Stemmen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:32

tammiebels schreef:
pmarena schreef:
Sowieso vind ik dat echt oogkleppen werk, denken dat "jouw partij" even alles er doorheen gaat drukken dat ze gezegd hebben te willen gaan doen. Zo werkt dat gewoon niet....


Hier ben ik het mee eens maar ik plaats er wel een kanttekening bij. Een partij moet altijd schipperen, anders kom je niet tot een gezamelijk beleid. Maar het verschil zit hem voor mij erin hoelang ze blijven vechten voor hun eigen standpunt. De partij waar ik normaliter op stemde vond ik persoonlijk afgelopen periode te snel "toegeven". Ik zie graag een partij die tot het einde "doorvecht" voor waar hun voor staan en dan uiteindelijk tot een compromise komen waarbij ze voor hun het onderste uit de kan hebben gehaald


Ik las net een interessant artikel over hoe het normaal werkt en hoe het nu werkt. Je weet het, en toch verbaast het je :D


Opeens zijn er heel andere meerderheden in de Kamer dan lang werd gedacht -

26 februari 2021

‘D66, CDA, PvdA, GroenLinks…’ Een voor een gaan de handen omhoog terwijl voorzitter Arib doordreunt: ‘SP, Denk, SGP, ChristenUnie, Partij voor de Dieren. De motie is aangenomen.’ En daar legt het Nederlandse parlement officieel vast dat China genocide pleegt op de Oeigoeren. Zomaar op een donderdagavond in februari.

Nog voordat het bericht de Chinese ambassade heeft kunnen bereiken, is de bijstand aan de beurt. Voortaan moet 1.200 euro per jaar aan giften mogelijk zijn zonder dat de uitkering wordt gekort. ‘SP, ChristenUnie, PvdA…’, ratelt Arib. ‘Aangenomen.’ Volgende voorstel: de pil terug in het basispakket. Aangenomen. En door weer. De bedenktijd moet geschrapt voor vrouwen die een abortus willen. Aangenomen.

Wie op deze avond de stemmingen in de nationale vergaderzaal volgt, zou makkelijk onder de indruk kunnen raken: daar wordt het land herschapen! Maar evengoed ligt teleurstelling op de loer voor wie over drie maanden nog eens vraagt hoe het ervoor staat met de bijstand, de pil en de Oeigoeren. De kans is groot dat het stotterende Kamerleden oplevert, die er nu even niets meer over kunnen zeggen, omdat hun partijleider in een vergrendelde kamer elders op het Binnenhof onderhandelt over een nieuw regeerakkoord. Radiostilte.

Want daar komen al die aangenomen, verstrekkende moties opeens vandaan: in het politieke niemandsland tussen de val van het kabinet en de verkiezingen doen alle fracties alleen even waar ze zelf zin in hebben. Vooral D66 en ChristenUnie, en in mindere mate het CDA, voelen zich bevrijd van de coalitiedwang en stemmen naar hartenlust met de oppositie mee. Toen ze nog regeerden hielden ze maandenlang de moties tegen voor verhoging van de zorgsalarissen, inmiddels hebben ze voor gestemd. En ook voor het ophalen van die vijfhonderd kinderen uit de Griekse asielkampen bleek onlangs opeens tóch een meerderheid te bestaan.

De buitenwereld krijgt zo opeens een zeldzaam inkijkje in wat de in 2017 gekozen volksvertegenwoordiging écht vindt. Kamerleden vrolijken er van op. Geen moeizame verontschuldigingen meer over compromissen of over meloenen die ze moeten doorslikken, maar gewoon trots hun aangenomen moties rondtwitteren.

Tegenstanders van dichtgetimmerde regeerakkoorden – en dat zijn er ook op het Binnenhof steeds meer – zien zo hun gelijk volop bevestigd: al die coalitiepolitiek, waarin soms piepkleine fracties hun wil opleggen aan het hele parlement, ontneemt zuurstof aan de democratie. De vraag klinkt ook daarom steeds luider: wat als het volgende kabinet nou eens gewoon op hoofdlijnen gaat regeren en eens wat vaker doet wat een Kamermeerderheid wenst?

Het zou op z’n minst een interessant experiment zijn, maar er zal nog heel wat tegenstand moeten worden overwonnen. In elk geval tot in het Torentje, want daar zit nu iemand die helemaal niet houdt van onvoorspelbaarheid. Donderdagavond kreeg hij pardoes in een motie te horen dat hij wordt geacht niet naar het WK voetbal in Qatar te gaan, vanwege de wantoestanden daar. En de koning trouwens ook niet. SP, GroenLinks, PvdA, ChristenUnie, D66, SGP, 50Plus en PVV stemden voor. Aangenomen.

Raoul du Pré
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bde0b85f/

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:50

... zullen we nu maar hopen op een lange formatie?

Ik hou niet van een regeerakkoord, dat om 'een of andere vage reden'
(die ik goed weet maar niet mee wens in te stemmen)
waarin van alles en nog wat is 'dichtgetimmerd'.

Ik houd van het heldere principe dat de Tweede Kamer 'de baas is in dit land', en dus: in dat torentje werkt een dienaar (in plaatselijk jargon : minister).

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 12:52

Ik snap wel dat mensen iets tegen een persoon hebben, aangezien zij toch het gezicht zijn van een partij.

Rutte kan het misschien als persoon goed doen, maar dan kan iemand alsnog wel iets tegen hem hebben, waar hij voor staat en wat tijdens zijn regeren is gebeurt.

Bij de toeslagen affaire is hij ook verantwoordelijk. Hij is er niet alleen om het woord te voeren en een gezicht te zijn. Hij zit daar als leider en dat verwachten mensen ook van hem.

Wie wil je anders allemaal verantwoordelijk gaan houden? Er zijn vast veel mensen bij de bel dienst die wisten wat er mis ging, maar ook in opdracht van de hogere hand hun werk uitvoeren.

Mensen die moeite hebben met de corona maatregelen horen hem en de Jonge alles mededelen tijdens de persconferentie en horen hem ook verantwoordelijkheid nemen voor die beslissingen. Samen voor gekozen, maar wel deel van dat team.

Dat stukje weet je als je volksvertegenwoordiger wordt.

En je hebt geen vergelijk nu. Ja, met het buitenland. Maar we weten niet of een ander het anders had aangepakt en we er nu dan anders voor hadden gestaan.
Hadden ze dan een ander team van voorlichters gekozen? Eerder hard ingegrepen of misschien helemaal niet?
En wat was de uitkomst dan geweest? Dat zullen we nooit weten.
Dus of hij het goed doet? Als persoon misschien wel, maar politiek gezien, zijn er veel mensen die het graag anders hadden gezien allemaal.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:24

Eens. Maar het gaat natuurlijk niet alleen om die toeslagenaffaire, hij is al 8 jaar onze mp. Hij heeft tijdens de coronacrisis het ook maar allemaal moeten doen, iedere keer weer het volk te woord staan tijdens de persconferenties, bakken kritiek incasseren. Ik betwijfel of er veel politici zijn die het net zo als hem zouden volhouden.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:29

Ik stem dus helemaal niet op de partij van Rutte, maar ik vind wel dat hij goed overkomt qua uitstraling op tv tijdens een crisis.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 14:49

Shaggy09 schreef:
Eens. Maar het gaat natuurlijk niet alleen om die toeslagenaffaire, hij is al 8 jaar onze mp. Hij heeft tijdens de coronacrisis het ook maar allemaal moeten doen, iedere keer weer het volk te woord staan tijdens de persconferenties, bakken kritiek incasseren. Ik betwijfel of er veel politici zijn die het net zo als hem zouden volhouden.


Ja, maar mensen denken daar nu echt niet aan terug. Nu stemmen mensen echt uit emoties, om de toeslagen affaire en hoe ze tegenover de corona maatregelen staan, de vaccinatie etc. En dat kan je mensen niet kwalijk nemen.

Geen idee hoe anderen het hadden gedaan. Dat zullen we ook niet weten, want die zitten er niet. Maar hij staat niet alleen, dus heeft een team mensen om zich heen waardoor hij dit zo kan volhouden.

Daar tegenover vinden ook veel mensen hem wat harteloos, juist omdat hij zo door blijft gaan en weinig emoties toont. En ook dat snap ik. Mensen zoeken naar het menselijke, het begrepen worden en de emoties die daarbij horen.
Je kan als premier eigenlijk niet instorten, maar er zijn ook mensen die hem juist daarop weer afrekenen.

Het is wel iets wat bij de baan hoort en hij heeft wel wat krediet bij de mensen.

Als Wilders exact hetzelfde had gezegd en gedaan, was het toch anders overgekomen, hadden mensen ander commentaar gehad of kritiek.

Dat stukje persoonlijkheid zijn mensen nou eenmaal wel gevoelig voor. Ik zeg weleens; Het is vaak niet WAT je zegt, maar HOE je het zegt. En dat is soms jammer.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:52

Ik vind het kortzichtig om alleen maar de corona en de toeslagen affaire mee te nemen in je stemgedrag. Imo zegt dat iets over de mate waarin je je verdiept in de politiek.

Als meneer Rutte heel emotioneel aan het roer had gestaan dan had ik hem niet heel professioneel gevonden.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 15:30

Shaggy09 schreef:
Ik vind het kortzichtig om alleen maar de corona en de toeslagen affaire mee te nemen in je stemgedrag. Imo zegt dat iets over de mate waarin je je verdiept in de politiek.

Als meneer Rutte heel emotioneel aan het roer had gestaan dan had ik hem niet heel professioneel gevonden.


Maar het gaat er niet om wat jij of 1 persoon vindt he?!

Je hebt een heel volk met verschillende mensen en verschillende wensen.

Heb al eerder aangegeven dat er weinig aandacht aan politiek wordt besteed op scholen of tijdens de opvoeding.
Eigenlijk is de politiek alleen een onderwerp tijdens verkiezingen en of als er iets aan de hand is.

Ik vind echt niet dat je dat mensen kwalijk kan nemen.

En dan nog; Er zijn mensen die zo een uni doorlopen en de politiek goed begrijpen en er zijn mensen die al moeite hadden met de middelbare school en niet eens graag een boekje lezen.

Je mag en kan gewoon niet zo hard over anderen oordelen. Je staat niet in hun schoenen. En dat is nou net het probleem.

Thierry Baudet heeft een grote groep van de bevolking aangesproken met de manier waarop hij zich als redder in nood neerzet. Hij weet dondersgoed dat er mensen zijn die behoefte hebben aan iemand zoals hij en wat hij roept.
Als mensen hem steunen, worden ze weggezet als dom, snappen het niet en weten niks.

Maar ga dan kijken waarom ze hem een aantrekkelijke persoon vinden, wat hun aapsreekt in wat hij roept. Als die mensen gehoord en begrepen zouden worden, verliest hij misschien wel heel veel stemmen.

Al zou Rutte 10x beter werk doen, maakt dat nog niks uit. Mensen zitten met hun problemen, lopen tegen dingen aan en zien geen manier om gehoord te worden. Ze zien niet het grote geheel en kunnen dat misschien ook helemaal niet.

Dan zou je echt van jongs af aan heel objectief politiek onderwijs moeten gaan geven. Het zit nu gewoon niet voldoende in het systeem omn er allemaal voldoende vanaf te weten, zonder dat men er moeite voor moet doen.
En dan bedoel ik dus de politieke programma's lezen, kijken hoe partijen werkelijk stemmen etc. Niet wat ze nu roepen en beloven.

Nu is de situatie zoals hij nu is. En de politiek maakt natuurlijk zelf ook flink gebruik van corona en de toeslagen affaire om kiezers te winnen.
En als je op sm rond kijkt, is dat ook wat nu iedereen bezighoudt. Ook vanwege de vaccinaties en de toekomst, zoals het vaccinatie paspoort etc. Mensen zijn echt serieus bang voor veel beperkingen.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:33

Shaggy09 schreef:
Eens. Maar het gaat natuurlijk niet alleen om die toeslagenaffaire, hij is al 8 jaar onze mp. Hij heeft tijdens de coronacrisis het ook maar allemaal moeten doen, iedere keer weer het volk te woord staan tijdens de persconferenties, bakken kritiek incasseren. Ik betwijfel of er veel politici zijn die het net zo als hem zouden volhouden.


Weet je wat ik nou zo sneu vind voor Hugo de Jonge die zich echt het apelazarus werkt?

Dat men hem niet weet te vinden voor de credits. Die zijn voor Marc Rutte. Die kan ermee gaan incasseren bij de verkiezingen.

Terwijl niet Rutte, maar Hugo de Jonge is belast met de bestrijding van de coronacrisis en er regeringsverantwoordelijkheid voor draagt.

Hugo de Jonge heeft vorig jaar van minister van medische zorg Bruno Bruins die terugtrad het volledige coronadossier overgenomen. Naast zijn baan als minister van zorg, welzijn en sport. En hij is ook nog vicepremier. En was hij vorig jaar van juli tot december lijsttrekker en partijleider van het CDA. Over volhouden gesproken......

Dan is toch De Jonge voor mij de kampioen op coronagebied (ondanks alles wat beter kon) en niet Mark Rutte.

De Jonge zou dat werk eigenlijk niet langer dan 1 jaar moeten mogen doen. Al die verantwoordelijkheid, al die stress, al die uren. Dat is voor niemand gezond.

Af en toe een persconferentie houden, daar draait Rutte zijn hand niet voor om. En met kritiek kan Rutte prima omgaan, dat laat hij vaak nogal makkelijk van zich afglijden.

Ik heb verder niets met Hugo de Jonge. Hoewel ik zeker niet op Mark Rutte stem, begrijp ik dat mensen onder de indruk zijn van wat Rutte als leider uitstraalt tijdens deze crisis. Maar ondanks alle kritiek op de coronabestrijding ben ik vooral Hugo de Jonge dankbaar voor zijn inzet. Ik was niet graag zijn vrouw of kind geweest het afgelopen jaar :)

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:39

Shaggy09 schreef:
Ik vind het kortzichtig om alleen maar de corona en de toeslagen affaire mee te nemen in je stemgedrag. Imo zegt dat iets over de mate waarin je je verdiept in de politiek.


Oei.

Je zult maar zwaar gedupeerd zijn door de toeslagenaffaire, je huis hebben moeten verkopen, je kinderen hebben moeten opvoeden in armoede, depressief zijn geraakt omdat je geen uitweg meer zag en alle vertrouwen in je eigen overheid hebben verloren omdat die je in deze ellende had gestort en je er niet uti wilde halen.

Of je zult je het lot van mensen die dit hebben meegemaakt maar heel sterk aantrekken.

En daarom niet op de VVD en/of Rutte stemmen.

Sorry, met zo'n uitspraak vind ik jou een beetje kortzichtig overkomen, Shaggy.

Voor mij telt de toeslagenaffaire ook niet zwaar mee als ik eerlijk ben, het is voor mij de ver van mijn bed show. Maar of ik daar nou trots op moet zijn?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:50

Het gaat denk ik meer om het feit dat mensen zich niet heel erg inlezen over het stemmen, wat gewoon jammer is. Ze herinneren zich corona en de kindertoeslagen, want dat is recent en heftig. En daarop baseren ze hun stemmen.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:00

Dat mag toch als dat voor hen heel zwaar weegt?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:12

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het jammer is als ze de rest niet lezen/doornemen/verder kijken.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:29

Celiien schreef:
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het jammer is als ze de rest niet lezen/doornemen/verder kijken.


Het is niet automatisch gezegd dat ze dat niet doen voordat ze hun beslissing namen op basis van dat ene dossier. Een ieder heeft nu eenmaal zijn eigen prioriteiten bij het stemmen.

Wanneer ben je eigenlijk genoeg ingelezen? Wanneer heb je je voldoende verdiept? Dat is best vaag.

Ik lees en verdiep zelf best veel. Maar no way dat ik ga beweren dat dat voldoende is. Of meer dan gemiddeld. Ik geef ruiterlijk toe dat ik een leek ben.

Ik begrijp wel wat er door jullie bedoelt wordt hoor, daarom ben ik voor indirecte democratie en tegen het referendum.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:52

Ik vind de toeslagenaffaire wel vrij groot omdat het ook iets zegt hoe er aangekeken wordt tegen de omgang met burgers in het algemeen. Niet alleen de mensen die getroffen zijn, maar ook dat er best weinig respect was voor een eerlijk proces, en dat er steeds weer opzettelijk informatie achtergehouden werd. En daarvan kan uiteindelijk iedereen de dupe worden als je de pech hebt om op die positie te komen. Er is niet iets wat je zelf kunt doen om daar weg te blijven: het is de overheid die een foute beslissing neemt maar vervolgens alles in het werk stelt om dat uit het zicht te houden zodat je het ook niet kunt corrigeren.

Dat vind ik zelf in elk geval heel ingrijpend en heel groot.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:53

Dat vind ik dus ook.

Goed dat Ascher is opgestapt.

Ik vind dat Rutte dat ook had kunnen doen.
Ik vind het nog wel verdedigbaar als hij in deze crisissituatie tot de verkiezingen was aangebleven. Maar zich opnieuw verkiesbaar stellen vind ik niet ok. Daar.vind ik de zaak en de schade te groot voor.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:02

Juist in de toeslagenaffaire denk ik dat je ziet hoe een partij omgaat met de belangen van zijn kiezers. Niet voor dat ene onderwerp (er moeten wel hele rare dingen gebeuren wil ik in aanmerking gaan komen voor kinderopvangtoeslag), maar in het algemeen. Hoe moet je je als overheid tegenover de burger gedragen? Of het nou over toeslagen, jeugdzorg, volkshuisvesting of immigratiebeleid gaat.

Juist op dat punt wil ik graag goede kamerleden in de kamer. Vind ik belangrijker of ik het nou inhoudelijk 100% met die partij eens ben. Want dat ben ik met geen enkele partij.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 03:23

Celiien schreef:
Het gaat denk ik meer om het feit dat mensen zich niet heel erg inlezen over het stemmen, wat gewoon jammer is. Ze herinneren zich corona en de kindertoeslagen, want dat is recent en heftig. En daarop baseren ze hun stemmen.


Ik herhaal mezelf nog maar eens.

Als je niet bent opgevoed met politieke interesse. Als je op school niks of te weinig hebt geleerd over politiek. Of als je gewoon niet zo goed bent in droge stof, kan het allemaal heel lastig zijn om je echt te verdiepen en ook te weten wat stemmen en je keuze echt inhoudt.
Niet iedereen kan dat of snapt dat.

Heel veel mensen kennen alleen hun eigen en nabije omgeving en reageren daarop. Iemand als Baudet weet daar goed op in te springen en bijv zo stemmers voor zich te winnen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 03:26

Shadow0 schreef:
Ik vind de toeslagenaffaire wel vrij groot omdat het ook iets zegt hoe er aangekeken wordt tegen de omgang met burgers in het algemeen. Niet alleen de mensen die getroffen zijn, maar ook dat er best weinig respect was voor een eerlijk proces, en dat er steeds weer opzettelijk informatie achtergehouden werd. En daarvan kan uiteindelijk iedereen de dupe worden als je de pech hebt om op die positie te komen. Er is niet iets wat je zelf kunt doen om daar weg te blijven: het is de overheid die een foute beslissing neemt maar vervolgens alles in het werk stelt om dat uit het zicht te houden zodat je het ook niet kunt corrigeren.

Dat vind ik zelf in elk geval heel ingrijpend en heel groot.


Helemaal mee eens.

Ik heb niks met de toeslagen te maken, maar er komen nog steeds nieuwe dingen naar boven en wie zegt dat er alleen hier zoveel mis is gegaan?

Hoeveel mensen wisten voor dit naar buiten kwam, dat er zoveel mis was?

Hadden we niet allemaal wat meer vertrouwen in de belasting dienst en politiek? Kunnen we nu zeker zijn dat de rest wel goed en eerlijk gaat?

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:50

Er zijn naar mijn idee ook veel proteststemmers.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 02:46

Dat idee heb ik ook. Maar als ik zo lees, moeten we ons vooral niet vergissen in de aantallen.

Het lijkt erop dat veel mensen het nu moeilijk hebben en kwaad roepen, de politiek anders willen, maar in werkelijkheid zijn dat toch kleine aantallen in verhouding.

Overigens ben ik wat lijsten gaan bekijken. Voor iedereen die mensen dom vinden die een beetje richting rechts stemmen; De mensen op de lijsten hebben vaak gestudeert of goede functies gehad. Keek puur voor mezelf, of je mensen serieus kan nemen en was eigenlijk soms best verbaasd.

Maar goed, misschien staan die mensen voor sommigen weer ver van de normale maatschappij af.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:39

Ik herken dat rechts dom zou moeten zijn helemaal niet. Ik ben zelf ook rechts georiënteerd op veel vlakken. Ik vind het wél dom dat er mensen zijn die trappen in de leugens van extreemrechtse heren zoals dhr Baudet.

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:36

Ik krijg uit elke stemwijzer een andere partij, ik word er helemaal gek van. Ik weet echt niet wat ik ga stemmen nu. Het levert alleen maar verwarring op ipv opheldering al die verschillende kieswijzers. |o

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:44

Shaggy09 schreef:
Ik herken dat rechts dom zou moeten zijn helemaal niet. Ik ben zelf ook rechts georiënteerd op veel vlakken. Ik vind het wél dom dat er mensen zijn die trappen in de leugens van extreemrechtse heren zoals dhr Baudet.


Want al die andere lijsttrekkers komen hun beloftes wel altijd na? Mark Rutte liegt toch ook vanalles bij elkaar? Ik vind het dom dat mensen daar na jaren nog steeds op stemmen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:48

Jildau schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik herken dat rechts dom zou moeten zijn helemaal niet. Ik ben zelf ook rechts georiënteerd op veel vlakken. Ik vind het wél dom dat er mensen zijn die trappen in de leugens van extreemrechtse heren zoals dhr Baudet.


Want al die andere lijsttrekkers komen hun beloftes wel altijd na? Mark Rutte liegt toch ook vanalles bij elkaar? Ik vind het dom dat mensen daar na jaren nog steeds op stemmen.


Het zijn ten eerste geen beloftes maar standpunten. Daarnaast kan je nooit al die standpunten naleven aangezien er wordt gereageerd in een coalitie. Sommige figuren als dhr Baudet, hebben echter standpunten die gewoon niet kloppen, niet wetenschappelijk zijn onderbouwd en alles behalve passen bij een democratische samenleving. Dus dat noem ik leugens.