Video van kabelbaanramp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5389
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Video van kabelbaanramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:42

En als we het omdraaien... Jij (hiermee bedoel ik niet een specifieke bokker, maar gewoon iemand die dit leest) raakt ernstig gewond, en het ongeval wordt toevallig gefilmd. De beelden worden overal getoond.

Zou je je dan niet heel klein voelen? Je wordt op je meest kwetsbare moment zo op het internet gegooid?


Ik heb al zoveel narigheid gezien, en juist daarom vind ik het bijzonder dat men het bewust opzoekt. Ik weet dat dat psychologisch te verklaren is, maar toch. Ik vind het bijzonder dat er maar een enkeling in het topic is die hetzelfde denkt.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Video van kabelbaanramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:47

Dat is voor mij het verschil tussen een situatie tonen en persoonlijk leed/individuele slachtoffers.
Deze video toont een situatie en dat vind ik oké. Als er straks een video naar buiten komt waarbij een reddingswerker op het veld zelf gefilmd heeft om de toestand van de slachtoffers te laten zien, dat gaat te ver.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:42

Kookaburra schreef:
En als we het omdraaien... Jij (hiermee bedoel ik niet een specifieke bokker, maar gewoon iemand die dit leest) raakt ernstig gewond, en het ongeval wordt toevallig gefilmd. De beelden worden overal getoond.

Geen enkel probleem mee. Over het algemeen ben je niet echt herkenbaar in bewegende beelden spontaan genomen van een afstand. En wat gebeurd is, is gebeurd. Waarom zou je het willen verbergen/ontkennen?

En verder, geen vergelijk. Wie heeft er überhaubt belangstelling voor individuele ongevallen tenzij het een bekend iemand betreft?
We hebben het hier over een ramp waar wereldwijd belangstelling voor was in het nieuws.

En erm, autosport... we zien daar ook autos door de lucht vliegen, in het ergste geval zelfs in de fik gaan etc. Allemaal life op TV.

Het vallen van de kraan op de huizen, gewoon op TV. Rampen, hongerslachtoffers etc, allemaal gewoon op TV.

Aan rampen zit nu eenmaal altijd een nieuwswaarde en mensen zijn nieuwsgierig van aard.