Video van kabelbaanramp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:47

Wanneer jij als vijfjarig jochie een ramp overleefd, je pa en ma en opa en oma en zusje daarbij de dood vinden dan zal hij in de toekomst ooit wel vragen stellen, logisch.
Maar niet wanneer hij in zijn eentje achter de computer zit zonder begeleiding alle beelden kan vinden omdat het zonodig op het net moet. En ja hij zal misschien alsnog een fijn leven hebben , ik hoop het. Maar dat doet niks af aan het feit dat diegene die dit filmpje verspreid heeft dat beter niet had kunnen doen.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:55

Van mij hoeft dit niet op internet.
Maar als het er staat kijk ik het wel.
Lekker hypocriet.

Waar ik meer moeite mee heb zijn verongelukte voertuigen die door kranten online worden geknald, wie heeft de primeur.
Maar familie nog niet op de hoogte is.
Ga niet zeggen dat is niet het protocol. Want het gebeurt gewoon.
Ik "ken" Dus families die door de online nieuwsberichten op de hoogte kwamen van het lot van hun familielid.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 17-06-21 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:56

germie schreef:
bigone schreef:
Ik had het filmpje gezien, voelde me echt een ramptoerist en achteraf dacht ik, over een paar jaar is dat vijfjarige jochie tien en komt hij dit tegen op internet. Voelde meteen plaatsvervangende schaamte dat ik het had aangeklikt.

Waarom zou je je moeten schamen? Ik hoop dat het jochie gezond oud wordt en nog kan genieten van het leven. Dat hij juist zulke filmpjes te zien krijgt om te weten wat er gebeurd is.

Ik heb er moeite mee dat je soms dingen niet mag schrijven terwijl de overledene gewoon een domme actie begaan heeft. Men mag wel over een alcomobilist schrijven, maar als een duiker zonder gidslijn een wrak in zwemt en omkomt of gewoon op een 11 liter flesje met perslucht naar 70m gaat en omkomt, dan mag je niet zeggen dat het gewoon dombo's zijn. Dan is dat opeens kwetsen voor nabestaanden. Nou, ik zie dat ook niet, want het is gewoon een domme actie geweest en er is geen verschil met het benoemen van die alcomobilist. Het is dan ook niet een mening hebben over, want het is gewoon een feit dat drank op en rijden of duiken in overhead zonder gidslijn of met een enkele fles en het verkeerde gas naar 70m gaan dom is. De kennis hoe het wel moet is er. Dan mag dat ook gezegd worden.

Dat jochie kan later de laatste seconden van de levens van zijn ouders en grootouders terugzien, kan zien hoe het geweest is. Ik vind dat juist wel goed. Ik weet het van mijn moeder helaas niet, en een obductie heeft het ook niet uitgewezen. Dus of ze nu eerst buiten bewustzijn geraakt is en toen in braaksel gestikt of andersom weten we niet. Ik had het graag geweten.

Overigens is er bij het jochie wat het overleefd heeft natuurlijk geen sprake van schuld van 1 van de familieleden. En ik vraag me zelfs af of je wel een onderhoudsmonteur de schuld mag gaan geven van zo'n ongeluk. Ik denk dat die het meest beroerde leven heeft vanaf nu. Niet de nabestaanden of het kind.


Maar als er een filmpje of iets dergelijks van je moeder zou zijn, zou je dan willen dat de hele wereld het kon zien?
Ik snap wel dat het kan helpen bij een verwerkingsproces, maar hij kan het inderdaad nu overal tegenkomen. Dat lijkt me niet makkelijk. Dan zou het beter zijn om het wel ergens achter de hand te hebben misschien, maar niet zo openbaar.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Video van kabelbaanramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:12

Ik heb ook gekeken met m’n nieuwsgierige kop. Ik vind het niet schokkend nee.
Denk alleen poeh, ja zal er maar ingezeten hebben.

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:24

Ik heb het niet gekeken. Wat haal ik er uit als ik het wel zie? De 'thrill' omdat ik het incident zie? De bevestiging van mijn nieuwsgierigheid?

Allen nietig en niet relevant naar mijn idee. Ik zal in de toekomst geen kabelbaan runnen, dus het zien 'zodat ik het in de toekomst kan voorkomen' heeft ook geen nut. Als ik ooit een kabelbaan ga runnen zoek ik de veiligheidsrapporten en incidentrapporten wel op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:43

Ik heb wel gekeken. Ik vind het wel beangstigend maar dat is ook omdat ik al niet graag in de kabelbaan stap, omdat ik dit soort beelden voor me zie. Ik vind die dingen gewoon doodeng.

Ik snap wel dat het op internet geplaatst wordt. In die zin vind ik het niet ongepast omdat het idd nieuwswaarde heeft en meer duidelijkheid geeft over hoe het ongeluk gebeurd is.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Video van kabelbaanramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 18:04

Ik moest bij dit topic gelijk terug denken aan mijn 11-jarige ik die live op tv zag hoe een 2e vliegtuig het WTC in zag vliegen met alle gevolgen van dien.

Ingrijpend, ja. Heb ik er last van? Nee. Voor mij een leerrijke les over het grote mensen leven en vooral een thema dat bespreekbaar werd hierdoor.

Het is menselijke nieuwsgierigheid die interesse wekt. Soms kunnen we ons dingen proberen voor te stellen maar daarbij maken we veel invulling. En hey, dit kan prima voor iedereen anders zijn en gelukkig mag hier ook iedereen zijn eigen keuze in maken door ‘t wel/niet aanklikken van een topic/filmpje.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 18:37

Ja is dit filmpje erger dan het vliegtuig wat de twin towers invloog?
Ik heb er geen problemen mee. Je ziet geen hoofden die eraf liggen of botten die overal uitsteken. Je ziet zelfs de crash op de grond niet.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:04

germie schreef:
Dat jochie kan later de laatste seconden van de levens van zijn ouders en grootouders terugzien, kan zien hoe het geweest is. Ik vind dat juist wel goed. Ik weet het van mijn moeder helaas niet, en een obductie heeft het ook niet uitgewezen. Dus of ze nu eerst buiten bewustzijn geraakt is en toen in braaksel gestikt of andersom weten we niet. Ik had het graag geweten.


Je had het graag geweten maar had je dat ook op internet willen hebben? Je moeder die stikt in haar braaksel en dat mensen daar dan een mening over hebben? Memes over maken? Dat filmpje steeds delen en dat iedereen weet, daar loopt Germie en haar moeder is zo en zo overleden.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:20

Als het geanonimiseerd is, dan wordt het wat anders he, dat is ook zo bij de kabelbaan. Daar zijn geen gezichten in beeld. Dus het is niet vergelijkbaar met iets bij naam en toenaam noemen. Maar als men iets anonimiseert zonder een naam er bij te noemen heb ik er geen moeite mee. Een deel weet dan wel om wie het gaat en de meesten niet. Dat is ook zo bij de kabelbaan. Dus alleen insiders weten dan om wie het gaat en voor een ander is het gewoon een filmpje van een ongeval of sterven of wat dan ook. Ik weet immers ook niet wie dat jochie is wat het overleefd heeft of wie de ouders zijn. Het is dus niet dat je dan later op straat loopt dat iedereen je herkent.
Dus nee, ik denk dat het jochie het zeker gaat terugkijken. En ik vind het goed dat er opnames van zijn.

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:36

Maar moeten zulke opnames dan ook op internet? De meeste mensen kijken het toch vanuit nieuwsgierigheid. Ja, 'leuk' om een incident te zien waarbij mensen overlijden.
Ik snap dat dus gewoon niet. Maar misschien heb ik vanuit mijn achtergrond al genoeg lugubere verhalen gehoord en filmpjes gezien. Die behoefte om zo'n filmpje te zien is er gewoon niet meer.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Video van kabelbaanramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:41

Als je wilt om het te proberen snappen, zijn er eigenlijk wel heel wat psychologische artikels over geschreven. Om even de eerste die ik via Google vind te delen: https://www.socialevraagstukken.nl/morb ... n-functie/

Ik vraag me eigenlijk juist af waarom een video zo triggert? In geschreven persartikels is heel de situatie uit de doeken gedaan. Wat er gebeurd is, hoe het gebeurd is. Wie dood is en wie leeft. Wat de namen en leeftijden zijn, in welk ziekenhuis het jongetje lag, op welke datum die is wakker geworden, op welke datum hij te horen heeft gekregen dat hij de enige overlevende is,... Er werden foto's gemaakt van het wrak, er werden mensen geïnterviewd.
Waarin gaat deze video dan zoveel verder dat dit echt niet kan? Of zijn we van mening dat de hele journalistiek "te ver" gaat en wil je al die details ook niet in geschreven tekst tegenkomen?

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:56

Kookaburra schreef:
Maar moeten zulke opnames dan ook op internet? De meeste mensen kijken het toch vanuit nieuwsgierigheid. Ja, 'leuk' om een incident te zien waarbij mensen overlijden.
Ik snap dat dus gewoon niet. Maar misschien heb ik vanuit mijn achtergrond al genoeg lugubere verhalen gehoord en filmpjes gezien. Die behoefte om zo'n filmpje te zien is er gewoon niet meer.

Omdat ik een ander beeld had van het ongeluk bijvoorbeeld. Je ziet dat het hier zeker nog enige seconden duurde voordat de cabine van de kabel vloog. Het is niet alleen een neerwaartse kracht geweest, maar ook een zijwaartse. Ik dacht dat de cabine met weinig snelheid gevallen was, maar dat is dus niet het geval, je ziet dat ze het eindstation naderen en daar staat al iemand klaar. Dus echt op de laatste 2-5m gaat het mis, de kabelbaan is al afgeremd en moet alleen het haventje nog binnen. En dan breekt er iets en gaat de kabelbaan met een enorme snelheid omlaag, via de kabel. Als persoon in die kabelbaan moet je het enorm in je maag gevoeld hebben, als je al niet gevallen bent door de eerste klap bij het losbreken en de enorme valversnelling. Pas bij de paal valt de cabine. Ik denk dat het echt wel om 100m gaat wat de cabine op volle snelheid op de kabel nog aflegt voordat die er af valt. Misschien is het zelfs wel 150m, ik weet niet hoe ver palen van elkaar staan bij kabelbanen. Maar het is is een behoorlijke versnelling die je ziet.
Een video verandert dus jouw beeld van een ongeluk omdat je het toch anders voorstelde. En misschien hadden journalisten dat ook wel, want in eerste instantie komt er natuurlijk een prio binnen voor hulpdiensten van een gevallen cabine.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:03

germie schreef:
Kookaburra schreef:
Maar moeten zulke opnames dan ook op internet? De meeste mensen kijken het toch vanuit nieuwsgierigheid. Ja, 'leuk' om een incident te zien waarbij mensen overlijden.
Ik snap dat dus gewoon niet. Maar misschien heb ik vanuit mijn achtergrond al genoeg lugubere verhalen gehoord en filmpjes gezien. Die behoefte om zo'n filmpje te zien is er gewoon niet meer.

Omdat ik een ander beeld had van het ongeluk bijvoorbeeld. Je ziet dat het hier zeker nog enige seconden duurde voordat de cabine van de kabel vloog. Het is niet alleen een neerwaartse kracht geweest, maar ook een zijwaartse. Ik dacht dat de cabine met weinig snelheid gevallen was, maar dat is dus niet het geval, je ziet dat ze het eindstation naderen en daar staat al iemand klaar. Dus echt op de laatste 2-5m gaat het mis, de kabelbaan is al afgeremd en moet alleen het haventje nog binnen. En dan breekt er iets en gaat de kabelbaan met een enorme snelheid omlaag, via de kabel. Als persoon in die kabelbaan moet je het enorm in je maag gevoeld hebben, als je al niet gevallen bent door de eerste klap bij het losbreken en de enorme valversnelling. Pas bij de paal valt de cabine. Ik denk dat het echt wel om 100m gaat wat de cabine op volle snelheid op de kabel nog aflegt voordat die er af valt. Misschien is het zelfs wel 150m, ik weet niet hoe ver palen van elkaar staan bij kabelbanen. Maar het is is een behoorlijke versnelling die je ziet.
Een video verandert dus jouw beeld van een ongeluk omdat je het toch anders voorstelde. En misschien hadden journalisten dat ook wel, want in eerste instantie komt er natuurlijk een prio binnen voor hulpdiensten van een gevallen cabine.


Ik vond het eerst nogal raar dat er zoveel doden waren.

Want ik dacht óók dat de cabine recht naar beneden was gevallen. En die dingen hangen hoog, maar niet zó hoog.

Nu ik de video gezien heb, is het een stuk duidelijker dat dit een véél grotere klap geweest moet zijn.

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:07

Ik weet inderdaad waar de nieuwsgierigheid vandaan komt. Ik had het vroeger ook. Ben inmiddels wat ouder en heb ervaring binnen 'de incidenten'. Hierdoor weet ik waarom ik nieuwsgierig ben, maar weet ik ook wat ik haal uit die nieuwsgierigheid. Vaak niets behalve een bevestiging. (Video's waar veel leerpunten uit te halen zijn daargelaten. Denk aan een brand waar brandweermannen gewond raken door een flashover. Hoe kunnen we dat de volgende keer signaleren of voorkomen?). Een kabelbaan zal ik niet (snel) tegenkomen de komende jaren.

Qua pers, tsja... In eigenlijk elk nieuwsbericht zitten wel onwaarheden ;) Ik kan mij voorstellen dat een video dan wel het plaatje compleet maakt.

Voor mij is het op dit moment voldoende informatie dat x aantal mensen zijn omgekomen bij een kabelbaanramp.

En bij persfotografen/-videografen heb je ook diverse mensen. Sommigen vind ik respectvol fotograferen, een klein clubje fotografen vind ik veels te ver gaan. Helaas kun je daar weinig tegen doen.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:18

mvdende schreef:
germie schreef:

Omdat ik een ander beeld had van het ongeluk bijvoorbeeld. Je ziet dat het hier zeker nog enige seconden duurde voordat de cabine van de kabel vloog. Het is niet alleen een neerwaartse kracht geweest, maar ook een zijwaartse. Ik dacht dat de cabine met weinig snelheid gevallen was, maar dat is dus niet het geval, je ziet dat ze het eindstation naderen en daar staat al iemand klaar. Dus echt op de laatste 2-5m gaat het mis, de kabelbaan is al afgeremd en moet alleen het haventje nog binnen. En dan breekt er iets en gaat de kabelbaan met een enorme snelheid omlaag, via de kabel. Als persoon in die kabelbaan moet je het enorm in je maag gevoeld hebben, als je al niet gevallen bent door de eerste klap bij het losbreken en de enorme valversnelling. Pas bij de paal valt de cabine. Ik denk dat het echt wel om 100m gaat wat de cabine op volle snelheid op de kabel nog aflegt voordat die er af valt. Misschien is het zelfs wel 150m, ik weet niet hoe ver palen van elkaar staan bij kabelbanen. Maar het is is een behoorlijke versnelling die je ziet.
Een video verandert dus jouw beeld van een ongeluk omdat je het toch anders voorstelde. En misschien hadden journalisten dat ook wel, want in eerste instantie komt er natuurlijk een prio binnen voor hulpdiensten van een gevallen cabine.


Ik vond het eerst nogal raar dat er zoveel doden waren.

Want ik dacht óók dat de cabine recht naar beneden was gevallen. En die dingen hangen hoog, maar niet zó hoog.

Nu ik de video gezien heb, is het een stuk duidelijker dat dit een véél grotere klap geweest moet zijn.


Eens met wat hier gezegd wordt.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:47

Een paar jaar geleden was een skilift op hol geslagen. Ook die videos gingen de wereld over, en daar waren mensen deels herkenbaar in beeld. Sommigen sprongen er uit met de skies nog onder de voeten. Anderen deden niets en klapten op elkaar bij een paal. Weer anderen werden er uit geslingerd. Mensen in de skilift reageerden dus heel divers op wat ze zagen aankomen. Daar kwam geen commentaar op dat die videos overal te zien waren en dat waren mensen die gingen filmen i.p.v. helpen.

2 ongelukken met een kabelbaan, maar wel totaal verschillend. Bij beiden had ik op basis van geschreven tekst een verkeerd beeld van wat er gebeurd is.

De klap in Italie moet enorm geweest zijn en zeker ook die laatste seconden van je leven als je die nog bij bewustzijn meemaakt (mogelijk wel, mogelijk wel gevallen door de enorme versnelling). Je weet niet wat er gebeurt, maar je weet zeker dat het mis is.

Verder kan het best zo zijn dat er iemand is die naar deze beelden kijkt en een geniaal idee krijgt hoe zoiets te voorkomen is. Er wordt altijd gezegd dat bij een kabelbaan er een extra kabel is voor het geval 1 breekt. Dat klinkt leuk, maar heeft het hier niet gered. Er was nu geen sprake van alleen een verticale kracht, maar ook van een horizontale. De kabel op zich houdt de cabine wel, maar bij die paal gaat het mis. Om een kabelbaan te runnen zijn bij palen katrollen nodig om de kabel en de cabine er over te geleiden zodat de kabels niet te laag hangen en het is ook om krachten te verdelen. Er zit in principe een rem op een cabine zodat deze niet achteruit over een kabel terug kan rollen. Daar is het dus mee mis gegaan. Het kan best zijn dat door het vrij geven van deze beelden er een leek komt met een idee en dat dat idee later blijkt te werken. Zo zijn al meerdere beveiligen op systemen uitgevonden.
Dus er kan zelfs nog wat nuttigs uit het zien van een video komen. Behalve dat het ongeluk anders gegaan is dan ik verwacht had ga ik ook meedenken met wat voor beveiligingssystemen zitten er op zo'n lift en waar is al over nagedacht. Ik zal daarmee vast niet de enige zijn en hoewel ik niet het geniale idee heb kan er best een ander wel een goed idee hebben.

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Video van kabelbaanramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 12:13

Hoi, er is besloten om het topic wel te laten staan en op deze voet verder te laten gaan :)

Ik ga mij er verder niet meer zo in mengen maar ik lees wel mee, het blijft wel een interessante discussie. Zo lang er maar niet te veel wordt veroordeeld omtrent het wel/niet bekijken van de video.

Alvast bedankt :)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Video van kabelbaanramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:48

Ik schrok er ook van dit filmpje openbaar is gemaakt. Je ziet wellicht geen lichamen en geen crash. Maar je ziet wel hele persoonlijke beelden van wat die mensen in de laatste lange seconden van hun leven hebben meegemaakt. Als nabestaanden moet dit toch vreselijk zijn.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Video van kabelbaanramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:38

Ik moet zeggen ik ook wel vaker meest lugubere videos en fotos op Inet gekeken heb. Dingen die je adrenaline een paar levels hoger deed gaan. dingen die ik liever niet had gezien en waar ik echt last van angst door kreeg. Dat was ten tijde van IS die toen dood en verderf zaaide.
Nu weet ik dat ik dat soort dingen beter niet meer kan kijken.

Echt, daar is dit filmpje niks bij...

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Video van kabelbaanramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:42

Wat dit filmpje naar maakt is omdat je weet hoe verschrikkelijk de afloop is.
Het filmpje zelf valt wel mee.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:04

Kookaburra schreef:
Ik heb het niet gekeken. Wat haal ik er uit als ik het wel zie? De 'thrill' omdat ik het incident zie? De bevestiging van mijn nieuwsgierigheid?

Allen nietig en niet relevant naar mijn idee. Ik zal in de toekomst geen kabelbaan runnen, dus het zien 'zodat ik het in de toekomst kan voorkomen' heeft ook geen nut. Als ik ooit een kabelbaan ga runnen zoek ik de veiligheidsrapporten en incidentrapporten wel op.


Dit.
Ik snap niet dat mensen dit soort dingen willen zien. Ook snap ik niet dat 'serieuze' media dit plaatsen. Serieuze tussen aanhalingstekens omdat het AD ook steeds meer een senatiemedium wordt. Maar ja, er is vraag naar en clicks zijn geld... Dus dan zetten we ook maar wat moraal opzij blijkbaar. Triest.

@Germie: maar waarom moet je al die details weten? Wat heb je daar aan? Geschreven media hoeven er wat mij betreft ook niet zo uitgebreid op in te gaan trouwens.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:06

Het is gewoon interessant, ik kijk er analytisch naar. En of mijn beeld klopt met de werkelijkheid.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:21

Iedereen kan zelf de afweging maken of hij hier wel of niet naar kijkt. Dat maakt het al moeilijker met beelden soms op het nieuws die te heftig kunnen zijn voor mij bv en waar ik dan onvoorbereid inval en al gezien heb voor ik er erg inheb.
Dus ik heb geen moeite dat deze link hier op Bokt of op internet staat, ook al zal ik het zelf nooit aanklikken. Ik heb er dus ook geen moeite mee dat anderen hier wel naar kijken. Leven en laten leven. De mensen zijn onherkenbaar in beeld en dan vind ik het goed.

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Video van kabelbaanramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:35

Op het nieuws krijg je zo vaak schokkende beelden te zien. Het is nu eenmaal zo dat ze zo secuur mogelijk willen laten zien wat er is gebeurd.
Ze doen dat met een animatie als ze geen echte beelden hebben, maar als er beelden zijn, zullen ze dat zeker tonen. Mensen gaan ook onmiddelijk op zoek naar beelden. En persoonlijk heb ik daar totaal geen problemen mee. Waarom zou je de waarheid verborgen houden voor mensen die er niet toevallig bij waren om het te zien? Het is toch zo gebeurd als het is gebeurd en het had voor hetzelfde geld toevallig live op tv kunnen zijn bij wijze van spreke.
Ik vind het totaal niet relevant dat er een persoon is die het overleefd heeft, of familie van de overledenen, die het eventueel kunnen zien. Ze kunnen er voor kiezen om het niet te zien of juist wel zien om het beter te begrijpen/verwerken.
Dat is niet aan de mensen die er niet tegen kunnen of het niet okee vinden om te bepalen.