Meisje van 9 met pepperspray bespoten in vs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:52

Ik las iets in de trant van ze had geschopt had en haar voeten niet in de auto wilde doen.. Ik kan me voorstellen dat je als agent gewoon die voeten grijpt en erin propt.. maar misschien mag dat wel niet, geen idee. Krijg je dan risico op verwondingen door beetpakken?

Ze is na behandeling weer terug naar huis gegaan... dat zal helpen. Er zal wel wat structureel niet goed zijn daar... is een kind de dupe van..

Brainless

Berichten: 29733
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:57

Cer schreef:
Ze is na behandeling weer terug naar huis gegaan... dat zal helpen. Er zal wel wat structureel niet goed zijn daar... is een kind de dupe van..

Je weet niet of er hulp komt (vaak wordt daar ook jeugdzorg voor ingeschakeld), daarnaast weet je niet waarom het kind zo "gevaarlijk" werd.
Kan ook best zijn dat er wat met het kind zelf aan de hand is.

Het kan zeker zijn dat het thuis niet in orde is, maar omdat als enige oorzaak te noemen is niet altijd terecht.

Anoniem

Re: Meisje van 9 met pepperspray bespoten in vs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:13

Ik heb het ook gezien en het is inderdaad wel heftig, het meisje krijst alleen maar om haar vader terwijl agenten heel lang rustig blijven tegen haar en beleefd vragen of ze in de auto wil gaan zitten. Ze zit dan half in de auto maar hoofd en voeten buitenboord, dan komt die vrouwelijke agente die ook heel kalm zegt rustig maar ik ga je vader bellen ik beloof het. En nog weigert het meisje en gilt ze door waarop een ander zegt spray maar.. Dus ze zat al in de auto etc is niet helemaal waar ze verzette zich heel erg. En als ze inderdaad een gevaar vormde in de zin van dat ze zichzelf en haar moeder dreigde iets aan te doen vind ik het niet gek dat ze in de boeien is en gewoon in de auto moet gaan zitten. Ik vraag me dan alleen af waarom de ouders daar op dat moment niet gewoon bij waren als zij degene waren die de politie hebben gebeld.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:20

Shadow0 schreef:
Mars schreef:
Oh nee he waarom moet er nu weer de kleur kaart getrokken worden? Het is vreselijk wat dit meisje mee heeft gemaakt of ze nu zwart, wit, groen, paars of blauw is.
Daarbij geloof ik niet dat er ook maar één agent denkt ‘vandaag ga ik eens zoveel mogelijk zwarte personen verwonden/doodschieten/dwars zitten’.


'De kleurkaart.' Huh?

Wat betreft het tweede, jawel, er zijn wel degelijk agenten waarvan is bewezen dat ze onderling opschepten over het opzettelijk pakken van zoveel mogelijk zwarte mensen in bepaalde contexten.
Maar niet per se hier.

Wat hier vooral meespeelt is dat de politie zwarte mensen zo standaard als crimineel en gewelddadig ziet en zo weinig zien als medemensen vanuit compassie dat ze zelfs bij kinderen heel snel in geweldsmodus zitten. Dat heeft al vaak genoeg geleid tot het neerschieten van kinderen (die bv een speelgoedwapen hadden, of iets wat met enige onduidelijkheid gezien zou kunnen worden als wapen) - en het gebeurt vrijwel alleen bij kinderen van kleur omdat men bij witte kinderen een kind eerst en vooral als kind ziet, en bij niet-witte kinderen eerst en vooral de potentie tot geweld.


De kleurkaart inderdaad.

Daarbij generaliseer je nu wel behoorlijk. Er zijn wijken waar voornamelijk zwarte mensen wonen, 10 keer raden wat voor mensen daar vooral gearresteerd worden voor een of ander... zwarte mensen. Vreemd.

Daarbij springt de media momenteel op élk incident waarbij witte agent/donkere arrestant betrokken zijn. En niet eens om per se op te komen voor de donkere persoon maar om zelf even te laten zien hoe ‘woke’ ze wel niet zijn. Als witte agent denk je tegenwoordig toch wel 10x na voor je geweld richting een donker persoon gebruikt.

Zitten er rotte appels onder witte agenten? Vast wel. Maar zo generaliserend als jij het nu stelt daar geloof ik geen zak van. Dan maar naïef.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:21

Soms werk je als ouder als een rode lap op een stier en is het beter om even er niet bij te zijn. En misschien was het bij ouders ook helemaal op en konden zij ook niet meer op een normale manier reageren. Ik snap het hele pepperspray sprayen niet. Het kind zit al in de auto, probeer het te kalmeren, ja dat kan rustig 20 minuten duren, maar pepperstray is echt de oplossing niet. Echt verschrikkelijk dit.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:31

tamary schreef:
Jessix schreef:

Nee denk je dat? Dat niemand het dan erg had gevonden?

Net zo goed erg gevonden, maar dan was dit niet gebeurt.

Volgens jouw glazen bol? Kom op zeg, ik vind dit altijd zo'n dooddoener.