Engelse prins Philip overleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Engelse prins Philip overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 16:02

https://nos.nl/artikel/2376008-britse-p ... teerd.html

Vanmorgen kwam dan toch het nieuws waar denk ik best veel mensen op gewacht hebben. Prins Philip van Engeland is op 99 jarige leeftijd rustig thuis overleden. Gelukkig was hij wel weer thuis na lange ziekenhuis opname. En een mooie leeftijd. Maar de man zal flink gemist worden. Y;( arme koningin, zo lang getrouwd en dan valt je maatje weg. :(:)

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit nu gaan oplossen met zijn begrafenis en alle protocollen die er normaal voor gelden wat betreft buitenlandse koninklijke gasten. Ik hoop dat dat zo gaat verlopen dat het geen extra covid besmettingen gaat opleveren.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-04-21 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

axel_1997

Berichten: 1790
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:09

inderdaad fijn voor hem dat het in elk geval rustig thuis gebeurt is.
maar 99 vind ik eigenlijk juist zo'n net niet leeftijd.
als ik heel eerlijk ben.

Anoniem

Re: Engelse prins Philip overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:14

Ik denk niet dat een van de buitenlandse koninklijke gasten ervan wakker ligt als ze een keertje over moeten slaan. En ik denk ook niet dat het overlijden van Philip een spontane uitstorting van corona over het land veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:16

axel_1997 schreef:
inderdaad fijn voor hem dat het in elk geval rustig thuis gebeurt is.
maar 99 vind ik eigenlijk juist zo'n net niet leeftijd.
als ik heel eerlijk ben.


Ik snap wat je bedoelt, de opa van mijn moeder overleed 2 weken voor ie 100 werd, das toch wel een soort van zuur..

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:27

Dit was niet twee weken maar twee maanden... had hem dat jubileum toch gegund. En ik had hem meer vrije tijd gegund, met 96 met pensioen en dan nog maar 2 jaar en een beetje in redelijke gezondheid...

Herinner me hem vooral als voorbeeld hoe je dik in de negentig nog best leuk kan mennen:


Afbeelding

https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/04/06 ... 537588.jpg

En, uiteraard, hoe fout je soms uit kan glijden met humor. Maar dat plaatje van het mennen op leeftijd...

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:55

axel_1997 schreef:
inderdaad fijn voor hem dat het in elk geval rustig thuis gebeurt is.
maar 99 vind ik eigenlijk juist zo'n net niet leeftijd.
als ik heel eerlijk ben.


Nou geef mij maar zo’n net niet leeftijd hoor.
Mijn vader overleed met 47 jaar. Dat is pas een net niet leeftijd.

axel_1997

Berichten: 1790
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:03

Suzanne F. schreef:
Nou geef mij maar zo’n net niet leeftijd hoor.
Mijn vader overleed met 47 jaar. Dat is pas een net niet leeftijd.


het was niet beledigend bedoeld hoor. vind het alleen zuur om 99 te halen en dan dat laatste jaar niet.

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Engelse prins Philip overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:11

Zouden dit dezelfde Felletjes zijn als waar zijn vrouw op rijdt? Of zouden ze gewoon een stal vol Fells hebben staan?

Mijn kennis over Philip is afkomstig uit het nieuws (de soms wat ‘insensitive’ grapjes, dat je echt dacht: “Dit méén je niet! Dit zég je toch niet”.) en The Crown. Niet erg op de waarheid gestoeld dus. Maar door The Crown vond ik hem wel sympathieker worden.

Het zal voor de koningin een heel gemis zijn. Als je zo lang samen bent.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:17

Ja door The Crown kijk je er toch iets anders naar al weet je dat het losjes gebaseerd is op de waarheid. Zou het vroeger echt zo’n schuinsmarcheerder zijn geweest vraag je je dan af. :+

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:34

Vast! Een soort Bernard :j
Ja, dat heb ik mij wel eens afgevraagd, dat dat gedrag, dus, je bent als Royalty getrouwd, maar ja, dat is allemaal gearrangeerd, en je kunt elkaar best aardig en leuk vinden hoor, maar het blijft toch vnl zakelijk. Dus dan kan je enorm (helaas wel vooral voorbehouden aan de mannelijke kant, voor mijn gevoel), gewoon je gang gaan.
En dat Diana daar eigenlijk voor het eerst, als eerste generatie, niet mee akkoord ging.

Geen idee of dit klopt of dat Philip (volgens de geruchten dan toch), Charles en Bernard de promiscue uitzonderingen zijn.

Nou ja, ik bedenk net: onze zuiderburen hebben dit ook wel eens aan de hand. Ergo: die royals, die kunnen er wat van.

Maar dit laat volledig onverlet dat het sneu is voor Elizabeth, dat haar partner overleden is. Een partner waarop zij op zijn mindt, erg gesteld op leek te zijn.
Laatst bijgewerkt door Nienkje_H op 09-04-21 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:35

Nienkje_H schreef:
Zouden dit dezelfde Felletjes zijn als waar zijn vrouw op rijdt? Of zouden ze gewoon een stal vol Fells hebben staan?

Mijn kennis over Philip is afkomstig uit het nieuws (de soms wat ‘insensitive’ grapjes, dat je echt dacht: “Dit méén je niet! Dit zég je toch niet”.) en The Crown. Niet erg op de waarheid gestoeld dus. Maar door The Crown vond ik hem wel sympathieker worden.

Het zal voor de koningin een heel gemis zijn. Als je zo lang samen bent.

Zou zo maar kunnen.
Weet dat Queen Elizabeth Fell ponies fokt, er ook mee naar keuringen ging maar of ze er nog op klimt weet ik niet weet wel dat ze dat heel lang heeft gedaan.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:48

Morganlefay schreef:
Zou zo maar kunnen.
Weet dat Queen Elizabeth Fell ponies fokt, er ook mee naar keuringen ging maar of ze er nog op klimt weet ik niet weet wel dat ze dat heel lang heeft gedaan.

Zij klimt er nog steeds op hoor :D
Zowel prins Philip als Queen Elizabeth zijn echt fantastische ambassadeurs van de Fell Pony geweest. Inderdaad geweldig om te zien dat je op hoge leeftijd nog zo actief kunt zijn in de paardensport.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:51

axel_1997 schreef:
inderdaad fijn voor hem dat het in elk geval rustig thuis gebeurt is.
maar 99 vind ik eigenlijk juist zo'n net niet leeftijd.
als ik heel eerlijk ben.


Ik vind dit ook een nogal pijnlijke opmerking....

Albert

Berichten: 5730
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:15

axel_1997 schreef:
inderdaad fijn voor hem dat het in elk geval rustig thuis gebeurt is.
maar 99 vind ik eigenlijk juist zo'n net niet leeftijd.
als ik heel eerlijk ben.

Fijn dat hij thuis is overleden. Overigens zou ik direct tekenen voor 99 jaar, dat is toch een prachtige leeftijd, geen gezeik met krant en burgermeester en toch oud.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:40

Suzanne F. schreef:
axel_1997 schreef:
inderdaad fijn voor hem dat het in elk geval rustig thuis gebeurt is.
maar 99 vind ik eigenlijk juist zo'n net niet leeftijd.
als ik heel eerlijk ben.


Nou geef mij maar zo’n net niet leeftijd hoor.
Mijn vader overleed met 47 jaar. Dat is pas een net niet leeftijd.


Zou ik geen net niet leeftijd noemen, maar héééél erg niet.

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Engelse prins Philip overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:44

Hij krijgt geen staats begrafenis. Maar toen ik die foto van hem in de auto zag, schrok ik ervan hoe slecht hij er toen al uit zag

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:03

Nienkje_H schreef:
Vast! Een soort Bernard :j
Ja, dat heb ik mij wel eens afgevraagd, dat dat gedrag, dus, je bent als Royalty getrouwd, maar ja, dat is allemaal gearrangeerd, en je kunt elkaar best aardig en leuk vinden hoor, maar het blijft toch vnl zakelijk. Dus dan kan je enorm (helaas wel vooral voorbehouden aan de mannelijke kant, voor mijn gevoel), gewoon je gang gaan.
En dat Diana daar eigenlijk voor het eerst, als eerste generatie, niet mee akkoord ging.

Geen idee of dit klopt of dat Philip (volgens de geruchten dan toch), Charles en Bernard de promiscue uitzonderingen zijn.

Nou ja, ik bedenk net: onze zuiderburen hebben dit ook wel eens aan de hand. Ergo: die royals, die kunnen er wat van.

Maar dit laat volledig onverlet dat het sneu is voor Elizabeth, dat haar partner overleden is. Een partner waarop zij op zijn mindt, erg gesteld op leek te zijn.


Erg gesteld is een understatement hoor, ze was smoorverliefd op hem. Hij was de enige man waar ze mee wilde trouwen.
Het is zeker sneu dat ze op haar hoge leeftijd haar steun en toeverlaat moet gaan missen.
En maar afwachten hoe lang ze zelf nog te gaan heeft, maar goed als ze haar moeder achterna gaat heeft ze nog een jaar of 6 te gaan.

Jis_

Berichten: 11578
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:43

Albert schreef:
axel_1997 schreef:
inderdaad fijn voor hem dat het in elk geval rustig thuis gebeurt is.
maar 99 vind ik eigenlijk juist zo'n net niet leeftijd.
als ik heel eerlijk ben.

Fijn dat hij thuis is overleden. Overigens zou ik direct tekenen voor 99 jaar, dat is toch een prachtige leeftijd, geen gezeik met krant en burgermeester en toch oud.


Ik vind dit wel grappig als je het bekijkt vanuit zijn schoenen. Het was één en al gezeik met linten knippen en in de kijk staan voor deze man. Lijkt me persoonlijk vreselijk. Hopelijk heeft hij er (meestal) wel van genoten.

Prins Harry zei in een interview dat niemand zijn oma zo hard aan het lachen kreeg als zijn opa, schattig.

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Engelse prins Philip overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:05

Ach, is het dan toch gebeurd.... ik denk, met alle respect, dat je helemaal nìks te klagen hebt als je (familielid) 99 mag worden en bijna tot het eind in goede gezondheid mocht verkeren :)

Wel sneu natuurlijk voor de achterblijvers, maar dat is het altijd. Hopelijk brengt het de Amerikaanse tak weer wat dichterbij hun familie :(:)

Ik vond het wel grappig dat Harry bij James Corden (op die dubbeldekker bus) vertelde dat zijn opa niet zo handig was digitaal, en als ze elkaar zo via beeldbellen gesproken hadden het gesprek niet goed afsloot :D

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:52

Prrrr schreef:
Dit was niet twee weken maar twee maanden... had hem dat jubileum toch gegund. En ik had hem meer vrije tijd gegund, met 96 met pensioen en dan nog maar 2 jaar en een beetje in redelijke gezondheid...

Herinner me hem vooral als voorbeeld hoe je dik in de negentig nog best leuk kan mennen:


[ [url=m/vHgraA.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/04/06 ... 537588.jpg

En, uiteraard, hoe fout je soms uit kan glijden met humor. Maar dat plaatje van het mennen op leeftijd...

Je had hem "meer vrije tijd gegunt"? Serieus? Een nep "baan", voor een monsterlijk hoog loon, een luxueus leven op staatskosten, wonend in meerdere paleizen? Daar moeten we medelijden mee hebben?
Deze man is meer "gegunt" in zijn leven dan zo ongeveer wie dan ook.....

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Engelse prins Philip overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:09

Tot je 97e werken of beschikbaar voor verplichtingen zijn, vind ik best pittig. Zijn generatie ging met 65 jaar met pensioen. Dus hij heeft toch maar mooi 30 jaar langer gewerkt dan de gewone Brit.
Ook al noem jij het een nep-baan, het zijn toch verplichtingen en een leven in een gouden kooi, waar je altijd 2e viool moet spelen en zelden jezelf kan zijn, zeker niet in gezelschap.
Ik moet er niet aan denken.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:41

Zijn leven zal niet altijd over rozen zijn gegaan maar uiteindelijk koos hij voor zijn grote liefde. Ik vind het zo sneu voor Elizabeth en kan heel verdrietig worden van de gedachte hoe zij zich nu moet voelen.

Het zat er natuurlijk al even aan te komen maar nu het eenmaal zover is, is het toch even schrikken, vind ik.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:33

Kuggur schreef:
Je had hem "meer vrije tijd gegunt"? Serieus? Een nep "baan", voor een monsterlijk hoog loon, een luxueus leven op staatskosten, wonend in meerdere paleizen? Daar moeten we medelijden mee hebben?
Deze man is meer "gegunt" in zijn leven dan zo ongeveer wie dan ook.....

Ik zou voor al het geld van de wereld niet met die man willen ruilen, of met welk lid van welke koninklijke familie dan ook, eerlijk gezegd.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:42

Blue_Eyes schreef:
Kuggur schreef:
Je had hem "meer vrije tijd gegunt"? Serieus? Een nep "baan", voor een monsterlijk hoog loon, een luxueus leven op staatskosten, wonend in meerdere paleizen? Daar moeten we medelijden mee hebben?
Deze man is meer "gegunt" in zijn leven dan zo ongeveer wie dan ook.....

Ik zou voor al het geld van de wereld niet met die man willen ruilen, of met welk lid van welke koninklijke familie dan ook, eerlijk gezegd.


Kuggur waarschijnlijk ook niet, maar klagen over het leven van anderen is natuulijk ook een manier om om te gaan met je eigen tekortkomingen.

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:17

Je kan tegen het koningshuis zijn of het te duur vinden.
Maar het een nep-baan noemen, vind ik minderwaardig, zeker als zij tot hun 97e werken, of nog aan allerlei taken en eisen moeten voldoen. Zoals ook Elisabeth maar ook Beatrix tot op hoge leeftijd.
Zoveel verplichtingen en zo weinig vrijheid.