Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:50

Jeetje wat een ellende |( prachtig interview.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:59

Wauw wat een interview. Kippenvel.. Y;(

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:02

Kijk je naar de beelden waarop de kist naar buiten gedragen wordt en dan nog kan ik het niet geloven dat hij er niet meer is :( ......
Kippenvel van dat interview idd!

kwintun

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:23

Mloes schreef:
kwintun schreef:
Ik ben vanmiddag afscheid wezen nemen. Erg indrukwekkend, bij binnenkomst stond Peter zijn lievelingsmuziek op en onderweg naar de kist stonden veel mooie foto’s tentoongesteld over Peter zijn leven.
En veel, heel veel bloemen! Heel erg onwerkelijk..


Wat mooi dat je geweest bent! Wat is voor jou de reden geweest om te gaan? Soort vuist tegen het onrecht? Of had je 'persoonlijk' iets met Peter R de Vries? Of meer hart onder de riem voor journalistiek/ zijn familie?
Ik zou zelf nooit naar zoiets gaan, maar vind het dan wel echt heel mooi dat heel veel andere mensen wel gaan. Helemaal omdat de familie dit zo heeft georganiseerd, dan steun 'je' (jullie dus die daar zijn geweest met name) de familie en nabestaanden op deze manier echt kan ik me voorstellen.


Ja precies! Eigenlijk om alle redenen die je omschrijft.. we zijn daarna nog even naar de plek geweest waar het is gebeurd (is in de buurt van Carré), daar was het op dat moment ook heel erg druk..


En wat een heftig interview, wat een verdriet voor de nabestaanden..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:24

DuoPenotti schreef:
KM_Ris schreef:
Jeetje wat een heftig interview. En uit dat interview blijkt ook maar weer, wat een prachtige lieve man was hij..

ja dat moet ook wel.

Ik geloof ook dat ik een van de weinige ben die hem niet arrogant vond over komen :)
Maar dat hij zich ergens gewoon in beet. Er gewoon keihard voor ging. Ik kan dat waarderen :j
En je ergens in bijten wat niet ten voordele is van jezelf dat kan niet als je zelfzuchtig bent.
Dat doe je dan altijd met de ander in het achterhoofd.

Bah wat een groot verlies toch. En dat door wat criminele hufters die nooit ook maar iets zullen betekenen. Al denken ze van wel.

Nee hoor. Ik vond hem ook niet arrogant. En enkele keer irritant maar dat is bij iedereen wel natuurlijk.

Hield het toch niet droog om 11 uur hoor..

Ik hoop zo dat hij van bovenaf op de 1 of andere manier ziet hoeveel hij betekent heeft, dat hij zijn muziek hoorde bij zovelen en al die bloemen...!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:51

Prachtig interview in de Volkskrant!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:56

Wat ontzettend mooi en verdrietig. Wat prachtig dat ze nog overal briefjes vindt...

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:09

MarcoBorsato schreef:
Wat ontzettend mooi en verdrietig. Wat prachtig dat ze nog overal briefjes vindt...

Inderdaad. Hoop dat ze er nog veel mag vinden! Zo'n liefdevol gebaar, wat nu nog meer betekent natuurlijk.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:57

Ik ben boulevard aan het kijken... en ben er weer zo stil van. -O- ;(

* En ook zojuist het interview gelezen..... die briefjes...wow... dan breekt je hart toch ;(

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:54

Ja die briefjes, die hakken er erg in. Kleine dingen die heel veel vertelden over wie deze man was.
Maakt het alleen nog maar triester.

Anoniem

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 00:32

Ik heb het interview vanochtend ook gelezen, zo bizar, dat app gesprek ook zo. Op het moment staan om een huis te bezichtigen en dan dit, gillen bellen en appen, je las gewoon de wanhoop in de laatste appjes..
Vreselijk..
Ik heb om 11 uur de radio en het nieuws beide aangezet en een kaarsje aangestoken. Om één uur nog een keer nieuws gekeken tijdens m'n wandeling zelfs. Het hield me zo bezig.. en ook RTL boulevard nog gekeken en hoewel er heel wat tranen over m'n wangen zijn gelopen ook vandaag (het is nacht dus eigenlijk gisteren) kan ik er toch nog steeds niet voor de volle honderd procent bij met m'n hoofd dat hij er echt niet meer is.. Soms raakt dat besef me ineens wel weer maar even later is het weer verdwenen... Ik kan me al helemaal niet voorstellen hoe dit alles voor zijn familie is.. wat een hel en wat een gigantisch gemis voor hun maar ook voor heel Nederland...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 08:28


Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:01


Jolien87

Berichten: 17428
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 14:40

Die briefjes.
Dat doet me denken aan de film Ps. I love you. Dat was wel met een andere opzet maar dan ontvangt de weduwe ook brieven namens haar overleden man.
Zolang ze nieuwe brieven krijgt is het net alsof hij er nog is. Ik kan me voorstellen dat het voor de partner van Peter net is alsof hij er nog een beetje is maar het lijkt me ook wel spannend, niet wetende of hopen dat je ooit ergens nog een briefje gaat vinden of dat je de laatste misschien al gevonden hebt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:13

Is het een mooi idee om het topic af te sluiten met een mooie foto?

Jolien87

Berichten: 17428
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 23:14

Bedoel je nu? Ik denk dat er nog voldoende behoefte is om in dit topic verhalen te delen.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 02:02

Voor mij hoeft het topic ook nog niet dicht idd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 05:13

Ja, waarom afsluiten? Het onderzoek is nog volop bezig.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:28

Ik denk inderdaad dat er nog genoeg nieuws gaat komen en dat mensen het fijn vinden om er over te kunnen praten hier.

Misschien is het dan juist een idee om in het eerste bericht een mooie foto te zetten ?

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:44

Ik vind het wel heel mooi die briefjes, zeker wanneer je ze nu nog vindt en er altijd nog 1 boven water kan komen. Maar het lijkt me ook wel weer lastig ergens, elke keer dat je zo'n briefje vindt ga je toch weer een klein beetje kapot :(:)

Misschien deed hij dit soort dingen ook wel met het idee dat er serieus wel eens wat zou kunnen gebeuren.

Ik zat er nog aan te denken....van hoe belachelijk het is dat er geen beveiliging was, op zijn minst op zijn bekende routes qua dag & tijd zoals wanneer hij in een studio zou zitten. Maar met de gedachte "als ze je willen pakken, dan pakken ze je toch wel" kan ik me ook nog wel een gedachtegang voorstellen dat je dan liever belaagd wordt wanneer je ergens alleen over straat loopt, dan wanneer je tegenover je zoon in kantoor zit, of wanneer je thuis bent met vriendin / familie, of...

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:46

Zijn broer zou graag een straat vernoemd hebben naar Peter, zag ik net.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:04

chanicha schreef:
Zijn broer zou graag een straat vernoemd hebben naar Peter, zag ik net.


Dat kan volgens mij pas later, als hij al langere tijd overleden is. Rare regel eigenlijk, maar goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:05

Er zijn ook straten naar levende personen vernoemd toch?
Ze willen heel graag dat het de straat wordt waar hij is vermoord, maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:10

Ik denk niet dat ze een straat die al zo lang zo heet van naam gaan veranderen maar mij mag het hoor!
Ze mogen dan ook de daders hun familie daar een huis geven zodat ze iedere keer als ze hun adres op moeten geven zijn naam op moeten zeggen }:)

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:21

Ohhh die is erg. Maar even serieus nieuwe naam voor een straat is een berg werk voor heel veel instanties.
Begrijp mij niet verkeerd het is meer dan alleen maar een nieuwe naam voor een straat.