27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:50

superpony schreef:
AmyII schreef:
Ik vind het jammer dat je specifiek valt over het stukje ‘gestudeerd hebben’ en dat je daardoor denkt dat ik denk in termen als ‘klootjesvolk’ e.d. bijzonder ook dat je alléén dat stuk uit mijn post weet te pakken, maar goed.
De straffen in Nederland zijn niet laag, zeker niet in vergelijking tot landen om ons heen. Dat onze gevangenissen ‘luxe’ lijken in vergelijking tot gevangenissen in het buitenland klopt, maar het is daarbinnen geen luxeleventje.

En jij mag prima je mening hebben en delen, net als ik en heel veel andere mensen :) echter denk ik wel, na het lezen van alle meningen (en een heleboel gespeculeer en invullen voor anderen, want dát is waar ik op reageerde ;) ) dat IK blij ben dat een RECHTER de strafmaat bepaalt en niet jij, of wie anders dan ook met een ‘mening’ over deze zaak.

We waren er niet bij en we hebben niet alle beelden tot onze beschikking (gelukkig, want ik wìl het niet eens zien). En ja, dat wat er is gebeurt is onvoorstelbaar fout. En dat er mensen zijn die uit zijn op rellen en vechten, dat klopt en is zo, zo fout.

Wat ik ook probeerde te zeggen is dat ik het zo moeilijk voor te stellen vind dat iemand de stad in gaat met het idee: ‘hè ja, leuk! Laat ik vanavond eens iemand doodtrappen.’ Want mijn normen en waarden liggen anders dan iemand die zo denkt. En gelukkig liggen de normen en waarden van het grootste deel van onze samenleving ook anders.


1.Dat is mijn woordkeuze en niet naar jou bedoeld. Ik versterk daarmee misschien alleen wat ik bedoel.

2.We waren er niet bij, maar er zijn wel beelden gedeeld, mensen hebben het gezien en we hebben wel al het feit dat door een gevecht een jongeman is omgekomen.

3.Het is een opstapeling van gebeurtenissen dat mensen steeds bozer worden. Er is gewoon geen dag dat er niet iets dergelijks gebeurt en het 1 nog rotter dan het ander. Allemaal anders, maar het gaat maar door.

4.Straffen in andere landen hebben we hier geen boodschap aan. Er zijn ook landen waar het vreselijk is en je als tasjesdief al een lange straf krijgt in vreselijke omstandigheden.

Dat geeft ook gelijk aan dat we misschien niet alles kunnen voorkomen met een langere straf, maar zoals wat vaker is gezegd, zijn er ook mensen bekend bij justitie die steeds in herhaling vallen bijvoorbeeld.
We hebben het gehad over een strafkamp ipv een celstraf.

5.En nu hebben deze jongens de meest ideale opvoeding volgens 1 vader, maar waar jongeren dreigen te ontsporen, zou je al moeten kunnen ingrijpen. En dan idd met iets als een heropvoedingskamp.

6.Dat een vader nu zijn woordje doet is natuurlijk vreselijk voor de nabestaanden. Net als weten dat een ander nog lekker op vakantie gaat.
Of dat er beelden en namen bekend zijn en er niks gebeurt.

7.Of het wel of niet juridisch correct is, is het voor de gewone man niet te verkroppen. Het had wel ieders kind kunnen zijn. Dat is wat mensen zo boos maakt. Het gevoel van onmacht, het gevoel dat er niets gebeurt en het gevoel dat de daders beschermt worden.
Daar kan wel iets aan gedaan worden.

En dan niet op tv vertellen hoe slecht het voor de zaak is om beelden en namen te delen. nee, zeg wat je wel doet en dat we het niet accepteren.

1. Ah. Helder, dan is het mijn eigen interpretatie geweest dat het op mijn woordkeuze bedoelt was. Is dat ook weer uit de lucht :).

2. Er zijn inderdaad beelden rond gegaan van (en ik begeef me nu op glad ijs, begrijp me niet verkeerd, dat ze Carlo hebben vermoord is en blijft walgelijk) het heetst van de strijd. De complete context mist, dáárom vind ik dat mensen moeilijk kunnen stellen dat die jongens met voorbedachte raden zijn gaan stappen.

3. Maar die opeenstapeling hebben onderling toch niks van doen? Het heeft toch geen zin om je woede om deze zaak op te stapelen met de woede om wat er in Italië gebeurt is? Ik begrijp de boosheid -echt!- en ik snap dat mensen voelen dat dit wel heel stroperig verloopt, van mij hadden alle verdachten allang al vast mogen zitten (nogmaals, begrijp me niet verkeerd) maar juist nú is het belangrijk dat er geen fouten worden gemaakt en er voldoende bewijs is om de daders op te pakken èn vast te kunnen blijven houden.

4. En uit onderzoeken blijkt dat dergelijke zwaardere straffen (vingers/ handen afhakken, martelingen, cellen met 100 man en 3 bedden, de doodstraf) geen enkele invloed hebben op misdaadcijfers. Strafkampen durf ik niks over te zeggen maar de naam zegt het al: strafkamp. Denk dan aan iets als een opvoedingskamp.

5. Of die jongens wel of niet goed opgevoed zijn… Tsja, die ene vader zegt van wel. Imo denk ik dat er heel wat mis is met je morele kompas als je in staat bent om iemand zodanig zwaar te mishandelen.

6. Absoluut met je eens, als je dan toch per se voor de camera wilt reageren spreek dan je medeleven uit naar de slachtoffers, hun naasten en hun nabestaanden.

7. Ik snap die woede absoluut, ik voel hem ook. Ik ben het met je eens dat er inderdaad beter naar buiten gebracht kan worden wat ze doen aan de zaak. Echter moeten de daders (helaas) wel tegen de maatschappij beschermt worden op het moment, anders krijg je straks weer dat gezeik dat ze ‘voldoende gestraft zijn in de media :r


Mindim schreef:
AmyII schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat jongeren (zoals in deze zaak) van te voren bedenken: ‘hé, leuk! Laten we iemand doodtrappen want daar zit je toch niet lang voor!’ En ik vind het ook nogal wat dat jij denkt dat er zo gedacht is.

Ja, dat wat de daders hebben gedaan is meer dan fout en daar verdienen ze zeker een flinke straf voor. Maar als ik dan dit soort gespeculeer (zoals het gequote bericht en de berichten daarboven) lees ben ik zó blij dat mensen die lang gestudeerd hebben beslissen over de strafmaat.

1.Dat jij je dat niet kan voorstellen, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet zo kan zijn. Sommige mensen zijn eenmaal uit op rellen en ruzie.

2.Ik vind juist jouw post erg mild 'ja wat de daders hebben gedaan is meer dan fout'. Ze hebben iemand vermoord, dat vind ik vele gradaties erger dan 'meer dan fout'.

3.Om mijn castreren die handel en niet voort laten planten of gewoon levenslang wegstoppen. Als je op die leeftijd al zo verknipt bent, hoor je niet in de maatschappij.

1. Daar heb je gelijk in. Alleen deze manier van denken invullen over iemand die je, afgezien van zijn daden, verder niet kent vind ik nogal wat.

2. Dat mag jij vinden. Wil je dat ik allerlei krachttermen gebruik om mijn woede over deze zaak te uiten? Meer dan wil nl zeggen dat het wel wat erger is dan alleen maar fout.

3. Ik ben het met je eens dat deze lui heel lang (zo niet) levenslang uit de maatschappij gehaald moeten worden en dat ze heel erg mogen lijden onder wat ze hebben gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:54

AmyII schreef:
1. Daar heb je gelijk in. Alleen deze manier van denken invullen over iemand die je, afgezien van zijn daden, verder niet kent vind ik nogal wat.

2. Dat mag jij vinden. Wil je dat ik allerlei krachttermen gebruik om mijn woede over deze zaak te uiten? Meer dan wil nl zeggen dat het wel wat erger is dan alleen maar fout.

3. Ik ben het met je eens dat deze lui heel lang (zo niet) levenslang uit de maatschappij gehaald moeten worden en dat ze heel erg mogen lijden onder wat ze hebben gedaan.


1.) Als je iemand op deze manier van het leven berooft of daar aan hebt mee gewerkt, dan heb je in mijn ogen alle recht op mededogen, iemands begrip en respect verloren, dat men je beoordeeld op deze laffe daad is dan niet meer dan verdiend.
Geen context kan mij een goed genoeg excuus zijn om dit te verantwoorden, dus de context in deze vind ik er niet toe doen. Zolang het geen zelfverdediging was, doet de context er in deze voor mij niet toe, zo laf is het.

2.) Er zijn daarvoor geen krachttermen nodig.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:05

Als ik zo hoor wat die vader zegt zijn ze nog nooit in hun leven ter verantwoording geroepen dus ik mag hopen dat de rechter keihard oordeelt.
Alleen het feit al dat je iemand die hulpeloos op de grond ligt nog tegen zijn hoofd kan trappen moet genoeg zijn voor jarenlange celstraf.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 00:04

Amy, Over het opstapelen.

Dat speelt wel mee in de reacties van de burgers. Het geeft een gevoel van niet veilig zijn, groeiende agressie, angst, onbegrip etc etc. Men, en zeker ouders, voelen mee en de onmacht gaat heersen. Vooral als de politiek zich steeds wel uitspreekt, maar wat in het nieuws komt geen voldoening geeft.

Daders zouden bekend zijn, maar zijn of waren nog niet allemaal opgepakt. Eentje is op vakantie.

De burger wil horen dat ze minimaal allemaal zijn aangehouden en verhoord. Dat is ook wat je verwacht bij zo een moord.

En wel of niet voorbedacht, dat maakt voor het slachtoffer en nabestaanden, maar ook de getuigen in principe niet uit.
Maar als je zo ver gaat, is er behoorlijk wat mis. Ik heb echt weleens wat meegemaakt vroeger, maar in principe houdt een eerlijk gevecht op als iemand op de grond ligt en je vecht 1 op 1.

En iedereen is weleens boos geweest of erger. Er is me echt genoeg aangedaan en mensen halen echt het bloed onder je nagels vandaan. Maar om zo ver te gaan dat je iemand zo toetakelt, heb je echt een flinke steek los.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 01:23

Nog even het nieuws bijlezen voor het slapengaan... Komt dit voorbij:

https://www.nu.nl/buitenland/6150157/vi ... garda.html

Citaat:
Vier Nederlanders mishandelen landgenoot (18) in Italiaanse Garda

Een achttienjarige Nederlander is op 27 juli in het Noord-Italiaanse Garda mishandeld door vier landgenoten. De vier zouden het slachtoffer tot bloedens toe hebben getrapt en geslagen, totdat de achttienjarige op de grond viel. Daarna vertrokken ze. De vier Nederlanders van 20 en 21 jaar konden door de autoriteiten worden achterhaald.

De vier verdachten zijn op vrije voeten gesteld, met een aanklacht voor de mishandeling op zak. De commandant van de lokale carabinieri, de militaire politie in Italië, vermoedt dat de vier inmiddels niet meer in Italië zijn, maar kon dit niet met zekerheid zeggen. De zaak is overgedragen aan de officier van justitie in Verona.

Twee van de verdachten komen uit Klazienaveen in Drenthe, zo laat de politie van Peschiera del Garda weten. Een van de vier komt uit het Drentse Weiteveen, de andere komt uit het Overijsselse Hardenberg.

Zowel het slachtoffer als de vier Nederlanders zouden in dezelfde club zijn geweest. Volgens Italiaanse media zouden de vier, die onder de invloed van alcohol zouden zijn geweest, de achttienjarige eerst hebben beledigd. Die zou discussie hebben willen voorkomen en zijn vertrokken, maar hij werd door het viertal gevolgd toen hij op weg ging naar de camping waar hij met zijn ouders verbleef.

Medisch personeel dat als eerste ter plaatse arriveerde, riep de politie op. Agenten hebben vervolgens met behulp van verklaringen van getuigen de vier verdachten weten te achterhalen.

Weer zo'n clubje tuig. Waarom toch? :\

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:40


Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:41

Fitzroy schreef:
Ja en het was in Zeeland ook al raak.
https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/g ... ~abbf34ca/

Ik weet niet hoor, maar is dit het nieuwe uitgaan van jongeren. Even lekker anderen mishandelen :(


In Zeeland, met name Renesse was het 40 jaar geleden al ieder weekeind of in de vakantie raak.
Hele grote groepen jongeren met veel drank.

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:48

Vechten is niet nieuw.
Maar kopschoppen is wel iets van de laatste jaren heb ik het idee.
Vroeger werd er 1 op 1 gevochten en als er iemand op de grond lag was het vechten klaar.
Dan werd er niet door getrapt. Stond die persoon op om verder te vechten gebeurde dat, maar ook dikke kans dat die persoon vertrok.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:50

DuoPenotti schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/straf-voor ... ~a0b1c12c/

Citaat:
De advocaat van een van de verdachten van de dodelijke schoppartij op Mallorca, waarbij de 27-jarige Carlo Heuvelman uit Waddinxveen om het leven kwam, wil dat de zaak in Nederland voor de rechter komt, omdat zowel daders als slachtoffers Nederlanders zijn. Maar hij weet bovendien dat de straffen in Spanje voor dit soort delicten aanzienlijk hoger kunnen uitvallen dan in Nederland.

Kijk, daar kunnen we wat mee :D. Goede advocaat, dat is duidelijk.

Ik denk niet dat ze nog in Spanje berecht gaan worden, ik denk ook niet dat het uitmaakt, hun leven is hier in NL aardig voorbij denk ik zo, ook wanneer ze weer vrijgelaten worden.

Ergens wel jammer dat ze dan alsnog in NL berecht worden. Hopelijk neemt de rechter minimaal de eis van het OM over, of straft hij/zij hoger.


superpony schreef:
Amy, Over het opstapelen.

Dat speelt wel mee in de reacties van de burgers. Het geeft een gevoel van niet veilig zijn, groeiende agressie, angst, onbegrip etc etc. Men, en zeker ouders, voelen mee en de onmacht gaat heersen. Vooral als de politiek zich steeds wel uitspreekt, maar wat in het nieuws komt geen voldoening geeft.

Daders zouden bekend zijn, maar zijn of waren nog niet allemaal opgepakt. Eentje is op vakantie.

De burger wil horen dat ze minimaal allemaal zijn aangehouden en verhoord. Dat is ook wat je verwacht bij zo een moord.

En wel of niet voorbedacht, dat maakt voor het slachtoffer en nabestaanden, maar ook de getuigen in principe niet uit.
Maar als je zo ver gaat, is er behoorlijk wat mis. Ik heb echt weleens wat meegemaakt vroeger, maar in principe houdt een eerlijk gevecht op als iemand op de grond ligt en je vecht 1 op 1.

En iedereen is weleens boos geweest of erger. Er is me echt genoeg aangedaan en mensen halen echt het bloed onder je nagels vandaan. Maar om zo ver te gaan dat je iemand zo toetakelt, heb je echt een flinke steek los.

Vooralsnog is wat er gebeurd is geen moord. Moord vereist voorbedachte rade en dat is (nog) niet bewezen.

Of het wel of niet voorbedacht is, zou voor mij wel erg uitmaken. Dat is namelijk het verschil tussen koelbloedig een slachtoffer kiezen en die persoon van het leven beroven, of in the heat of the moment te lang doorgaan. Het resultaat is hetzelfde, maar de intentie zou voor mij iig wel verschil maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:59

_San87_ schreef:
Of het wel of niet voorbedacht is, zou voor mij wel erg uitmaken. Dat is namelijk het verschil tussen koelbloedig een slachtoffer kiezen en die persoon van het leven beroven, of in the heat of the moment te lang doorgaan. Het resultaat is hetzelfde, maar de intentie zou voor mij iig wel verschil maken.


Kan je deze eens uitleggen? Wat maakt dat voor jou voor verschil in deze?

Want ik vind er geen verschil tussen, koelbloedig iets beramen of in het moment zo opgefokt en onberekenbaar worden dat iemand doodschoppen als optie in je opkomt. Klinkt bijna maniakaal en voor beiden is in mijn optiek geen ruimte in de maatschappij.

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:03

Moord zal het niet zijn. Die eikels willen vechten, iets van teveel Testosteron, drank en drugs, te kleine piemel die ze moeten compenseren of dat soort dingen. Denken dat vechten héel stoer is :r
Ze zijn blijkbaar zo stom dat ze niet snappen dat als je iemand tegen het hoofd trapt dat dit zwaar letsel kan geven, met zelfs de dood tot gevolg.
Dus levenslang de samenleving uithalen, laat ze maar met voetboeien om werken in kassen, doen ze nog wat terug voor hun verblijft in de gevangenis.
Maar helaas helaas.
Goede advocaat, daarom zijn ze hier in Nederland.
Beetje krokodillentranen dadelijk en over een paar jaar kunnen ze lekker verder de kakbral uit gaan hangen en gaat hun leventje weer door.

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:05

Mindim schreef:
_San87_ schreef:
Of het wel of niet voorbedacht is, zou voor mij wel erg uitmaken. Dat is namelijk het verschil tussen koelbloedig een slachtoffer kiezen en die persoon van het leven beroven, of in the heat of the moment te lang doorgaan. Het resultaat is hetzelfde, maar de intentie zou voor mij iig wel verschil maken.


Kan je deze eens uitleggen? Wat maakt dat voor jou voor verschil in deze?

Want ik vind er geen verschil tussen, koelbloedig iets beramen of in het moment zo opgefokt en onberekenbaar worden dat iemand doodschoppen als optie in je opkomt. Klinkt bijna maniakaal en voor beiden is in mijn optiek geen ruimte in de maatschappij.

Helaas voor de wet is er verschil.

Gaan ze thuis al bedenken we gaan iemand dood maken, is het moord.
Gaan ze bedenken we gaan vechten, dus niet de intentie vooraf tot doden, is het geen moord.
En zou minder zwaar zijn in de uiteindelijke straf.

Belachelijk uiteraard want je weet dat als je gaat vechten dit de uitkomst kan zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:08

Mindim schreef:
_San87_ schreef:
Of het wel of niet voorbedacht is, zou voor mij wel erg uitmaken. Dat is namelijk het verschil tussen koelbloedig een slachtoffer kiezen en die persoon van het leven beroven, of in the heat of the moment te lang doorgaan. Het resultaat is hetzelfde, maar de intentie zou voor mij iig wel verschil maken.


Kan je deze eens uitleggen? Wat maakt dat voor jou voor verschil in deze?

Want ik vind er geen verschil tussen, koelbloedig iets beramen of in het moment zo opgefokt en onberekenbaar worden dat iemand doodschoppen als optie in je opkomt. Klinkt bijna maniakaal en voor beiden is in mijn optiek geen ruimte in de maatschappij.

Dat staat toch in mijn post? Voor mij maakt intentie een verschil. Voor de wetgever ook.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:04

Ik moet zeggen dat ik het toch niet fair vind hoe die vader aangepakt wordt.

Stel je voor dat zijn verhaal klopt. Hij zit er vrij eerlijk / oprecht bij vind ik.
Stel je voor dat je een zoon hebt, je inderdaad je best hebt gedaan met de opvoeding, altijd er op gehamerd hebt om niet te vechten maar te praten enz. en je denkt gewoon dat je een goede gozer thuis hebt.

En dan krijg je te horen dat hij er van verdacht wordt om een ruziezoeker te zijn die bovendien mensen tegen hun hoofd schopt %) Jongen bezweert je dat hij dat echt niet gedaan heeft, er wel ruzie was maar doordat een ander zat te etteren en hij echt NIET zoiets walgelijks heeft gedaan of ooit zou kunnen doen.

Zo lang je zelf geen beelden er van hebt gezien waarop je je eigen zoon herkent die daadwerkelijk ziets walgelijks doet, kan ik me heel goed voorstellen dat je het dan niet kan / wil geloven dat hij dat gedaan heeft :(:)

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:06

Zeker, ik kan die vader zeker wel volgen in zijn beredenering.
Maar hou je dan stil of zeg alleen maar hoe erg je het vind voor de nabestaanden.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:42

Ik heb nooit gezegd dat mijn kinderen iets niet zouden doen, natuurlijk ga je ervan uit dat je ze zo’n opvoeding hebt meegegeven dat ze bepaalde dingen echt niet zouden doen maar de invloed van vrienden/vriendinnen weegt best zwaar voor sommigen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat er niet eentje van die groep had kunnen zeggen dat ze op moesten houden met ruzie zoeken.

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:03

Diegene die de sleutel in heeft geleverd en niet meteen naar Nederland is gegaan had niet mee gedaan met het vechten. Misschien heeft die ook wel gezegd stoppen. Maar als de rest daar niet naar luistert.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:57

DuoPenotti schreef:
Diegene die de sleutel in heeft geleverd en niet meteen naar Nederland is gegaan had niet mee gedaan met het vechten. Misschien heeft die ook wel gezegd stoppen. Maar als de rest daar niet naar luistert.


Stel dat dit zo gegaan is, dan zou hij een goede getuige zijn.
Zulke vrienden kun je missen als kiespijn

sasja0705
Berichten: 1974
Geregistreerd: 03-08-10

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:24

Ben nog steeds niet door alle pagina's heen... maar ik begrijp niet, dat als alle verdachten opgepakt zijn, Nederland ze niet uitleverd naar Spanje en ze daar dan berecht worden en uiteraard ook hun straf uitzitten. Alleen al omdat er daar het het gevangenis het iets anders toe gaat als hier.

In NL gaan de dure advocaten weet zielige verhalen ophangen, enz enz en,...
Ik ben normaliter niet van vooroordelen, maar deze groep "vrienden" waren dus gewoon op ruzie, relschoppen en geweld uit.
En nix alleen maar lekker vakantie vieren.
Deze jongens zijn in mijn ogen zelfde soort mislukkingen als hooligans die alleen voor gevechten naar voetbalwedstrijden gaan.
Nee, eigenlijk nog erger, omdat met het vluchten en de advocaten zij ook nog berekend ervan uitgaan, dat ze met de dood en mishandelen van een ander zo mee wegkomen .
Alleen het feit dat ze een vroegere vlucht genomen hebben, laat zien hoe berekend zij waren...
En van wegen "rijke lui kindjes"
Zo maar een vlucht omboeken is niet zo gemakkelijk en kost dus serieus knaken wil je dat zo snel voor elkaar krijgen...

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:34

ja maar...ze waren bang voor corona en wilde daarom naar huis...boehoe snik snik...dat snap je toch wel....
Deze goed opgevoede knulletjes.....

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 13:30

DuoPenotti schreef:
Vechten is niet nieuw.
Maar kopschoppen is wel iets van de laatste jaren heb ik het idee.
Vroeger werd er 1 op 1 gevochten en als er iemand op de grond lag was het vechten klaar.
Dan werd er niet door getrapt. Stond die persoon op om verder te vechten gebeurde dat, maar ook dikke kans dat die persoon vertrok.


Weet niet wanneer jouw vroeger was maar denk even aan een Joes Kloppenburg of Meindert Tjoelker.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:35

fransje23 schreef:
DuoPenotti schreef:
Vechten is niet nieuw.
Maar kopschoppen is wel iets van de laatste jaren heb ik het idee.
Vroeger werd er 1 op 1 gevochten en als er iemand op de grond lag was het vechten klaar.
Dan werd er niet door getrapt. Stond die persoon op om verder te vechten gebeurde dat, maar ook dikke kans dat die persoon vertrok.


Weet niet wanneer jouw vroeger was maar denk even aan een Joes Kloppenburg of Meindert Tjoelker.


Daarom zei ik eerder al, in Renesse was het eind jaren 70 en 80 ook iedere avond raak. Zelf meegemaakt, dat een vriend een oog kwijt raakte door een bierglas.

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:38

Toen ging ik idd niet meer uit.

Vechten is van alle tijden. En kan zeker ook fout aflopen.
Laf vechten wat nu zo vaak in het nieuws komt is denk ik juist heel vaak met ernstige gevolgen.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 13:41

Geloof niet dat ze het zo zeer met voorbedachte raden hebben gedaan. Gok meer op groepsdruk, veel alcohol, misschien drugs en testosteron waardoor het totaal uit de hand is gelopen. Daarna was er paniek en zijn ze heel laf gevlucht.
Denk dat ze zeker een goede opvoeding hebben gehad maar misschien een aantal vaardigheden niet hebben mee gekregen omdat hun ouders ze teveel hebben beschermd voor tegenslag etc.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:49

Ik weet niet of je als ouder dit altijd kan voorkomen.
Overmatig drank- en drugsgebruik en groepsdruk kan een hoop doen.