De rellen in nederland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5192
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:37

Su_Cr_Cheese schreef:
Gisteren had een familielid dringend medische hulp nodig....dit kon niet want hulpdiensten kwamen er niet doorheen....
Laat ik achterwege laten wat ik nu denk en voel... familielid heeft het niet gered....

Wat vreselijk! Gecondoleerd en veel sterkte met jullie verlies.

Knudd

Berichten: 1564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:38

Zit nu naar twee livestreams te kiijken die in Rotterdam plaatsvinden. Ramptoeristen... Eentje in de auto met 160km over de snelweg, die ook nog weet ik veel wie bedreigd om 'die persoon dood te slaan'... De andere ramptoerist in een wijk, mensen die rondlopen en vuurwerk afsteken, ruiten ingooien, terwijl hij rustig aan het drinken is...
Laatst bijgewerkt door Knudd op 25-01-21 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:39

DuoPenotti schreef:
Tijd dat rubberen kogels enz wel mogen.
Verf in die waterkanonnen, iedereen met verf kan opgepakt worden.
Nu ook van Eindhoven de helft wat vast zat is weer vrij.
Waarom zouden ze het dan laten? Wat zit er voor die lui nu voor een consequentie aan vast. Nu kunnen ze nog stoerder l.llen op een verjaardagfeestje.

Dan zegt Grappenhaus ze moeten gaan betalen, jonge jonge wie geloofd dat dan? Verkiezingen op komt.
Dat hij de ballen heeft en dat ook gaat doen.

Geen pleinen straten schoon vegen, maar juist insluiten, stuk voor stuk opsluiten en sowieso 3 maanden vast.
Hebben ze ook geen last meer van de avondklok.
En dan inderdaad alle schaden verdelen over de opgepakte. Geen geld, dan loon-uitkeringsbeslag.
Niet zo trutten, doorpakken.
Dit heeft niets meer met demonstratie voor de regels te maken, pure criminelen die rellen. Pak ze dan ook eens aan.


Ik vind verf wel een hele goede. Van die permanente verf die ook bij geldtransport wordt gebruikt (in VS?). Die echt wekenlang (?) blijft zitten.

Kunnen we mooi iedereen die daar heeft lopen klooien en bevelen van de politie heeft genegeerd herkennen als smurf. En ook nog eens relatief geweldloos.

Kunnen hun werkgevers ook meteen zien wat voor vlees ze in de Kuip hebben.

@su cr cheese: oh nee :( heel veel sterkte

Palmera schreef:
Ik heb groot begrip voor iedereen die dit hele coronatheater met al zijn vernietigende mastregelen kotsbeu is. Ik snap heel goed dat mensen randjes opzoeken om hun hoofd boven water te houden en toch nog iets van een leven te voelen.


Vernietigende maatregelen tov een ziekte die nog veel vernietigend is, als je alles meetelt. Het is kiezen tussen twee kwaden.

En het zou je sieren als je het niet ‘Corona theater’ zou noemen, gezien het toch flinke gevolgen heeft/kan hebben. Voor de maatschappij én voor het individu die het oploopt.

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:40

Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden. :knuffel: Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 25-01-21 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Myka

Berichten: 718
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:41

Knudd schreef:
Zit nu naar twee livestreams te kiijken die in Rotterdam plaatsvinden. Ramptoeristen... Eentje in de auto met 160km over de snelweg, die ook nog weet ik veel wie bedreigd om 'die persoon dood te slaan'... De andere ramptoerist in een wijk, mensen die rondlopen en vuurwerk afsteken, ruiten ingooien, terwijl hij rustig aan het drinken is...

Waar kan je dat kijken? O:)
Asking for a friend, sensatie zoeken mag wel toch zolang je thuis zit?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:42

Amber_ schreef:
Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden. :knuffel: Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....

Vreselijk. Ik heb diep respect voor jou en je collega's!

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:43

estja schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ik ben ook echt oprecht benieuwd wat voor mensen uh.. tuig daar rondloopt. Hebben ze een baan, wat voor niveau hebben ze. Men als je zelfs ziekenhuizen gaat aanvallen dan ben je toch echt wel echt ziek in je hoofd..


tsja, de Schilderswijk in Den Haag. De Donderberg in Roermond. In Venlo kwamen ze uit Blerick. Dit zijn allemaal van die "Kanswijken" waar jaar na jaar miljarden in gepompt wordt aan jeugdwerk, buurtwerkers, buurthuizen, gratis sporten, jeugdzorg, noem maar op. Misschien kunnen we die miljarden beter op een andere manier gaan uitgeven?

Misschien van dat geld een vorm van dienstplicht invoeren voor dit soort types?
En als je zoveel geld in Kanswijken pompt, geef je mensen dan ook niet het idee dat ze echt zwaar tekort komen? Stimuleer je het slachtofferschap dan niet net? Ik begrijp dat er nu in Geleen ook gereld wordt. Ook daar zijn na de sluiting van de mijnen veel mensen in slachtofferschap blijven hangen. In de hele Mijnstreek zie je trouwens dat hangen blijven in gevoel tekort te komen, de ander heeft het altijd beter, enz.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:43

Amber_ schreef:
Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden. :knuffel: Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....

:knuffel:

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:45

Amber_ schreef:
Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden. :knuffel: Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....

:knuffel:

En we blijven doorgaan. Voor iedereen. Vorig jaar dacht ik er nog aan wellicht ooit ook op straat te willen, maar ik geloof niet dat dit voor mij is weggelegd. Ik blijf jullie wel supporten van achter het bureau :)
Diep respect voor iedere agent die daar staat en niet terugdeinst.

Knudd

Berichten: 1564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:46

Oh, ze hebben een zeeman open gebroken nu in Rotterdam....

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:46

GDG schreef:
Amber_ schreef:
Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden. :knuffel: Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....

Vreselijk. Ik heb diep respect voor jou en je collega's!

+1

estja schreef:
Misschien van dat geld een vorm van dienstplicht invoeren voor dit soort types?
En als je zoveel geld in Kanswijken pompt, geef je mensen dan ook niet het idee dat ze echt zwaar tekort komen? Stimuleer je het slachtofferschap dan niet net? Ik begrijp dat er nu in Geleen ook gereld wordt. Ook daar zijn na de sluiting van de mijnen veel mensen in slachtofferschap blijven hangen. In de hele Mijnstreek zie je trouwens dat hangen blijven in gevoel tekort te komen, de ander heeft het altijd beter, enz.

Mee eens...altijd is een ander schuld, de immigrant, de regering, noem het maar op.
Vroeger ging gajes naar de tuchtschool, mochten ze van mij wel terug invoeren!!

Ceetje_bokt
Berichten: 5192
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:48

Palmera schreef:
Ik heb groot begrip voor iedereen die dit hele coronatheater met al zijn vernietigende mastregelen kotsbeu is. Ik snap heel goed dat mensen randjes opzoeken om hun hoofd boven water te houden en toch nog iets van een leven te voelen.

Wat ben ik blij dat je hier heel erg alleen staat met je begrip voor de ‘randjes opzoeken’. Dit is kilometers óver de rand.

En Amber sterkte en heel veel kracht, want ik vrees dat dit gezeik nog lang gaat duren. Bedankt voor je inzet!

moonsparkle
Berichten: 21814
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:49

Waar zien jullie de live beelden?

Ceetje_bokt
Berichten: 5192
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:50

Knudd schreef:
Oh, ze hebben een zeeman open gebroken nu in Rotterdam....

Jemig, neem dan een zaak waar wat moois te halen is. Sorry... sarcasme modus is weer uit.

VuurVleugels
Berichten: 1771
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:50

Wildgirl schreef:
Ik heb gisteren met afschuw zitten kijken naar de beelden maar, ook met een enorme trots toen ik ME en de levende have brigade samen zag werken.
Het moment dat de paarden linie aandraafde en zich voor de ME en honden plaatste...poeh kippenvel!
Wat mij betreft zetten we een tandje bij in het bestraffen van dit tuig, want dat is het.
Strafblad, dikke boete en publiekelijk aan de schandpaal.
Met scherp schieten is wmb ook prima, maargoed dat kan ethisch niet uiteraard.
Uitroeien deze apen en vooral niet pappen en nathouden(zoals het met voetbal hooligans altijd gaat).
Ik ben ook wel benieuwd naar wat de politie hier zelf mee zou doen.


Heb je hier toevallig beelden van, of een manier om die op te zoeken?

Ik vind het verschrikkelijk dat deze rellen plaatsvinden... Echt geen woorden voor. Kan niet anders dan me indenken hoe dienders en hun dieren zich voelen en daar word ik ontzettend naar van. Wat een nachtmerrie!
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 25-01-21 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21814
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:51

Ceetje_bokt schreef:
Knudd schreef:
Oh, ze hebben een zeeman open gebroken nu in Rotterdam....

Jemig, neem dan een zaak waar wat moois te halen is. Sorry... sarcasme modus is weer uit.


Ik zag beelden van de dirk supermarkt :(

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:51

Ceetje_bokt schreef:
Palmera schreef:
Ik heb groot begrip voor iedereen die dit hele coronatheater met al zijn vernietigende mastregelen kotsbeu is. Ik snap heel goed dat mensen randjes opzoeken om hun hoofd boven water te houden en toch nog iets van een leven te voelen.

Wat ben ik blij dat je hier heel erg alleen staat met je begrip voor de ‘randjes opzoeken’. Dit is kilometers óver de rand.

En Amber sterkte en heel veel kracht, want ik vrees dat dit gezeik nog lang gaat duren. Bedankt voor je inzet!

Jammer dat je de rest van mijn post niet leest of niet begrijpt, daarin staat duidelijk dat ik dit geweld afkeur.

ikkedus
Berichten: 3313
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:52

Su_Cr_Cheese schreef:
Gisteren had een familielid dringend medische hulp nodig....dit kon niet want hulpdiensten kwamen er niet doorheen....
Laat ik achterwege laten wat ik nu denk en voel... familielid heeft het niet gered....


Dat is echt heftig! Sterkte en gecondoleerd!

Hier in Den Haag in mijn wijk al goed te merken van de onrust; veel geknal, veel sirenes en steeds overvliegende helikopters. Voelt erg onrustig en ook wel eng.
Pleintje bij mij achter is zo’n verzamelplaats voor lachgas- en hangjeugd. Heb het vandaag goed in de gaten gehouden of ze hier verzamelen voor de rellen, maar dat leek gelukkig niet zo te zijn.

ikkedus
Berichten: 3313
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:55

Amber_ schreef:
Ik, als blauwe ruiter, kan alleen maar jullie bedanken voor jullie tegengeluiden. :knuffel: Want het raakt mij, ook mijn blauwe partner, echt wel heel erg als je dingen leest zoals: "NSB'ers, politie krijgt wat ze verdienen, eigen schuld, etc". Terwijl je daar zelf stenen staat te koppen, om eigendommen van andere staat te beschermen .....


Sta jij nu dan geen doodsangsten uit? Ik-verteller er echt bang voor dat er een ruiter af wordt getrokken en dat paard en agent worden gemolesteerd. Daar kom je nu niet lopend meer uit.
Er werd op tv al gemelde dat een politiepaard werd aangevallen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:00

Hier in Tilburg staan overal Willem 2 supporters de wacht te houden.

Ik denk eigenlijk dat dat ook best wel werkt. Zou denk ik niet durven tegen zo’n groep supporters.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:04

Ik vind het van de Willem II supporters wel een goede actie.

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:06

Su_Cr_Cheese sterkte. Y;(
En ook aan iedereen die hier nu ongewild mee te maken heeft.

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:06

Ik vind het echt shocking wat er nu gebeurd en als ik het zo op het nieuws lees en kijk is wat hier in de wijk gebeurd nog maar peanuts. Om maar niet te spreken van al die opruiende teksten richting politie die op internet verschijnen. Daar wordt je toch misselijk van.

Dit heeft toch niets meer met demonstreren tegen Corona maatregelen of vrijheid te maken.

zonnebloem18

Berichten: 24873
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:09

Zie filmpjes voorbij komen van rellers die de winkels in gaan en dingen jatten, dat zijn gewoon criminelen, dit heeft niets meer te maken met demonstreren.

Mijn bloed kookt echt door dit soort dingen. -:(- De mensen in de ziekenhuizen lopen zich al maanden in het zweet te werken, ouderen die geen kant op mogen/kunnen. Kinderen die graag naar school willen en niet mogen. Alleen omdat bepaalde jongeren een 'verzetje' nodig hebben. |o -:(-

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:11

Cayenne schreef:
Ik vind het van de Willem II supporters wel een goede actie.

Ik ook!

En dat te bedenken dat het in eerste instantie was om het stadion te beschermen. :')