Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 24 [ 589 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vulkaanuitbarsting

 

Lusitana schreef
Apart, had geen idee van IJsland, alleen van de uitbarsting op La Palma.


IJsland was dit voorjaar en was iets minder groots denk ik dan deze nu op La Palma
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:53 



 
Profiel   

In IJsland gaat nog steeds door hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:57 



 
Profiel   

Prima2Donna schreef


Het is minder gaaf voor de mensen wiens huis geraakt wordt. Op afstand is het prachtig natuurverschijnsel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:59 



 
Profiel   

Palmera, ik hoop zo dat jij en je honden safe zijn en niet je huis kwijt bent, moet elke keer aan je denken als ik die beelden op televisie zie en dat is de hele dag............... Wat verschrikkelijk dit |( |( |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:34 



 
Profiel   

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:35 



 
Profiel   

Hier nog eentje!
Ik zag al te kijken of ze nog gereageerd had -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:03 



 
Profiel   

Palmera is ontruimd met haar honden en hoopt dat haar huisje blijft staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:09 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Palmera is ontruimd met haar honden en hoopt dat haar huisje blijft staan.


Oh wat heftig! Fijn dat ze veilig is samen met haar honden, en heel hard hopen dat het goed gaat met haar huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:21 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Palmera is ontruimd met haar honden en hoopt dat haar huisje blijft staan.


Wat een nachtmerrie :x
Hopelijk blijft haar huis gespaard. Zoveel mensen die al alles kwijt zijn zag ik gister nog op tv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:28 



 
Profiel   

Ik moet ook de hele tijd aan haar denken. Gelukkig is ze veilig en ik ga duimen dat het goed gaat met haar huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:30 



 
Profiel   

De ´stand´ van vanmorgen is 6.000 mensen geëvacueerd.
Op zich is de scháál niet zo groot doch het is een behoorlijk dichtbewoond/-bebouwd gebied.
Bij de bosbrand van twee weken treug zijn bijna 10.000!!! hectares verwoest in ook 6.000 mensen ontruimd doch slechts weinig huizen echt verloren gegaan.
Idem IJSland. VEEL grotere schaal uitbarstingen doch daar woont niemand op de flanken van de vulkanen.
In dit geval is het een vulcanisch toeristenparadijs.
De oudere locals hebben verschillende uitbarstingen meegemaakt en zijn relatief opgelucht dat het niet de Teide is. Die is explosief.
Alles is relatief maar als het joúw huis vbertreft is het groot.
Drie weken terug híer, bij mij, ´bos´brand. Kwam tot op 50 meter van het woonhuis. We hebben zelf een vuurkering gemaakt. Slechts een paar hectares verbrand. Brandje van niets dus maar....
Vinger gkruisd voor Palmera en de anderen daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:31 



 
Profiel   

Wij zaten op gran canaria toen de uitbarsting begon...
Daar was er niks van de merken.
Maar de live beelden op de spaanse en canarische tv waren zo bizar om te zien.
Natuurlijk weet je dat het kan gebeuren, maar het blijft een zeer indrukwekkend natuurverschijnsel.

Hopelijk is iedereen goed weggekomen.
Voor nu lijken de evacuaties heel goed, op tijd en zorgvuldig te zijn gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:36 



 
Profiel   

Brrrr....50m is behoorlijk dichtbij. Gelukkig alles onder controle kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:39 



 

Goed om te horen dat ze veilig is, nu nog duimen voor haar huis..

Ik las dat de stroom nu niet hard meer gaat, maar dat als ie de zee bereikt er ook nog giftige gassen kunnen ontstaan.. Lijkt zo mooi, maar ondertussen dus levensgevaarlijk in zo'n bevolkt gebied :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:53 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Palmera is ontruimd met haar honden en hoopt dat haar huisje blijft staan.


Dank je wel voor je bericht dat Palmera en haar honden veilig zijn. Hopelijk heeft ze voldoende tijd gehad om genoeg spullen mee te nemen. Maar laten we ook hopen dat haar huis bespaard blijft. Het is een mooi natuurverschijnsel maar zoveel mensen die alles kwijt zijn..........Heel erg!
Nu ook weer een nieuwe krater bij en die aardbevingen blijven ook maar door gaan.......

Gelukkig heb jij Huertecilla niet echt veel schade gehad van de bosbrand bij je huis, hoewel die verbrande hectares is ook niet fijn natuurlijk.

Blijf zeggen dat moeder aarde heel boos is -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:56 



 
Profiel   

Gelukkig dat ze veilig is!
Hoop dat haar huis dat ook is, lijkt me vreselijk zeg -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:56 



 
Profiel   

Fijn om te horen dat Palmera veilig is met haar dieren. :j
Nu idd hopen dat haar huis ook geen schade krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 11:00 



 
Profiel   

blensink schreef
Huertecilla schreef
Palmera is ontruimd met haar honden en hoopt dat haar huisje blijft staan.


Dank je wel voor je bericht dat Palmera en haar honden veilig zijn. Hopelijk heeft ze voldoende tijd gehad om genoeg spullen mee te nemen. Maar laten we ook hopen dat haar huis bespaard blijft. Het is een mooi natuurverschijnsel maar zoveel mensen die alles kwijt zijn..........Heel erg!
Nu ook weer een nieuwe krater bij en die aardbevingen blijven ook maar door gaan.......

Gelukkig heb jij Huertecilla niet echt veel schade gehad van de bosbrand bij je huis, hoewel die verbrande hectares is ook niet fijn natuurlijk.

Blijf zeggen dat moeder aarde heel boos is -O-

Er is/lijkt een verband tussen lage zonneactiviteit (solar minimum) en verhoogde vulcanische activiteit (en andersom), we zitten in een laag zonneactiviteit fase (cyclus van 11 jaar), dus eerder ritme en pech qua locatie.
( http://articles.adsabs.harvard.edu/cgi- ... CREEN_VIEW )

En nog wat meer uitbarstingen en mogelijke redenen :
https://peratonweather.com/blog/2020/1/ ... c-activity


Laatst bijgewerkt door tamary op 21-09-21 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 11:25 



 
Profiel   

Kobus17 schreef
Wauw wat gaaf! Ik las gisteren dat de lavastroom is gestopt, dus je hebt echt geluk gehad :j

Ik schrok eerst van dit bericht maar 'gelukkig' stroomt ie nog gewoon (ik ging de 18e). In dit geval kunnen we wel van gelukkig spreken, Palma ziet er catastrofaler uit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 11:27 



 
Profiel   

Moet ook steeds aan Palmera denken. Vanochtend op het nieuws werd nog gezegd dat het voor de aanwezige toeristen zo indrukwekkend en bijzonder was.
Vind dit zo misplaatst, het zal je huis maar zijn dat door de lava wordt opgeslokt. Vreselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 12:01 



 
Profiel   

Het Consorcio de Compensación de Seguros heeft besloten schade aan huizen en autos tóch te vergoeden ook al zijn natuurrampen normaal uitgesloten. Dat is een soort overkoepelende verzekering van de verzekeringen. Zij betalen normaal snél uit heb ik nu helaas tweemaal kunnen ervaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 12:41 



 
Profiel   

Fijn om te lezen dat Palmera en de honden veilig zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:07 



 
Profiel   

De centrale regering is in overleg met banken welke huizen onder embargo leegstaand hebben opdat mensen die hun huis hebben moeten verlaten door de uitbarsting daarin kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:27 



 

Ik vind het zo'n bizar idee dat je huis gewoon verdwenen is en nooit weer tevoorschijn komt na zo'n stroom lava.. Na een brand heb je tenminste je plekje nog, je grond is er nog.. Maar na dit, gewoon weg, helemaal.. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:30 



 
Profiel   

Wat je zegt Relaxed, met een brand of overstroming is het ook heel erg maar je hebt je grond nog.
Hier is alles weg en ik geloof gehoord te hebben dat er voorlopig ook niets gedaan kan worden op deze grond.
Het lijkt allemaal wel een slechte film wat erg voor al die mensen |( |( |(

Huertecilla, dat heb ik nog niet gehoord maar dat is een super oplossing natuurlijk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 24 [ 589 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen