Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:03

Ik lees al allerlei speculaties dat hij overleden zou zijn. Ik hoop toch zo dat het niet waar is.

Jolien87

Berichten: 17500
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:03

Ik heb ook weleens dat ik knallen hoor en me afvraag of het nu schoten zijn of vuurwerk.
Daarbij heb je ook nog net 'fight, flight, freeze' verhaal. Mensen kunnen ook gewoon beduusd zijn en niet zo snel door hebben wat er gaande is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:04

Marjo schreef:
Ja dat zal inderdaad heel goed kunnen. Je verwacht zoiets natuurlijk ook niet. Echt onwerkelijk :
Zeker in Nederland niet, of is dat erg naïef van mij?
Sinds Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Derk Wiersum, de zware beveiliging van Wilders, de broer van Nabil B., de vergismoorden door al die hersenloze kakkerlakken van Taghi, kijk ik er eigenlijk niet eens meer zo van op. :o Elke keer zeggen mensen "dat dit kan in Nederland, het land van vrijheid, ik had nooit verwacht dat dit hier zou gebeuren," maar het is al ettelijke malen gebeurd.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:04

Ja ik heb ook in Amsterdam gewoond en ik keek echt niet meer op van knallen op een gegeven moment. In het begin denk je dat er wordt geschoten, maar 9 van de 10 keer is het vuurwerk, een vallend hek of een rare uitlaat.

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:04

karuna schreef:
Marjo kun je je beschrijving van het filmpje weghalen? Ik en met mij meer vermoed ik zitten er niet op te wachten. Ik wil geen filmpje zien maar er ook geen beschrijving van. Dat is net zo erg -O-


Echt?
Ze zegt niks bijzonders :o? >;)

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:05

Ik denk helaas dat zulke berichten heel realistisch zijn. Als je in je hoofd bent geschoten. Er is gereanimeerd.

Je hoopt het niet, maar om 23 uur horen we meer denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:05

Suzanne F. schreef:
Ik lees al allerlei speculaties dat hij overleden zou zijn. Ik hoop toch zo dat het niet waar is.
Ik lees ook niets verder momenteel, behalve dit topic. Ik heb RTL aanstaan - ik denk dat als er nieuws is, zij dat wel meteen naar buiten zullen brengen.

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:05

Jolien87 schreef:
Daarbij heb je ook nog net 'fight, flight, freeze' verhaal. Mensen kunnen ook gewoon beduusd zijn en niet zo snel door hebben wat er gaande is.

Nee de nieuwe versie is flight, fight, freeze, film....

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:05

Je brein zoekt er denk ik een logische verklaring ervoor. Je verwacht niet zo snel dat er in je buurt geschoten wordt en eerlijk hoeveel mensen zouden in het echt pistoolschoten herkennen? Ik weet ook niet hoe ik zou reageren

Op Twitter zeiden ze toestand kritiek

fransje23

Berichten: 15418
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:06

Vreselijk!

Peter R de Vries wist vast wel dat het ooit zou kunnen gebeuren maar heeft nooit een blad voor zijn mond genomen. Wat dat betreft is het een held!
Hoop dat hij het redt en ook weer redelijk goed functionerend verder kan leven.

Voor de sensatiezoekers heb ik geen goed woord over!

Roosch

Berichten: 36697
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:06

Olympia schreef:
Ik denk helaas dat zulke berichten heel realistisch zijn. Als je in je hoofd bent geschoten. Er is gereanimeerd.

Je hoopt het niet, maar om 23 uur horen we meer denk ik.

Ja, ik bedoel, dit zijn voor de hand liggende speculaties uiteraard.. het is niet geheel ondenkbaar.. maar ik hoop voor hem en zijn familie dat de best mogelijke uitkomst mag zijn wat er gebeurt.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:07

capopjekop schreef:
Je brein zoekt er denk ik een logische verklaring ervoor. Je verwacht niet zo snel dat er in je buurt geschoten wordt en eerlijk hoeveel mensen zouden in het echt pistoolschoten herkennen? Ik weet ook niet hoe ik zou reageren

Op Twitter zeiden ze toestand kritiek


Heel eerlijk? ik zou het ook niet herkennen denk ik. Ik zal ook van vuurwerk uit gaan.

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:07

capopjekop schreef:
Je brein zoekt er denk ik een logische verklaring ervoor. Je verwacht niet zo snel dat er in je buurt geschoten wordt en eerlijk hoeveel mensen zouden in het echt pistoolschoten herkennen? Ik weet ook niet hoe ik zou reageren

Op Twitter zeiden ze toestand kritiek


Nou idd, ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren hoor. De mensen die er naast stonden worden geshamed dat ze er naast staan en niks doen, maar wat wil je doen dan? Behalve 112 bellen kan je denk ik ook weinig
Laatst bijgewerkt door Jilletje op 06-07-21 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17500
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:08

Avelienvd schreef:
Jolien87 schreef:
Daarbij heb je ook nog net 'fight, flight, freeze' verhaal. Mensen kunnen ook gewoon beduusd zijn en niet zo snel door hebben wat er gaande is.

Nee de nieuwe versie is flight, fight, freeze, film....


Misschien niet helemaal gepast maar ik moest hier wel om lachen. Hoewel het natuurlijk in- en intriest is.

Ik hoop vooral dat Peter niet te veel heeft meegekregen van de aanslag en geen pijn heeft. Ongeacht de afloop.

Electra63

Berichten: 17883
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:08

Suzanne F. schreef:
Ik lees al allerlei speculaties dat hij overleden zou zijn. Ik hoop toch zo dat het niet waar is.


Als je het filmpje heb gezien, dan begrijp je dit wel.

Ik kan me niet voorstellen dat hij dit overleefd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:08

Vreselijk... de duimen draaien. Zo'n einde heeft hij niet verdiend.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:08

Roosch schreef:
Olympia schreef:
Ik denk helaas dat zulke berichten heel realistisch zijn. Als je in je hoofd bent geschoten. Er is gereanimeerd.

Je hoopt het niet, maar om 23 uur horen we meer denk ik.

Ja, ik bedoel, dit zijn voor de hand liggende speculaties uiteraard.. het is niet geheel ondenkbaar.. maar ik hoop voor hem en zijn familie dat de best mogelijke uitkomst mag zijn wat er gebeurt.


Ja, het zou ook een wonder zijn als hij dit overleefd en geen schade over houdt aan deze aanslag. Is dat realistisch? :n

Maar we zullen moeten wachten tot de persconferentie voor er meer bekend is.

Roosch

Berichten: 36697
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:09

Ik hoop echt dat ie er wel ongeschonden uitkomt en dat ie een dikke middelvinger op kan steken naar de dader(s) en de mensen erachter.

Maar eerlijk? Dat denk ik niet.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:09

Laatst bijgewerkt door capopjekop op 06-07-21 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Berichten: 10555
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:09

Hopelijk komt het goed..

Ook hier al een behoorlijk heftig filmpje van dichtbij gekregen via whatsapp. Het is toch wat dat mensen dat soort dingen filmen..

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:09

Heb het filmpje niet gezien. Maar die mevrouw nu bij Humberto praat ook in de verleden tijd over hem.
Hè bah voel me er zo rot over. Stom eigenlijk, je kent zo iemand eigenlijk helemaal niet.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:10

Extra aflevering rtl nieuws

Roosch

Berichten: 36697
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:10

Suzanne F. schreef:
Heb het filmpje niet gezien. Maar die mevrouw nu bij Humberto praat ook in de verleden tijd over hem.
Hè bah voel me er zo rot over. Stom eigenlijk, je kent zo iemand eigenlijk helemaal niet.

Humberto zelf kon zich ook maar net corrigeren daarstraks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:10

Denise_Storm schreef:
Extra aflevering rtl nieuws

Dat belooft weinig goeds. :n

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:11

Ik hoop echt op alles (er weer helemaal goed uitkomen) of niks… want een middenweg lijkt le echt verschrikkelijk…