Amalia ziet tot eind van studie af van toelage

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29480
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Amalia ziet tot eind van studie af van toelage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:46

Nou als je de rest van het koningshuis ziet scheelt dat toch aanzienlijk.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:09

DuoPenotti schreef:
Daarom zou ik ook niet willen ruilen. Ben alles behalve jaloers op haar.
En wat ze doet aan gebaar is mooi. Maar iets van merken gaat ze niet doen.

Ik zou wel weten. Die mensen zijn niet normaal asociaal rijk.
Gewoon niks van aantrekken en ondertussen lekker genieten van je rijkdom.

Eerlijk gezegd had ik in deze corona crisis ook wat meer van het koningshuis verwacht.
De koning had zo paar extra ziekenhuizen neer kunnen zetten met al dat geld wat ze hebben.
Eigenlijk vraag ik mij af wat wij nou met een koning moeten die alleen met geld int en nooit wat met het geld terug doet voor de bevolking. Komt voor mij vrij asociaal over.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Amalia ziet tot eind van studie af van toelage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:20

Blussem, alsjeblieft. Zo’n non opmerking. Een paar ziekenhuizen neerzetten. Wie moet er in werken dan?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:26

bigone schreef:
Blussem, alsjeblieft. Zo’n non opmerking. Een paar ziekenhuizen neerzetten. Wie moet er in werken dan?

Ach... misschien kunnen we eens in de action kijken of we nog een blik verpleegkundigen kunnen vinden en die open trekken?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:47

Met afzien van troonopvolging zadelt ze Alexia op met het probleem. En die was juist zo blij dat ze zelf kon beslissen wat ze later ging doen en wilde worden.
Amalia heeft gewoon geen keuze, van jongs af aan is ze in voorbereiding op de troon, dat is haar taak en toekomst. Ze moet slim zijn en hoogopgeleid. Van jongs af aan krijgen ze privéles en bijles om een bepaald niveau te behalen. Er kan geen koningin met een TL diploma op de troon, zo is het nou eenmaal. Over druk gesproken en verwachtingen… ik zou voor geen goud willen ruilen. Je kan nooit ergens anoniem naar toe zonder beveiligers, je kan niet even winkelen ongezien, je kan je niet uiten hoe je zou willen, niet gedragen hoe je dat zou willen, niet naar feesten of festivals en je kan ook nog niet eens worden wat je later wilt. Eigenlijk is het best sneu en zou ik veel meer zijn voor presidentschap waar je je verkiesbaar kan stellen als je dat graag wil.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:59

purny schreef:
bigone schreef:
Blussem, alsjeblieft. Zo’n non opmerking. Een paar ziekenhuizen neerzetten. Wie moet er in werken dan?

Ach... misschien kunnen we eens in de action kijken of we nog een blik verpleegkundigen kunnen vinden en die open trekken?

Met hoeveelheid geld wat het koningshuis heeft kunnen veel doen. Echter doen ze dat niet, zelfs niet bij een pandemie.
BTW veel mensen zijn in de zorg gestopt vanwege hoge werkdruk en te lage salaris wat er tegen over staat. Daarvoor vetrekken veel mensen elk jaar uit de zorg en kiezen ze voor een baan wat ze meer kunnen verdienen of voor een baan met mínder werkdruk. Dus ja, geld is zeker een probleem in de zorg op de juiste plekken.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Amalia ziet tot eind van studie af van toelage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:20

Dus je geeft toe dat er een pandemie is? Goh, dan ben je dus 180 graden gedraaid.
Wat betreft zorg en salarissen en werkdruk, daar zit zeker wat in. Maar laten we de grote groep die zzp ers zijn geworden en zich zo aan ziekenhuizen verbinden niet vergeten, twee keer zoveel verdienen en alleen de diensten draaien die je zelf wil, ook die mogen wel eens oog voor hun collega's hebben.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:21

Verstandig van haar,want het draagvlak voor het koningshuis was, behalve bij een stel die-hard Oranjefans, behoorlijk aan het afbrokkelen.

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Re: Amalia ziet tot eind van studie af van toelage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:14

Ik las dit toevallig net bij AD.
Ik had er nooit zoveel mee, maar als ik erover nadenk vind ik de prinsessen echt leuke meiden. Ik vind het een mooi gebaar van Amalia en ik heb begrepen dat ze dit ook zelf heeft besloten, ik vind het ook wat onaardig om er vanuit te gaan dat het onder druk is gedaan en niet omdat ze dat zelf wil (zeker als er gezegd is dat ze het zelf heeft besloten, een beetje vertrouwen mag toch wel).
Ook valt er hiermee sociale druk van haar af, want ze hoeft minder officiële bijeenkomsten bij te wonen, wat wel prettig is voor zo'n jonge meid, zeker als ze gaat studeren (en als ze toch komt opdagen, ook prima +:)+ ). Ik vind de bedragen die de koninklijke familie krijgen belachelijk hoog, maar ik ben niet compleet tegen het koningshuis en ik vind het ook zeker prima mensen. En er zijn vast kritische mensen, maar ik vind Amalia wel een leuke, sympathieke meid die volgens mij echt iets wil doen om de wereld te beteren.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:43

BriPi schreef:
Ik las dit toevallig net bij AD.
Ik had er nooit zoveel mee, maar als ik erover nadenk vind ik de prinsessen echt leuke meiden. Ik vind het een mooi gebaar van Amalia en ik heb begrepen dat ze dit ook zelf heeft besloten, ik vind het ook wat onaardig om er vanuit te gaan dat het onder druk is gedaan en niet omdat ze dat zelf wil (zeker als er gezegd is dat ze het zelf heeft besloten, een beetje vertrouwen mag toch wel).
Ook valt er hiermee sociale druk van haar af, want ze hoeft minder officiële bijeenkomsten bij te wonen, wat wel prettig is voor zo'n jonge meid, zeker als ze gaat studeren (en als ze toch komt opdagen, ook prima +:)+ ). Ik vind de bedragen die de koninklijke familie krijgen belachelijk hoog, maar ik ben niet compleet tegen het koningshuis en ik vind het ook zeker prima mensen. En er zijn vast kritische mensen, maar ik vind Amalia wel een leuke, sympathieke meid die volgens mij echt iets wil doen om de wereld te beteren.

Maar ze gaat nu niet studeren maar eerst een "gap"jaar nemen.Heel leuk maar logisch dat de belastingbetaler daar niet zoveel mee heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:48

anjali schreef:
BriPi schreef:
Ik las dit toevallig net bij AD.
Ik had er nooit zoveel mee, maar als ik erover nadenk vind ik de prinsessen echt leuke meiden. Ik vind het een mooi gebaar van Amalia en ik heb begrepen dat ze dit ook zelf heeft besloten, ik vind het ook wat onaardig om er vanuit te gaan dat het onder druk is gedaan en niet omdat ze dat zelf wil (zeker als er gezegd is dat ze het zelf heeft besloten, een beetje vertrouwen mag toch wel).
Ook valt er hiermee sociale druk van haar af, want ze hoeft minder officiële bijeenkomsten bij te wonen, wat wel prettig is voor zo'n jonge meid, zeker als ze gaat studeren (en als ze toch komt opdagen, ook prima +:)+ ). Ik vind de bedragen die de koninklijke familie krijgen belachelijk hoog, maar ik ben niet compleet tegen het koningshuis en ik vind het ook zeker prima mensen. En er zijn vast kritische mensen, maar ik vind Amalia wel een leuke, sympathieke meid die volgens mij echt iets wil doen om de wereld te beteren.

Maar ze gaat nu niet studeren maar eerst een "gap"jaar nemen.Heel leuk maar logisch dat de belastingbetaler daar niet zoveel mee heeft.

Nou, die hoeft daar dan ook niet aan mee te betalen, dus de belastingbetaler hoeft er ook niets mee te hebben. Opgelost.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:54

Blussem schreef:
DuoPenotti schreef:
Daarom zou ik ook niet willen ruilen. Ben alles behalve jaloers op haar.
En wat ze doet aan gebaar is mooi. Maar iets van merken gaat ze niet doen.

Ik zou wel weten. Die mensen zijn niet normaal asociaal rijk.
Gewoon niks van aantrekken en ondertussen lekker genieten van je rijkdom.

Eerlijk gezegd had ik in deze corona crisis ook wat meer van het koningshuis verwacht.
De koning had zo paar extra ziekenhuizen neer kunnen zetten met al dat geld wat ze hebben.
Eigenlijk vraag ik mij af wat wij nou met een koning moeten die alleen met geld int en nooit wat met het geld terug doet voor de bevolking. Komt voor mij vrij asociaal over.


Heerlijk weer, zulke reacties passen helemaal bij zo'n topic. Subtiel, genuanceerd, geen onwaarheden en met gevoel voor de medemens.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:58

anjali schreef:
BriPi schreef:
Ik las dit toevallig net bij AD.
Ik had er nooit zoveel mee, maar als ik erover nadenk vind ik de prinsessen echt leuke meiden. Ik vind het een mooi gebaar van Amalia en ik heb begrepen dat ze dit ook zelf heeft besloten, ik vind het ook wat onaardig om er vanuit te gaan dat het onder druk is gedaan en niet omdat ze dat zelf wil (zeker als er gezegd is dat ze het zelf heeft besloten, een beetje vertrouwen mag toch wel).
Ook valt er hiermee sociale druk van haar af, want ze hoeft minder officiële bijeenkomsten bij te wonen, wat wel prettig is voor zo'n jonge meid, zeker als ze gaat studeren (en als ze toch komt opdagen, ook prima +:)+ ). Ik vind de bedragen die de koninklijke familie krijgen belachelijk hoog, maar ik ben niet compleet tegen het koningshuis en ik vind het ook zeker prima mensen. En er zijn vast kritische mensen, maar ik vind Amalia wel een leuke, sympathieke meid die volgens mij echt iets wil doen om de wereld te beteren.

Maar ze gaat nu niet studeren maar eerst een "gap"jaar nemen.Heel leuk maar logisch dat de belastingbetaler daar niet zoveel mee heeft.


Nou, deze belastingbetaler maakt zich er niet druk om. er wordt van alles van ''mijn'' belasting betaald waar ik helemaal niks mee heb. Zo gaat dat nu eenmaal.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:00

DuoPenotti schreef:
Ik zeg nergens dat ik zou willen ruilen.
Maar of ze de toelage nu wel of niet neemt. Geldzorgen is een ding dat ze nooit gaat kennen.


Geweldig lijkt me dat, geen geldzorgen. Maar dan liever als kind van een Quote 500 echtpaar, lekker veel geld, veel minder bemoeienis van ''het volk''.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Amalia ziet tot eind van studie af van toelage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:04

We zouden het koningshuis ook kunnen afschaffen. Dan hebben hun niet meer de nadelen van het koningshuis en dan kunnen wij het geld gebruiken voor wat nuttiger dingen. Zoals beter zorg en onderwijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:11

Blussem schreef:
We zouden het koningshuis ook kunnen afschaffen. Dan hebben hun niet meer de nadelen van het koningshuis en dan kunnen wij het geld gebruiken voor wat nuttiger dingen. Zoals beter zorg en onderwijs.

Dat is een druppel op een gloeiende plaat.

Tevens levert het koninklijk huis meer op dan het kost, duik daar eens in zou ik zo zeggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-21 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:13

Blussem schreef:
We zouden het koningshuis ook kunnen afschaffen. Dan hebben hun niet meer de nadelen van het koningshuis en dan kunnen wij het geld gebruiken voor wat nuttiger dingen. Zoals beter zorg en onderwijs.

Vind ik ook.Omdat de huidige koning zich voornamelijk bezighoudt met door de belastingbetaler gefinancierde jachtpartijen.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:14

Blussem schreef:
We zouden het koningshuis ook kunnen afschaffen. Dan hebben hun niet meer de nadelen van het koningshuis en dan kunnen wij het geld gebruiken voor wat nuttiger dingen. Zoals beter zorg en onderwijs.


Klinkt heel nobel, maar het ontgaat je zeker dat een president, dictator, leider etc ook geld kost. Misschien dat het wat goedkoper uitvalt, maar ga niet hopen op een belasting verlaging o.i.d, die komt er niet.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:15

Mindim schreef:
Blussem schreef:
We zouden het koningshuis ook kunnen afschaffen. Dan hebben hun niet meer de nadelen van het koningshuis en dan kunnen wij het geld gebruiken voor wat nuttiger dingen. Zoals beter zorg en onderwijs.

Dat is een druppel op een gloeiende plaat.

Tevens levert het koninklijk huis meer op dan het kost, duik daar eens in zou ik zo zeggen.

Als meer oplevert dan zouden ze het geld van de belastingbetaler niet nodig hebben.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:15

anjali schreef:
Blussem schreef:
We zouden het koningshuis ook kunnen afschaffen. Dan hebben hun niet meer de nadelen van het koningshuis en dan kunnen wij het geld gebruiken voor wat nuttiger dingen. Zoals beter zorg en onderwijs.

Vind ik ook.Omdat de huidige koning zich voornamelijk bezighoudt met door de belastingbetaler gefinancierde jachtpartijen.


Dit is natuurlijk complete kletskoek! Verdiep je er in en kraam geen onwaarheden uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:15

anjali schreef:
Blussem schreef:
We zouden het koningshuis ook kunnen afschaffen. Dan hebben hun niet meer de nadelen van het koningshuis en dan kunnen wij het geld gebruiken voor wat nuttiger dingen. Zoals beter zorg en onderwijs.

Vind ik ook.Omdat de huidige koning zich voornamelijk bezighoudt met door de belastingbetaler gefinancierde jachtpartijen.

Serieus joh? Vind het altijd zo laag dit soort opmerkingen. Misschien beter dit soort onzinberichten maar te negeren. Tjonge jonge

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:16

CharleyT schreef:
Blussem schreef:
We zouden het koningshuis ook kunnen afschaffen. Dan hebben hun niet meer de nadelen van het koningshuis en dan kunnen wij het geld gebruiken voor wat nuttiger dingen. Zoals beter zorg en onderwijs.


Klinkt heel nobel, maar het ontgaat je zeker dat een president, dictator, leider etc ook geld kost. Misschien dat het wat goedkoper uitvalt, maar ga niet hopen op een belasting verlaging o.i.d, die komt er niet.

Die hebben we al, een kabinet met een minster ;) koningshuis is alleen als symbolisch toevoeging.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Amalia ziet tot eind van studie af van toelage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:18

Staatsinrichting is je ontgaan op school? De ministers regeren, maar zijn geen staatshoofd. Dat is een andere functie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:20

Blussem schreef:
Mindim schreef:

Dat is een druppel op een gloeiende plaat.

Tevens levert het koninklijk huis meer op dan het kost, duik daar eens in zou ik zo zeggen.

Als meer oplevert dan zouden ze het geld van de belastingbetaler niet nodig hebben.


Wat ik zeg, duik er eens in, want je snapt er niks van.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Amalia ziet tot eind van studie af van toelage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:51

Je hebt Oranjefans en bij die kan het koningshuis niets verkeerds doen.En je hebt anderen die er anders in staan.