De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:34

moonsparkle schreef:
Mij boeit het niks wat andere landen vinden. Wel vind ik het geweld en de criminaliteit veel te ver gaan. Waarom zijn rubber kogels eigenlijk niet toegestaan? In Eindhoven had ik echt het idee dat de rellers hadden gewonnen, toen de paarden, honden en het waterkanon niet gebruikt konden worden was het toekijken en afwachten tot het kanon gemaakt was. Het kon een paar uur doorgaan.

Dan zou iemand een oog kunnen missen.

Tja.... vervelend, heb je ook met illegaal vuurwerk dat je een hand kunt missen.
Dat krijg je dan zou ik zeggen als je een reller bent.

Echt ben zo klaar met dat slappe gedoe. En dat is niet alleen afgelopen jaar, dit is de uitkomst van jaren truttelen ipv doorpakken.

moonsparkle
Berichten: 21748
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:38

Ik heb ook het idee dat deze rellers echt niet bang zijn voor de autoriteiten en ik geef ze geen ongelijk als ik zie hoe ze hun gang konden gaan en hoever ze konden gaan.

Suzanne F.

Berichten: 49297
Geregistreerd: 03-03-01

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:42

Interessant stuk van Peter R de Vries bij Boulevard. Iemand ook gezien?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 19:43

Nee, waar ging het over?

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:43

Suzanne F. schreef:
Interessant stuk van Peter R de Vries bij Boulevard. Iemand ook gezien?


Ik zit ook beetje met verbazing te luisteren. Hij praat het redelijk goed

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:44

Precies. En de winkeliers met kapotte spullen, die het al zo zwaar hebben zijn nu de dupe. |(
Mensen die er bang van worden zijn nu de dupe. :knuffel:
En dat voor een paar honderd man aan rellers.
Dat moet toch anders kunnen denk je dan? Een samenleving ontwricht door eigenlijk maar een paar.
Daarom begrijp ik ook niet dat de helft alweer vrij is. Lat zitten laat zitten, daar kunnen ze niet nog meer aanrichten.
moonsparkle schreef:
Ik heb ook het idee dat deze rellers echt niet bang zijn voor de autoriteiten en ik geef ze geen ongelijk als ik zie hoe ze hun gang konden gaan en hoever ze konden gaan.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:44

Het zou hopelijk kunnen helpen als werkelijk ALLE kosten die hiermee gemoeid zijn (van schade tot ME en alles ertussen en eromheen) verhaald worden op deze raddraaiers. Of allemaal op Urk plempen bij die andere mafkezen met een groot hek eromheen. Ik denk dat er bij de grens van Mexico wel eentje met een hoge korting of zelfs gratis kan worden opgehaald. Wat een zielige gasten bestaan er toch. Gewoon rellen om het rellen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 19:46

Leeg voetbalstadion ergens of een lege gevangenis. Iets te weinig proviand voor de hele groep en geen toezicht O:)

Suzanne F.

Berichten: 49297
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:46

karuna schreef:
Nee, waar ging het over?


Dat hij het begrijpelijk vindt dat er een andere kant is die gefrustreerd is en gaan protesteren, ook omdat ze niet gehoord worden.
Er zijn ook andere kanten aan. Mensen hebben veel vragen en frustratie en dat dit escaleert is logisch.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 19:47

Er is een groot verschil tussen protesteren en dit grenzeloze grove geweld. En dingen kapot maken van iemand anders. En mensen verwonden die je niet kent -O-

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:48

Suzanne F. schreef:
karuna schreef:
Nee, waar ging het over?


Dat hij het begrijpelijk vindt dat er een andere kant is die gefrustreerd is en gaan protesteren, ook omdat ze niet gehoord worden.
Er zijn ook andere kanten aan. Mensen hebben veel vragen en frustratie en dat dit escaleert is logisch.


Ah, dit vind ik niet goedpraten hoor, maar duiden.

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:50

Dus je niet gehoord voelen is spullen van andere vernielen?
Paarden gewond slaan?
Jaja nu begrijp ik ze beter :j

-O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 19:51

Ik ben kennelijk vroeger dan helemaal verkeerd opgevoed met respecteer andermans spullen, mening, gevoelens en doe mens en dier geen pijn.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:53

Kreeg net bericht van mijn dochter (18) die op kamers woont in Den Bosch. Ze was gewaarschuwd dat het bij haar in de buurt vanavond wel eens mis kon gaan en dat ze binnen moet blijven...
Dat vind ik als moeder toch wel heel eng hoor. Ze zit gelukkig niet begane grond, maar toch. Hoop dat het meevalt.

chanicha

Berichten: 12175
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:53

Ik heb ook plaatsvervangende schaamte tegenover alle hulpverleners en winkeliers.
Van mij mogen ze keihard aangepakt worden en een hele dikke boete maar vandaag al de eerste ‘zielige’ foto van kijk mij eens want ik ben tegen de muur aangesloten door het waterkanon _-:(

Suzanne F.

Berichten: 49297
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:54

Nee, hij praatte het ook zeker niet goed. Maar hij is niet verbaasd. Er is een hele grote groep die vragen heeft. Waarom wordt er zo weinig gevaccineerd bijvoorbeeld? Deze groep voelt zich niet gehoord.
En ergens begrijp ik het wel. Ik had laatst ook een butdag en toen heb ik ook hier mijn hart gelucht over dat ik me afvraag of we wel het juiste doen. Is dit het allemaal waard? Al die economische schade, al die psychische schade en waarvoor?
En dan denk ik: als ik dit al af en toe voel zo, wat moet een jongere met minder levenservaring dan wel niet voelen?

Jolien87

Berichten: 17480
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:55

Kookaburra schreef:
Aan de andere kant... Als ik de paarden met de oortjes naar voren zie stormen naar een groep relschoppers, vind ik dat toch wel leuk ;)


Dit ben ik wel met je eens maar wil daar wel als kanttekening bij zetten dat de paarden dit natuurlijk in goed vertrouwen doen. Zij gaan ervanuit dat hun berijder bepaalt of de situatie veilig is of niet.

Ik merk dat ik het de laatste dagen ook wel ingewikkeld vind worden. Vorige week is er in Amerika een politiehond tweemaal beschoten. Die heeft het gelukkig wel overleefd maar moet nu een heel zwaar revalidatietraject door.
Maar aan de andere kant zag ik ook weer filmpjes van drugshonden die de tijd van hun leven hebben tussen al die tassen met mogelijk verstopte pakketjes.

Het inzetten van dieren kan een geweldig middel zijn en ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat de politie hun beesten nooit bewust in gevaar zou brengen maar mensen worden steeds gekker en gaan dus ook steeds gekkere dingen doen. Ik denk dus zeker dat het goed is als er nog eens goed gekeken wordt naar de situaties waarin dieren worden ingezet.

juval, ik snap je heel goed :(:)
Ik woon naast het centrum van Zwolle, direct achter de IJsselhallen waar nu een grote test- en vaccineerlocatie is dus ik begin hem nu ook wel te knijpen. Ondanks dat ik zelf tweehoog woon. Ik ben niet zozeer bang voor mijn eigen veiligheid maar wel voor wat er met de buurt gaat gebeuren. Ik had in eerste instantie het idee dat ik het hoofd wel aardig koel kon houden maar inmiddels heb ik het koud van de spanning.
Sterkte voor jou en je dochter, hopelijk kan ze je snel geruststellen.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:56

Ik vind het gebruik van paarden echt niet kunnen in deze situaties. Honden nog tot daar aan toe maar paarden nee :n Het gaat zo tegen hun natuur in dat ze naar het gevaar toe moeten in plaats van er van weg vluchten. En dat er mensen zijn die paarden bezeren dat is toch echt verschrikkelijk. Onschuldige dieren ga je hier niet bij betrekken!

Sherivey
Berichten: 8693
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:56

Ik snap ook al die huilers niet zo goed als een van die relschoppers gewond raakt. Niemand vraagt of dwingt ze daar te gaan staan. Is hun vrije keuze. Dan accepteer je de gevolgen ook maar hoor.

Heb medelijden met de politie en hulpverleners. Denk niet dat de politie erop zit te wachten om mensen hardhandig tegen te houden. En denk dat zorgverleners er al helemaal niet op zitten te wachten om relschoppers te verzorgen als ze gewond raken

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:57

Suzanne F. schreef:
karuna schreef:
Nee, waar ging het over?


Dat hij het begrijpelijk vindt dat er een andere kant is die gefrustreerd is en gaan protesteren, ook omdat ze niet gehoord worden.
Er zijn ook andere kanten aan. Mensen hebben veel vragen en frustratie en dat dit escaleert is logisch.

En vooral heel sterk waar hij mee afsloot: ‘het gaat al mis bij Rutte die begint met zijn speech met ‘ik snap er niks van’. Dan komt er nooit een oplossing’.

Ik vond het ook wel waar wat hij zegt, met alleen deze mensen afkeuren komt er geen oplossing voor, zoals hier op Bokt ook volle bak wordt ingegaan als iemand zegt dat er ook een reden is dat dit gebeurt. Er is een reden voor dat dit gebeurt, en daar kan je wel je oren voor dicht houden maar het is wel gewoon zo.

En ik had dit allang zien aankomen, en toen die avondklok kwam dacht ik: dit is de druppel die gaat overstromen en ja hoor.

Dit is trouwens geen goedpraten, want je bent niet goed als je daar heen gaat en andermans spullen gaat slopen ook al heb je de beste reden ooit, maar had het wel zien aankomen hoor. Er is namelijk wel een groep mensen die wel zo reageren en gevoelens uitten... wij gelukkig allemaal niet. Hoop ik.

Bij iemand die ik ken is hier in Tilburg vuurwerk naar binnen gegooid in haar studenten kamer, ze heeft 9 hechtingen...

Jolien87

Berichten: 17480
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:01

Het lijkt me ook heel lastig om hier op af te gaan als handhaving want hoe pak je dat nu aan?
Grijp je iedereen bij de kladden die rond dat tijdstip op de afgesproken locatie loopt? Op welke moment bepaal je dat er ingegrepen moet worden?
De mensen die dat met verkeerd intenties naartoe gaan, zijn 9 van de 10 al opgeblazen en je wilt natuurlijk niet dat je ze tegen het verkeerde been schopt.
Ik vraag me af hoe en of je zo'n bende überhaupt tot bedaren krijgt en voortijdig weer huiswaarts kan sturen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:04

Jolien87 schreef:
Het lijkt me ook heel lastig om hier op af te gaan als handhaving want hoe pak je dat nu aan?
Grijp je iedereen bij de kladden die rond dat tijdstip op de afgesproken locatie loopt? Op welke moment bepaal je dat er ingegrepen moet worden?
De mensen die dat met verkeerd intenties naartoe gaan, zijn 9 van de 10 al opgeblazen en je wilt natuurlijk niet dat je ze tegen het verkeerde been schopt.
Ik vraag me af hoe en of je zo'n bende überhaupt tot bedaren krijgt en voortijdig weer huiswaarts kan sturen.

Daar weet de politie ook niet goed het antwoord op...

Heel lastige situatie. Als de politie geweld gaat gebruiken reageren zij daar ook weer op. Maar z’n gang laten gaan is ook weer niet te doen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:04

Suzanne F. schreef:
Er zijn ook andere kanten aan. Mensen hebben veel vragen en frustratie
Natuurlijk! Heel voorstelbaar dat een aantal mensen veel moeite heeft met deze situatie. En dat die vraagtekens zetten bij bepaalde beleidskeuzes en maatregelen
Suzanne F. schreef:
en dat dit escaleert is logisch.
Nee. Gewoon NEE. Protesteren, demonstreren, OK. Maar deze escalatie vind ik persoonlijk niet logisch. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen zich zo laten opfokken en zich zo laten gaan. Dat hun frustratie ten koste moet gaan van anderen en de gemeenschap enorme schade berokkent. Logisch? Nee, ongekend primitief en onbeschaafd, dat vind ik het.

Hutcherson

Berichten: 7379
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:04

Ik ben toch oprecht heel geïnteresseerd hoe deze groep mensen in het leven staan en tegen de maatregelen aankijken. Gewoon wat voor type mensen het zijn en welke normen en waarden ze hun kinderen bijbrengen.

Dit soort sh*t is 1 van de redenen dat ik geen kinderen in deze verrotte maatschappij wil neerzetten.
Je wordt verdorie doodgestoken voor een pen of horloge en ze steken hele gebouwen in de fik omdat ze voor 21:00 veilig thuis moeten zijn.

Electra63

Berichten: 17854
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:06

Ik heb veel familie (en vrienden) bij de politie.
Ik vind het wel beangstigend, dat er groepen zijn die foto's delen van agenten om achter hun persoonlijke gegevens te komen.

Daar moet ook hard tegenin gegaan worden.