Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gamestop

 
Profiel   

Wallstreet zit met geknepen billetjes.

Even in het kort, een groepje investeerders is het (immorele) handelen van hedgefunds dusdanig zat, dat ze hen aan het verslaan zijn in hun eigen spel.

Alle bedrijven staan, op Gamestop na, rood. Inmiddels zijn 3 hedgefunds failliet en Melvin capital staat op klappen.

Meer mensen die volgen/meedoen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:19 



 
Profiel   

Al een poosje inmiddels, zie ook het bokt-beleggingstopic :). Vind het een geniale situatie qua de gedachtegang erachter, ben heel benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:27 



 
Profiel   

Badeendje schreef
Al een poosje inmiddels, zie ook het bokt-beleggingstopic :). Vind het een geniale situatie qua de gedachtegang erachter, ben heel benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.

Wij ook. Vriendje is er al dagen mee bezig en zo ben ik er ook in gerold. Echt mateloos interessant, ik volg de beurs normaal nooit, maar nu wel want drama :=.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:31 



 
Profiel   

Ik volg het ook, heb totaal niets met de beurs maar miljardairs die geld kwijtraken met hun eigen vuile spelletje, daar blijf ik graag naar kijken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:33 



 
Profiel   

Foaly schreef
Ik volg het ook, heb totaal niets met de beurs maar miljardairs die geld kwijtraken met hun eigen vuile spelletje, daar blijf ik graag naar kijken :+

Precies waarom ik kijk idd. Sowieso die rat van een CEO van Melvin Capital verdient dit big time.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:36 



 
Profiel   

Ik volg het ook, afgelopen week wou men van het IEX forum hetzelfde doen bij Pharming. Dat mislukte alleen, hilarisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:40 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Badeendje schreef
Al een poosje inmiddels, zie ook het bokt-beleggingstopic :). Vind het een geniale situatie qua de gedachtegang erachter, ben heel benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.

Wij ook. Vriendje is er al dagen mee bezig en zo ben ik er ook in gerold. Echt mateloos interessant, ik volg de beurs normaal nooit, maar nu wel want drama :=.

Hihi, precies het zelfde hier. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:48 



 
Profiel   

Kan iemand misschien uitleggen hoe dat spelletje werkt tegen de grote jongens? Ik weet niets van de beurs maar hoor de naam vaker, maar misschien wil iemand het hier uitleggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:54 



 
Profiel   

MoOtJuHh schreef
Kan iemand misschien uitleggen hoe dat spelletje werkt tegen de grote jongens? Ik weet niets van de beurs maar hoor de naam vaker, maar misschien wil iemand het hier uitleggen?

Dit inderdaad, ik heb het ook al wat vaker voorbij zien komen op social media, maar snap niet zo goed hoe het werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:57 



 
Profiel   

Haha geniaal! Hoe denken jullie dat dit af gaat lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:59 



 
Profiel   

Skinfaxi schreef
Haha geniaal! Hoe denken jullie dat dit af gaat lopen?

Wij gaan voor de infinity squeeze :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:01 



 
Profiel   

MoOtJuHh schreef
Kan iemand misschien uitleggen hoe dat spelletje werkt tegen de grote jongens? Ik weet niets van de beurs maar hoor de naam vaker, maar misschien wil iemand het hier uitleggen?

Hier staat er wat meer over en linkje naar meer uitleg :
https://nos.nl/artikel/2366507-gekte-ro ... leven.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:02 



 
Profiel   

Ik lees mee :D
Ik heb me niet echt verdiept in Gamestop en de Reddit investeerders groep enzo, maar vind het erg interessant hoe het werkt. Die hedgefunds heb ik altijd apart gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:08 



 
Profiel   

Ik volg ook. :j

Kairos schreef
MoOtJuHh schreef
Kan iemand misschien uitleggen hoe dat spelletje werkt tegen de grote jongens? Ik weet niets van de beurs maar hoor de naam vaker, maar misschien wil iemand het hier uitleggen?

Dit inderdaad, ik heb het ook al wat vaker voorbij zien komen op social media, maar snap niet zo goed hoe het werkt.

Het komt erop neer dat aandeelhouders aandelen lenen waarvan wordt verwacht dat ze in waarde gaan dalen, ze dan verkopen (voor de nog "hoge" prijs) en ze pas terugkopen zodra de aandelen daadwerkelijk in waarde zijn gedaald. Zo maken ze winst.
Maar het is best tricky, want als de aandelen dan plotseling in waarde stijgen dan zul je de aandelen voor meer geld moeten terugkopen dan waarvoor je ze hebt verkocht (en draai je verlies).

Linkje van tamary legt het goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:09 



 
Profiel   

tamary schreef
MoOtJuHh schreef
Kan iemand misschien uitleggen hoe dat spelletje werkt tegen de grote jongens? Ik weet niets van de beurs maar hoor de naam vaker, maar misschien wil iemand het hier uitleggen?

Hier staat er wat meer over en linkje naar meer uitleg :
https://nos.nl/artikel/2366507-gekte-ro ... leven.html



Kairos schreef
Het komt erop neer dat aandeelhouders aandelen lenen waarvan wordt verwacht dat ze in waarde gaan dalen, ze dan verkopen (voor de nog "hoge" prijs) en ze pas terugkopen zodra de aandelen daadwerkelijk in waarde zijn gedaald. Zo maken ze winst.
Maar het is best tricky, want als de aandelen dan plotseling in waarde stijgen dan zul je de aandelen voor meer geld moeten terugkopen dan waarvoor je ze hebt verkocht (en draai je verlies).

Linkje van tamary legt het goed uit!


Bedankt! Duidelijk nu. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:27 



 

MoOtJuHh schreef
Bedankt! Duidelijk nu. :)
Waarbij wel even vermeld moet worden dat deze manier van speculeren "short gaan" genoemd wordt en niets te maken heeft met duurzaam beleggen of investeren. Dit is puur gokken voor snelle winst. De meeste beleggers beleggen voor de lange termijn en kopen op basis van heel andere criteria hun aandelen. Voordat je denkt dat dit gebruikelijk is (ik zag namelijk op Instagram al dingen voorbij komen waarin mensen zeiden dat dit bewijst dat het hele systeem op helemaal niets gebaseerd is, wat ook niet klopt.) :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:40 



 

He who sells what isnt his'n, buys it back or goes to prison.

Of optie 3: gebruik je politieke connecties en laat hen het voor je oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:15 



 
Profiel   

Uiteindelijk kunnen diegene die de koers omhoog jagen, zelf ook een behoorlijk verlies op lopen.

Niets mis mee, dat de hedgefunds een koekje van eigen deeg krijgen.


Laatst bijgewerkt door nikkel op 30-01-21 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:17 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Ik volg het ook, afgelopen week wou men van het IEX forum hetzelfde doen bij Pharming. Dat mislukte alleen, hilarisch!



Maar das een kansloos aandeel

Ik volg het vanaf de zijlijn... in Nederland gaat zo iets niet lukken
Amerika is veel groter en zijn meer kleine beleggers

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:18 



 
Profiel   

Mkango schreef
MoOtJuHh schreef
Bedankt! Duidelijk nu. :)
Waarbij wel even vermeld moet worden dat deze manier van speculeren "short gaan" genoemd wordt en niets te maken heeft met duurzaam beleggen of investeren. Dit is puur gokken voor snelle winst. De meeste beleggers beleggen voor de lange termijn en kopen op basis van heel andere criteria hun aandelen. Voordat je denkt dat dit gebruikelijk is (ik zag namelijk op Instagram al dingen voorbij komen waarin mensen zeiden dat dit bewijst dat het hele systeem op helemaal niets gebaseerd is, wat ook niet klopt.) :P



Bedankt voor de aanvulling. In het artikel had ik dat inderdaad gelezen dat het snort gaan is, en ik ken alleen het beleggen op lange termijn wat de pensioenfondsen doen.


Het zal vast mogen wat er gebeurt, maar als bedrijven dit zouden doen dan zou dat weer niet mogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:24 



 
Profiel   

LadyAnna schreef
Uiteindelijk kunnen diegene die de koers omhoog jagen, zelf ook een behoorlijk verlies op lopen.

Niets mis mee, dat de hedgefunds een koekje van eigen deeg krijgen.

Dat is het mooie, het geld interesseert ze niet :). Het is een principe kwestie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:24 



 
Profiel   

LadyAnna schreef
Uiteindelijk kunnen diegene die de koers omhoog jagen, zelf ook een behoorlijk verlies op lopen.

Niets mis mee, dat de hedgefunds een koekje van eigen deeg krijgen.


Vooral dit, ik volg het ook (pas sinds een paar dagen). Een vriend van mij volgt het al vanaf de start, we kunnen er allebei wel om lachen. Ik denk dat het goed is dat bepaalde zaken op de aandelenmarkt worden aangepast, maar ik vind het hypocriet dat een bedrijf dat zichzelf Robin Hood noemt, de hedgefunds beschermt tegen de kleine belegger die ze een keer te slim af is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:24 



 
Profiel   

Het is te zot voor woorden, dat je met geleend geld, zeer speculatief bezig gaat. Maar dat is mijn opvatting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:27 



 
Profiel   

LadyAnna schreef
Het is te zot voor woorden, dat je met geleend geld, zeer speculatief bezig gaat. Maar dat is mijn opvatting.


Mijn vader zegt altijd: het is makkelijker om andermans geld uit te geven, want dat voel je niet in je portemonnee :')
Maar nu is het weekend, ik ben wel benieuwd wat er na het weekend gaat gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:32 



 
Profiel   

Domi_94 schreef
LadyAnna schreef
Het is te zot voor woorden, dat je met geleend geld, zeer speculatief bezig gaat. Maar dat is mijn opvatting.


Mijn vader zegt altijd: het is makkelijker om andermans geld uit te geven, want dat voel je niet in je portemonnee :')
Maar nu is het weekend, ik ben wel benieuwd wat er na het weekend gaat gebeuren.

Nu voelen ze t wel in de portemonnee _O-.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen