Thuiswerkers in de gaten gehouden door werkgever

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:07

speedfiets_2 schreef:
Ik zelf ben deel van de IT helpdesk dus ik zie het wel een beetje van beide kanten. Maar anderzijds zijn er ook werkgevers die echt te ver gaan in de privacy aantasten. Ex collega had voor een andere werkgever de complete history uitdraaien geleverd aan de managers van werknemers. En dat gaat mij veelste ver.


Volgens mij mag dat juridisch niet, en de vraag is dan wellicht ook: in hoeverre moet je als IT-medewerker meewerken aan een dergelijk illegaal verzoek? Zou je dat niet moeten weigeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:10

LWDaisy schreef:
Mews schreef:
Het lijkt me effectiever om te controleren of het werk (goed) wordt gedaan dan of mensen echt aan het werk zijn op precieze tijden.

Ik word niet gecontroleerd, buiten dat ik uren moet schrijven op waar ik mee bezig ben. Ons team werkt zelfstandig, mijn formele manager spreek ik weinig. Ik zou het vervelend vinden als mijn werk zou controleren of ik op tijd X wel achter mijn computer zit. Ik vind het fijn dat ik wat kan schuiven als dat uitkomt, zolang ik communiceer met collega's en het uitkomt met het werk. Dat komt mijn productiviteit alleen maar ten goede. :)


Hmm. Als je als werkgever iemand betaald om van 9-12 en 13-17u te werken, dat is het toch gewoon de bedoeling dat er tijdens die uren gewerkt wordt?

Als de manager oké is met glijdende uren, en je gewoon x aantal uur per dag moet werken, maakt dat idd niet uit. Maar bij diegenen die op een vast uur moet starten, vind ik het niet meer dan normaal dat er dan ook echt op dat uur gestart wordt, en niet later, toevallig omdat je van thuis uit werkt.


Je wordt betaald om een aantal uren te werken, de tijden maakt dan toch niks uit? Tenzij je met openingstijden (klantenservice oid) te maken hebt. Ik vind de gedachte van vaste werktijden zo vreselijk ouderwets..

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:10

Ik ben ambtelijk secretaris voor diverse ondernemingsraden. En de verschillende ondernemingsraden proberen bij introductie van nieuwe software de controle mogelijkheden van het personeel te sluiten en afspraken te maken met de directie.
Laatst bij een update van het microsoft software bleek ook weer extra controle mogelijkheden toegevoegd te zijn, de OR-en zorgen dan dat dat gesloten/niet gebruikt wordt in het kader van de Privacy wetgeving. Maar het betekent wel dat je goed op je hoede moet zijn/blijven bij introductie / aanpassing software.

Los van het feit dat de IT centers vaak zoveel inzage hebben in welke systemen door wie wanneer gebruikt worden. Belangrijk is dat de OR een afspraak maakt wie inzage heeft en waar dat voor gebruik mag worden en waar vooral niet.

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Thuiswerkers in de gaten gehouden door werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:53

Ik ben groot voorstander van output gerelateerd werken.
Dat wil zeggen ik spreek met mijn leidinggevende af welke projecten ik oplever en op welk termijn.
Of ik dit vervolgens binnen kantooruren doe of bij wijze van spreken midden in de nacht moet niet uitmaken (ik snap dat dit niet in iedere functie kan bij mijn baan als digital strateeg is dit echter geen enkel probleem en zou ik er ook voor kunnen kiezen om bv lekker een paar maanden vanuit Bali te werken).

Uiteraard is het wel fijn dat je op kantoortijden aanspreekbaar bent om het contact met je collega's te houden. Maar gelukkig heb ik met name solo projecten en worden de meetings ruim van te voren ingepland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:58

bambi schreef:
Ik ben groot voorstander van output gerelateerd werken.
Dat wil zeggen ik spreek met mijn leidinggevende af welke projecten ik oplever en op welk termijn.
Of ik dit vervolgens binnen kantooruren doe of bij wijze van spreken midden in de nacht moet niet uitmaken (ik snap dat dit niet in iedere functie kan bij mijn baan als digital strateeg is dit echter geen enkel probleem en zou ik er ook voor kunnen kiezen om bv lekker een paar maanden vanuit Bali te werken).

Uiteraard is het wel fijn dat je op kantoortijden aanspreekbaar bent om het contact met je collega's te houden. Maar gelukkig heb ik met name solo projecten en worden de meetings ruim van te voren ingepland.
Eens. :j Sommige mensen zijn ook veel productiever als ze bijvoorbeeld maar 5 uur per dag werken dan wanneer ze 8 uur naar een beeldscherm gaan zitten staren. Als dat ervoor zorgt dat ze op tijd hun werk af hebben en ook (betere) kwaliteit leveren, zie ik niet in waarom je per se iemand 8 uur aan hun laptop vastgeplakt wilt hebben "omdat we dat altijd zo gedaan hebben." :=

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Thuiswerkers in de gaten gehouden door werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:00

Als je toch niks te verbergen hebt zou het je toch niks uitmaken als je werkgever meekijkt naar je uren of productiviteit?

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:02

Iedereen is sowieso verschillend. Ik functioneer voor 12.00 echt niet optimaal en heb regelmatig pauzes nodig om gefocust te blijven. Mij van 9 tot 5 laten werken is een garantie voor slechte prestaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:05

Alja schreef:
Als je toch niks te verbergen hebt zou het je toch niks uitmaken als je werkgever meekijkt naar je uren of productiviteit?
Het zou mij gewoon om het principe gaan. Dat ze meekijken naar productiviteit (als in: wat heb je deze week gedaan?), vind ik logisch, maar dat ze bij gaan houden hoeveel keer per minuut jij de toetsen van je toetsenbord intikt, hoe vaak jij koffie zet en weet-ik-het-wat, gaat wel ver. Zeker als er helemaal geen aanleiding is om te denken dat iemand z'n werk niet doet.

Jessix

Berichten: 16435
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:07

Ik werkte al plaats- en tijdsonafhankelijk, dus vermoed dat ik een werkgever heb die zich veel zorgen maakt. Ik heb nog nooit uren moeten verantwoorden. Ik lever goed werk en hoe ik het doe is voor hun niet belangrijk. Als blijkt dat ik niet bereikbaar ben, niet aansluit bij vergaderingen en mijn projecten niet oplever of veel grote fouten ga maken, ja dan zullen er wel consequenties volgen. En terecht ook.

Ik vind het fijn om zoveel vertrouwen te krijgen. Ik vind ook dat ik het waard ben. Ben ook gewoon eerlijk als ik tussendoor iets anders doe, wat ook prima is. En ook eerlijk als ik een keer de laptop vroeg dichtklap. Ze weten namelijk ook dat ik genoeg avondjes doorwerk en die uren ook niet schrijf. Dus hier zit het wel goed.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Thuiswerkers in de gaten gehouden door werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:16

Ik begrijp heel goed dat er soms controle nodig is. Als werkgever heb ik pre-corona wel eens iemand gehad die graag wilde thuiswerken ivm reistijd en daar ben ik in mee gegaan. Voorwaarde was wel dat ze dan bereikbaar was (moesten vaak even wat vragen of overleggen), dus telefoon aan en aanwezig op de chat. Maar ze ging rustig boodschappen doen onder werktijd, en plande structureel afspraken voor haar kind waar ze bij moest zijn tijdens haar werktijden. Ze haalde die uren ook niet later in, daar hebben we haar echt op aan moeten spreken.

Niet iedereen kan even veel vrijheid aan. Helaas.

Jessix

Berichten: 16435
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:43

Mjelleke schreef:
Ik begrijp heel goed dat er soms controle nodig is. Als werkgever heb ik pre-corona wel eens iemand gehad die graag wilde thuiswerken ivm reistijd en daar ben ik in mee gegaan. Voorwaarde was wel dat ze dan bereikbaar was (moesten vaak even wat vragen of overleggen), dus telefoon aan en aanwezig op de chat. Maar ze ging rustig boodschappen doen onder werktijd, en plande structureel afspraken voor haar kind waar ze bij moest zijn tijdens haar werktijden. Ze haalde die uren ook niet later in, daar hebben we haar echt op aan moeten spreken.

Niet iedereen kan even veel vrijheid aan. Helaas.

Ja dat is inderdaad jammer.

Ik ga ook gerust boodschappen halen op de dag, maar deed dat ook toen ik nog wel op kantoor werkte, altijd mits mijn agenda dat toe liet en altijd telefonisch bereikbaar. Aan mijn uren kom ik toch wel, dus dat is geen probleem. Voor privé afspraken neem ik vrij. Dat staat dan ook zo in mijn agenda. Ik ben dan niet te bereiken. Ik neem dan verlof op of haal de uren in, afhankelijk van de duur.

Maar goed waar ik werk is deze manier de standaard en geen uitzondering op verzoek van een werknemer. Je krijgt gewoon het vertrouwen dat je verantwoordelijk met je werk omgaat. Als dat niet zo is dan val je vanzelf wel door de mand. Ik heb eerder collega's die het gevoel hebben zich nog heel erg te moeten verantwoorden. "Ik ga nu naar huis, maar ik heb gisterenavond nog even gewerkt..." :) En ook nog wel een aantal die het liefst gewoon van 9 tot 5 op kantoor zitten met een half uurtje pauze tussendoor.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:50

Ik werk 36 uur. Ik ben zo blij dat ik, als ik ergens een afspraak onder werktijd heb, ik die uren in mijn agenda op afwezig zet en deze inhaal op mijn vaste vrije middag. Geen overleg nodig, mits mijn uren in dezelfde week blijven.

Controle hebben wij niet. Zou ik ook niet kunnen waarderen. Al, kleine kantekening: de 'harde' controle van toetsaanslagen, muisbewegingen, schermtijd, camera aan etc niet.
Ik vind het prima als mijn leidinggevende eens (video)belt met de vraag hoe het gaat, belt als ik niet online lijk te zijn (alles goed daar?!) of belt als ik wel erg veel uren boek op een bepaald project.

Laatst hadden we met 4 collegas een training op kantoor. 1 collega kwam maar niet. Toen heb ik hem ook zowel op werktelefoon als prive proberen te bellen. Puur om te horen of alles daar goed gaat.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:02

Hier wordt alles in de gaten gehouden, pauzetijd, tijd dat je ingelogd bent, wanneer je naar de wc gaat, hoelang je gesprek is, hoelang je na het gesprek de administratieve handelingen doet.

Ook beeldschermopnames kunnen terug gekeken worden.

Lang leve de klantenservice :')

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:20

Dilan93 schreef:
Hier wordt alles in de gaten gehouden, pauzetijd, tijd dat je ingelogd bent, wanneer je naar de wc gaat, hoelang je gesprek is, hoelang je na het gesprek de administratieve handelingen doet.

Ook beeldschermopnames kunnen terug gekeken worden.

Lang leve de klantenservice :')


Dat is in call centers ook toch? heeft niet direct iets met thuiswerken te maken.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:23

Mri schreef:
Dilan93 schreef:
Hier wordt alles in de gaten gehouden, pauzetijd, tijd dat je ingelogd bent, wanneer je naar de wc gaat, hoelang je gesprek is, hoelang je na het gesprek de administratieve handelingen doet.

Ook beeldschermopnames kunnen terug gekeken worden.

Lang leve de klantenservice :')


Dat is in call centers ook toch? heeft niet direct iets met thuiswerken te maken.

Geen idee, enige klantenservice waar ik voorheen echt op kantoor werkte deed dit niet.

Geloof dat die je gesprekstijd wel konden zien, maar daar keken ze niet naar pauzetijden of dat je moest klokken bij toiletbezoek.

Sowieso, of het nou voor het thuiswerken of standaard is, ik vind het niet echt een heel prettig idee :o

Jessix

Berichten: 16435
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Thuiswerkers in de gaten gehouden door werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:24

Nou lijkt mij ook niets.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:36

Bij ons is er heel veel begrip voor het feit dat 8 uur werken op kantoor niet hetzelfde is als 8 uur thuiswerken. 8 uur lang schermstaren is maar moeilijk vol te houden. Op kantoor zou je tussendoor ook even naar de koffieautomaat gaan en daar (niet-werkgerelateerd) bijpraten met een collega, en je bent er ook behoorlijk wat tijd kwijt om bijvoorbeeld van meeting naar meeting te komen.

Aan controle doen ze bij ons niet. Er wordt ook niet vanuit gegaan dat je iedere dag de volle 8 uur werkt. Zolang de productie maar niet in gevaar komt, kun je werkdag naar eigen inzicht indelen. Af en toe een ochtend blokken om bijvoorbeeld met een collega te wandelen is dan ook geen probleem. Dat vertrouwen voelt heel fijn en waardeer ik enorm :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:45

Dilan93 schreef:
Mri schreef:
Dat is in call centers ook toch? heeft niet direct iets met thuiswerken te maken.

Geen idee, enige klantenservice waar ik voorheen echt op kantoor werkte deed dit niet.

Geloof dat die je gesprekstijd wel konden zien, maar daar keken ze niet naar pauzetijden of dat je moest klokken bij toiletbezoek.

Sowieso, of het nou voor het thuiswerken of standaard is, ik vind het niet echt een heel prettig idee :o


Ik ken niet anders dan dat dit de normale gang van zaken is bij call centers. Zelf een blauwe maandag voor de overheid gewerkt op de klantenservice en daar werd ook alles in de gaten gehouden.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:48

MarlindeRooz schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Toen ik thuiswerkte bij mijn vorige werkgever werd ik regelmatig via Skype bericht en in de gaten gehouden of ik nog wel online en actief was.
Mijn huidige werkgever vertrouwt zijn personeel ook slecht dus wij werken met zijn allen op kantoor.

Is er bij jullie geen pandemie?

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je moet kunnen bewijzen dat je genoeg uren maakt / werk levert. Maar het moet niet voelen alsof je een kleuter bent.

Maar helaas zijn niet alle mensen zo integer dat ze gewoon hun werk ook thuis doen.


Nou ik vind dat helemaal niet normaal en gelukkig mijn werkgever ook niet. Ook vóór de pandemie al niet. Wij hebben veel vrijheid om ons werk naar eigen inzicht in te richten en wordt gewoon vanuit gegaan dat iedereen naar eer en geweten werkt.
Mocht er een keer iemand tussen zitten die dat niet doet dan valt die vanzelf wel een keer door de mand
Er wordt wèl zicht gehouden op de productie die je levert. Mocht dat heel erg onder de maat zijn dan krijg je een gesprek met je leidinggevende om te kijken hoe dat komt. (er kan ook sprake zijn van wel willen maar niet kunnen)
Doordat we flexibel met onze tijd om kunnen gaan ligt onze productie hoger en het ziekteverzuim lager.
Geen wederzijds vertrouwen en structurele controle kost imo alleen maar ontzettend veel energie van alle partijen.
Do energie kan beter ten goede komen van de productiviteit en de kwaliteit van het werk.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:00

Jessix schreef:
Ik werkte al plaats- en tijdsonafhankelijk, dus vermoed dat ik een werkgever heb die zich veel zorgen maakt. Ik heb nog nooit uren moeten verantwoorden. Ik lever goed werk en hoe ik het doe is voor hun niet belangrijk. Als blijkt dat ik niet bereikbaar ben, niet aansluit bij vergaderingen en mijn projecten niet oplever of veel grote fouten ga maken, ja dan zullen er wel consequenties volgen. En terecht ook.

Ik vind het fijn om zoveel vertrouwen te krijgen. Ik vind ook dat ik het waard ben. Ben ook gewoon eerlijk als ik tussendoor iets anders doe, wat ook prima is. En ook eerlijk als ik een keer de laptop vroeg dichtklap. Ze weten namelijk ook dat ik genoeg avondjes doorwerk en die uren ook niet schrijf. Dus hier zit het wel goed.

Dit is ook hoe bij mijn werkgever gewerkt wordt, al dertig jaar (waarvan ik er nu ruim zes jaar werk). Bij ons werd al veel vanuit huis gewerkt en ook bij opdrachtgevers op kantoor (al dan niet op vaste dagen), maar nu werkt praktisch iedereen thuis. Flexibiliteit en vertrouwen werken twee kanten op, wordt hier altijd gezegd.

Ik vermoed trouwens dat 'een' in je eerste zin 'geen' moet zijn. ;)

Overigens moeten uren bij ons wel bijgehouden worden, maar dat gaat per project per week. Op welk moment je aan die projecten werkt zal mijn werkgever uiteindelijk een zorg zijn. Iedereen heeft op papier vaste werkdagen, maar het belangrijkste is dat je goed werkt levert, je deadlines haalt en er bent als er overleg is.

Ik zou niet kunnen werken als er voortdurend iemand op mijn vingers kijkt en ik elke minuut tussen 9 en 5 moet verantwoorden, maar ik begrijp ook dat je soms weinig keus hebt en al lang blij mag zijn dat je werk hebt.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:06

Zelf werk in kunnen delen is wel heel fijn :j

Maar snap dat dit bij mijn werk niet kan. Klantenservice moet op openingstijden beschikbaar zijn.

En ben idd blij dat ik werk heb. De keuze is voor mij niet zo ruim. Iets met 'had ik maar een vak moeten leren' :=

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:08

Karin schreef:
Ik zou niet kunnen werken als er voortdurend iemand op mijn vingers kijkt en ik elke minuut tussen 9 en 5 moet verantwoorden, maar ik begrijp ook dat je soms weinig keus hebt en al lang blij mag zijn dat je werk hebt.


Hier sluit ik me bij aan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:11

xSwanHeart schreef:
Bij ons is er heel veel begrip voor het feit dat 8 uur werken op kantoor niet hetzelfde is als 8 uur thuiswerken. 8 uur lang schermstaren is maar moeilijk vol te houden. Op kantoor zou je tussendoor ook even naar de koffieautomaat gaan en daar (niet-werkgerelateerd) bijpraten met een collega, en je bent er ook behoorlijk wat tijd kwijt om bijvoorbeeld van meeting naar meeting te komen.

Aan controle doen ze bij ons niet. Er wordt ook niet vanuit gegaan dat je iedere dag de volle 8 uur werkt. Zolang de productie maar niet in gevaar komt, kun je werkdag naar eigen inzicht indelen. Af en toe een ochtend blokken om bijvoorbeeld met een collega te wandelen is dan ook geen probleem. Dat vertrouwen voelt heel fijn en waardeer ik enorm :)

Zo gaat het bij ons ook. :j Er is wel veel contact, maar niet op een dwingende manier. Eén manager (ik val onder twee teams) vraagt bijvoorbeeld elke ochtend op Teams wat onze plannen zijn voor de dag en ‘s middags hoe het gegaan is. Heb je een keer een meh-dag en ben je wat minder productief geweest, dan kun je dat gewoon zeggen, en wat persoonlijke dingen doen onder werktijd, is ook geen probleem.

Ik heb vorig jaar even bij een bedrijf gewerkt (gewoon op kantoor) waar het heel strak was en ik werd daar echt gek met als resultaat dat ik juist veel minder gedaan kreeg doordat ik ook nog met de extra stress zat als ik een keer een stond te praten met een collega en die minuten dus niet kon schrijven...

Jessix

Berichten: 16435
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:16

Karin schreef:
Jessix schreef:
Ik werkte al plaats- en tijdsonafhankelijk, dus vermoed dat ik een werkgever heb die zich veel zorgen maakt. Ik heb nog nooit uren moeten verantwoorden. Ik lever goed werk en hoe ik het doe is voor hun niet belangrijk. Als blijkt dat ik niet bereikbaar ben, niet aansluit bij vergaderingen en mijn projecten niet oplever of veel grote fouten ga maken, ja dan zullen er wel consequenties volgen. En terecht ook.

Ik vind het fijn om zoveel vertrouwen te krijgen. Ik vind ook dat ik het waard ben. Ben ook gewoon eerlijk als ik tussendoor iets anders doe, wat ook prima is. En ook eerlijk als ik een keer de laptop vroeg dichtklap. Ze weten namelijk ook dat ik genoeg avondjes doorwerk en die uren ook niet schrijf. Dus hier zit het wel goed.

Dit is ook hoe bij mijn werkgever gewerkt wordt, al dertig jaar (waarvan ik er nu ruim zes jaar werk). Bij ons werd al veel vanuit huis gewerkt en ook bij opdrachtgevers op kantoor (al dan niet op vaste dagen), maar nu werkt praktisch iedereen thuis. Flexibiliteit en vertrouwen werken twee kanten op, wordt hier altijd gezegd.

Ik vermoed trouwens dat 'een' in je eerste zin 'geen' moet zijn. ;)

Overigens moeten uren bij ons wel bijgehouden worden, maar dat gaat per project per week. Op welk moment je aan die projecten werkt zal mijn werkgever uiteindelijk een zorg zijn. Iedereen heeft op papier vaste werkdagen, maar het belangrijkste is dat je goed werkt levert, je deadlines haalt en er bent als er overleg is.

Ik zou niet kunnen werken als er voortdurend iemand op mijn vingers kijkt en ik elke minuut tussen 9 en 5 moet verantwoorden, maar ik begrijp ook dat je soms weinig keus hebt en al lang blij mag zijn dat je werk hebt.


Ja inderdaad, foutje in de zin! :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:20

Dilan93 schreef:
Hier wordt alles in de gaten gehouden, pauzetijd, tijd dat je ingelogd bent, wanneer je naar de wc gaat, hoelang je gesprek is, hoelang je na het gesprek de administratieve handelingen doet.

Ook beeldschermopnames kunnen terug gekeken worden.

Lang leve de klantenservice :')


Jup, toen ik dat deed in de zomer was dat ook zo inderdaad... elke scheet die je liet konden ze registreren :')