(Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:42

pien_2010 schreef:
*\o/* Suzanne top!!!!!

Inderdaad raar dat de voorgevel weggewerkt wordt en werd. Mijn collega riep letterlijk:"wouw Pien, wat ben je mooi, en je hebt mooie borsten, ik dacht altijd dat je hele kleine borsten had". Je snapt dat iedereen gierend over de bureaus lagen daar ik daar stond met een knal rood hoofd. _O-


En dit vind ik dan eigenlijk juist een type opmerking waar we het hier in het topic over hebben. Hoe denigrerend om iemand zo op haar uiterlijk en borsten aan te spreken... waarom?? Natuurlijk voel je je dan opgelaten, ik zou dat ook helemaal niet prettig vinden.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:44

Nee hoor, ik heb er vreselijk om moeten lachen want een zeer leuke collega maakte die opmerking en het was vooral erg grappig van haar. Ik werkte er ook niet meer.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:49

Ik snap wel dat je de opmerking grappig vind en niet erg. En zou er zelf ook zeker niet zwaar aan tillen.
Maar het geeft wel aan hoe geïnternaliseerd het seksualiseren van een vrouwenlichaam is. Hoevaak zou je bij een mannelijke collega hetzelfde denken als je borsten voor bijvoorbeeld spierballen zou vervangen. Laat staan uitspreken.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:01

Wat een goed nieuws Suzanne!

Bij ons is er een moskee in opspraak die een boek gepubliceerd heeft over hoe je als man je vrouw moet opvoeden. Indien nodig mag je haar ook licht slaan 8)7
Ik hoop dat dit serieuze gevolgen heeft voor die moskee.
«Ilmihal für Frauen – Islamisches Grundwissen für Frauen».

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:33

Fijn Susanne dat hij veroordeeld en jij dit stukje hopelijk nu kunt gaan afsluiten.

Rytir schreef:
Heb ook eens gehad dat ik een zakelijk zwart jurkje aan had met rode pumps, vond dat er wel een beetje kleur bij mocht. Blijkbaar keek de schoonmaker mij nogal na (al niet ok). Maar een vrouwelijke collega zei daarna, had je dat door? Dat krijg je met zo'n jurkje en schoenen :roll: Je zag net de onderste helft van mijn knie...


Dat nakijken en die opmerking van je collega kun je ook gewoon als compliment beschouwen. Dat bedoel ik dus met het op eieren lopen, dat je bijna niets meer kunt doen of zeggen zonder dat daar dubbele gedachten over zijn.
Ik kijk ook iemand na als ik vind dat die iets heel leuks aan heeft of gewoon er goed (of beter) uitziet als normaal. Ik val op puur mannen, maar als ik een vrouw zie die iets leuks of gedurfds aanheeft, dan vind ik dat leuk en kijk ik daarna. Al is het maar van..hey wat is er anders aan die persoon vandaag. Daar zit niets dubbels achter. Die collega kan ook gewoon met haar opmerking bedoelen, joh heb je wel door hoe leuk je eruit ziet vandaag met dat jurkje en die schoenen, hartstikke top, iedereen kijkt ernaar.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:49

Nou ja oji, ik vind dat soort dingen ook gewoon niet fijn. Een directeur die minstens 40 jaar ouder was heeft eens, totaal uit het niets - ik stond buiten zijn kantoor met zijn secretaresse te praten, gezegd dat ik toch wel de "pin up girl of the office was" :roll: Ik droeg vaak rokken en jurkjes en hakken, gewoon altijd tot (bijna) op m'n knie of langer, maar ik ben er na een aantal van zulke opmerkingen toch wel mee gestopt omdat ik het gevoel had minder serieus genomen te worden. Net als wat Pien zegt eigenlijk, jammer dat dat zo'n ding is.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:18

Wat fijn Susanne! *\o/*
Ik hoop dat dit toch een beetje helpt bij het afsluiten.

In mijn geval was ik meer tevreden geweest als die klootzak ook 7 jaar had gekregen, hij kreeg er 3 waarvan 2 voorwaardelijk en tbs. Ik ben zelf niet met het proces bezig geweest, dat kon ik niet aan en ik stond er alleen voor (geen ouders of voogden) dus ik heb alles over moeten laten aan het OM.
En tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds last van alles wat er toen is gebeurd, druk bezig met trauma verwerking maar dit zit zo ontzettend diep. Ik ben mn hele jeugd nooit veilig geweest en dat laat hele diepe sporen achter. -O-

Ik hoop ook echt door er in het algemeen meer over te praten dat er andere vrouwen ook de kracht vinden om er over te praten. Ik schaam me er ook niet meer voor maar heb wel jaren in stilte geleden. Ik zie mezelf ook niet meer als slachtoffer maar als overlever. Ja ik heb dit met alle gevolgen van dien overleefd het was heel zwaar en heb destijds wel vaker de gedachten gehad om het op te geven. Maar ik ben er nog! **\O/**

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:21

+:)+ Boompje , that's the spirit, die klootzakken die dit soort nare dingen doen daar laten we ons leven niet door vernietigen. Die lol gunnen we ze niet. Het is al erg genoeg zonder dat!
En ook :knuffel:

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:40

@Sizzle: ik heb het betreffende boek opgezocht en de commentaren gelezen. :wow: -:(-

Wat een schande dat dit boek in het duits bestaat en in europese landen verkocht wordt! :r

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:44

Eulogy schreef:
Nou ja oji, ik vind dat soort dingen ook gewoon niet fijn. Een directeur die minstens 40 jaar ouder was heeft eens, totaal uit het niets - ik stond buiten zijn kantoor met zijn secretaresse te praten, gezegd dat ik toch wel de "pin up girl of the office was" :roll: Ik droeg vaak rokken en jurkjes en hakken, gewoon altijd tot (bijna) op m'n knie of langer, maar ik ben er na een aantal van zulke opmerkingen toch wel mee gestopt omdat ik het gevoel had minder serieus genomen te worden. Net als wat Pien zegt eigenlijk, jammer dat dat zo'n ding is.

Als een man zich sexy zou kleden zou exact hetzelfde gebeuren. Een man hoeft alleen maar kleurrijke schoenen aan te trekken en krijgt al opmerkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:03

Boompje1985 schreef:
Wat fijn Susanne! *\o/*
Ik hoop dat dit toch een beetje helpt bij het afsluiten.

In mijn geval was ik meer tevreden geweest als die klootzak ook 7 jaar had gekregen, hij kreeg er 3 waarvan 2 voorwaardelijk en tbs. Ik ben zelf niet met het proces bezig geweest, dat kon ik niet aan en ik stond er alleen voor (geen ouders of voogden) dus ik heb alles over moeten laten aan het OM.
En tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds last van alles wat er toen is gebeurd, druk bezig met trauma verwerking maar dit zit zo ontzettend diep. Ik ben mn hele jeugd nooit veilig geweest en dat laat hele diepe sporen achter. -O-

Ik hoop ook echt door er in het algemeen meer over te praten dat er andere vrouwen ook de kracht vinden om er over te praten. Ik schaam me er ook niet meer voor maar heb wel jaren in stilte geleden. Ik zie mezelf ook niet meer als slachtoffer maar als overlever. Ja ik heb dit met alle gevolgen van dien overleefd het was heel zwaar en heb destijds wel vaker de gedachten gehad om het op te geven. Maar ik ben er nog! **\O/**


Maar door de TBS zit hij toch sowieso langer "binnen"?
In mijn zaak mag hij direct door naar de TBS, hij zit al ruim 4 jaar in voorlopige hechtenis. 7 jaar voor een zedendelict komt eigenlijk nooit voor... 3,75 jaar zoals in mijn zaak is al redelijk uitzonderlijk

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:04

Er is een groot verschil in “lekker opvallende schoenen heb je aan” en “je kont komt er mooi uit in dat jurkje” ;)

Ik werk in een mannenwereld, hoop seksistische opmerkingen en ik kaats de bal dan gewoon terug. Of banketstaaf mooi mee dat het lekker awkward word, heerlijk.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:08

elnienjo schreef:
Als een man zich sexy zou kleden zou exact hetzelfde gebeuren. Een man hoeft alleen maar kleurrijke schoenen aan te trekken en krijgt al opmerkingen.

Maar dat iets 'ook' gebeurt maakt toch niet dat het allemaal dan maar oke is?
Ik snap die redenering gewoon echt niet...

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:24

pien_2010 schreef:
*\o/* Suzanne top!!!!!

Inderdaad raar dat de voorgevel weggewerkt wordt en werd. Mijn collega riep letterlijk:"wouw Pien, wat ben je mooi, en je hebt mooie borsten, ik dacht altijd dat je hele kleine borsten had". Je snapt dat iedereen gierend over de bureaus lagen daar ik daar stond met een knal rood hoofd. _O-

Ik zou een dergelijke opmerking heel vervelend en ongepast vinden.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:45

Cer schreef:
elnienjo schreef:
Als een man zich sexy zou kleden zou exact hetzelfde gebeuren. Een man hoeft alleen maar kleurrijke schoenen aan te trekken en krijgt al opmerkingen.

Maar dat iets 'ook' gebeurt maakt toch niet dat het allemaal dan maar oke is?
Ik snap die redenering gewoon echt niet...

Het is ook gewoon niet waar, en bovendien hebben we het over gewoon normale kantoorkleding, ik liep niet rond in hotpants of zo :') Ik zeg andersom toch ook niet tegen mijn mannelijke stagiair "Zo, lekker strak overhemd heb je vandaag aan, echt lekkere armen heb jij" :roll: Dat wordt gewoon echt veel minder aangehaald (en terecht, want ook dat zou ongepast zijn).

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:47

Ik denk dat er gedoeld wordt, maar dat weet ik niet zeker, over de schoenen van Hugo de Jonge? Althans, ik ken verder niet echt mensen met kleurige schoenen.. of misschien Splinter Chabot?

Maar ik bedoel meer te zeggen dat stel dat je een opmerking maak over het lekkere kontje van je mannelijke collega, die dat niet prettig vind.. Dan is dat net zo goed niet oke.

Het is niet omdat vrouwen het tegen mannen doen, het dan dús omgekeerd geen probleem is.

Overigens, een opmerking op kantoor over mn boezem waarbij ik zou blozen zou ik ook echt niet prettig vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:16

kun je dan niet een tegenopmerking maken b.v.:

kijken wel maar aankomen niet

fijn dat je ze opmerkt, ben er ook mega trots op

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:19

Als ze dat nu zouden doen krijgen ze er 1 van repliek... maar ik snap niet zo goed dat iemand t zou zeggen.. Zeg gewoon "leuke blouse" of iets.. maar je gaat toch niet iets zeggen over mooie billen of mooie borsten? Of een mooie neus, of weet ik veel, uiterlijkheden..? Ik zie dat niet zo, dus ik zou dat niet zo snel zeggen denk ik. Tegen collega's ..

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:29

Ik kan me ook echt geen setting op werk bedenken waarin het gepast zou zijn voor een collega om commentaar op mijn borsten te geven. Ook niet als grapje, als we willen dat het sexualiseren stopt dan moeten we mensen daar ook op aanspreken. Ipv het maar weglachen terwijl je je zwaar ongemakkelijk voelt of dan maar zeggen dat je er trots op bent :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:30

tja dat zijn mannen die hebben toch een iets ander hormoon, haantjesgedrag, jacht instinkt!!
ik heb me er overigens nooit aan gestoord, ben ook nooit echt lastig gevallen, maar dacht soms wel eens "simpele ziel "
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-03-21 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:30

zijn mannen echt werkelijk zo dom, MCE?
Ik mag het toch niet hopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:33

Cer schreef:
zijn mannen echt werkelijk zo dom, MCE?
Ik mag het toch niet hopen?



soms wel, sommige vaker

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:57

MCE schreef:
Cer schreef:
zijn mannen echt werkelijk zo dom, MCE?
Ik mag het toch niet hopen?



soms wel, sommige vaker
Moet dit nu echt zo worden uitgesproken?

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:59

MCE schreef:
Cer schreef:
zijn mannen echt werkelijk zo dom, MCE?
Ik mag het toch niet hopen?



soms wel, sommige vaker


Mannen zijn niet dommer of slimmer als vrouwen!

Je hebt hele toffe mannen en vrouwen en je hebt hele nare vrouwen/ mannen. Zo zijn mensen namelijk. Gelukkig deugen de meeste mensen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:01

Vrouwen hebben 't ook wel 'ns over een man's lekkere kontje op hoorafstand van de betreffende man. Maar mannen lijken dat als compliment te ervaren.