZ valt niet echt te vergelijken met Nederland, wel?
Al was het maar vanwege de extreem goede controle die je hebt over wie er het land in komt. In /rond Nederland gaan mensen lekker over de grens shoppen als daar mondkapjes niet verplicht zijn of als je daar nog naar de kapper mag

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:22

__Robijn__ schreef:
Nayomie schreef:
Hoe kunnen we gaan goedpraten hoe Rutte het in deze crisis heeft aangepakt? Hij heeft alles maandenlang laten aanmodderen. Als we in juli een harde lockdown hadden gehad, hadden we nu waarschijnlijk niet weer in deze golf gezeten. Naast dat ik niet begrijp hoe mensen kunnen denken dat die toeslagenaffaire een kleine fout is. Mensen zijn hier aan kapot gegaan.


Indd, en vergeet niet dat deze man jaren alles heeft weg bezuinigd, zorg, politie etc.
heel veel ziekehuizen zijn gesloten, politiebureaus gesloten. Moet je kijken hoe hard deze mensen nu moeten werken ( spreek uit ervaring) Roosterdruk is onmenselijk, bijna geen vrije tijd. En dan nu in deze crisis constant de schuld leggen bij het volk. Misschien moet is hand in eigen boezem steken, hij heeft geen reet gedaan de afgelopen jaren om zorg beter te maken of de politie op straat.
En ook de afgelopen maanden loopt ie maar aan te kloten. :roll:

Nee wat mij betreft mag deze man heeeeel snel aftreden.


Maar daar is Rutte niet in zijn eentje verantwoordelijk voor he. Hij is niet de man die alle besluiten neemt, daar hangt een heel kabinet achter. Dus om hem daarvoor verantwoordelijk te stellen is niet helemaal eerlijk.

Ik denk ook niet dat enkel een nieuwe premier daar geen verandering in zal brengen. Wij moeten als land op de partijen stemmen die dat tegen gaan.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:23

Ik hoop van wel, maar vrees van niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:24

Nayomie schreef:
Hoe kunnen we gaan goedpraten hoe Rutte het in deze crisis heeft aangepakt? Hij heeft alles maandenlang laten aanmodderen. Als we in juli een harde lockdown hadden gehad, hadden we nu waarschijnlijk niet weer in deze golf gezeten. Naast dat ik niet begrijp hoe mensen kunnen denken dat die toeslagenaffaire een kleine fout is. Mensen zijn hier aan kapot gegaan.
Nee, als mensen gewoon hun grijze massa hadden gebruikt en niet zo egoïstisch waren geweest, zich aan de maatregelen hielden, hadden we niet weer in deze golf gezeten. Imo kun je niet alles wijten aan de politiek. Veel ook wel, want er is ook wel geblunderd en hun communicatie had écht beter gemoeten (en moet nog steeds beter), maar met de vrijheden die wij allemaal wilden en kregen, komen verantwoordelijkheden, en het blijkt dat mensen met dat laatste wat meer moeite hebben.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:33

Mkango schreef:
Nayomie schreef:
Hoe kunnen we gaan goedpraten hoe Rutte het in deze crisis heeft aangepakt? Hij heeft alles maandenlang laten aanmodderen. Als we in juli een harde lockdown hadden gehad, hadden we nu waarschijnlijk niet weer in deze golf gezeten. Naast dat ik niet begrijp hoe mensen kunnen denken dat die toeslagenaffaire een kleine fout is. Mensen zijn hier aan kapot gegaan.
Nee, als mensen gewoon hun grijze massa hadden gebruikt en niet zo egoïstisch waren geweest, zich aan de maatregelen hielden, hadden we niet weer in deze golf gezeten. Imo kun je niet alles wijten aan de politiek. Veel ook wel, want er is ook wel geblunderd en hun communicatie had écht beter gemoeten (en moet nog steeds beter), maar met de vrijheden die wij allemaal wilden en kregen, komen verantwoordelijkheden, en het blijkt dat mensen met dat laatste wat meer moeite hebben.

Niet helemaal. Mensen zijn nu eenmaal niet in staat zelf te beslissen wat goed is. Dat moet dus door iemand gedaan worden. Even een goed voorbeeld; pretparken. Men weet dat het eigenlijk niet verstandig is maar zolang er niemand zegt "dit mag niet", doen mensen het wel. Dus het werkt zeker twee kanten op.

Dat Rutte niet overal direct wat over kan zeggen, agreed. Maar als jij miljoenen van mensen afneemt, kun je dat in mijn ogen niet goedpraten.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:48

Nayomie schreef:
Hoe kunnen we gaan goedpraten hoe Rutte het in deze crisis heeft aangepakt? Hij heeft alles maandenlang laten aanmodderen. Als we in juli een harde lockdown hadden gehad, hadden we nu waarschijnlijk niet weer in deze golf gezeten. Naast dat ik niet begrijp hoe mensen kunnen denken dat die toeslagenaffaire een kleine fout is. Mensen zijn hier aan kapot gegaan.


Maar hoe verwacht je dat je het meteen perfect kan doen bij een nieuw virus wat totaal onbekend is (en nee heb het nu over de toeslagenaffaire). Hij had direct voor onbepaalde tijd dicht te doen. Hoe denk je dan hoe het met de bedrijven zou gaan. Natuurlijk hadden ze op het moment dat het virus in China naar boven kwam al met een plan van aanpak moeten komen. En ja met die tests en mondkapjes hadden beter gekund. Er is een groot steunpakket vrijgegeven en Nederland doet het economisch gezien het beste in Europa gedurende deze crisis doordat Nederland een goede basis had en diepe zakken zoals Wobke dat zei. En vind het onzin om te suggereren dat Rutte verantwoordelijk is voor de tweede golf, want volgens mij zijn we dat nog steeds zelf. En een groot deel is het zat om al die regels. Je kan nog steeds zo vaak een lockdown inzetten maar als iedereen het onzin vindt veranderd er niks. En daarnaast zie je die stijging nu overal in Europa. En daarnaast beslist Rutte godzijdank niet alleen.

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:51

Citaat:
Maar daar is Rutte niet in zijn eentje verantwoordelijk voor he. Hij is niet de man die alle besluiten neemt, daar hangt een heel kabinet achter. Dus om hem daarvoor verantwoordelijk te stellen is niet helemaal eerlijk.

Ik denk ook niet dat enkel een nieuwe premier daar geen verandering in zal brengen. Wij moeten als land op de partijen stemmen die dat tegen gaan.



Een paar subtielere punten...

'Het kabinet spreekt met één mond'.

En als voorzitter van het kabinet is Rutte in die zin verantwoordelijk,
dat als hij en/of één of meerdere andere ministers 'het te gek voor woorden' vinden, er een collega dient af te treden.
Aangezien dit niet echt geholpen heeft, is de hele kabinetsploeg medeverantwoordelijk.

En idd: of alleen een nieuwe premier dit gaat oplossen is de vraag...

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:52

Janneke2 schreef:
Citaat:
Maar daar is Rutte niet in zijn eentje verantwoordelijk voor he. Hij is niet de man die alle besluiten neemt, daar hangt een heel kabinet achter. Dus om hem daarvoor verantwoordelijk te stellen is niet helemaal eerlijk.

Ik denk ook niet dat enkel een nieuwe premier daar geen verandering in zal brengen. Wij moeten als land op de partijen stemmen die dat tegen gaan.



Een paar subtielere punten...

'Het kabinet spreekt met één mond'.

En als voorzitter van het kabinet is Rutte in die zin verantwoordelijk,
dat als hij en/of één of meerdere andere ministers 'het te gek voor woorden' vinden, er een collega dient af te treden.
Aangezien dit niet echt geholpen heeft, is de hele kabinetsploeg medeverantwoordelijk.

En idd: of alleen een nieuwe premier dit gaat oplossen is de vraag...


Toch heeft hij maar te dealen met wat er uit de stemmingen komt. Hij bepaalt niet in zijn eentje wat er gebeurd in het land. Ik reageerde hier met name op de bezuinigingen, dat is niet alleen aan Rutte. Daar heeft het hele kabinet over gestemd en gesproken.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gaat Rutte aftreden in maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:41

Ik denk dat het kabinet binnenkort valt ivm de toeslagenaffaire (en zo laat zien dat het zn verantwoordelijkheid neemt), demissionair doorgaat tot de verkiezingen (kan prima voor drie maanden), en de VVD daar weer de grootste wordt met Rutte als MP. Effectief zal er dus weinig veranderen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:44

HorseTimeXL schreef:
Maar hoe verwacht je dat je het meteen perfect kan doen bij een nieuw virus wat totaal onbekend is (en nee heb het nu over de toeslagenaffaire).


Het gebruiken van de kennis die er was, had al geholpen. Er zijn veel dingen gezegd waarvan ook toen al bekend was dat het niet klopte. Zoals de stelselmatige onderschatting van de ernst.

Citaat:
Natuurlijk hadden ze op het moment dat het virus in China naar boven kwam al met een plan van aanpak moeten komen. En ja met die tests en mondkapjes hadden beter gekund.


Daar noem je dus zelf al een aantal dingen: die hadden beter gekund. Maar belangrijk is dat ze niet alleen beter gekund hadden in de eerste paar weken, maar ook nog maanden lang. Er is niet gekozen om corona effectief en gericht in te dammen. Ik vind dat heel kwalijk. Dat gaat niet om iets waarin je de kennis of mogelijkheden niet hebt omdat het je overvalt, dat waren keuzes.

Citaat:
En vind het onzin om te suggereren dat Rutte verantwoordelijk is voor de tweede golf, want volgens mij zijn we dat nog steeds zelf.


Nee. Als individuele inwoner hebben we daar niet zoveel invloed op (wel een beetje maar niet veel) en dat is precies waarom we een goed beleid nodig hebben. Het is vooral het beleid dat de situatie gecreeerd heeft waarin alle mensen zelf maar wat gingen doen, van totale ontkenning tot eenzame opsluiting. Dat kan anders, en dat had anders gemoeten.

En... als we doen alsof het met de economie best goed gaat, bedenk dan wel wat het kost aan mensen. Het idee dat mensenlevens en hun gezondheid niet belangrijk zijn als de economie maar goed draait (en dat dan ook nog eens voor een groot deel gemeten aan grote bedrijven en internationale geldstromen, en niet aan onze maatschappij) is nogal griezelig.

Citaat:
En een groot deel is het zat om al die regels. Je kan nog steeds zo vaak een lockdown inzetten maar als iedereen het onzin vindt veranderd er niks. En daarnaast zie je die stijging nu overal in Europa.


Maar in Nederland ook relatief veel. Terwijl er geen reden is waarom we het niet juist behoorlijk goed zouden kunnen doen ten opzichte van andere landen.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Gaat Rutte aftreden in maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:32

Laat ik het zo zeggen. Im begrijp werkelijk niet waarom deze man nog steeds zo populair is.
Zomaar een greep uit de problemen van het neo liberale beleid.

Woningnood, hoge woonlasten, bezuinigingen in de publieke sector, afbraak van de rechtsstaat, armoede, flexwerk zonder zekerheid, studieschulden en nog veel meer problemen. Wel worden er cadeautjes aan ,ultinationals gegeven.

Ik begrijp werkelijk niet waarom de Nederlander nog steeds voor hem valt.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:47

Loretta schreef:
Laat ik het zo zeggen. Im begrijp werkelijk niet waarom deze man nog steeds zo populair is.
Zomaar een greep uit de problemen van het neo liberale beleid.

Woningnood, hoge woonlasten, bezuinigingen in de publieke sector, afbraak van de rechtsstaat, armoede, flexwerk zonder zekerheid, studieschulden en nog veel meer problemen. Wel worden er cadeautjes aan ,multinationals gegeven.

Ik begrijp werkelijk niet waarom de Nederlander nog steeds voor hem valt.

Hier ben ik het zo mee eens...

DJZ

Berichten: 3110
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Gaat Rutte aftreden in maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:05

Bedenk daarbij dat het referendum is afgeschaft... Volk stemt nee, Rutte zegt ja.. tot 2 keer toe... Wat nou luisteren naar je eigen volk..

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:28

Loretta schreef:
Laat ik het zo zeggen. Im begrijp werkelijk niet waarom deze man nog steeds zo populair is.
Zomaar een greep uit de problemen van het neo liberale beleid.

Woningnood, hoge woonlasten, bezuinigingen in de publieke sector, afbraak van de rechtsstaat, armoede, flexwerk zonder zekerheid, studieschulden en nog veel meer problemen. Wel worden er cadeautjes aan ,ultinationals gegeven.

Ik begrijp werkelijk niet waarom de Nederlander nog steeds voor hem valt.


Dit. En ik snap ook niet hoe mensen denken dat we het goed doen met covid. Veel te laat ingrijpen, wetenschap negeren, verwarrende maatregelen, maatregelen die daadwerkelijk zouden helpen juist achterwege laten, veel te laat testcapaciteit regelen, mensen zonder goede bescherming in de verpleeghuizen laten werken.. Het is een zooitje.
Deze hele extra golf was niet nodig geweest, ik had hem vanaf de herfstvakantie, op het moment dat besloten was de scholen open te laten zonder ook maar een enkele zinnige maatregel daar, al voorspeld.
Je kan me niet vertellen dat er daar geen expert rondloopt die dit niet aan had zien komen.

Het is bijna alsof ze deze harde lockdown super graag wilden. :+

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:28

Qua crisis. De overheid had een pandemie wel in het oog als mogelijke crisis, maar is er nooit goed op voorbereid. Dus met de informatie en kennis die ze hebben hebben ze het naar mijn mening prima aangepakt. Tuurlijk is het niet vlekkeloos gegaan. Maar dat komt niet omdat het nu mis ging. Het ging mis omdat de voorbereiding niet optimaal was. En dat ligt bij het ministerie van veiligheid en justitie.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Gaat Rutte aftreden in maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:38

Foutloos, nee, bepaald niet. Maar een premier en regering kunnen het moeilijk goed doen in deze extreme tijd. En zo'n kwestie als de toeslagenaffaire gaat qua oorzaken veel verder terug dam de de regeringsperiode van het huidige kabinet.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Gaat Rutte aftreden in maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:50

Volgens mij staat de vvd hoog in de peilingen dus...en Rutte komt overal mee weg dus we gaan het zien.
Van mij mag hij vandaag nog aftreden vanwege het corona beleid en de toeslag affaire,die al 10 jaar aan de gang is

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:50

Volgens mij is er al een staatssecretaris afgetreden vanwege de toeslagenaffaire, Menno Snel, dus die politieke verantwoordelijkheid is al genomen. Ik zal zelf nooit VVD stemmen, maar is wel de grootste partij, dus blijkbaar weten ze iets bij kiezers te laten resoneren, waardoor hij premier is en waarschijnlijk weer zal worden. Dat kan je vervelend vinden, maar dat is wel hoe democratie werkt.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:51

Karl66 schreef:
Volgens mij is er al een staatssecretaris afgetreden vanwege de toeslagenaffaire, Menno Snel, dus die politieke verantwoordelijkheid is al genomen. Ik zal zelf nooit VVD stemmen, maar is wel de grootste partij, dus blijkbaar weten ze iets bij kiezers te laten resoneren, waardoor hij premier is en waarschijnlijk weer zal worden. Dat kan je vervelend vinden, maar dat is wel hoe democratie werkt.



Er zijn heel veel meer mensen verantwoordelijk voor dit mismanagement

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41605
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:06

MacavityL schreef:
Ik denk dat het kabinet binnenkort valt ivm de toeslagenaffaire (en zo laat zien dat het zn verantwoordelijkheid neemt), demissionair doorgaat tot de verkiezingen (kan prima voor drie maanden), en de VVD daar weer de grootste wordt met Rutte als MP. Effectief zal er dus weinig veranderen.

Ik denk dit eerlijk gezegd ook.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:17

Karl66 schreef:
Ik zal zelf nooit VVD stemmen, maar is wel de grootste partij, dus blijkbaar weten ze iets bij kiezers te laten resoneren, waardoor hij premier is en waarschijnlijk weer zal worden. Dat kan je vervelend vinden, maar dat is wel hoe democratie werkt.


De democratie kan in elk geval niet werken als er geen openheid is over welk beleid men voert en waar dat op gebaseerd is.
En dat is ook waarom dit hoe dan ook niet democratisch is: we kunnen er als kiezers juist nauwelijks een oordeel over vormen omdat het zo lang en zo structureel op slot gehouden is. En dat kun je niet weten als je daarbuiten staat.

Er is zoveel genegeerd, toegedekt, weggelakt, toevallig vernietigd, niet te vinden, over het hoofd gezien, vergeten, of glashard ontkend... en dat is allemaal in hoofdzaak gebeurd omdat het beleid inhoudelijk niet aanvaardbaar zou zijn en geen stand zou houden en democratisch helemaal niet goedgekeurd wordt.
De meeste mensen willen *geen* overheid die met willekeur en schimmigheid en racisme levens kapot maakt, mensen willen een eerlijke beoordeling, waarbij je erop kunt vertrouwen dat je niet zomaar in grote problemen komt als je onschuldig bent, en waarbij je bovendien altijd de mogelijkheid krijgt om dat via bezwaar te kunnen laten zien. Daarin verschillen de meeste kiezers helemaal niet van elkaar, en als we duidelijk zouden hebben dat dit de keuze is ('wilt u goede rechtsprocedures of slechte, wilt u een grote kans om onschuldig toch diep in de problemen te komen of een kleine') dan is het antwoord vrij eenduidig.

Het gaat er onder andere om dat Rutte met zijn Rutte-doctrine dat allemaal niet wil. Dat hij wil dat mensen niet kunnen zien wat er gebeurt, dat er geen toezicht of controle mogelijk is, niet via de rechter en niet via de democratie doordat alles geheim is en niets is te controleren. En dat al die pogingen die zijn gedaan om dit weg te moffelen ook bewust pogingen zijn om het buiten het zicht van de kiezers te houden.

(Wat frustrerend is, is dat we dat niet veel zwaarder laten wegen. Want het is echt fundamenteel totaal onverenigbaar met een rechtstaat of democratie.)

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Gaat Rutte aftreden in maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:24

Dan moeten de andere partijen daar in hun campagne de nadruk op leggen en de kiezers overhalen om daarom niet meer op de VVD te stemmen. Maar als het andere partijen niet lukt om dat voor het voetlicht te brengen of als de kiezers daar hun schouders over ophalen, dan kan je vinden dat de VVD niet hoort te regeren, maar dan gaan ze dat als grootste partij toch echt weer doen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Gaat Rutte aftreden in maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:36

Zeker, en daar heb ik nachtmerries genoeg van. Maar er wordt toch iets te makkelijk gedaan alsof anderen dat moeten oplossen, en dat het 'gewoon de democratie' is als anderen daar niet in slagen (bijvoorbeeld omdat ze de informatie die ze daarvoor nodig hebben gewoon niet krijgen.)

En wat de andere partijen betreft: het is duidelijk dat hiervoor ook een kritische houding van de media nodig is. Want ook die moeten context geven aan wat er gebeurt. En die duiding mis ik echt enorm in de media.

Ik heb het idee dat we steeds meer afglijden in de richting van 'alles wat in een democratie gebeurt is ook automatisch democratisch ok' en dat lijkt me echt niet waar.