Engelse prins Philip overleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:17

Ik heb de uitvaart niet gevolgd maar zie het beeld van Elizabeth in haar eentje... niet even iemand die haar vast kon pakken en kon troosten... Mijn hart brak toen ik het zag |(

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:41

DuoPenotti schreef:
Inderdaad.
of 38
of 54 van mijn oma of 26 van mijn tante (beide nooit gekend)

In zo te lezen vrij goede gezondheid 99 worden, waar kan ik die handtekening zetten?

Ik begrijp dat het niet rot bedoeld is.
Maar toen ik las 99 dacht ik, prachtige leeftijd.


:(:) Dat snap ik wel ja. En 99 is trouwens ook vooral leuk zonder mankementen.

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Engelse prins Philip overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:58

Ik ben vast een reusachtige barbaar, maar war was het prachtige stuk dat voor de dienst, buiten door de military band werd gespeeld? (Door de BBC gebracht, in hun samenvatting, terwijl de wagen met de Fells werd rond geleid, maar ik weet nu niet of dat ook live zo was).
Ik gok een mooie Britse componist, maar geen idee welke/welk stuk

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Engelse prins Philip overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:21

Nimrod van Elgar.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:52

Er werden buiten vooraf al een aantal stukken gespeeld:
I Vow to Thee, My Country, Supreme Sacrifice, Jerusalem, Isle of Beauty en Nimrod.

Ik kon het middendeel van Jupiter (van Holst’s The Planets) even niet plaatsen, schoot me vanavond gewoon ineens te binnen, en ook nooit geweten dat er een hymn is op die melodie (en dat ze dat dus speelden, en niet Jupiter, oeps): I Vow to Thee, My Country.
Éen van de mooiste muziekstukken die ik ken.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:38

Prins Philip hield niet van de aandacht die hij kreeg, hij hield van zijn vrouw en deed alles met liefde voor haar. Hij was blij om 2de viool te spelen voor haar. De maatregelen rondom de corona werd dan ook als troost gezien omdat de familie hem nu de begrafenis kon geven die hij wou. Er is ook nadrukkelijk gevraagd om geen bloemen te komen brengen 1) door de corona en 2) Hij hield niet van die bombarie. I.m.o werdt hij niet gezond oud, sinds zijn auto ongeluk was hij best vaak in het ziekenhuis en toen de corona begon was hij echt steeds meer achteruit aan het gaan.

Toen zijn schoonvader stierf is de traditie verbroken waardoor hij het nieuws aan Elisabeth vertelde. Ik hoop het niet, maar het zou me niets verbazen als ze binnenkort kapot gaat van verdriet.

Ik heb de uitvaart opgenomen dus zal het vanavond eens gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:08

Cayenne schreef:
Ik hoop stiekem toch dat dit voor Harry een soort van opening is voor contact met zijn broer..



misschien is het toch anders als de pers ons doet geloven
en wat sommige "insiders" wel weten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:15

MCE schreef:
Cayenne schreef:
Ik hoop stiekem toch dat dit voor Harry een soort van opening is voor contact met zijn broer..



misschien is het toch anders als de pers ons doet geloven
en wat sommige "insiders" wel weten


Harry heeft in een interview zelf gezegd dat hij al ruim een jaar geen contact meer met zijn broer heeft gehad.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:47

Ik heb net de uitvaart teruggekeken en schrok enorm van de leegte rondom in St George's Chapel. Helemaal als je het in contrast stelt met de bruiloft van Harry en Meghan.
Ik was niet echt fan van de stukken die gezongen werden maar de sobere uitvoering van het volkslied, gezongen door het 4-koppige koor, raakte me des te meer.
En het laatste tribuut van de Royal Marine Buglers vond ik prachtig.

Wat moet dit ongelooflijk moeilijk zijn geweest voor de nabestaanden om zo en plein public te rouwen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Engelse prins Philip overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:58

De muziek staat nu op YouTube. Zoeken op music funeral Philip.