(Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benzz
Berichten: 2970
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:39

Mkango schreef:
[Maar dat doen "wij" toch net zo goed? Korte rok of jurk, hoge hakken, diep decolleté etc. zijn hier ook redenen om door sommigen weggezet te worden als prutsmuts, slet of weet-ik-het-wat. En dat is het in andere culturen ook: sommigen vinden je onzedig als je je haar laat zien, maar veel mensen vinden daar ook helemaal niks van.


En wij vrouwen vinden het toch ook leuk om dat korte rokje aan te doen? Dat doen we toch ook om te verleiden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:39

Elsa7 schreef:
bigone schreef:
En vrouwen moeten mannen ook met respect behandelen en niet in elke man een aanrander of verkrachter zien.

:?

Dat is toch op geen enkele manier de schuld van vrouwen? Bijna alle vrouwen krijgen met seksueel geweld te maken en het grootste gedeelte van de daders zijn mannen. Vrouwen kunnen er niets aan doen dat mannen zichzelf zo neerzetten. Er bestaat toevallig geen toverspreuk die vrouwen laat zien of een man goede intenties heeft.


Ik zie inderdaad niet in elke man een engerd. Ik zie na een verkrachting op straat om 8 uur 's avonds waarbij ook fietsers langs zijn gekomen ieder mens wat ik niet ken als engerd, zeker omdat de vrouwelijke zedenrechercheurs mij niet geloofden tot er na 3 maanden een dna match was.
Ook de vrouwelijke advocaten van de verdachte en de vrouwelijke officier van justitie die er een puinhoop van maakten en die het een normale zaak leken te vinden hebben niet geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:40

Benzz schreef:
Mkango schreef:
[Maar dat doen "wij" toch net zo goed? Korte rok of jurk, hoge hakken, diep decolleté etc. zijn hier ook redenen om door sommigen weggezet te worden als prutsmuts, slet of weet-ik-het-wat. En dat is het in andere culturen ook: sommigen vinden je onzedig als je je haar laat zien, maar veel mensen vinden daar ook helemaal niks van.


En wij vrouwen vinden het toch ook leuk om dat korte rokje aan te doen? Dat doen we toch ook om te verleiden?


Nee, dat doe ik niet om te verleiden, dat doe ik voor mezelf als ik mij prettig voel in die kleding.

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:43

Er zit natuurlijk wel een gevaar in vals beschuldigen en aan de schandpaal. Dat zorgt er juist voor dat mensen niet geloofd worden of dat mensen het niet durven te vertellen. Aan de andere kant is het victim blaming ook een groot probleem. Ik durfde het echt niet te vertellen, want het was toch mijn schuld of ik zal het wel verzonnen hebben.
Aan de andere kant zijn er ook mensen die heel makkelijk met beschuldigingen gooien en dat vind ik ook heel kwalijk. Dan voel ik me juist heel ongemakkelijk en dan kan het heel lastig zijn om een luisterend oor te bieden. Zelfs als iemand die het zelf meegemaakt heeft.

Het is gewoon een groot probleem en er zijn dingen die je beter niet kan doen als vrouw. Betekent nooit dat het jouw schuld is, maar ik ontwijk bepaalde situaties echt 100% omdat je er niks aan hebt dat het jouw schuld niet is. In de ideale wereld is dat niet nodig, in deze wereld wel en dan pas ik me dus aan. Dat had ik beter eerder kunnen doen. Ik ben opgevoed met het idee dat het mijn lichaam is en dat nee zeggen gewoon mag, plat gezegd, maar ook opletten met bepaalde dingen omdat niet iedereen dezelfde normen en waarden heeft. Hielp alleen niet.

Ik wil alleen graag wel zelf bepalen wat ik gepast vind en wat niet. Want ook daar draven sommige in door vind ik. Van mij mag een compliment gewoon en een grapje ook. Ik heb ook niks tegen mannen, wel wantrouwen naar vreemde mannen. De enige klootzakken zijn degene die dit mij aangedaan hebben. En wantrouwen naar bepaalde vrouwen, want die ik in vertrouwen nam bleken lang niet allemaal zo netjes qua voor zich houden of mij geloven.

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:45

Benzz schreef:
Mkango schreef:
[Maar dat doen "wij" toch net zo goed? Korte rok of jurk, hoge hakken, diep decolleté etc. zijn hier ook redenen om door sommigen weggezet te worden als prutsmuts, slet of weet-ik-het-wat. En dat is het in andere culturen ook: sommigen vinden je onzedig als je je haar laat zien, maar veel mensen vinden daar ook helemaal niks van.


En wij vrouwen vinden het toch ook leuk om dat korte rokje aan te doen? Dat doen we toch ook om te verleiden?


Ik heb letterlijk nog nooit een rokje aangetrokken met het idee ''zoooo nu ga ik eens lekker wat kerels verleiden :') ''

Wat een bizarre redenatie.

anjali
Berichten: 15215
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:45

bigone schreef:
Benzz schreef:
Wat ik er wel in slinger als onderwerp: Ik schrik wel hoe de jonge meiden tegenwoordig met sex om gaan. Hoe normaal het is om op een eerste date sex te hebben in allerlei vormen.

Hoorde 2 weken geleden van een stalgenootje die 16 is dat ze een date had en naar de mc donalds waren geweest, toen ze alleen wilde zoenen ipv de rest kreeg ze een tikkie voor de rekening. Dat baart mij echt zorgen.

Mijn dochters hadden dates genoeg maar betaalden gewoon zelf. Niks geen gedoe en dat vonden ze heel normaal. Waarom moet er door je date betaald worden ? Onzin.

Ik ben nog van de oude stempel. Toen was het zo dat,als je met een man uitging,hij de rekening moest betalen.Daarmee gaf hij dan aan dat hij in staat was om voor jou te zorgen.Het wilde niet zeggen dat jij hem dan met sex moest terugbetalen.Want dat zou dan pas komen als jullie tenslotte zouden gaan trouwen. Mannen die vrouwen verkrachten en mishandelen vallen helemaal buiten de dating-categorie en zijn zielige losers die het niet waard zijn om een echte vriendin te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:48

Benzz schreef:
Mkango schreef:
[Maar dat doen "wij" toch net zo goed? Korte rok of jurk, hoge hakken, diep decolleté etc. zijn hier ook redenen om door sommigen weggezet te worden als prutsmuts, slet of weet-ik-het-wat. En dat is het in andere culturen ook: sommigen vinden je onzedig als je je haar laat zien, maar veel mensen vinden daar ook helemaal niks van.


En wij vrouwen vinden het toch ook leuk om dat korte rokje aan te doen? Dat doen we toch ook om te verleiden?
Je bent sarcastisch, neem ik aan? :P

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33866
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:51

Benzz schreef:
Mkango schreef:
[Maar dat doen "wij" toch net zo goed? Korte rok of jurk, hoge hakken, diep decolleté etc. zijn hier ook redenen om door sommigen weggezet te worden als prutsmuts, slet of weet-ik-het-wat. En dat is het in andere culturen ook: sommigen vinden je onzedig als je je haar laat zien, maar veel mensen vinden daar ook helemaal niks van.


En wij vrouwen vinden het toch ook leuk om dat korte rokje aan te doen? Dat doen we toch ook om te verleiden?

Nee ik vind rokjes/jurkjes gewoon heel mooi en ik ben 1.83 dus alles valt altijd kort. {:}

Als ik iets aantrek om een man te verleiden dan is het geen bovenkleding. :P

Kookaburra

Berichten: 5432
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:53

Benzz schreef:
Mkango schreef:
[Maar dat doen "wij" toch net zo goed? Korte rok of jurk, hoge hakken, diep decolleté etc. zijn hier ook redenen om door sommigen weggezet te worden als prutsmuts, slet of weet-ik-het-wat. En dat is het in andere culturen ook: sommigen vinden je onzedig als je je haar laat zien, maar veel mensen vinden daar ook helemaal niks van.


En wij vrouwen vinden het toch ook leuk om dat korte rokje aan te doen? Dat doen we toch ook om te verleiden?

Nee. Ik in ieder geval niet.
En als dat wel zo zou zijn... Dan is het toch fatsoen om als man je handen er af te houden totdat je in overleg zeker weet dat je de vrouw mag aanraken?
Ik tik toch ook niet uit het niets een man met korte broek en ontbloof bovenlijf op de billen? :=

Benzz
Berichten: 2970
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:54

Mars schreef:
Ik heb letterlijk nog nooit een rokje aangetrokken met het idee ''zoooo nu ga ik eens lekker wat kerels verleiden :') ''

Wat een bizarre redenatie.


Dus als jij een date hebt dan ga je in een ouwe trui en spijkerbroek?

Benzz
Berichten: 2970
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:55

Kookaburra schreef:
En als dat wel zo zou zijn... Dan is het toch fatsoen om als man je handen er af te houden totdat je in overleg zeker weet dat je de vrouw mag aanraken?
Ik tik toch ook niet uit het niets een man met korte broek en ontbloof bovenlijf op de billen? :=


He dat is een ander verhaal, al ga je naakt, niemand mag aan je zitten.

Maar ik vind dat mannen wel heel negatief neergezet worden terwijl vrouwen ook niet van die bravertjes zijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33866
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:55

Benzz schreef:
Mars schreef:
Ik heb letterlijk nog nooit een rokje aangetrokken met het idee ''zoooo nu ga ik eens lekker wat kerels verleiden :') ''

Wat een bizarre redenatie.


Dus als jij een date hebt dan ga je in een ouwe trui en spijkerbroek?

Nee dan doe ik kleding aan waar ik mij zelfverzekerd en fijn in voel. In mijn geval is dat vaak een jurkje of een nette broek met een blazer / leuke top. Maar ik doe geen korte kleding aan met het idee van "deze onbekende man moet ik versieren dus ik kleed me schaars aan zodat hij weet dat hij me mag aanraken."

Benzz
Berichten: 2970
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:57

MarlindeRooz schreef:
Als ik iets aantrek om een man te verleiden dan is het geen bovenkleding. :P


Of iets leuks voor onder je kleding...........hunkemoller was laatst geheel uitverkocht :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:58

Benzz schreef:
Helemaal niet!

Maar ik merk wel dat mannen niet mogen zeggen: Wat een mooie vrouw, maar vrouwen mogen wel zeggen: Wow lekker ding......

En bij wat voel je je beledigd? Als iemand zegt: Vind jou een lekker wijf dan denk ik: Dank je!

Klopt! Da's dan inderdaad een dubbele moraal. Als vrouwen zeggen 'lekker kontje' terwijl de betreffende eigenaar van die kont op hoorafstand is, dan is dat allom geaccepteerd, maar andersom kun je als man een aanklacht wegens seksuele intimidatie verwachten.

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:58

Maar wat is er dan mis met verleiden? Ik trek ook kleding aan waar ik mezelf mooi in vind. Of iets waarvan ik weet dat mijn date of vriend dat kan waarderen. Dat moet toch gewoon kunnen? Dus ja, soms om te verleiden, maar niet de hele wereld. Ik kies er graag zelf voor en als iemand anders zich daardoor verleid voelt is dat eerlijk gezegd niet mijn probleem. Dat verleid voelen mag best, als je mij er niet lastig mee valt. Het is geen uitnodiging

En dat geldt niet alleen met een rokje trouwens, ik ken genoeg mannen die iets veel meer bedekt ook heel verleidelijk kunnen vinden. Mag natuurlijk en een complimentje vind ik niet erg, voor de rest is het feit dat ik een vrouw ben geen uitnodiging voor meer, wat ik dan ook aan heb.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33866
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:58

Benzz schreef:
MarlindeRooz schreef:
Als ik iets aantrek om een man te verleiden dan is het geen bovenkleding. :P


Of iets leuks voor onder je kleding...........hunkemoller was laatst geheel uitverkocht :D

Ja, groot hunkemöller fan hier. :D Maar dat doe ik ook omdat ik mij er enorm zelfverzekerd door voel. En ik vind het natuurlijk leuk als men het leuk vindt haha. :D

Benzz
Berichten: 2970
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:59

MarlindeRooz schreef:
[
Nee dan doe ik kleding aan waar ik mij zelfverzekerd en fijn in voel. In mijn geval is dat vaak een jurkje of een nette broek met een blazer / leuke top. Maar ik doe geen korte kleding aan met het idee van "deze onbekende man moet ik versieren dus ik kleed me schaars aan zodat hij weet dat hij me mag aanraken."


Maar schaars kleden is toch geen vrijbrief om aan te raken?

Maar we verleiden daar toch mee, doen dieren zelfs! Die scheiden bepaalde geuren uit.

Versieren en verleiden zijn 2 verschillende dingen. En dat heeft niets te maken met aanraking zonder goedkeuring.

linoleum

Berichten: 6496
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:00

Ik word er oprecht echt verdrietig en boos van dat er zelfs nog zoveel vrouwen zijn hier die fout gedrag van mannen goedpraten en andere vrouwen victim blamen. Als vrouwen zouden we juiste elkaar moeten steunen en helpen in plaats van elkaar afkraken, naar beneden praten en een (onterecht!) schuldgevoel geven.

Ik ben zelf op mijn 15e seksueel misbruikt. Ik heb seks gehad met een oudere jongen, ik durfde geen nee te zeggen omdat ik bang was dat hij agressief zou worden. Vervolgens heeft hij op mijn hele middelbare school verspreid dat ik zo makkelijk met hem naar bed ben geweest. Ik heb hier 13 jaar niet over kunnen praten uit schaamte en trauma. Heel lang gedacht dat het mijn eigen schuld was en ik zelf geen nee heb gezegd. Het heeft heel lang geduurd voor het besef bij mij kwam dat ik hier slachtoffer ben en hij misbruik heeft gemaakt van mijn angst voor hem.
Inmiddels praat ik hier gelukkig wel makkelijker over en doe dit ook bewust. Om zo hopelijk andere vrouwen te laten zien dat ze niet alleen zijn, niet de enige zijn, niet schuldig zijn. Ik durfde het toen tegen niemand te zeggen en heb er niks mee gedaan. Ik hoop heel erg dat ik tenminste bij kan dragen aan een omgeving waarin andere vrouwen die hetzelfde overkomt wel eerder hier over durven te praten en actie durven ondernemen.

Verandering aanbrengen is heel lastig, maar naar mijn mening zijn er wel een aantal dingen die vanuit overheid of instanties veranderd kunnen worden om in elk geval een stap in de goede richting te zetten.
- In de wetgeving aanpassen wat strafbaar is en wat verkrachting is. In veel landen is het enkel verkrachting voor de wet als de vrouw fysiek tegenstribbelde. Bevriezen door angst of simpelweg niet kunnen reageren door drank of drugs vallen dus niet onder verkrachting en zijn daarmee niet strafbaar. Zorg dat in de wetgeving consent wordt opgenomen en maak seks zonder toestemming van de andere partij strafbaar.
- In straflegging EN aangifte minder de sociale nadelen van de dader mee laten wegen en meer de sociale en mentale nadelen van het slachtoffer. Te vaak gebeurt nu nog dat slachtoffers afgepraat worden van het doen van aangifte 'want sta je er wel bij stil wat voor invloed dit heeft op de dader?'. Of een dader wordt wel veroordeeld, maar krijgt minimale straf omdat het zo'n goed persoon is die hoge cijfers haalt op school en uit een nette familie komt. Dat laatste doet niks af aan het feit dat de dader een strafbaar feit heeft gepleegd.
- Scholen verplicht op meerdere leeftijden seksuele voorlichting laten geven. En dan niet enkel ingaan op hoe man/vrouw seks in zijn werk gaat en dat je SOA's kan krijgen of zwanger kan worden. Maar ook ingaan op enkel anderen aanraken na toestemming van diegene. Dat je seks ook hebt voor je eigen plezier en genot EN die van de ander. Ik kan hier nog veel meer over zeggen, maar hou het even bij punten voor seksueel geweld.
- In media bespreken vanuit dader in plaats van slachtoffer. Die is al eerder door iemand genoemd. Dus niet 'Vrouw van fiets getrokken' (waarbij het haar overkomt), maar 'Man trekt vrouw van fiets' (waarbij specifiek de dader wordt benoemd). Dit draagt er aan bij dat de nadruk wordt gelegd op de dader en zijn fout, en niet op het slachtoffer.
- Elke aangifte serieus nemen. En dat geldt vanaf het moment dat een slachtoffer contact opneemt met de politie. Biedt een luisterend oor. Neem het verhaal serieus, dus niet als agent al excuses gaan bedenken en benoemen. En moedig actief aan om aangifte te doen.

Nu zie ik hier vaak dat mannen worden verdedigd onder het mom van 'Ja maar mannen worden ook seksueel misbruikt en verkracht.' In het geval dat mannen seksueel misbruikt of verkracht worden, blijkt het overgrote deel van de daders ook man te zijn.
Ik heb laatst ook ergens gelezen dat als man de kans groter is dat jezelf slachtoffer wordt van seksueel geweld door een man, dan de kans dat jij onterecht wordt aangewezen als dader. Maar weet zo niet meer waar en kan dus helaas dat onderzoek en die cijfers niet hier delen.

En zag nog paar mensen wat zeggen over dat wij als vrouwen niet alle mannen moeten benaderen als potentieel dader. Maar doordat wij als vrouw niet van te voren kunnen zien wie wel of niet wat doet, zijn we haast genoodzaakt voor onze veiligheid om alle mannen als potentieel gevaar te zien.

Benzz
Berichten: 2970
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:00

MyWishMax schreef:
Maar wat is er dan mis met verleiden? Ik trek ook kleding aan waar ik mezelf mooi in vind. Of iets waarvan ik weet dat mijn date of vriend dat kan waarderen. Dat moet toch gewoon kunnen? Dus ja, soms om te verleiden, maar niet de hele wereld. Ik kies er graag zelf voor en als iemand anders zich daardoor verleid voelt is dat eerlijk gezegd niet mijn probleem. Dat verleid voelen mag best, als je mij er niet lastig mee valt. Het is geen uitnodiging

En dat geldt niet alleen met een rokje trouwens, ik ken genoeg mannen die iets veel meer bedekt ook heel verleidelijk kunnen vinden. Mag natuurlijk en een complimentje vind ik niet erg, voor de rest is het feit dat ik een vrouw ben geen uitnodiging voor meer, wat ik dan ook aan heb.


Dit bedoel ik dus!

tamary

Berichten: 29239
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:00

dems75 schreef:
MCE schreef:
wordt er op scholen geen aandacht aan gegeven!!!

een vak:
normen een waarden b.v.,
etiketten/omgangsvormen : hoe gedragen we ons ten opzichte van elkaar, in het land waarin wij wonen

zowel voor de dames als voor de heren, we zijn nu eenmaal nog altijd niet gelijk (machtsverhoudingen b.v) en heel divers qua culturele achtergronden,



Stoppen hoor. Ik werk op school en over een tijdje zijn ALLE opvoedkundige taken zeker voor de leerkracht.

Wat achter de voordeur de norm is, hoeft niet overeen te komen met wat normaal is in de openbare ruimte of op de werkvloer. En zeker op het vlak van seksuele voorlichting zitten er bij de ouders om allerlei redenen nogal eens kennisgaten die funest zijn voor hun kinderen. Gelukkig en helaas dat het onderwijs er is om daar een kennisbasis voor aan te leren ipv dat de hulpverlening/opvang de ellende van het niet weten moet gaan oplossen.

zonnebloem18

Berichten: 24867
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:03

Benzz schreef:
Kookaburra schreef:
En als dat wel zo zou zijn... Dan is het toch fatsoen om als man je handen er af te houden totdat je in overleg zeker weet dat je de vrouw mag aanraken?
Ik tik toch ook niet uit het niets een man met korte broek en ontbloof bovenlijf op de billen? :=


He dat is een ander verhaal, al ga je naakt, niemand mag aan je zitten.

Maar ik vind dat mannen wel heel negatief neergezet worden terwijl vrouwen ook niet van die bravertjes zijn.

Hoeveel procent van de 97% Britse vrouwen die tussen hun 18de en 24ste te maken hebben gehad met ongewenste seksuele intimidatie zouden "niet van die bravertjes" geweest zijn? En zelfs al trekt een vrouw een kort rokje aan om iemand te verleiden, nee is nee. Je blijft gewoon opkomen voor mannen die iets doen wat echt niet oké is en ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij. Tuurlijk is er een andere kant, maar daar gaat het nu niet om. Jouw denkwijze zorgt er voor dat vrouwen zwijgen, niet voor zichzelf op durven te komen en denken dat het hun eigen schuld is omdat ze een leuk jurkje hadden aangetrokken.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 15-03-21 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:03

MyWishMax schreef:
Maar wat is er dan mis met verleiden? Ik trek ook kleding aan waar ik mezelf mooi in vind. Of iets waarvan ik weet dat mijn date of vriend dat kan waarderen. Dat moet toch gewoon kunnen? Dus ja, soms om te verleiden, maar niet de hele wereld. Ik kies er graag zelf voor en als iemand anders zich daardoor verleid voelt is dat eerlijk gezegd niet mijn probleem. Dat verleid voelen mag best, als je mij er niet lastig mee valt. Het is geen uitnodiging

En dat geldt niet alleen met een rokje trouwens, ik ken genoeg mannen die iets veel meer bedekt ook heel verleidelijk kunnen vinden. Mag natuurlijk en een complimentje vind ik niet erg, voor de rest is het feit dat ik een vrouw ben geen uitnodiging voor meer, wat ik dan ook aan heb.

Dat trek je dus aan om je eigen vriend te verleiden. Of draag je dat ook als je met 'n vriendin een terrasje gaat pakken?
Als je je sexy kleedt dan moet je er niet van opkijken dat mannen ongemakkelijk lang naar je staren.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:05

zonnebloem18 schreef:
[
Hoeveel procent van de 97% Britse vrouwen die tussen hun 18de en 24ste te maken hebben gehad met ongewenste seksuele intimidatie zouden "niet van die bravertjes" geweest zijn? En zelfs al trekt een vrouw een kort rokje aan om iemand te verleiden, nee is nee. Je blijft gewoon opkomen voor mannen die iets doen wat echt niet oké is en ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij. Tuurlijk is er een andere kant, maar daar gaat het nu niet om. Jouw denkwijze zorgt er voor dat vrouwen zwijgen, niet voor zichzelf op durven te komen en denken dat hun hun eigen schuld is omdat ze een leuk jurkje hadden aangetrokken.

Ik was een keer in Edinburgh en het was best koud, maar 's avonds liepen de lokale meiden half naakt over straat om uit te gaan. Dat straalt toch een bepaalde moraal uit in mijn ogen.

Benzz
Berichten: 2970
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:06

zonnebloem18 schreef:
Benzz schreef:


He dat is een ander verhaal, al ga je naakt, niemand mag aan je zitten.

Maar ik vind dat mannen wel heel negatief neergezet worden terwijl vrouwen ook niet van die bravertjes zijn.

Hoeveel procent van de 97% Britse vrouwen die tussen hun 18de en 24ste te maken hebben gehad met ongewenste seksuele intimidatie zouden "niet van die bravertjes" geweest zijn? En zelfs al trekt een vrouw een kort rokje aan om iemand te verleiden, nee is nee. Je blijft gewoon opkomen voor mannen die iets doen wat echt niet oké is en ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij. Tuurlijk is er een andere kant, maar daar gaat het nu niet om. Jouw denkwijze zorgt er voor dat vrouwen zwijgen, niet voor zichzelf op durven te komen en denken dat hun hun eigen schuld is omdat ze een leuk jurkje hadden aangetrokken.


Volgens mij lees jij zeer selectief.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58038
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:06

Benzz schreef:
Mkango schreef:
[Maar dat doen "wij" toch net zo goed? Korte rok of jurk, hoge hakken, diep decolleté etc. zijn hier ook redenen om door sommigen weggezet te worden als prutsmuts, slet of weet-ik-het-wat. En dat is het in andere culturen ook: sommigen vinden je onzedig als je je haar laat zien, maar veel mensen vinden daar ook helemaal niks van.


En wij vrouwen vinden het toch ook leuk om dat korte rokje aan te doen? Dat doen we toch ook om te verleiden?

Ik doe dat veelal omdat ik een short zelden netjes aan vind als we ergens heen gaan en ik het ook warm heb bij +35 graden. Verleiden komt zelfs niet eens voor op het lijstje met redenen waarom ik een (korte) rok aan doe. :+
Kort is bij mij dan boven de knieën. Niet perse "kont amper bedekt".