Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

BOOS aflevering over homo's verbannen en dat mag volgens...

 
Profiel   

Nayomie schreef
Ik vind deze man nog wel erger dan Wilders eigenlijk. Naast de homohaat ook nog eens enorm racistisch.


Wilders is geen racist? Ohh...

Maar goed, da's off topic.

Extremistische geloofsovertuigingen zijn zonder meer heel er eng, dat is deze man dus ook.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 18:17 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Nayomie schreef
Ik vind deze man nog wel erger dan Wilders eigenlijk. Naast de homohaat ook nog eens enorm racistisch.


Wilders is geen racist? Ohh...

Maar goed, da's off topic.

Extremistische geloofsovertuigingen zijn zonder meer heel er eng, dat is deze man dus ook.

Je leest het verkeerd. Dit topic wordt vooral gebruikt om over de homohaat te spreken van deze meneer de Kort. Naast die haat, is hij nog racistisch ook (net als Wilders ;) ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 18:28 



 
Profiel   

Ik heb deze aflevering ook met enorme afschuw zitten kijken. Wat een walgelijk figuur, die dan ook nog te laf is om achter zijn uitspraken te staan. En een groep volgers er omheen die het in stand houdt, goedkeurt of de andere kant op kijkt.

En enorm sneu voor Leon die is verhuisd omdat hij zich niet meer welkom voelde. Als dit nu goede christenen moeten voorstellen dan ben ik blij dat ik me verre van elke religie hou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 19:27 



 
Profiel   

Prachtig toch... dat geloof in 2021 nog steeds boven de wet staat. Dacht ik dat staat en kerk enkele jaartjes terug tijdens mijn geschiedenis lessen toch echt van elkaar gescheiden waren. 8)7 (Ofja scheiden, dat mag ook niet van de kerk zeker? :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 19:51 



 
Profiel   

Belachelijk!!!

Zou voor mij een reden zijn om mij te distantiëren van zulke mensen!

2021.. wees wie je wil zijn. En doe een ander geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 19:59 



 
Profiel   

Mars schreef
En enorm sneu voor Leon die is verhuisd omdat hij zich niet meer welkom voelde. Als dit nu goede christenen moeten voorstellen dan ben ik blij dat ik me verre van elke religie hou.


Wat vind ik dit verdrietig om te lezen.. Dat je moet verhuizen omdat je zo'n beetje belaagd wordt :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 20:11 



 
Profiel   

marley93 schreef
Zijn er hier ook mensen die gehoor geven aan de oproep om een brief te sturen naar meneer Kort? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. :) Zelf twijfel ik nog een beetje; ik kan me namelijk zo voorstellen dat het bij die man een beetje water naar zee dragen is...

Zinloos om dat te doen, die man verandert toch niet van gedachten.


DezeNaam schreef
Prachtig toch... dat geloof in 2021 nog steeds boven de wet staat. Dacht ik dat staat en kerk enkele jaartjes terug tijdens mijn geschiedenis lessen toch echt van elkaar gescheiden waren. 8)7 (Ofja scheiden, dat mag ook niet van de kerk zeker? :') )

Er is in Nederland inderdaad scheiding van kerk en staat, maar zo te zien betekent dat niet wat jij denkt dat het betekent ;)
Van Wikipedia, even zodat je niet zelf hoeft te googelen:
Citaat
Van scheiding van kerk en staat is sprake wanneer de kerkelijke macht en staatkundige macht niet in dezelfde handen zijn en zij geen beslissende invloed op elkaar uitoefenen. Naar analogie kan dit begrip worden toegepast bij religies waar religieuze instituten geen "kerk" worden genoemd.

Scheiding van kerk en staat betekent in de praktijk dat de staat en de kerk (of andere religieuze instituten) ieder hun eigen zaken regelen en zich niet met elkaar bemoeien of elkaar de regels voorschrijven. Het gaat bij deze vormgeving van de scheiding dus in de eerste plaats om het organisatorisch en bestuurlijk gescheiden houden van deze twee grootheden.


Verder wil ik als gelovige heel graag even nuanceren: deze meneer maakt deel uit van een minderheid! Er zijn (gelukkig) nog maar weinig christenen die op die manier over homoseksualiteit denken en praten. De meesten zijn gelukkig heel wat milder/moderner/vul maar in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 20:22 



 
Profiel   

Renee1991 schreef
Mars schreef
En enorm sneu voor Leon die is verhuisd omdat hij zich niet meer welkom voelde. Als dit nu goede christenen moeten voorstellen dan ben ik blij dat ik me verre van elke religie hou.


Wat vind ik dit verdrietig om te lezen.. Dat je moet verhuizen omdat je zo'n beetje belaagd wordt :n


Ik vond het echt zo onwijs schokkend hoe van slag hij was. Ik moest er echt bijna zelf van huilen, zo heftig vond ik het. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 20:33 



 
Profiel   

De “gelovigen” in het filmpje zijn geen christenen, het zijn gewoon pestkoppen. Kan er niks christelijks in terug vinden. Triest dat dit soort dingen nog gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 20:35 



 
Profiel   

Mensen die hun geloof naleven vind ik prima. Ieder zijn idee en zijn geloof. Maar ga anderen dan niet veroordelen op hun geaardheid en ga ze dan ook zeker niet hersenspoelen om ze te bekeren etc. Ik vind dat heel erg verdrietig en het doet me zelf ook heel erg veel, dat hier nog steeds niks aan gedaan wordt. Prima dat mensen binnen hun gemeenschap/geloof dit bespreekbaar maken en denken dat dit niet "gods wil" is. Maar breng dit niet naar buiten waardoor je veel mensen beledigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 20:49 



 
Profiel   

Begrijpelijk Earth. Hij lijkt zo'n nuchtere, normale, z'n omgeving liefhebbende kerel. Volgens mij is hij zelf in die aflevering nog compleet flabbergasted van dat dit echt in deze tijd gebeurt. Super triest. Wat moet hij een knauw hebben gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 21:17 



 
Profiel   

Isabel schreef
De “gelovigen” in het filmpje zijn geen christenen, het zijn gewoon pestkoppen. Kan er niks christelijks in terug vinden. Triest dat dit soort dingen nog gebeurt.


Helaas is dat niet het geval. De meeste echt christelijken die ik ken (bijna uitsluitend oude mensen, dat wel) zijn toch wel vrij tot zeer racistisch, anti-homo, etc. Zeer nabij voorbeeld: nonkel van mij woont al drie jaar samen met zijn vriend. Als die vriend naar zijn huis gaat, dan mag mijn nonkel niet mee of moet die meegaan als ‘een goede kennis’ omdat beiden anders uit het huis gezet zouden worden. Triest.

Andere geloofsgemeenschappen (joden, moslims) zijn daar zelfs nog erger in in mijn ervaring. Bvb echt niet denken dat uithuwelijken etc niet meer gebeurt in belgie/nederland, voorbeelden genoeg in eigen buurt. ze zijn nu gewoon 18+ maar daar houdt het wel mee op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 22:12 



 
Profiel   

DezeNaam schreef
Prachtig toch... dat geloof in 2021 nog steeds boven de wet staat. Dacht ik dat staat en kerk enkele jaartjes terug tijdens mijn geschiedenis lessen toch echt van elkaar gescheiden waren. 8)7 (Ofja scheiden, dat mag ook niet van de kerk zeker? :') )



Juist die scheiding van staat en kerk maakt dat de kerk rechten heeft die anders zijn dan anders. En hoewel dat vooral een privilege kijkt voor de gelovigen, is het tegenovergestelde waar. Het zorgt er namelijk ook voor dat als we ooit een kabinet krijgen van streng gelovige partijen, zij ons niet kunnen dwingen om naar een gebedshuis te gaan of te geloven in hun godsdienst. Het beschermt dus ook juist ongelovigen of anders-gelovenden en geeft hun de vrijheid om zelf te bepalen waarin zij willen geloven, of juist dat zij niet willen geloven.

Dat gezegd hebbende, wat een walgelijk figuur is dit zeg, brrr...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 22:17 



 
Profiel   

secricible schreef
DezeNaam schreef
Prachtig toch... dat geloof in 2021 nog steeds boven de wet staat. Dacht ik dat staat en kerk enkele jaartjes terug tijdens mijn geschiedenis lessen toch echt van elkaar gescheiden waren. 8)7 (Ofja scheiden, dat mag ook niet van de kerk zeker? :') )



Juist die scheiding van staat en kerk maakt dat de kerk rechten heeft die anders zijn dan anders. En hoewel dat vooral een privilege kijkt voor de gelovigen, is het tegenovergestelde waar. Het zorgt er namelijk ook voor dat als we ooit een kabinet krijgen van streng gelovige partijen, zij ons niet kunnen dwingen om naar een gebedshuis te gaan of te geloven in hun godsdienst. Het beschermt dus ook juist ongelovigen of anders-gelovenden en geeft hun de vrijheid om zelf te bepalen waarin zij willen geloven, of juist dat zij niet willen geloven.

Dat gezegd hebbende, wat een walgelijk figuur is dit zeg, brrr...

Een streng gelovige partij kan in jouw scenario gewoon de geloofsregels aan iedereen opleggen, want om de een of andere duistere reden is de vrijheid van religie en de scheiding van kerk en staat kennelijk geen grond om politieke partijen op basis van religie buiten de overheid te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 22:22 



 
Profiel   

tamary schreef
Een streng gelovige partij kan in jouw scenario gewoon de geloofsregels aan iedereen opleggen, want om de een of andere duistere reden is de vrijheid van religie en de scheiding van kerk en staat kennelijk geen grond om politieke partijen op basis van religie buiten de overheid te houden.


Dat kunnen ze dus niet. Een partij kan obv religie in de kamer komen, dat is geen probleem. Ze kunnen ook obv hun religie een mening hebben over bepaalde onderwerpen zoals abortus of het homo-huwelijk. Dat mag ook.
Maar zij kunnen niet anderen dwingen om hun religie te beleiden obv artikel 6 in de grondwet. Vrijheid van godsdienst. En dat houdt dus ook in, vrijheid van géén godsdienst.
En ook de reden dat deze eikel zich kan blijven verschuilen achter zijn godsdienst, ze kerken niet kunnen verbieden om minder mensen toe te laten in deze pandemie enz. Enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 22:29 



 
Profiel   

Ninx schreef
Poekkie schreef
Wow.
Voor mij eigelijk alleen maar een bevestiging dat er voor geen enkele vorm van geloofsprediking nog een plaats zou moeten/mogen zijn in de samenleving. Zowat elke vorm van geloof die wij hier kennen bevat een harde kern die alleen maar haat zaait, bij het ene geloof uitgebreider dan bij het andere.


Geloof kan een bijzonder positieve bijdrage leveren aan het leven van mensen.
Ook richting geven, steun en verbinding.
Ik ben zelf geen praktiserend gelovige, maar zie de positieve kant ervan zeker.

Maar je ziet wel echt heel erg veel ernstige uitwassen van het geloof. Overal waar gelovige mensen zich verzamelen en iemand zijn interpretatie van het geloof predikt kan het snel uit de hand lopen.
Er zijn meer doden gevallen uit naam van het geloof dan welke ziekte dan ook....

Het werkt helaas 'wij' en 'zij' enorm in de hand.

Zoals het in de bijbel staat wordt het niet gepredikt.... bange kinderen in hun bedjes bibberend voor de hel, kledingvoorschriften, iedereen afwijzen niet geen onderdeel is van geloofsgemeenschap, anti-homo, etc... het is vaak zo donker, duister, grimmig en werkt enge dingen in de hand.

Laat iedereen dan maar boeddhist worden.... stuk relaxter ;-)

Ja kijk maar in Myanmar waar het Boedhistisch regime gewoon een etnische zuivering houdt onder de moslims. Of de extremistische boedhisten in Sri Lanka.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 22:32 



 
Profiel   

Dit is precies wat ik tegen het geloof heb. Een man met status binnen zijn gemeenschap roeptoetert iets en het gros hobbelt er zonder na te denken achteraan. God zegt toch dat je andere mensen moet liefhebben? En dan gaan de gelovigen in dat filmpje dreigen met geweld en gedragen ze zich agressief tegen die jongen omdat hij homo is. Ik hoop dat er mensen binnen die gemeenschap hun ogen openen en opstaan tegen deze meneer. Want het is schandalig dat er anno 2021 in een toch redelijk ontwikkeld land nog zo gedacht wordt.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe de gemeente gereageerd heeft op dat verzoek

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 22:36 



 
Profiel   

secricible schreef
tamary schreef
Een streng gelovige partij kan in jouw scenario gewoon de geloofsregels aan iedereen opleggen, want om de een of andere duistere reden is de vrijheid van religie en de scheiding van kerk en staat kennelijk geen grond om politieke partijen op basis van religie buiten de overheid te houden.


Dat kunnen ze dus niet. Een partij kan obv religie in de kamer komen, dat is geen probleem. Ze kunnen ook obv hun religie een mening hebben over bepaalde onderwerpen zoals abortus of het homo-huwelijk. Dat mag ook.
Maar zij kunnen niet anderen dwingen om hun religie te beleiden obv artikel 6 in de grondwet. Vrijheid van godsdienst. En dat houdt dus ook in, vrijheid van géén godsdienst.
En ook de reden dat deze eikel zich kan blijven verschuilen achter zijn godsdienst, ze kerken niet kunnen verbieden om minder mensen toe te laten in deze pandemie enz. Enz.

Verbod op winkels open op zondag om te beginnen. Gebeurt nog steeds in meerdere gemeentes waar relipartijen het voor het zeggen hebben. In wat voor verhaaltje het ook gegoten wordt, die motivatie zit wel degelijk achter elke wet die er aangeboden wordt. Ze hoeven helemaal niet de rest van de bevolking te dwingen op zondag naar hun kerk te komen om religieuze regels op te leggen aan de gemeenschap. Euthanasie, homohuwelijk, abortus, ... vallen net zo hard onder het opleggen van religie als het werkelijk actief belijden van dat geloof. Ook daar kan de kerk en politieke partij zich kennelijk verschuilen achter die vrijheid van godsdienst en toch de scheiding tussen kerk en staat en de grondwet opzij schuiven. Zeker aangezien beide geen wetten gods zijn en dus ondergeschikt zijn aan gods woord (terwijl wat met zo'n motivatie maar zonder god mantel als aanslag op de rechtsstaat gezien wordt (hoogverraad en art. 39 wetboek van strafrecht).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 23:20 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Dit is precies wat ik tegen het geloof heb. Een man met status binnen zijn gemeenschap roeptoetert iets en het gros hobbelt er zonder na te denken achteraan. God zegt toch dat je andere mensen moet liefhebben? En dan gaan de gelovigen in dat filmpje dreigen met geweld en gedragen ze zich agressief tegen die jongen omdat hij homo is. Ik hoop dat er mensen binnen die gemeenschap hun ogen openen en opstaan tegen deze meneer. Want het is schandalig dat er anno 2021 in een toch redelijk ontwikkeld land nog zo gedacht wordt.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe de gemeente gereageerd heeft op dat verzoek

En toch zijn het niet alleen de gelovigen die bijzondere denkbeelden door kunnen geven... ;) Al is de Grondwet in dat geval duidelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 23:26 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Zijn gedachten verander je helaas toch niet...

...maar hij denkt wel homo’s te kunnen ‘genezen?’

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 13:10 



 
Profiel   

Ik word hier echt heel verdrietig van. Het is ook nog eens in mijn dorp. Ik ben hier ook zeer verbaasd over, dat er dit kan en mag gebeuren in Nederland, verschrikkelijk!

Waar ik ook van schrik is de agressie van de volgelingen, ook een verslaggever van de telegraaf is bedreigd.

Er zijn echt veel mensen die Leon steunen. Politieke partijen hebben zaterdag met stoepkrijt regenbogen en mooie woorden getekend, dit was heel snel weggehaald. Zondag zijn er heel veel mensen gaan stoepkrijten, dit stond er gister eind van de middag in ieder geval nog wel.

Ik hoop dat deze uitzending wat teweeg gaat brengen en ook ik denk dat er wat met de wet moet gebeuren. Niet te geloven dat dit zonder gevolgen kan blijven....

Politieke partijen hebben ook gereageerd en ik vond met name de reactie van christenunie heel mooi. Gelukkig zijn veel gelovige mensen ook van mening dat dit echt niet mag en kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 21:37 



 
Profiel   

Chita schreef
Ik word hier echt heel verdrietig van. Het is ook nog eens in mijn dorp. Ik ben hier ook zeer verbaasd over, dat er dit kan en mag gebeuren in Nederland, verschrikkelijk!

Waar ik ook van schrik is de agressie van de volgelingen, ook een verslaggever van de telegraaf is bedreigd.

Er zijn echt veel mensen die Leon steunen. Politieke partijen hebben zaterdag met stoepkrijt regenbogen en mooie woorden getekend, dit was heel snel weggehaald. Zondag zijn er heel veel mensen gaan stoepkrijten, dit stond er gister eind van de middag in ieder geval nog wel.

Ik hoop dat deze uitzending wat teweeg gaat brengen en ook ik denk dat er wat met de wet moet gebeuren. Niet te geloven dat dit zonder gevolgen kan blijven....

Politieke partijen hebben ook gereageerd en ik vond met name de reactie van christenunie heel mooi. Gelukkig zijn veel gelovige mensen ook van mening dat dit echt niet mag en kan!


Wat mooi dat er al actie ondernomen is in het dorp. En mooie reactie ook van Christenunie, die had ik niet verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:06 



 
Profiel   

Waarom niet? Die is niet anders dan het landelijke beleid van de ChristenUnie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 23:05 



 
Profiel   

Ik ben zelf niet gelovig, maar als er een God is dan hoop ik dat zo'n type niet welkom is in de hemel. Dat een god die alles kan maken en schapen niet zo bekrompen en veroordelend is als de mens. Bijna alle religies gaan om naaste liefde en respect voor je medemens, dit gaat er recht tegenin :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 23:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen