De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:45

Mindim schreef:
Arabesk schreef:
Geen zielige jongeren zonder huis en baan dus. :+

Het een sluit het ander niet uit hoor.


die rellen waren een heel stuk minder heftig als er al niet zoveel frustraties onder de oppervlakte aanwezig waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:01

Loretta schreef:
die rellen waren een heel stuk minder heftig als er al niet zoveel frustraties onder de oppervlakte aanwezig waren.


Heb je de voetbalrellen wel eens gezien, enorm heftig en van alle tijden.

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:10

Hier in Apeldoorn nog meer politie dan koffiedrinkers op de been...
op alle grote toegangswegen worden de inkomende auto’s gecontroleerd

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:20


Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:52

tiwi1969 schreef:
Hier in Apeldoorn nog meer politie dan koffiedrinkers op de been...
op alle grote toegangswegen worden de inkomende auto’s gecontroleerd


Ja al waren ze net (3 uur) ook wel weer allemaal weg. Rond half 2 nog heel veel, alles vanaf de snelweg inderdaad.

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:55

Beetje koud en Soap is dicht dus geen verse koffie of chocomel met slagroom

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:04

Loretta schreef:
die rellen waren een heel stuk minder heftig als er al niet zoveel frustraties onder de oppervlakte aanwezig waren.



Die rellers willen sensatie en knokken en slopen en stelen.
Aangewakkerd door aanhangers van Engel, Lange Frans en Jensen en Baudet.

Ik ben daarom blij, dat mensen die oproepen tot rellen en bedreigen van politiemensen op Social Media opgepakt en vervolgd worden.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:09

Beetje kort door de bocht dat het aanhangers zijn van bovenstaande.
Weet zeker dat er een heleboel bij waren die daar juist weer niet op stemmen.

Het zijn gewoon wat lui met verstand als poffertjes die zich vervelen. Teveel testosteron hebben en het wel stoer vinden om dan te rellen tegen oa de politie.
Onvrede vast, maar totaal met uiteenlopende redenen. En niets helemaal niets kan hun domme gedrag goed praten.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:11

Natuurlijk is het kort door de bocht.

Er is gewoon geen excuses voor rellen en slopen.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:13

DuoPenotti schreef:
Beetje kort door de bocht dat het aanhangers zijn van bovenstaande.
Weet zeker dat er een heleboel bij waren die daar juist weer niet op stemmen.

Het zijn gewoon wat lui met verstand als poffertjes die zich vervelen. Teveel testosteron hebben en het wel stoer vinden om dan te rellen tegen oa de politie.
Onvrede vast, maar totaal met uiteenlopende redenen. En niets helemaal niets kan hun domme gedrag goed praten.


Het is gewoon een hele grote gemengde groep waren ook niet enkel jongeren.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:19

Ja precies. Het waren jongeren, ouderen, met de roots hier maar ook elders.
Maar voor mij 1 ding gemeen. Verstand nul en egoïstisch.
Demonstreren prima. Agenten, paarden bekogelen. Nee. Dingen vernielingen. Nee.
Wat het ook voor k.t jaar of jaren is. Dat doe je niet. Punt. En telkens lees ik smoesjes waarom ze het dan doen. Alsof het dan wel mag. Nee!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:34

Ik liep net door Eindhoven en daar werden verschillende mensen aangehouden om ID te controleren met busjes. Er stond ook echt veel politie. Maar geen rare dingen.

Popstra
Berichten: 13777
Geregistreerd: 21-06-08

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:42

Museumplein is ook weer schoon geveegd....

germie

Berichten: 25982
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:22

Voor zover ik de filmpjes bekijk waren het wederom gewoon vredige protesten die door politie omgezet zijn tot rellen.
En nee, ik ontken niet dat er ook relschoppers op af komen en ik ben tegen rellen en slopen, maar het merendeel van de mensen dat de maatregelen spuugzat is zijn gewone normale enorm sociale mensen die geen vlieg kwaad doen. En het blijft gewoon raar dat een blm protest door mag gaan en tegen maatregelen de protesten telkens geminimaliseerd worden. In andere landen wordt ook tegen maatregelen geprotesteerd.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:26

Germie , er word duidelijk aangegeven dat samenscholen en de regels niet naleven verboden is, dat is niet van gisteren maar al even zo. Wanneer er dan toch word samengekomen en de regels niet gevolgd worden is het klaar. Dan moet je niet de bal bij de politie maar bij de mensen leggen die daar staan en zich niet aan de regels houden.
En rellen? Ik heb geen rellen gezien vanmiddag, één stukje vuurwerk en zo’n schoffie die de middelvinger opstak.
De meeste mensen gingen gewoon weg, zoals het hoort wanneer de politie dat vraagt.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 31-01-21 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:26

Ik vraag mij nog steeds af waarom er tegen de maatregelen geprotesteerd wordt en niet tegen het virus :+
Dat is tenslotte de oorzaak van alle ellende.

Anyway, in Brussel bijna 500 leeghoofden opgepakt en een fikse buit voor de politie zo te zien }>
Hoezo de intentie om vreedzaam te betogen ? >;)

https://www.hln.be/binnenland/verboden- ... ~a91a3b59/

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:13

germie schreef:
Voor zover ik de filmpjes bekijk waren het wederom gewoon vredige protesten die door politie omgezet zijn tot rellen.


De politie heeft tot rellen aangezet?! :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:16

Amber_ schreef:
germie schreef:
Voor zover ik de filmpjes bekijk waren het wederom gewoon vredige protesten die door politie omgezet zijn tot rellen.


De politie heeft tot rellen aangezet?! :') :')


Ja dat doen ze toch al weken :')

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:18

germie schreef:
Voor zover ik de filmpjes bekijk waren het wederom gewoon vredige protesten die door politie omgezet zijn tot rellen.
En nee, ik ontken niet dat er ook relschoppers op af komen en ik ben tegen rellen en slopen, maar het merendeel van de mensen dat de maatregelen spuugzat is zijn gewone normale enorm sociale mensen die geen vlieg kwaad doen. En het blijft gewoon raar dat een blm protest door mag gaan en tegen maatregelen de protesten telkens geminimaliseerd worden. In andere landen wordt ook tegen maatregelen geprotesteerd.


Dus wanneer de bijeenscholing wordt verboden, men dat verbod negeert, er niet geluisterd wordt naar de overheid die zegt “nee dat mag niet ga aub naar huis” en vervolgens ook niet naar de politie, waarop de politie ingrijpt, is het de politie z’n schuld dat er rellen ontstaan?

Ga toch weg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:19

germie schreef:
Voor zover ik de filmpjes bekijk waren het wederom gewoon vredige protesten die door politie omgezet zijn tot rellen.
En nee, ik ontken niet dat er ook relschoppers op af komen en ik ben tegen rellen en slopen, maar het merendeel van de mensen dat de maatregelen spuugzat is zijn gewone normale enorm sociale mensen die geen vlieg kwaad doen. En het blijft gewoon raar dat een blm protest door mag gaan en tegen maatregelen de protesten telkens geminimaliseerd worden. In andere landen wordt ook tegen maatregelen geprotesteerd.

Eh?

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:19

IMANDRA schreef:
germie schreef:
Voor zover ik de filmpjes bekijk waren het wederom gewoon vredige protesten die door politie omgezet zijn tot rellen.
En nee, ik ontken niet dat er ook relschoppers op af komen en ik ben tegen rellen en slopen, maar het merendeel van de mensen dat de maatregelen spuugzat is zijn gewone normale enorm sociale mensen die geen vlieg kwaad doen. En het blijft gewoon raar dat een blm protest door mag gaan en tegen maatregelen de protesten telkens geminimaliseerd worden. In andere landen wordt ook tegen maatregelen geprotesteerd.


Dus wanneer de bijeenscholing wordt verboden, men dat verbod negeert, er niet geluisterd wordt naar de overheid die zegt “nee dat mag niet ga aub naar huis” en vervolgens ook niet naar de politie, waarop de politie ingrijpt, is het de politie z’n schuld dat er rellen ontstaan?

Ga toch weg.


Fijn dat jij het begrijpt en even samenvat imandra. Stomme politie {:)-:( allemaal hun schuld

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:29

Jullie vergeten de Romeo's, die lokken het geweld uit tegen de lieve demonstranten.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:53


IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:00

Electra63 schreef:
Jullie vergeten de Romeo's, die lokken het geweld uit tegen de lieve demonstranten.


Oh ja die nep-protesteerders die de oorzaak zijn van al die gemene rellen waar die arme demonstranten echt níks aan konden doen >;)


Loretta schreef:
De meeste wappies waren toch vrij fatsoenlijk en de meesten gingen voor het vegen weg.

https://youtu.be/bVqYOkmMeg8


Dus?

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:05

Loretta schreef:
De meeste wappies waren toch vrij fatsoenlijk en de meesten gingen voor het vegen weg.

https://youtu.be/bVqYOkmMeg8


De meeste “wappies” waren bij een protest dat op de eerste plaats verboden was.
Dat het niet tot rellen komt zou vanzelfsprekend moeten zijn, niet iets dat complimenten zou moeten krijgrn.
Het feit dat er ME en de hele reut moest komen voor men besloot weg te gaan is al schandalig genoeg.