De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:08

Ik ben niet tegen protesten tegen maatregelen. Ik ben tegen protesten die verboden zijn omdat gebleken is dat ze uitmonden in rellen omdat blijkbaar niet iedereen die zich er aan verbindt zo vredelievend is als de oprichter zou willen en de oprichter geen enkele verantwoordelijkheid neemt dat zijn "demonstratie" zorgt voor rellen, maar gewoon met een bord voor zijn kop doorgaat.

Ik vind je vergelijking met een trouwlocatie echt heel raar en onvergelijkbaar. Het is niet alsof er uitnodigingen verstuurd worden bij demonstraties met daarop RSVP en een gastenlijst. Wat je doet als organisator is op je FB pagina zetten "Er zijn helaas partijen die denken dat de orde verstoord gaat worden tijdens onze demonstratie. Daarom heeft de burgemeester opgeroepen om maximaal met 500 man te komen, in het Westerpark. Houd je aan deze maatregelen om te laten zien dat we het goed bedoelen. Als het goed gaat is er hopelijk kans om volgende week wél met 1000 man op het museumplein te staan."
Vervolgens gaan we er even vanuit dat het goed gaat, dat deze demonstratie daardoor niet had geleid tot rellen van jewelste. Je ontdekt dat er blijkbaar HEEL veel animo is en gaat in overleg met de veiligheidsregio. Dan kan daaruit komen dat je volgende keer wél op het museumplein kan gaan staan. Of wellicht kun je met elkaar afspreken dat als er zoveel animo is de juiste plek het malieveld in Den Haag is, aangezien dat geschikt is voor zulke grote groepen.

En dat is wezenlijk wat anders dan zeggen "ooooh, ik blaas af, maar ik ga nu gewoon koffie drinken op het museumplein. Tja, ik heb geen zeggenschap over anderen, doe wat jullie willen, maar ík ga koffie drinken <<) <<). Wat anderen doen, daar ben ik niet voor verantwoordelijk"

Om dan de vergelijking met BLM te trekken. Daar werden 300-500 mensen verwacht. Dat werden er 5000. Toch heeft dat niet tot rellen gezorgd en zijn álle daaropvolgende demonstraties netjes en ordelijk verlopen. Omdat de organisatie zijn verantwoordelijkheid heeft genomen, nadat het de eerste keer mis ging.

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:15

secricible schreef:
Ikkedus, kun je dat illustreren met voorbeelden?
Want ik heb het idee dat corona-demonstraties, mits volgens de dan geldende maatregelen juist meer ruimte krijgen.
Afgelopen zondag was demonstratie op het museumplein verboden, ze hebben er toch 4 uur gedemonstreert voor er actie op was. Dat vind ik vrij coulant....


Dit is het voor mij meest bekende voorbeeld:
https://www.parool.nl/amsterdam/undream ... ogle.nl%2F. Achteraf zeer bekritiseerd, maar het gebeurt wel. En er waren toen in meer steden spontane BLM demonstraties die zijn getolereerd. Nederland lijkt daar in mijn ogen een soort “beste jongetje vd klas” te willen zijn qua handelen. Als je niet voor BLM bent, dan ben je blijkbaar tegen en dus racist en dat lijkt ook doorgedrongen tot de media en politiek. En dat lijkt het handelen te beïnvloeden. In ieder geval vanuit mijn optiek krijg ik die indruk.

Daarnaast een voorbeeld uit de tweede hand van een demonstratie vd gele hesjes in Den Haag op het Malieveld. Mijn moeder was daar bijv bij. De demonstratie was tegen het aannemen van de spoedwetgeving,
Nog voor de demonstratie op gang was, werden kleine groepjes omsingeld door politie en van het veld afgedwongen of bij verbaal uiten gelijk in een arrestantenwagen gestopt. Was in aug geloof ik. Ging om echt oudere mensen en er waren er toen maar een krappe 150 aanwezig. Hoe die demonstratie werd aangepakt was op zijn zachts gezegd nogal opvallend.

En demonstreren is een grondwettelijk vastgesteld recht. Iedereen mag overal voor/tegen protesteren. Niet dat ik daar nou zo blij van word, maar het is wel zo. Er mogen beperkingen worden opgelegd en iedereen moet zich aan bepaalde regels houden.
Dan moet dat toch nu ook mogen voor mensen die tegen de RIVM maatregelen willen demonstreren. Let wel: ik benadruk wederom het woord demonstreren.
Dat hele gedoe met koffiedrinken mag wmb op de schop. Dat heeft door die nare Michel nu een provocerende bijklank gekregen.

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:18

secricible schreef:
Ik ben niet tegen protesten tegen maatregelen. Ik ben tegen protesten die verboden zijn omdat gebleken is dat ze uitmonden in rellen omdat blijkbaar niet iedereen die zich er aan verbindt zo vredelievend is als de oprichter zou willen en de oprichter geen enkele verantwoordelijkheid neemt dat zijn "demonstratie" zorgt voor rellen, maar gewoon met een bord voor zijn kop doorgaat.

Ik vind je vergelijking met een trouwlocatie echt heel raar en onvergelijkbaar. Het is niet alsof er uitnodigingen verstuurd worden bij demonstraties met daarop RSVP en een gastenlijst. Wat je doet als organisator is op je FB pagina zetten "Er zijn helaas partijen die denken dat de orde verstoord gaat worden tijdens onze demonstratie. Daarom heeft de burgemeester opgeroepen om maximaal met 500 man te komen, in het Westerpark. Houd je aan deze maatregelen om te laten zien dat we het goed bedoelen. Als het goed gaat is er hopelijk kans om volgende week wél met 1000 man op het museumplein te staan."
Vervolgens gaan we er even vanuit dat het goed gaat, dat deze demonstratie daardoor niet had geleid tot rellen van jewelste. Je ontdekt dat er blijkbaar HEEL veel animo is en gaat in overleg met de veiligheidsregio. Dan kan daaruit komen dat je volgende keer wél op het museumplein kan gaan staan. Of wellicht kun je met elkaar afspreken dat als er zoveel animo is de juiste plek het malieveld in Den Haag is, aangezien dat geschikt is voor zulke grote groepen.

En dat is wezenlijk wat anders dan zeggen "ooooh, ik blaas af, maar ik ga nu gewoon koffie drinken op het museumplein. Tja, ik heb geen zeggenschap over anderen, doe wat jullie willen, maar ík ga koffie drinken <<) <<). Wat anderen doen, daar ben ik niet voor verantwoordelijk"

Om dan de vergelijking met BLM te trekken. Daar werden 300-500 mensen verwacht. Dat werden er 5000. Toch heeft dat niet tot rellen gezorgd en zijn álle daaropvolgende demonstraties netjes en ordelijk verlopen. Omdat de organisatie zijn verantwoordelijkheid heeft genomen, nadat het de eerste keer mis ging.


Hier ben ik het mee eens, alhoewel ik juist die demonstratie van BLM noem als voorbeeld dat er imo met twee maten gemeten lijkt te worden soms.

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:28

Vredig koffiedrinken is gewoon een vorm van passief agressief gedrag. en vredig passief agressief gedrag vertonen is gewoon een contradictie. Het hele verhaal om niet te gaan demonstreren, maar in plaats daarvan koffie te gaan drinken is een hele vervelende manier om toch je eigen zin af te dwingen en proberen de wetten en afspraken van onze samenleving te omzeilen. Daarom kan je ook niet de politie de schuld geven dat zij op een gegeven moment daar actie op moeten ondernemen en dus verantwoordelijk zijn voor het geweld. Dat ben je als demonstrant zelf met je gedrag.

Ikkedus, als er nou één demonstratie was, waar veel over te doen was, waar bijna een burgemeester en een minister over zijn gevallen, dan is het die BLM demonstratie wel. Maar zowel wij de BLM demonstranten, als wij als samenleving hebben van die demonstratie geleerd. De BLM beweging door op een andere manier te gaan demonstreren, die laten nu zien dat je prima met 500 mensen in het Westerpark kan demonstreren op 1.5m afstand. En wij als samenleving hebben er ook van geleerd, namelijk dat dit soort ongecontroleerde demonstraties tijdens een pandemie niet meer kunnen. Alleen is er een groep, die daar niet aan wil en eist dat ze wel ongecontroleerd mogen demonstreren.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:37

Volgens mij heeft Germie sowieso moeite met de Corona-maatregelen, herinner ik me uit de Bokt-discussies tijdens de 1e periode.
Daarbij is/was zij ook een Trump-aanhanger, dus ik begrijp haar berichten wel.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:39

Ik heb op de een of andere manier toch heel erg het gevoel dat de organisaties achter deze corona demonstraties eigenlijk alleen maar uit zijn op veel gedoe rond hun demonstraties. Zodat hun achterban bevestigd wordt in hun wereldbeeld.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:40

maar ikkedus, die demonstratie van BLM was wel toegestaan. Alleen bleek op dat moment zelf dat er veel meer mensen op af kwamen dan vooraf gedacht was, ongeveer 10x zoveel.
Er is toen de afweging gemaakt of het wijsheid was om dit van het veld af te sweepen met geweld. De afweging toen was dat dat waarschijnlijk meer ellende zou opleveren dan de (vredige) demonstratie te laten voor wat het was.
Naast wat Karl zegt, dat men daar van geleerd heeft en er heel veel kritiek op is geweest, was dat wel in een tijd met weinig besmettingen en verliep die demonstratie heel vredig en is daarom de afweging gemaakt om de boel even te laten voor wat het was.
Dit in tegenstelling tot de demonstratie op het museumplein, die al problematisch was vóór het sweepen en plaats vindt in een piekperiode qua besmettingen. Ik vind het dus moeilijk die twee te vergelijken met elkaar.

De demonstratie met de gele hesjes kan ik even niks over vinden omdat er zoveel demonstraties zijn geweest met gele hesjes dus durf er niks zinnigs over te zeggen.
Ik vind iig de vergelijking tussen de "grote" BLM-demonstratie en die van de museumpleinrellen niet vergelijkbaar.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:42

germie schreef:
ikkedus schreef:
Nou is het wel genoeg tegen Germie mensen kom op. Ze heeft haar woorden nu al een aantal keren genuanceerd.
Ze heeft overigens echt wel een punt vind ik. Ik zie ook dat de media demonstraties van BLM meer ruimte geeft. Demonstranten tegen de maatregelen en ook bijv demonstraties van gele hesjes worden vaak gelijk vanaf begin al hard aangepakt.
En dan heb ik het nu even niet over de avondklokrellen, maar de demonstraties uit de afgelopen 2 jaren ( gele hesjes demonstreren al langer).
Het lijkt er in mijn ogen soms echt wel op dat je voor sommige onderwerpen wel gehoord mag worden ( BLM) en bij andere onderwerpen veel minder. BLM lijkt een onderwerp dat je in NL wel moet steunen. Enig tegengeluid en je wordt weggezet als racist. Enig tegengeluid bij de RIVM regels en je bent een wappie. Volg je teveel dan ben je een ezel of een schaap. Ik vind dat een hele nare en enge ontwikkeling in NL.
Hier op bokt gebeurt het ook. Als je een andere mening hebt dan het merendeel in een topic, dan wordt je zo ongeveer aan de schandpaal genageld en blijven mensen je op je woorden aanvallen. Dat gebeurt ook in dit topic.
Het onderscheid tussen welke demonstratie wel ok is en welke niet, is raar en er zou geen onderscheid mogen zijn in mijn ogen. Los van het feit dan sommige mensen demonstraties ook aan lijken te grijpen om los te gaan in fysieke vorm, zoals bij de avondklokrellen nu, krijgen virusdemonstranten minder ruimte om voor hun mening op te komen.
Tussen die demonstranten zitten echt heel veel mensen met een hele legitieme reden om te demonstreren.
En begrijp me niet verkeerd: ik volg braaf alle regels op, rel niet, ben geen wappie/ezel/ schaap en demonstreer ook niet, maar ik stel me wel vragen bij de maatregelen en de zwaarte/ het effect hiervan op onze maatschappij. Ik weet de oplossing ook niet, maar ik lijd niet onder de maatregelen. Heel veel anderen wel. Ik vind dat de demonstraties hierover net zoveel recht hebben om gehouden te mogen worden, als BLM of wat dan ook.
Demonstraties! Geen rellen!

Precies. En ook voor komend weekend wordt er weer netjes gemeld dat er koffie gedronken gaat worden, maar absoluut geen rellen.
Dit vind ik nu online, en daarin staat absoluut niets over rellen of wat dan ook.
Citaat:
Koffie weekend 3 zit erop.
Gelukkig is alles redelijk rustig verlopen. Op naar week 4.
Om er alles aan te doen om aankomend weekend koffie te kunnen drinken in vrede het volgende:
Zondag 7 februari word het veld van het Museumplein versiert met honderden bossen tulpen en honderden knuffels. Ook uit de donatie pot vredesduif ballonnen. Bloemen en/of knuffels kunt u uiteraard ook zelf meenemen. Ook hartjes ballonnen zijn welkom. Tot slot zullen er houdbare koffie bekers met de tekst: “ik drink koffie voor vrijheid” uitgedeeld worden. Het opdrijven door de politie start vaak rond 15.00u. Laat dit dan ook het tijdstip zijn dat alle koffiedrinkers het veld verlaten. Een geweldloos statement zet je ook in een uur neer. Vertrek tijdig, laat je niet uit de tent lokken! Er bereiken mij hier op FB ook vele berichten dat ook andere personen in andere steden willen gaan koffie drinken. We leven in een vrij land en koffie drinken is overal toegestaan. Het oproepen “kom koffie drinken” is opruien en dat doe ik/we dan ook niet!
Ook zondag 7 februari 2021 drinkt Nederland weer koffie.
Koffie drinken zonder geweld!
En voor de mensen die twijfelen, kies een monument uit, leg een knuffel of bloemen en klaar. Nog steeds twijfels? Blijf thuis en support
Opgeven is geen optie!

Ik lees hier gewoon een nette oproep om een stem te laten horen zonder geweld.
En ook de demonstraties op het museumplein staan los van het rellen tegen de avondklok. Want daar tegen demonstreren had zeker ook vreedzaam gekund en de boel slopen heeft niets meer met demonstreren te maken. Ook hakenkruizen tekenen e.d. is natuurlijk niet nodig.

In het buitenland zijn ook demonstraties tegen maatregelen en dat gaat er soms heel anders aan toe. Ik zag net ook nog ergens een filmpje dat de politie zelf meegelopen heeft, vooraan. Zo kan het dus ook. En dan gaat het om meer mensen dan die 500.

Ik ben dus ook geen schaap, wappie, hersenloze, of wat dan ook. Maar ik vind wel dat je rustig kunt spreken dat er nu een verdeeldheid gecreëerd wordt die niet nodig is. En het gebruiken van scheldwoorden is dus totaal niet nodig.
Ook daarin sta ik zeker niet alleen, neem de moeite om deze opinie ook even te lezen, van de msm:
https://www.ad.nl/werk/laten-we-stoppen ... ~a37b2104/

Niemand hier zegt dat jij een schaap bent. Maar kijk nu eens naar dat laatste citaat, ik mis daar de meest belangrijke regel. Namelijk wat bij elke demonstratie vooraf word gezegd : Houd jullie aan de geldende maatregelen van de regering. Hier staat, om drie uur gaan ze meestal vegen dus dan maken dat we wegkomen.

Ik zou als gemeente helemaal niet meer wachten maar meteen vegen en snel ook zodra er meer dan twee mensen samen staan "koffie"te drinken.
Dit gedrag is tergen, zuigen en zeer irriterend en dan ook nog regelmatig aanhalend, voor uw vrijheid! Bullshit, voor je eigen verwende zelf , omdat je geen geduld hebt om je te voegen naar de regels. En dan mogen ze heel amsterdam bedelven onder bloemen , hartjes of wat dan ook, ze zijn in overtreding.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:43

Eens met Karl66. Dat schreef ik al een paar pagina's terug, voor het weekend. Alleen de term koffie drinken vind ik al provocerend. Niemand wil de verantwoordelijkheid voor een demonstratie dragen dus dan gaan we maar koffie drinken.

En nee, ik heb niets tegen demonstraties. Ga daar maar staan, wat je reden ook is. Maar vraag het aan en houdt je aan de regels. Als je dat niet kan/wil dan ervaar je daarvan de consequenties. En bij BLM op de dam ging dat ook mis. Dat is uitvoerig besproken en daar is van geleerd.

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:49

Ik vergelijk de BLM demonstraties ook niet met de museumpleinrellen overigens. Er was daar een beschikbare toegestane demonstratie optie.
Het is meer dat ik soms het idee krijg dat een weerwoord over RIVM gerelateerde dingen minder geaccepteerd wordt, dan demonstreren over bijv BLM. Terwijl de beide groepen in mijn ogen allebei een valide punt hebben.
Maar goed. Misschien duw ik de boel nu te ver van het oorspronkelijke onderwerp af. 8-) .
Ik snap het punt dat Germie inbrengt ook echt wel. En ik denk dat de reacties in dit topic op haar ook gekleurd zijn door eerdere ervaringen. Dat wordt ook gezegd. En daarop reageerde ik: probeer te kijken naar de boodschap die ze later meer heeft genuanceerd. Die boodschap klopt namelijk gewoon.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:50

Maar het gaat dus niet over de boodschap, het gaat over het schenden van de maatregelen en daar komt, terecht, reactie op van de autoriteiten .

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:01

Overigens, en dat staat los van de reden van demonstreren, getuigt het ook echt van 0 creativiteit om nu met z’n allen op een hoop op een plein te gaan staan. Echt, alsof er geen creatievere manieren zijn om je punt te maken waarbij de clou niet is “met zoveel mogelijk mensen bij elkaar komen”.

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:02

Het gaat erom dat mensen die klagen dat hun vrijheden afgepakt worden en dat ze daarom het recht hebben om zich niet aan de maatregelen te houden, dat die mensen nooit verder komen dan hun vrijheden en vergeten dat vrijheden altijd begrensd zijn. Rechten komen met plichten en als je die plichten niet wilt accepteren dan heb je geen recht op je rechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:03

Ik ben absoluut tegen het communisme en pro vrijheid, maar als er dan een pandemie is, moet je dat niet als excuus gebruiken om je te verzetten tegen de maatregelen. Ik heb mega medelijden met de Chinezen en de harde lockdown die zij hadden en heel blij in het vrije westen te wonen waar we echt al heel de corona periode nog best veel mochten. Alleen zijn de Chinezen wel van corona af en blijven wij met beperkingen zitten dankzij de groep die vindt dat hun vrijheid afgenomen is. Tel je zegeningen dat je in een vrije wereld woont en bijt even door de zure appel heen. Als we met zijn allen ons netjes aan de regels hadden gehouden, dan waren we nu, net zoals de Chinezen, uit de ellende uit. Maar neen hoor, hier moeten we perse van mening zijn en blijven dat tegendraads zijn en protesteren moet kunnen. In België zijn protesten trouwens wel verboden, goed dat de politie gisteren hier zo streng is opgetreden.

Edit: Daarnaast is het recht op protesteren nooit een vrijgeleide om te gaan plunderen en rellen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:26

Electra63 schreef:
Volgens mij heeft Germie sowieso moeite met de Corona-maatregelen, herinner ik me uit de Bokt-discussies tijdens de 1e periode.
Daarbij is/was zij ook een Trump-aanhanger, dus ik begrijp haar berichten wel.

Ik ben NOOIT een Trumpaanhanger geweest, dus je mag dat wel even terugnemen. MAAR, ik mis hem wel, want ik vond zijn uitspraken om te lachen, gewoon vermakelijk. :D En daarom had ik ooit een kleine hoop dat we nog 4 jaar konden lachen. En ik ken wel wat grotduikers in Amerika, dus dan heb je het wel eens er over en dan wordt er vaak gezegd: 'we kiezen uit 2 kwaden de minste kwade'. Dat is wat ik ook genoemd heb. Daarmee ben je zeker niet direct een aanhanger. Ik ken 1 echte Trumpaanhanger, en als je die man in real life spreekt is het gewoon een heel normale man met veel levenservaring, hij was al 77 toen ik hem bezocht heb. En behalve over duiken hebben we het ook over andere onderwerpen gehad.
Maar dat staat los van de rellendiscussie natuurlijk. Ik heb in de demonstraties verder juist helemaal geen mening gevormd, ik ben er niet geweest en heb ook geen plannen om er naartoe te gaan. Verder lust ik helemaal geen koffie. Maar het is op zich wel heel interessant om te zien hoe een actie-reactie werkt bij mensen. Er wordt geoordeeld, maar nergens wordt er eens gekeken of het dan op een andere manier wel normaal kan gaan. Bepaalde reacties kunnen eerder een woede als tegenreactie krijgen dan andere reacties. Ik hoop wel dat de betrokkenen evalueren, maar ook naar de psychische kant kijken, want waarom komen er relschoppers? Is dat de manier waarop een protest wordt aangekondigd? Of is dat juist omdat een protest wordt beperkt of verboden? Ik denk dat je dat ook mee moet nemen dan.
Veel mensen reageren heel zwart-wit en dat is op zich best logisch, maar probeer je eens in te leven in het waarom van de andere kant. En dan heb ik het dus niet over het opzettelijk rellen, maar over hoe je je kunt voelen en waarom je juist wel door wilt gaan? Dan praat je nog niets goed, maar het is een onderdeeltje van de menselijke psyche en misschien kun je daarmee juist iets voorkomen. Direct keihard oordelen werkt misschien ook averechts. Maar goed, wij weten ook niet hoe de communicatie met een aanvrager verlopen is. Misschien is dat ook wel anders gegaan dan je nu denkt.

Maar nogmaals, ik ben TEGEN rellen en slopen. Laat dat duidelijk zijn.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:33

Probeer je in te leven? In dit soort tijden is er wat demonstreren betreft alleen maar zwart/wit en geen grijs dat het dus een beetje mag. Het mag met inachtneming van de regels, doe je dat niet dan mag het niet, snap niet dat je hier steeds omheen banketstaaf.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:39

bigone schreef:
Probeer je in te leven? In dit soort tijden is er wat demonstreren betreft alleen maar zwart/wit en geen grijs dat het dus een beetje mag. Het mag met inachtneming van de regels, doe je dat niet dan mag het niet, snap niet dat je hier steeds omheen banketstaaf.

Dat mogen is dus maar de vraag, want als er 1000 mensen willen komen en je wilt er op het laatste moment maar 500 hebben, dan is het dus meer een verbod. en er was eerst gewoon wel toestemming gegeven. Daar gaat het ook om. Er wordt in mijn ogen te snel geoordeeld, maar er wordt niet gekeken of op een andere manier het gewoon vredelievend gekund had. Dat is wat ik mis in berichtgeving. Misschien is dat wel gedaan, maar ik kan het zo niet vinden. Want ik krijg soms werkelijk het idee dat er met meerdere maten gemeten wordt.

Maar nogmaals, ik praat niets goed, ik ben ook tegen rellen en slopen.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-02-21 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:43

Nee dan is het geen verbod op de demonstratie, hoogstens een inperking.
En dat mag dan ook alleen met zwaarwegende redenen. Dus áls het gebeurt is er een goede reden voor.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:03

Karl66 schreef:
Het gaat erom dat mensen die klagen dat hun vrijheden afgepakt worden en dat ze daarom het recht hebben om zich niet aan de maatregelen te houden, dat die mensen nooit verder komen dan hun vrijheden en vergeten dat vrijheden altijd begrensd zijn. Rechten komen met plichten en als je die plichten niet wilt accepteren dan heb je geen recht op je rechten.
Dat dus. Wie vrij wil zijn moet zich bewust zijn van het feit dat vrijheid verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Vrijheid, bijvoorbeeld de vrijheid van meningsuiting, is nooit absoluut.

FvD/Baudet zegt bijvoorbeeld voor 'absolute vrijheid' te zijn, wat simpelweg inhoudt dat de eigen groep en de eigen denkbeelden alle ruimte moeten krijgen, ten koste van andere groepen en andersdenkenden. Dus kort door de bocht gaan coronatwijfelaars en gele hesjes dan vóór BLM-aanhangers, en dat onder het mom van 'ons is lang genoeg de mond gesnoerd' (door de linkse elite/media).

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:12

Karl66 schreef:
Het gaat erom dat mensen die klagen dat hun vrijheden afgepakt worden en dat ze daarom het recht hebben om zich niet aan de maatregelen te houden, dat die mensen nooit verder komen dan hun vrijheden en vergeten dat vrijheden altijd begrensd zijn. Rechten komen met plichten en als je die plichten niet wilt accepteren dan heb je geen recht op je rechten.


Helemaal mee eens!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:14

germie schreef:
bigone schreef:
Probeer je in te leven? In dit soort tijden is er wat demonstreren betreft alleen maar zwart/wit en geen grijs dat het dus een beetje mag. Het mag met inachtneming van de regels, doe je dat niet dan mag het niet, snap niet dat je hier steeds omheen banketstaaf.

Dat mogen is dus maar de vraag, want als er 1000 mensen willen komen en je wilt er op het laatste moment maar 500 hebben, dan is het dus meer een verbod. en er was eerst gewoon wel toestemming gegeven. Daar gaat het ook om. Er wordt in mijn ogen te snel geoordeeld, maar er wordt niet gekeken of op een andere manier het gewoon vredelievend gekund had. Dat is wat ik mis in berichtgeving. Misschien is dat wel gedaan, maar ik kan het zo niet vinden. Want ik krijg soms werkelijk het idee dat er met meerdere maten gemeten wordt.

Maar nogmaals, ik praat niets goed, ik ben ook tegen rellen en slopen.

Grappig hoe jij allerlei zaken verdraait en erbij haalt om maar je gelijk te halen, prima, van mij mag je.

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:53

Ik begrijp heel goed dat je heel erg gefrusteerd bent, doordat je door de corona je zaak heb moeten sluiten. Dat lot heeft veel meer mensen helaas getroffen. ( de actievoorman)

Ik vind dat persoonlijk echter geen reden, om te blijven etteren. Bovendien vind ik het niet kunnen om andere min of meer voor je karretje te spannen, omdat je het niet eens bent met het gevolgde beleid.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:31

Bij 1Vandaag een samenvatting van het "koffiedrinken" op het museumplein. Inclusief interview met de koffieleut die het georganiseerd heeft. Het leek meer een gezellige picknick en anderhalve meter bestaat niet. Je kon ook nog knuffelen met magere Hein.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 13:57


Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:57