Stemmen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:13

Shaggy09 schreef:
[

Het zijn ten eerste geen beloftes maar standpunten. Daarnaast kan je nooit al die standpunten naleven aangezien er wordt gereageerd in een coalitie. Sommige figuren als dhr Baudet, hebben echter standpunten die gewoon niet kloppen, niet wetenschappelijk zijn onderbouwd en alles behalve passen bij een democratische samenleving. Dus dat noem ik leugens.

Maar dat geldt eveneens voor de partijen die de klimaatreligie hoog in 't vaandel hebben staan natuurlijk.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:29

Klimaatreligie vind ik een loze term.
Klimaatproblemen zijn er weldegelijk en partijen die dat ontkennen zijn blijkbaar niet bezig met de feiten.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:23

Shaggy09 schreef:
Klimaatreligie vind ik een loze term.
Klimaatproblemen zijn er weldegelijk en partijen die dat ontkennen zijn blijkbaar niet bezig met de feiten.


Bovendien; verschil van mening op aanpak en prioritering is niet verschil van mening op de feiten. Ook belangrijk verschil.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:13

Maar feit is dat biomassacentrales milieuonvriendelijker zijn dan gas. En er zijn nog wel meer dingen waar nu door 'n select groepje veel klimaatsubsidie op binnengeharkt wordt wat uiteindelijk draken van projecten zijn die ons alleen maar veel geld kosten en niks opleveren.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:33

Shaggy09 schreef:
Klimaatreligie vind ik een loze term.
Klimaatproblemen zijn er weldegelijk en partijen die dat ontkennen zijn blijkbaar niet bezig met de feiten.


Ach, dit soort loze termen is typisch PVV en FvD ;)
Vooral opruiend, schreeuwend en met weinig of geen (onafhankelijke) onderbouwing.
Ik wacht nog totdat de moslims de schuld krijgen van de windmolens ;)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 00:37

elnienjo schreef:
Maar feit is dat biomassacentrales milieuonvriendelijker zijn dan gas. En er zijn nog wel meer dingen waar nu door 'n select groepje veel klimaatsubsidie op binnengeharkt wordt wat uiteindelijk draken van projecten zijn die ons alleen maar veel geld kosten en niks opleveren.


Bron?

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 01:52

Shaggy09 schreef:
elnienjo schreef:
Maar feit is dat biomassacentrales milieuonvriendelijker zijn dan gas. En er zijn nog wel meer dingen waar nu door 'n select groepje veel klimaatsubsidie op binnengeharkt wordt wat uiteindelijk draken van projecten zijn die ons alleen maar veel geld kosten en niks opleveren.


Bron?


Dit is vrij algemeen bekend, maar enfin

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... rales.html

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:33

Ik heb voor de gein verschillende stemwijzers gedaan
En vind de kwaliteit van die dingen dot jaar om te janken , veel vragen waar ik van denk ; waarom?
Zoals eerder al gezegd werd, micro management
Stel me nou eens echte vragen

En daarnaast , ze kunnen zo veel roepen, maar tis altijd weer verkiezings geneuzel


Stemmentracker vond ik weer de meest behulpzame omdat je dan kan zien wat ze partijen daadwerkelijk gekozen hebben in issues de afgelopen tijd
Ipv wat ze zeggen dat ze gaan doen

Dat een partij niet 1 op 1 kan doen wat ze willen is logisch
En wat mij betreft ook prima
Maar het stemgedrag in moties moet wel overeenkomen met de beloftes die gemaakt worden
Niet dat een partij A zegt en B doet

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:53

Dat micromanaging en de vraagstelling in de stemwijzers vind ik ook wel lastig ja. Net als corona als belangrijk punt. Die maatregelen gaan misschien nog een jaar duren, misschien twee. Waarom zou ik dan in hemelsnaam dáár mijn stem voor vier jaar op baseren? Dat is toch compleet ondergeschikt aan al die enorme dingen die er verder besloten moeten worden?

Daarom ook die stemwijzer die echt puur naar partijstandpunten kijkt maar ingevuld, de basisprincipes waar zo'n partij van uit gaat vind ik interessanter dan het vliegwerk rond corona en vragen als 'vijf procent voor de cultuursector moet veranderen' waar je dan ook nog eens niet kan zien of een partij het daar mee oneens is omdat die vind dat het lager of juist hoger moet. :o?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:28

Shaggy09 schreef:
elnienjo schreef:
Maar feit is dat biomassacentrales milieuonvriendelijker zijn dan gas. En er zijn nog wel meer dingen waar nu door 'n select groepje veel klimaatsubsidie op binnengeharkt wordt wat uiteindelijk draken van projecten zijn die ons alleen maar veel geld kosten en niks opleveren.


Bron?


Badeendje schreef:
Dit is vrij algemeen bekend, maar enfin

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... rales.html



Ik had het dan ook over de laatste zin.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 12:34

Je stem basseren op een stemwijzer vind ik zelf ook niet voldoende, maar het zal vast en zeker gebeuren. Zeker nu je hoort dat er nog heel veel mensen twijfelen.

Je kan natuurlijk ook zelf op onderzoek wat een partij doet, wat de standpunten zijn en hoe ze stemmen. Maar dat gaat veel mensen toch te ver, denk ik.

Natuurlijk moet je voor de lange termijn kiezen, maar we weten nog helemaal niet hoe lang Corona nog blijft spelen en wat de grote effecten gaan zijn.
Als we nog inderdaad langere tijd ermee bezig zijn, is het wel belangrijk hoe je partij tegenover de maatregelen staat, de hulp voor de ondernemers, nazorg etc.
Sowieso belangrijk om te kijken naar de standpunten over de zorg, want vooral de vele bezuinigingen zorgen nu toch voor de veel te hoge werkdruk in de zorg.

En alles is verbonden met elkaar. Als er een andere regering had gezeten, hadden we misschien nu andere maatregelen gehad, of eerder, of niet........

Dan kan je wel geen rekening houden met corona, maar je wil ook dat de mensen die er zitten met dit soort situaties om kunnen gaan. Een crisis weet je niet vooraf, maar moet je op voorbereid zijn.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:10

Hier ook een fan van de https://stemmentracker.nl

En ook ik ben beslist niet tegen onderhandelingen, compromissen, 'koehandel' en water bij de wijn.

Dat is eigen aan de Nederlandse politieke traditie.

'En dat heb je zo' - met 37 partijen op het stembiljet...

Iets minder had ik niet erg gevonden, maar ik juich veelkleurigheid toe.

Er valt echt iets te kiezen.

In Duitsland was het jarenlang 'conservatief, sociaal democratie, liberaal of splinter'. Dat zijn er nog vier.

In Engeland of US of America is het om te huilen : A of B of splinter.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 14:19

Gisteravond lieten ze de peilingen zien bij Humberto en in hoeverre laten mensen zich daardoor nog beinvloeden?

Die jongen zei dat mensen soms wel strategisch stemmen als ze zien wat de peilingen doen, maar ik zelf zou liever stemmen naar wat ik wil, waar ik achter sta, zonder rekening te houden met de grootste partijen.

BBB kan ik ook niet politiek serieus nemen na hun reactie op dergelijke peilingen. Ik snap het, maar het is niet heel professioneel om zo te reageren.

Vraag me wel af waarom zij verder nog geen zetel hebben als ik kijk naar het hele boeren verhaal van afgelopen jaren. Mensen vinden blijkbaar toch andere dingen belangrijker ondanks hun steun aan de boeren.

Kreeg een folder binnen van de SP, maar daar hoor je ook weinig van en over.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:54

superpony schreef:
Gisteravond lieten ze de peilingen zien bij Humberto en in hoeverre laten mensen zich daardoor nog beinvloeden?

Die jongen zei dat mensen soms wel strategisch stemmen als ze zien wat de peilingen doen, maar ik zelf zou liever stemmen naar wat ik wil, waar ik achter sta, zonder rekening te houden met de grootste partijen.

BBB kan ik ook niet politiek serieus nemen na hun reactie op dergelijke peilingen. Ik snap het, maar het is niet heel professioneel om zo te reageren.

Vraag me wel af waarom zij verder nog geen zetel hebben als ik kijk naar het hele boeren verhaal van afgelopen jaren. Mensen vinden blijkbaar toch andere dingen belangrijker ondanks hun steun aan de boeren.

Kreeg een folder binnen van de SP, maar daar hoor je ook weinig van en over.


De lijsttrekkers van BBB in Zeeland waren ook geen reclame voor de partij.

Wat de SP betreft, ik zie Marijnissen en Renske Leijten toch veel voorbij komen in allerlei Tv-programma's.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 03:28

Het komt nu snel dichterbij, dus zwevende moeten nu wel ene keuze gaan maken.

Ik vond het vd week wel grappig dat ze bekende mensen de kieswijzer hadden laten doen en ze dan de uitslag kregen.
Mijn week ligt wat overhoop, maar vanavond Jinek zitten kijken en ik vond het echt tenenkrommend.

Ik ben niet van de FVD, maar we zijn een democratisch land. imo maken ze dit soort programma's voor en naar de kiezers en moet je dat objectief doen.
De discussie tussen de heren van FVC en Denk ging ook nergens over. Ik had ook al nooit op denk gestemd, maar na deze discussie al helemaal niet meer.

Martijn de Koning vond ik gewoon ronduit schofterig en had ook niks met zijn beroep te maken om grappig te lopen doen. Als politicus moet je ergens tegen kunnen en erboven gaan staan, als iemand zich zo verlaagd. Maar dit werd wel heel persoonlijk.

Geschakeld naar Wilders tegen Rutte en ik vond dat eigenlijk ook niet echt van niveau. In een debat is het natuurlijk de beide partijen die de sfeer zetten en het niveau, maar als dit onze keuzes worden..........

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:46

Ik vond het geweldig. Hij is eindelijk eens goed geconfronteerd met zijn werkwijze.
Martijn Koning is misschien wel een beetje ver gegaan.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:59

Martijn de Koning ging te ver.
Maar Azarkan was heel goed. Rustig en onderbouwd en zette Baudet goed klem.
Baudet is geen goede debater en heeft beperkte dossierkennis en liegt gewoon, als dat hem zo uitkomt. In tegenstelling tot bijv. Wilders.
Hoekstra viel ook van de week door de mand, hij is ook geen goede debater.

Wat vond jij dan niet goed aan Azarkan? Behalve sommige standpunten? Ik hoef ook geen aparte minister enz. Maar hij stelde Goe de vragen aan Baudet, die daar geen enkele x goed uit kwam.

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:04

Baudet viel volledig door de mand. Hij was al niet hoogstaand in zijn standpunten en taalgebruik. Bij voor hem heel netelige vragen probeerde hij weg te praten en met veel hectiek over en weer over "laat mij nu ook uitspreken" zakte hij volledig door het ijs.

De "tweestrijd" tussen Wilders en Rutte was een vrij onbeschofte aanval van Wilders op Rutte waarbij Rutte weinig verweer gaf. Misschien wel verstandig om het niveau Wilders niet over te nemen.
Rutte was heel duidelijk. PVV komt niet in beeld bij de formatiegesprekken. Gelukkig maar.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 16:20

Het gaat niet om persoonlijke voorkeur. Baudet heeft nou eenmaal recht op zijn plek, want mensen hebben in ons democratische land voor hem gekozen.

Als ik naar een dergelijk programma kijk, wil ik dat het vooral objectief is en informatief.

Natuurlijk zijn er veel anti Baudet mensen, maar ik vind het niet nodig omzo de pijlen op iemand te richten dat het hele programma van laag nivea werd.

Baudet mist inderdaad alle vaardigheden om goed te discussieren en te communiceren. Maar Azarkan bleef ook dood vermoeiend in herhaling vallen en kan zelf niet heel goed luisteren naar een ander. Baudet zei iets, Azarkan luisterde niet en viel weer terug op wat hij al had gezegd.

Wat Martijn Koning deed is gewoon schandalig. Daarvoor hoef je helemaal niet voor of tegen iemand te zijn. En dan nu; Ik wilde hem even op zijn plek zetten, het was persoonlijk etc. Ja, doe dat ergens anders. We zitten in verkiezingstijd en het is niet aan hem om kiezers te beinvloeden door iemand zo smerig aan te pakken.
Het was niet alleen beledigend naar Baudet, maar ook echt discriminerend. Waar ik echt behoorlijk hou van roasten en mensen die scherp zijn.

En het blijkt ook uit de vele reactie op social media, dat gelukkig niet alleen Baudet aanhangers dit te ver vonden gaan, maar ook de nette burger thuis.

Wilders en Rutte was ook echt een aanfluiting. Ik vond Wilders al niks, maar Rutte was ook een beetje op het kinderachtige af.
Maar bij een analyse over Rutte had ik al gelezen dat deze manier van debatteren juist zijn kracht zou zijn..........Tja.

Geen VVD, FVD, Denk en PVV dus

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:29

superpony schreef:
Geen VVD, FVD, Denk en PVV dus


Mooie samenvatting van een beroerde dag voor de democratie...