Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 24 [ 589 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vulkaanuitbarsting

 
Profiel   

Volgens mij ken ik die weg, als je van Puerto Naos naar Los Llanos rijdt. Vreselijk alle verwoesting! Het is zo dubbel, ik heb daar zo genoten tijdens alle wandelingen van het prachtige landschap dat door diezelfde vulkanen is ontstaan. Nu zien we de andere kant hiervan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:38 



 
Profiel   

Whizz schreef
Volgens mij ken ik die weg, als je van Puerto Naos naar Los Llanos rijdt. Vreselijk alle verwoesting! Het is zo dubbel, ik heb daar zo genoten tijdens alle wandelingen van het prachtige landschap dat door diezelfde vulkanen is ontstaan. Nu zien we de andere kant hiervan.

Correct. En nu is vanaf bar Canguru tot aan de spar in la laguna, die auto stopt kort daarvoor, verwoest. Van boven en tot aan de kust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 00:06 



 
Profiel   

Jeetje wat bizar…. Geen woorden voor…

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 20:17 



 
Profiel   

Het is echt bizar. Als ik zo foto's en filmpjes zie denk ik dat we nog niet half ervaren hoe groot de ellende en de verwoestingen op La Palma zijn. Hoop echt dat die vulkaan snel uitdooft. Lijkt me eng om zo van dichtbij mee te moeten maken, inclusief alle aardbevingen.

Sterkte daar Palmera. Het zal veel doen met iedereen die het daar zo moet meemaken.

Zit net het bedrijf te volgen die de ingesloten honden gaat redden. De toestemming is er en ze zijn proefvluchten aan het maken. Hoop dat het goed gaat. https://mobile.twitter.com/aerocamaras

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:34 



 
Profiel   

Fijn dat ze toestemming hebben voor die honden !
Ik kan weinig zien want geen FB of Twitter account, maar ik lees hier graag de updates. :P

Kan het filmpje op FB wat Palmera postte dus ook niet zien, maar het lijkt me ongeveer hetzelfde machteloze, hartverscheurende gevoel als in Wallonië na de overstromingen.

Nogmaals, veel moed en kracht vanuit hier voor iedereen die getroffen werd. Dat het natuurgeweld snel wat mag luwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:13 



 
Profiel   

Kan me niet echt een voorstelling maken hoe ze met een drone een hond kunnen oppikken….kooitje eraan met voer erin mss en dan hopen dat ze erin gaan? Ik hoop dat het lukt. Zulke lichtpuntjes in barre tijden doet de mensen daar vast goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 01:20 



 
Profiel   

Palmera hopelijk red je het nog een beetje, het moet zo angstig zijn ook met al die aardbevingen.
Heel veel sterkte :(:)

De drone die de honden in de gaten houd kan ze niet meer vinden.
Reddingswerkers staan voor een raadsel.
Hopelijk gaat het ze toch nog lukken vandaag om ze te redden.
Vrees het ergste daar het helemaal omringt is met lava en dus ontzettend warm is.

Paars, inderdaad ipv een kooitje een net :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 08:08 



 
Profiel   

Ik volg dit topic nu al een tijdje stilletjes.

Heel veel sterkte Palmera. Is jou situatie nog wel houdbaar daar, aangezien het lijkt alsof de vulkaan steeds meer kraters maakt.

Als ik de spaanse twitter volg van de bovenstaande link lijkt het alsof de honden door een team zijn gered "TEAM A". Er schijnt een banner ergens opgehangen te zijn welke dit zegt, maar ik heb nog geen duidelijkheid kunnen vinden of dit ook echt waar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:54 



 
Profiel   

De honden zijn onderdaad gered! *\o/* Op illegale wijze, maar dat doet er niet toe.

Hier nog meer evacuaties, de lava vernietigt langzaam verder. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:43 



 
Profiel   

Honden gered! Top zeg en dat het op illegale wijze is gedaan, is imo niet zo erg. Het resultaat telt in dit geval.
Nogmaals weer sterkte Palmera.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:52 



 
Profiel   

Top ! Honden zijn veilig, dat is het belangrijkste.

De ellende blijft dus maar duren. Zo erg voor jullie eilandbewoners ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:14 



 
Profiel   

Tsja, wat is illegaal als het om dit soort zaken gaat? :\ ik snap dat gelukkig niet zo goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:37 



 
Profiel   

Fijn dat ze gered zijn, het hoe maakt niet uit als het om levens gaat toch.

Maar het wil maar niet ophouden zeg....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:48 



 
Profiel   

Olle schreef
Ik volg dit topic nu al een tijdje stilletjes.

Heel veel sterkte Palmera. Is jou situatie nog wel houdbaar daar, aangezien het lijkt alsof de vulkaan steeds meer kraters maakt.

Als ik de spaanse twitter volg van de bovenstaande link lijkt het alsof de honden door een team zijn gered "TEAM A". Er schijnt een banner ergens opgehangen te zijn welke dit zegt, maar ik heb nog geen duidelijkheid kunnen vinden of dit ook echt waar is.


https://mobile.twitter.com/AlbertoFabrici0/status/1451141894159937537

https://www.spanjevandaag.com/21/10/2021/heeft-the-a-team-heeft-de-honden-op-la-palma-gered/


Zie net op het YT kanaal van Bushcraft Bear dat IGN La Palma aardbevingen tussen de 5 en 6 magnitude verwacht...kan dat alleen op hun site niet direct vinden.
Dat wordt dan wel heel heftig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:45 



 
Profiel   

Ik lees dat er weer een nieuwe krater ontstaan is en een nieuwe lavastroom. :\
Weer veel mensen moesten evacueren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:16 



 
Profiel   

Ik zag net in de tekst onder de live stream van afar tv dat er ondertussen 7 vents zouden zijn. Een dag of wat geleden las ik dat er een 4e bijgekomen zou zijn. Hij is nog niet uitgeraasd…

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:28 



 
Profiel   

[ img ]
Contrastje: volwassen man en een lavamuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 23:03 



 
Profiel   

Duidelijk foto, die laat echt zien hoe dik die laag lava is.... Dat zal heel lang duren voor die laag volledig is afgekoeld en uitgehard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 23:08 



 
Profiel   

Genoeg opgehoogd voor de voorspelde stijging van de zeespiegel. Maar qua methode helaas wat onpractisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 23:35 



 
Profiel   

Woww dat is gewoon eng :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 03:45 



 
Profiel   

Wow... Onvoorstelbaar ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 05:17 



 
Profiel   

Bizar......

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 06:48 



 
Profiel   

Jeetje….
Dat kan je je toch niet voorstellen zo…. Bizar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 07:27 



 
Profiel   

Zo dat is echt bizar hoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 07:40 



 
Profiel   

Woow da's indrukwekkend!

Hoe is het met je Palmera?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 07:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 24 [ 589 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen