Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 68 [ 1692 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Overstromingen in Limburg

 
Profiel   

Volgens mij was er nog geen topic over, maar ik hoop dat het met iedereen in Limburg oké gaat. Ik zou willen zeggen ik hoop dat de schade meevalt maar er is volgens mij al veel schade. Ik zag al een aantal ondergelopen huizen. Ik las ook dat het slechte weer kan aanhouden tot vannacht. Ik zag een filmpje met een koe en kalf waarbij het water bijna tot de rug stond, ik hoop dus ook dat de dieren een weg kunnen vinden. Als het goed is is het leger onderweg om te helpen.

Hier is een live nieuwsblog

https://www.nu.nl/binnenland/6145589/kn ... 0NtN01fVA..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:08 



 
Profiel   

Mijn ouders en zusje wonen in het zuiden. Vader en moeder zitten redelijk goed maar zusje heeft nu al flinke overlast en schade en als het beekje achter hun pand/huis het niet meer trekt zal het nog veel erger worden. Ik woon nu zelf in het oosten en kijk met verbazing en verbijstering naar al het natuur geweld in mijn geboorte stad. Het voelt als een slechte film… ik hoop ook dat de uiteindelijke schade mee zal vallen maar als ik sommige beelden zie vrees ik ervoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:13 



 
Profiel   

Kan je zus nog iets van zandzakken leggen? En regent het nu dan ook nog steeds hard door?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:17 



 
Profiel   

Wij horen nog net bij Midden-Limburg gelukkig.. maar mijn paard heeft al bijna zwembandjes nodig :')
[ img ]
Het regent hier al vanaf vanochtend, maar geen stortbuien gehad tot nu toe.

Ik hoop dat het mee valt met de schade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:18 



 
Profiel   

Volgens mij zag ik net op het nieuws mensen een hotel (denk ik?) uit zwemmen om er weg te kunnen komen, super sneu -O- ik duim dat iedereen oke is en blijft, en dat het bij materiele schade blijft. Wat een narigheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:24 



 
Profiel   

Hier valt het bij ons gelukkig mee, maar bijvoorbeeld vier straten verderop is het echt een en al ellende. Het water komt tot boven de stoeprand, de beek die op meerdere plekken overstroomt, wegen die afgezet zijn door de politie etcetera. Het is echt niet leuk meer, en morgen regent het weer 'gezellig' verder -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:35 



 
Profiel   

Ik keek net op buienradar dat ziet er ook nog niet erg hoopvol uit voor Limburg

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:43 



 
Profiel   

Het vervelende is eigenlijk dat er ook al dagen regen valt in het stroomgebied van bijvoorbeeld de Maas. Dus naast wat er van boven komt, staat er voor Limburg nog een ander naar cadeautje te wachten. Vrijdag wordt de hoogste stand in de Maas namelijk 'pas' verwacht. De Rijn volgt iets later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:55 



 
Profiel   

En dan te bedenken dat ik iemand sprak uit het westen en die hebben geen spatje regen gehad. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:57 



 
Profiel   

Hele zuiden heeft problemen...belgie en Duitsland ook.

Volgens mij blijft het nog aan een stuk door regenen tot morgen ochtend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:03 



 
Profiel   

Heel bizar. Wij hebben ook amper regen gehad. Een beetje motregen en that's it. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:04 



 
Profiel   

Wij zijn op vakantie in Zuid-Limburg, en het is echt een bizarre gewaarwording. Gisteren een eind gelopen en plekken die gisterochtend nog droog waren stroomt nu volop water.. De Geul is op sommige plekken enorm uit z´n voegen gebarsten, behoorlijk heftig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:09 



 
Profiel   

Hier regent het echt al lang. (Noord Limburg) gelukkig hier geen problemen maar oh my in het zuiden. Ben benieuwd hoe hoog de maas gaat komen. 6,5 meter hoger dan die al was las ik op sommige plaatsen.

Volgens mij krijgen we zo nog zwaardere regen en onweer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:12 



 
Profiel   

Sunnda schreef
En dan te bedenken dat ik iemand sprak uit het westen en die hebben geen spatje regen gehad. :?

Hier lokaal echt alleen een spatje miezer (ten westen van Rotterdam) zo rond lunchtijd, maar dat was zo ongelooflijk minimaal dat ik mijn paraplu maar gewoon ingeklapt hield :') het was hier vanochtend nog vooral warm en broeierig, het koelt sinds vanmiddag wel af en het waait nu iets harder.

Zijn hier misschien bokkers uit de buurt van Geleen of Heerlen? Ik heb daar familie wonen en we hebben ze nog niet te pakken kunnen krijgen, geen bericht is meestal goed bericht maar als iemand mij gerust kan stellen dan graag O:) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:13 



 
Profiel   

Ongelooflijk dat het zo lokaal is. Hier is het gortdroog en ik moet de tuin sproeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:14 



 
Profiel   

Ik woon in Luxemburg, tegen de Belgische grens aan...en t is echt drama daar .
Ook hier al campings moeten evacueren. Maar vooral in België ( Spa/ Theux / Luik) ....alles onder water.

Regent al 2 dagen non stop en schijnt minstens nog tot morgen ochtend zo door te gaan.


Laatst bijgewerkt door Getup op 14-07-21 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:15 



 
Profiel   

Telpeva schreef
Sunnda schreef
En dan te bedenken dat ik iemand sprak uit het westen en die hebben geen spatje regen gehad. :?

Hier lokaal echt alleen een spatje miezer (ten westen van Rotterdam) zo rond lunchtijd, maar dat was zo ongelooflijk minimaal dat ik mijn paraplu maar gewoon ingeklapt hield :') het was hier vanochtend nog vooral warm en broeierig, het koelt sinds vanmiddag wel af en het waait nu iets harder.

Zijn hier misschien bokkers uit de buurt van Geleen of Heerlen? Ik heb daar familie wonen en we hebben ze nog niet te pakken kunnen krijgen, geen bericht is meestal goed bericht maar als iemand mij gerust kan stellen dan graag O:) :)


Er is nogal veel verschil tussen Geleen en Heerlen nu. Ligt er echt aan waar. Je mag me pb-en welke wijk in Heerlen, ben er na het werk nog doorheen gereden. Geleen woon ik te ver vandaan om iets te kunnen zeggen, maar in geloof dat het daar beter is.

Haha Suzannef, ik hoef een maand niet meer te sproeien geloof ik, zo nat is het

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:16 



 
Profiel   

Bij mij is het prima in omgeving Maastricht. Ik woon hoog, maar het regent al meer dan een dag. Bij collega’s ziet het er heel anders uit. Alles onder water, begane grond, tuin, straat, gewoon een rivier. Echt heel erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:19 



 
Profiel   

Hier Harderwijk/Ermelo en ook nauwelijks regen gehad (geloof wel in de ochtend iets, maar toen was de communicatie tussen mijn ogen en hersenen nog niet op gang)
Heb zelf nog heerlijk (ahum) in de tuin gewerkt enkele uren.

Paar weken terug op zondag is er wel een stortbui over ons heen gekomen. Binnen 5 minuten alles blank en binnen 15 minuten overstromingen. Riool trok het toen ook niet. Dus kan mezelf wel iets voorstellen. Maar jakkes, fijn is anders.


Laatst bijgewerkt door chamion op 14-07-21 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:21 



 
Profiel   

Wat gebeurd er als de geul/maas bijvoorbeeld over de oevers gaat? Zijn er delen waar dat ook direct gevaar vormt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:22 



 
Profiel   

Dat is in B dus het geval. Daar stroomt de rivier nu door de dorpen.

Zal in LB ook wel n probleem kunnen worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:23 



 
Profiel   

Chamion, Dit heeft niets met klagen te maken, hele straten en buurten hebben het water binnen staan. Twee snelwegen dicht en mensen die geen kant meer opkunnen. Beetje ongepast om dan te beginnen over klagen en hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:25 



 
Profiel   

Klagen ?

[ img ]


[ img ]

Spa en Theux in België. Die mensen hebben gewoon geen bewoonbaar huis meer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:28 



 
Profiel   

Misschien een beetje snel geschreven. Excuus

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:29 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Wat gebeurd er als de geul/maas bijvoorbeeld over de oevers gaat? Zijn er delen waar dat ook direct gevaar vormt?


In bepaalde gebieden zijn mensen al gewaarschuwd dat er misschien geëvacueerd moet worden. Op de website van 1limburg kan je het nieuws redelijk volgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 68 [ 1692 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen