Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:47

sureido schreef:
Het was dan ook fijn geweest, dat is als er weinig besmettingen zijn, dat je ook gewoon weer naar de uni kan en mag maar die beloning voor goed je best doen en aan de regels houden zit er al sinds maart niet in, dus dat heeft niks met oud & nieuw te maken. Hier in ieder geval niet.

Hier hebben heel veel studenten huizen het samen gevierd maar dat kunnen goed 10-20 man zijn dus dat lijkt al gauw veel maar huisgenoten + soms 1/2 iemand erbij.

Hier in Tilburg was het echt als normaal, super veel vuurwerk.


Maar dat ligt ook aan je uni he?
Ik ken meerdere universitair docenten die gewoon 'fysiek' onderwijs mochten geven en hebben gegeven. Met allerlei voorzorgsmaatregelen, dat wel. Maar dat is uiteindelijk een keuze van de universiteit en faculteit en dat kun je de overheid niet aanrekenen.

huricane
Berichten: 788
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:48

sureido schreef:
huricane schreef:
Ik woon ook in Tilburg en vond het om middernacht wel meevallen. Echt niet zoveel als andere jaren en rond 12.30 rustig. Toen zag ik niks meer :D

Zal denk ik per wijk ook wel verschillen! Hier tot 01.00 wel echt door.


Zou goed kunnen, ik was er blij mee, dit gaan geen bange katten die verstopt zaten, maar gewoon bij mij op de bank bleven zitten.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:52

Tiggs schreef:
sureido schreef:
Het was dan ook fijn geweest, dat is als er weinig besmettingen zijn, dat je ook gewoon weer naar de uni kan en mag maar die beloning voor goed je best doen en aan de regels houden zit er al sinds maart niet in, dus dat heeft niks met oud & nieuw te maken. Hier in ieder geval niet.

Hier hebben heel veel studenten huizen het samen gevierd maar dat kunnen goed 10-20 man zijn dus dat lijkt al gauw veel maar huisgenoten + soms 1/2 iemand erbij.

Hier in Tilburg was het echt als normaal, super veel vuurwerk.


Maar dat ligt ook aan je uni he?
Ik ken meerdere universitair docenten die gewoon 'fysiek' onderwijs mochten geven en hebben gegeven. Met allerlei voorzorgsmaatregelen, dat wel. Maar dat is uiteindelijk een keuze van de universiteit en faculteit en dat kun je de overheid niet aanrekenen.

I know, het mocht vanuit de overheid wel, dus dit bericht was ook niet daarop bedoeld, dat zeg ik ook nergens. Maar het voelt wel zuur dat in september bijvoorbeeld ook helemaal niks kon terwijl in mijn inziens dat toen wel ging, behalve 1 dag volgens mij voor eerstejaars. Maar ik weet al niet eens meer hoe het er uit ziet daar :Y)

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:59

Zal wel aan mij liggen, sprak schone zus gisteren en ze bleef thuis met haar bange hondje, maar ze vond het wel heel jammer, ze baalde er echt van dat ze niet naar vriendin met de kids kon want dat was dan zo gezellig, maar die hadden oma op bezoek. Dus ik zeg, voor ons is het een gewone avond, niets anders dan morgen of gister... dus ik zeg ga je toch van de week gezellig naar ze toe. Nou dat was totaaaaaal anders op een andere dag op bezoek gaan als met oud en nw. :P :P :P

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:34

@sureido: wil wel nog toevoegen dat ik echt wel begrijp hoe moeilijk het is hoor! Ik ben blij dat dit niet in mijn studententijd gebeurde.

De personen waar ik op doelde waren ook geen studenten meer, maar allemaal moeders. Die wonen denk ik niet meer in een studentenhuis :D

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:47

speurneusc schreef:
Zal wel aan mij liggen, sprak schone zus gisteren en ze bleef thuis met haar bange hondje, maar ze vond het wel heel jammer, ze baalde er echt van dat ze niet naar vriendin met de kids kon want dat was dan zo gezellig, maar die hadden oma op bezoek. Dus ik zeg, voor ons is het een gewone avond, niets anders dan morgen of gister... dus ik zeg ga je toch van de week gezellig naar ze toe. Nou dat was totaaaaaal anders op een andere dag op bezoek gaan als met oud en nw. :P :P :P


Ergens snap ik dat wel hoor. Ik vind oud en nieuw ook totaal iets anders dan een andere avond. Ik heb zelfs meer met oud en nieuw dan met kerst.

Ik was heel erg blij dat wij gisteren oud en nieuw bij vrienden gevierd hebben. Ik was daar mentaal echt wel even heel erg hard aan toe.


Hier best wel wat vuurwerk. Heel erg mooi sierwerk ook ... dat dan weer wel. Eigenlijk geen politie of handhaving rond zien rijden. Ik ben blij dat er weinig vuurwerkslachtoffers e.d. zijn gevallen. Toen wij naar huis reden wel echt groepen op straat die dicht bij elkaar stonden. Mijn dochtertje zag terwijl ik door een dorp reed een huiskamer vol zitten .... die let daar heel erg op :')
Ik hoop enorm dat de besmettingen nu niet dramatisch op gaan lopen. Ik vrees er voor na kerst én oud en nieuw.

Ik heb een mail van mijn werk gehad en rond 11 jan kan ik een uitnodiging voor het vaccin tegen corona verwachten. Ik zou hem bijna inlijsten. Ik kan niet wachten en ik hoop dat veel mensen zich ook laten vaccineren uit collectief belang.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:54

Fijn vooruitzicht Vayo! Ik zal wel even moeten wachten, maar het kan me niet snel genoeg gaan.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:26

Tiggs schreef:
@sureido: wil wel nog toevoegen dat ik echt wel begrijp hoe moeilijk het is hoor! Ik ben blij dat dit niet in mijn studententijd gebeurde.

De personen waar ik op doelde waren ook geen studenten meer, maar allemaal moeders. Die wonen denk ik niet meer in een studentenhuis :D

Oh nee, ik denk het ook niet nee :') Edit: En bedankt! Ik ben het nu wel redelijk gewend maar soms is het wel even lastig om te concentreren, 6 januari bijvoorbeeld een hertentamen en thuis bij ouders zijn ze aan het verbouwen en bij mijn studentenhuis zijn ze ook al aan het verven. Zulke kleine dingetjes zijn dan wel irritant, maar goed, ik hoop in 21 betere vooruitzichten! Edit 2: pas in het 1e semester van 21/22 gaan we hopelijk weer op campus hebben ze trouwens gemaild dus sowieso nog tot juni zoals nu.

Fijn zeg Vayo, ik ben waarschijnlijk als laatste aan de beurt voor het vaccin maar ik ben toch echt jaloers op jou!

Ik denk wel dat als we dadelijk een tijdje op weg met vaccins zijn, dat je wel een soort tweedeling krijgt (nog een grotere tweedeling die er al is). Als in, met afstand houden iets minder gaan opletten omdat diegene dan gevaccineerd is.

Zou bijvoorbeeld het ziekenhuispersoneel dan onderling ook weer een knuffel mogen geven als die allemaal gevaccineerd zijn?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:44

sureido schreef:
Fijn zeg Vayo, ik ben waarschijnlijk als laatste aan de beurt voor het vaccin maar ik ben toch echt jaloers op jou!

Ik denk wel dat als we dadelijk een tijdje op weg met vaccins zijn, dat je wel een soort tweedeling krijgt (nog een grotere tweedeling die er al is). Als in, met afstand houden iets minder gaan opletten omdat diegene dan gevaccineerd is.

Zou bijvoorbeeld het ziekenhuispersoneel dan onderling ook weer een knuffel mogen geven als die allemaal gevaccineerd zijn?


Ik begrijp het. Ik sta er echt om te springen. Maar het feit dat ik me laat vaccineren, komt waarschijnlijk ook de mensen die voorlopig nog niet aan de beurt zijn ten goede. Het is gewoon hopen dat zo goed als alle mensen die hem mogen halen, dat ook doen uit collectief belang.

Dat van die knuffel geven ''mag'' volgens mij voorlopig niet. Al zou ik niet weten waarom. Ik denk meer voor het oog. Bang dat mensen onterecht zeggen gevaccineerd te zijn, zodat zij zich ook aan minder regels hoeven te houden. Juist ziekenhuispersoneel dat het zo zwaar heeft, gun je het juist even elkaar een knuffel te kunnen geven ... een hand op je schouder. Voor sommige misschien een klein dingetje, maar ik denk dat het voor sommige enorm veel zou kunnen betekenen. En de draaglast misschien net iets minder maakt.

Ik merk dat ik dat wel lastig vind. Ook al ben ik gevaccineerd, dan nog vind ik het geen probleem om voorlopig 1.5 m afstand te houden van vreemden en om een mondkapje te dragen. Maar ik ben eerlijk gezegd wel van plan om binnen mijn beperkte kring die 1.5 m te laten vallen zodra beide zijn gevaccineerd (met goedvinden van de ander). Net als dat ik het dan ook geen probleem vind wat meer mensen in huis te ontvangen. Ik zal echt niet een feestje gaan geven, maar ik zie dan weinig kwaad in 3 of 4 mensen ontvangen die allen net als mij gevaccineerd zijn. Niet om ergens tegenaan te schoppen, maar omdat ik mentaal zo slecht ga op beperkt (fysiek) contact.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:51

Ik gun het ze ook echt zo erg om die knuffel te geven aan elkaar en ik begrijp ook wel echt dat wanneer jij en vrienden gevaccineerd zijn, je die sociale contacten wel weer wat meer gaat hebben.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:59

sureido schreef:
Ik gun het ze ook echt zo erg om die knuffel te geven aan elkaar en ik begrijp ook wel echt dat wanneer jij en vrienden gevaccineerd zijn, je die sociale contacten wel weer wat meer gaat hebben.


Lief! :knuffel: Ik hoop dat je snel gevaccineerd kunt worden.

Ik houd me echt zoveel mogelijk aan de regels. Maar soms ben ik bang dat de mentale gevolgen (nog) niet goed zichtbaar zijn.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:00

Collega's onderling in de gezamelijke ruimte zal wel kunnen, maar niet in het zicht van patienten, etc. (al wil je dat nu ook al niet).
1.5m afstand vindt ik eigenlijk wel fijn, mag van mij wel blijven in de openbare ruimte, restaurants (genoeg ruimte tussen tafels), etc. Scheelt ook zakkenrollers, want die moeten dichterbij kunnen komen zonder op te vallen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:05

Vayo schreef:
sureido schreef:
Ik gun het ze ook echt zo erg om die knuffel te geven aan elkaar en ik begrijp ook wel echt dat wanneer jij en vrienden gevaccineerd zijn, je die sociale contacten wel weer wat meer gaat hebben.


Lief! :knuffel: Ik hoop dat je snel gevaccineerd kunt worden.

Ik houd me echt zoveel mogelijk aan de regels. Maar soms ben ik bang dat de mentale gevolgen (nog) niet goed zichtbaar zijn.

Ik ben wel blij dat ik in een studentenhuis woon dus wel nog leuke sociale contacten met mijn huisgenoten heb want ik vind het echt maar niks zo als sociaal persoon.

Ik ben echt zo blij dat het zorg personeel straks gevaccineerd wordt en dat het waarschijnlijk ervoor zorgt dat het ziekteverzuim minder wordt met al die quarantaines!

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:56

Ik woon in het buitengebied, dus hier is het altijd wel behoorlijk rustig. Dorp verderop zag ik wel wat vuurwerk maar lang niet zoveel als anders. Vond het ook wel snel minder worden, voor half 1 was het al weer heerlijk rustig (met af en toe nog een knal her en der)
Vandaag weer iemand van m'n FB gepleurd, die deelde een bericht dat ziekenhuizen het helemaal niet druk hebben....

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 03:56

Judass schreef:
smit_ilse schreef:
Hier vlakbij hebben ze met 6 cobra's en 75 liter benzine een fietstunnel opgeblazen. Wij dachten thuis dat de ramen braken,het dak kraakte erover en de dreun in ons lijf was heel bizar. Heb nog nooit zo mn armen de lucht ingegooid van de schrik als vanavond. Hemelsbreed zit er 1 km tussen dus daar moet de klap helemaal bizar zijn geweest.


Ik heb de video gezien, echt te bizar voor woorden. Ik snap niet dat mensen zo ontzettend dom kunnen zijn.


Ja echt onvoorstelbaar dat mensen dit verzinnen om te doen. Boven de fietstunnel is de op en afrit van de A7, hoop dat er niemand op dat moment reed ook.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:19

nou jaaaa, ben je met een groep!! jongeren (dus meer dan de 2-4 personen wat was toegestaan)van 20 - 27 jaar carbid aan schieten in de buurt van woningen/hotel, gaat er iets mis (zeggen ze, het ging te vroeg af..... ja duh..) heel veel schade... zijn ze zooooo zielug dat er geld bijeen is gebracht om de schade te betalen

dat vind ik nu niet kloppen

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:29

speurneusc schreef:
nou jaaaa, ben je met een groep!! jongeren (dus meer dan de 2-4 personen wat was toegestaan)van 20 - 27 jaar carbid aan schieten in de buurt van woningen/hotel, gaat er iets mis (zeggen ze, het ging te vroeg af..... ja duh..) heel veel schade... zijn ze zooooo zielug dat er geld bijeen is gebracht om de schade te betalen

dat vind ik nu niet kloppen

Niemand vind ze zielig. Het was een dom ongeluk. Niemand blaast voor de lol ramen er uit.

Vind dit super opgelost. Mannen met ballen ipv weglopen zoals iedereen

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 13:58

Gebeurt hier in de omgeving vaker hoor ;) Jongens hebben niet goed opgelet, hebben hun les geleerd, iedereen die het kan geeft bij wijze van een eurootje en het is klaar. En nee, dat moedigt niet aan om in de volgende jaarwisseling weer wat te slopen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:30

Kabayo schreef:
speurneusc schreef:
nou jaaaa, ben je met een groep!! jongeren (dus meer dan de 2-4 personen wat was toegestaan)van 20 - 27 jaar carbid aan schieten in de buurt van woningen/hotel, gaat er iets mis (zeggen ze, het ging te vroeg af..... ja duh..) heel veel schade... zijn ze zooooo zielug dat er geld bijeen is gebracht om de schade te betalen

dat vind ik nu niet kloppen

Niemand vind ze zielig. Het was een dom ongeluk. Niemand blaast voor de lol ramen er uit.

Vind dit super opgelost. Mannen met ballen ipv weglopen zoals iedereen

Precies, ze hebben zich zelf gemeld en wilde het oplossen. Daar kunnen veel van leren.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:09

Eens. Ze hebben zich gemeld. Zijn stom geweest en dat weten ze en willen de schade vergoeden. Het dorp helpt ze een handje, want iedereen is jong geweest en weet dat een foutje kan gebeuren en dat het dan fijn is als er mensen klaar staan om je te helpen en op te vangen. Iedereen blij, de hoteleigenaar en de jongens/mannen zelf. Die zullen dit echt niet nog een keer doen volgend jaar, die schamen zich vast dood.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:05

Suzanne F. schreef:
Eens. Ze hebben zich gemeld. Zijn stom geweest en dat weten ze en willen de schade vergoeden. Het dorp helpt ze een handje, want iedereen is jong geweest en weet dat een foutje kan gebeuren en dat het dan fijn is als er mensen klaar staan om je te helpen en op te vangen. Iedereen blij, de hoteleigenaar en de jongens/mannen zelf. Die zullen dit echt niet nog een keer doen volgend jaar, die schamen zich vast dood.



ze waren allemaal al wat jaartjes volwassen.... ben ik met 54 ooit nog jong en mag ik gerust nog wat uithalen wat verboden is en niet toegestaan en gevaarlijk is... en dan sorry zeggen...

eigen verzekering mag het regelen vind ik en niet verzekerd jammer dan.. iedereen moet op zijn eigen blaren zitten..