Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ruimtevlucht Branson, wie volgt het?

 
Profiel   

Ik zag hier nog geen topic over, toch wel weer een stap vooruit voor de mensheid. Of misschien vindt je dit een totaal onzinnige ontwikkeling?
Zou je meegaan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 15:21 



 
Profiel   

Ik volg.

Echter ik het onzin om even de aarde te bekijken vanuit de ruimte en weer terug. Ruimtevaart ligt mij dicht aan het hart en ik vind het ontzettend belangrijk, maar ruimtevaart zou gebruikt moeten worden voor de wetenschap, niet voor eventjes de kromming van de aarde bekijken.

Als wetenschapper met een duidelijk onderzoeksdoel zou ik per direct in een shuttle stappen, no questions asked. Deze toeristische vlucht zou ik weigeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 15:35 



 
Profiel   

Aan de andere kant levert dit geld op wat weer gebruikt kan worden voor verdere ontwikkeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 16:11 



 
Profiel   

Ik heb me te weinig verdiept in wat het op kan leveren voor de mensheid.
Het enige wat ik denk is reis voor te rijke mensen die niet weten hoe ze hun centen moeten verbrassen. En wat doet dit voor het milieu?
Wij moeten van het gas, dieselauto verguisd en dan dit...
Klopt niet in mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 16:17 



 
Profiel   

Ik vraag me ook af wat dit voor het milieu doet, ik heb eerlijk gezegd geen idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 16:29 



 
Profiel   

Ik last vanmorgen op nu.nl dat het nog niet bekend is wat voor gevolgen het prikken in de ozonlaag heeft. Voor wetenschappelijk onderzoek prima maar voor het vermaak van rijke mensen vind ik het echt zonde zeker zolang het niet bekend is wat voor schade het aanbrengt aan het milieu.

https://www.nu.nl/tech/6144434/miljarda ... sgaat.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 16:36 



 
Profiel   

Nou… startklaar. Toch best een spannend moment vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 16:39 



 
Profiel   

Is het ergens live te volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 16:47 



 
Profiel   

Bij de nos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 16:48 



 
Profiel   

Ik kijk op CNN maar de NOS heeft het ook live geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 16:49 



 
Profiel   

Los! Ik vind het best spannend. Meegaan? Nee, dat dan weer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 17:27 



 
Profiel   

Mijn wederhelft kijkt op dit moment ook.

Het ding inmiddels aan het landen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 17:39 



 
Profiel   

... En touchdown!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 17:41 



 
Profiel   

Geland. Over het geld dat ervoor nodig was.. het is zijn eigen geld. Daar heb ik dan weer niet zo’n moeite mee.
Voor de kenners: dit is toch vliegen in de stratosfeer? Mijn man vertelde me dat dat waarschijnlijk vrij normaal zal worden omdat reistijd heel erg ingekort gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 17:47 



 
Profiel   

Ik denk direct aan het milieu en vraag me echt af wanneer wij als mens eens ophouden alles naar de kl*** te helpen.
Wat is dit voor een arrogante instelling? Iedereen moet (echt dat moet) op milieu, klimaat, uitstoot, vervuiling, etcetera denken, en dit "ik kan doen wat ik wil" volk blaast met een tochtje de aarde en zijn luchtruim nog wat verder de verdommenis in.

Zum kotzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 17:49 



 
Profiel   

En uiteraard mag jij dat vinden Palmera.
Ik ga maar gedeeltelijk met je mee. Er worden voor dit soort vluchten misschien wel belangrijke dingen uitgevonden die het milieu ten goede komen. Of de mensheid in het algemeen.
Wie weet is dat vliegen in de stratosfeer wel veel goedkoper op den duur qua brandstof en dergelijke.
Komt dat nieuwe hart dat iemand nodig heeft elders ter wereld net iets sneller aan bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 17:59 



 
Profiel   

balance schreef
En uiteraard mag jij dat vinden Palmera.
Ik ga maar gedeeltelijk met je mee. Er worden voor dit soort vluchten misschien wel belangrijke dingen uitgevonden die het milieu ten goede komen. Of de mensheid in het algemeen.
Wie weet is dat vliegen in de stratosfeer wel veel goedkoper op den duur qua brandstof en dergelijke.
Komt dat nieuwe hart dat iemand nodig heeft elders ter wereld net iets sneller aan bijvoorbeeld.

Wie weet brandt vliegen in de stratosfeer de ozonlaag nog een beetje sneller af, zou ook kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 18:44 



 
Profiel   

balance schreef
En uiteraard mag jij dat vinden Palmera.
Ik ga maar gedeeltelijk met je mee. Er worden voor dit soort vluchten misschien wel belangrijke dingen uitgevonden die het milieu ten goede komen. Of de mensheid in het algemeen.
Wie weet is dat vliegen in de stratosfeer wel veel goedkoper op den duur qua brandstof en dergelijke.
Komt dat nieuwe hart dat iemand nodig heeft elders ter wereld net iets sneller aan bijvoorbeeld.

Hou op hoor! Met plezierrondjes rond de aarde word er echt niets uitgevonden.

Komt dat hart voor één individu ergens sneller? Moet wederom de aarde lijden omdat er een individu gered kan worden?
Ik hoop van harte dat het nooit zover komt.

We hebben er trouwens al een klerebende van gemaakt in de ruimte. Er vliegt tonnen aan afval rond. Er hoeft echt niet meer bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 19:23 



 
Profiel   

Ik vind het toch altijd een beetje dubbel. Aan de ene kant roept Branson hard over milieu en heeft hij zelfs de Earth Challenge uitgeschreven, maar hij gaat wel commerciële 'ruimtereizen' organiseren. Ik vind het toch niet helemaal verenigbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 19:54 



 
Profiel   

De man heeft teveel geld. En die andere 2 rijke dodo’s ook.

Zet dat vermogen nou eerst maar eens in om echte grote positieve veranderingen op aarde te bewerkstelligen, zou ik zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 20:03 



 
Profiel   

Zeer zeker ben ik niet tegen ruimte vaarten. Wat ik wel meer en meer ervaar en voel, is een enorme schaamte over hoe wij met de aarde en ook met de ruimte omgaan. De ruimte hoor je nog niemand over, maar er zwerft heel erg veel troep rond in de ruimte :oo , de ruimte is het nieuwe "gebied om macht over te krijgen" bv die rijke man die onlangs zomaar 200 satellieten kon lanceren zodat iedereen waar dan ook bereik zou hebben hoe afgelegen ook.
Er zijn te weinig regels als het om de ruimte gaat en de mens graait en pakt en vervuild zoals we dat gewend zijn. Wat mij zorgen baart, is dat je daar eigenlijk niemand over hoort. Dat er niet met spoed regels worden opgesteld en de mens vastlegt hoe we met de ruimte horen om te gaan. Iedereen kan nu zomaar dit soort vluchten doen, satellieten lanceren etc etc.
In mijn ogen is de ruimte het nieuwe beloofde land en de rijke en de slimmeriken weten dat heel erg goed. Op zich prima, alleen verbaast het me, nu we de aarde al zo verkloot hebben waar we dagelijks alle gevolgen van ervaren, we zo gemakkelijk dit nu ook laten doen met de ruimte.
Dus ja ik volg het zeker, ik begrijp het pretpakket, maar ik ben ook heel erg bezorgd over de ruimte. Want in feite is dat nog een bijna ontgonnen groot natuurgebied waar we heel erg zuinig in mijn ogen op horen te zijn. Daar hoor je bijna niemand over en dat maakt me nog het meest bezorgd en eerlijk gezegd ook wel boos. We hebben dus niets geleerd van onze fouten in het verleden als het gaat om het omgaan van de aarde.

Wat ik net nog zat te bedenken. Als er een oplossing gevonden zou zijn, om die troep in de ruimte niet te veroorzaken cq op te ruimen, dan zou ik het al minder problematisch vinden dat dit het nieuwe toeristische vermaak gaat worden. Eigenlijk zit daar vooral mijn ongerustheid en mijn enorme plaatsvervangende schaamte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 12:13 



 
Profiel   

Die oplossing is er al, zie link: https://www.youtube.com/watch?v=wkJ3vEUiC9g
Ach, ooit en nog steeds waren er voor- en tegenstanders voor vliegtuigen. Ook de tegenstanders maken er gebruik van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 23:23 



 
Profiel   

Nee balance er is nog geen oplossing. Er worden verwoede pogingen gedaan om het probleem van ongeveer 8000 ton zwerfafval op te gaan ruimen in de ruimte. Dat is het positieve van het filmpje. Ze zien zelf ook dat dit zo niet door kan gaan en dat hier echt een oplossing voor moet komen. Die oplossing is er nog niet. HEt gaat niet alleen om de rond zwervende stukken, het gaat ook om de satellieten die op zijn en niet meer gebruikt kunnen worden die ze naar beneden weer willen halen.

Ik ben geen tegenstander hoor. Dus je laatste zin is niet voor mensen zoals ik.

Ik ben alleen heel erg kritisch gezien :
1. het afval en de vervuiling weer en we weten allemaal wat dit met de aarde heeft gedaan en de ruimte is nu aan de beurt.
2. Daarnaast ben ik heel erg kritisch want er zijn nog te weinig regels zodat iedereen maar satellieten kan lanceren zoals laatst die 200 die in een treintje zichtbaar waren. Dat heeft alles te maken met macht krijgen over de communicatie en wie het eerst er bij is die heeft die macht in de pocket. Daar kun je terecht de vraag bij stellen → is dat slim als je kijkt naar het oogpunt van veiligheid etc. HEt heeft namelijk allemaal met elkaar te maken.
3. Nu zijn het de hele rijke die even naar boven mogen, straks zal dit meer gemeengoed weten en zullen er meer vakanties zijn waarbij je buiten de ruimte kunt kijken naar de aarde. Maar wat doet dit met de ozonlaag als raketten daar vaker doorheen gaat? Is een leken vraag van mij en misschien heel dom die vraag (ik ben geen wetenschapper en maak ik me ongerust om niets), maar wat betekent dit voor de veiligheid en voortbestaan van de aarde? Want de ozonlaag daar was het ooit ook heel slecht mee en gaat geloof ik nu wat beter. Maar daar moeten we dus echt heel voorzichtig mee zijn want heeft direct te maken met voortbestaan van de aarde.

Dus ik ben niet negatief en ik gun iedereen zijn plezier, ik heb er alleen heel veel vragen bij. Bv ook of dit iets gaat opleveren voor de wetenschap→ dat weet ik niet, is toch anders als de ruimte vaarten met onderzoek opdrachten. Maar ook daarin kan me vergissen.

Maar mijn hartje ging ook sneller kloppen hoor toen Armstrong in 1969 de maan opstapte met de legendarische woorden:
Citaat
"That's one small step for (a) man, one giant leap for mankind
. In mijn ogen de grootste gebeurtenis van vorige eeuw. Met zijn allen lagen we voor de buis en het was echt rete spannend (ik was 11 jaar). Tuurlijk wilden we allemaal de ruimte in toen en astronaut worden.
Dus ik volg het wel met belangstelling en ook ik ben ontroerd dat de 82-jarige Wally Funk mee mocht de laatste keer. Funk maakte in de jaren zestig deel uit van Mercury 13: een trainingsprogramma voor vrouwelijke astronauten door en is nooit gekozen om mee te gaan. Dus het heeft wel zeker mijn belangstelling. Maar zolang er zoveel vragen en issues nog zijn, sta ik niet heel erg enthousiast langs de lijn te trappelen en zijn mijn zorgen en schaamte gevoel bij twee keer nadenken wel degelijk aanwezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 07:27 



 
Profiel   

Ik ben het helemaal met je eens Pien :j

En tot nu toe is het er nog niet beter op geworden waar de mens zich heeft laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 08:49 



 
Profiel   

Dus jij vliegt niet Pien? Nooit gevlogen ook?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 10:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen