27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37281
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:36

https://nos.nl/artikel/2392469-eerste-a ... g-doodslag

De eerste arrestatie. Al wordt deze meneer niet van het schoppen van het dodelijke slachtoffer verdacht maar van twee eerdere pogingen tot doodschoppen van iemand eerder die avond. %) Werkelijk gestoord dus. Die groep is echt uitgeweest op zoveel mogelijk mensen het leven zuur maken. -:(-

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:51

Het zal niet gaan gebeuren maar zulke lui moeten ze levenslang uit de maatschappij halen.
Als dat je idee van vakantie is er iets heel mis in die bovenkamer en zitten er wat aansluitingen niet goed.
Stel ze met voetboeien maar ter werk bij een tomaten/paprika/komkommerkas. 12 uurtjes per dag kunnen ze daarna lekker uitslapen in de cel. Tot aan hun dood.
Wedden dat zoiets ook nog een preventief werkt.

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:56

DuoPenotti schreef:
Het zal niet gaan gebeuren maar zulke lui moeten ze levenslang uit de maatschappij halen.
Als dat je idee van vakantie is er iets heel mis in die bovenkamer en zitten er wat aansluitingen niet goed.
Stel ze met voetboeien maar ter werk bij een tomaten/paprika/komkommerkas. 12 uurtjes per dag kunnen ze daarna lekker uitslapen in de cel. Tot aan hun dood.
Wedden dat zoiets ook nog een preventief werkt.



Helemaal mee eens.
Ben alleen bang dat dat in NL niet zal gebeuren. Meteen de reden dat ze wat mij betreft in Spanje berecht mogen worden en daar hun straf mogen uitzitten.

Ik vraag me echt af wat het voor types zijn. Het zal je kind zijn die zoiets doet. Dan is er nogal wat misgegaan in de opvoeding al die jaren :(

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:58

Koekie73 schreef:
Ik vraag me echt af wat het voor types zijn. Het zal je kind zijn die zoiets doet. Dan is er nogal wat misgegaan in de opvoeding al die jaren :(


Iets met drank en drugs?

Vraag me af of het alleen de opvoeding is.

fransje23

Berichten: 15390
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 13:59

Wat een stekkers, de daders.. Hoe kun je met jezelf leven als je zoiets doet, for fun... -O-
Het zal je kind maar zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37281
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:59

Het zure is dat de ouders dure advocaten betalen voor hun prinsjes. :r . Zou het mijn kind zijn geweest. Succes zoek het zelf maar uit, als je dit doet mag je ook je eigen sjit daarna opruimen. :evaw: En ik zou heel zeker geen peperdure advocaat regelen. :n

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:14

Sakura789 schreef:
Koekie73 schreef:
Ik vraag me echt af wat het voor types zijn. Het zal je kind zijn die zoiets doet. Dan is er nogal wat misgegaan in de opvoeding al die jaren :(


Iets met drank en drugs?

Vraag me af of het alleen de opvoeding is.


Het zal idd nooit alleen opvoeding zijn, maar als het mijn kind is zou ik het toch wel degelijk bij mezelf zoeken :-(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:16

Koekie73 schreef:
Sakura789 schreef:


Iets met drank en drugs?

Vraag me af of het alleen de opvoeding is.


Het zal idd nooit alleen opvoeding zijn, maar als het mijn kind is zou ik het toch wel degelijk bij mezelf zoeken :-(

Ik denk dat iedere ouder dat doet.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:34

Ik moet er niet aan denken dat die kleine van ons later zoiets zou doen. Kan er nu wel alles aan doen om er een fijne kerel van te maken, maar ik besef ook wel dat je naarmate dat ze ouder worden, toch meer en meer te maken krijgt met invloeden van buitenaf en daar maak ik me ook wel eens zorgen over.

Ondanks alles kan ik me best voorstellen dat je als ouders toch je best zal doen om je kind nog uit de ergste oliebol te helpen, ook al vind je het onvergeeflijk wat het gedaan heeft....

Hoe haalt zo'n malloot het in zijn hoofd zeg, zulke streken :n 8)7

Skessa_
Berichten: 10655
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:43

https://www.bndestem.nl/binnenland/eers ... ~ac6cafe3/


Ik kwam dit artikel tegen, maar vind het erg warrig.
Er zijn blijkbaar meerdere incidenten geweest?

Deze jongen heeft een nette baan en een verkeerd moment, verkeerde plaats? Maar goed, ik heb ook wel eens tussen een vechtpartij gestaan en dan zorg ik toch echt dat ik er zo snel mogelijk tussen uit ben en ga zeker niet mee doen := :?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37281
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:50

Ruzie kan ik nog snappen een mep uitdelen ook nog maar iemands hoofd schoppen terwijl die op de grond ligt. Nee dan ben je heel veel te ver over de grens van gezond gedrag heen.

future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:57

Alleen het feit dat ze naar NL zijn gevlucht zegt mij al genoeg. Walchelijk. Ik hoop dat ze allemaal een forse gevangenisstraf krijgen.

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:13

future_vet schreef:
Alleen het feit dat ze naar NL zijn gevlucht zegt mij al genoeg. Walchelijk. Ik hoop dat ze allemaal een forse gevangenisstraf krijgen.


Nou dat vooral lijkt wel heel berekenend he?

Popstra
Berichten: 13793
Geregistreerd: 21-06-08

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:18

Ik denk dat deze mannetjes wel een niffeltje coke hadden geconsumeerd. Meer dan 1
Doen ze graag daar in het Gooi. Dan voelen ze zich Tarzan.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:33

Dat zal best, maar het is naar mijn indruk toch niet standaard zo dat je na een paar lijntjes de aandrang krijgt om iemands hoofd eraf te schoppen. Dan is er al wat meer mis met hoe jij functioneert, lijkt mij.

Geen idee of het artikel in de link een paar posts hierboven betrouwbaar is als bron, maar zo ja, dan mag de geciteerde vader zich ook wel een potje kapotschamen met zijn goedpraterij. Alsof het feit dat die gasten een goede baan hebben (hadden, hoop ik) een verzachtende omstandigheid is. Alsof het hen als nette burgermannetjes is overkomen. Ga toch weg.

Ladygiroc

Berichten: 5089
Geregistreerd: 08-02-07

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:18

Eens met Askja.

Goede baan etc allemaal leuk en aardig maar vorige week sprak deze verdachte schande van de speculaties. Hij heeft toch ook op iemand in staan trappen, gevlucht naar NL en te laf om zichzelf aan te geven. Ik heb daar geen goed woord voor over en geen greintje medelijden.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:24

Askja schreef:
Dat zal best, maar het is naar mijn indruk toch niet standaard zo dat je na een paar lijntjes de aandrang krijgt om iemands hoofd eraf te schoppen. Dan is er al wat meer mis met hoe jij functioneert, lijkt mij.

Geen idee of het artikel in de link een paar posts hierboven betrouwbaar is als bron, maar zo ja, dan mag de geciteerde vader zich ook wel een potje kapotschamen met zijn goedpraterij. Alsof het feit dat die gasten een goede baan hebben (hadden, hoop ik) een verzachtende omstandigheid is. Alsof het hen als nette burgermannetjes is overkomen. Ga toch weg.

Ik begrijp sowieso niet helemaal waarom de familie de pers te woord staat, het voelt zeg maar niet echt ‘lekker’ dat hij zijn zoon in een positief daglicht probeert te zetten. Ik snap het, maar doe het niet. Ik vind het ongepast naar de slachtoffers en hun familie toe.

Ik wil en mag niet generaliseren dus dat doe ik maar niet. Iets met het Gooi en precies weten hoe je jezelf uit een benarde situatie weet te krijgen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:34

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ca-sanil-b

Ik vind het best lef hebben om als vader op dit moment naar buiten te komen en ook met dit zielige verhaal..........
Zegt mij juist meer over die geweldige opvoeding, dan wat de vader hiermee bedoelt heeft.

Er zijn getuigen en camera beelden, dus snap werkelijk niet dat het zo moeilijk moet zijn.

En dat ze ook nog durven te beginnen over de heksenjacht op internet. Ja, heel vervelend, maar doe gewoon je taak. Starfvermindering door gedeelde beelden, foto's en namen zou nooit moeten mogen, echt niet.
Wel is het verstandig naar het publiek te luisteren en daar toch iets mee te doen. Mensen geven aan dat het niet meer acceptabel is en willen zien dat er dingen veranderen. Doe daar wat mee, ipv onschuldigen terecht wijzen en schuldigen te beschermen.

Ik heb jaren in t Gooi op school gezeten en juist door het geld wat er heerst, gebeuren daar dingen. Wij zijn Amsterdammers en woonden in Almere. Er was gedoe in Almere op scholen, dus veel kozen voor t Gooi voor hun kinderen. Voortgezet onderwijs.
Maar je kan er echt een boek over schrijven wat daar gebeurt. En natuurlijk is t Gooi niet uniek daarin, maar er is wel een verschil in wat door geld mogelijk gemaakt kan worden en wat niet, waar niet.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:54

Het is te erg voor woorden.
Hoe is het met je broertje Peanutbutter

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:00

Hij durft te zeggen “elk verhaal heeft twee kanten”, nou mag je mij eens vertellen welk verhaal de kant heeft dat iemand doodschoppen een aanvaardbaar gevolg maakt.

Die kerel zou zich moeten schamen zo’n bericht online te zetten.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:04

Dat de vader zegt dat hij een topopvoeding heeft gegeven en dat de andere ouders ook topouders zijn. :r

Ik weet niet maar dat openbaar zo roepen geeft mij geen beter gevoel over hem en de andere ouders en kinderen. Bedoel iedere GOEDE ouder zou naar mijn idee na zoiets toch echt wel gaan twijfelen waar het fout is gegaan en toch niet zichzelf de hemel in prijzen. Dat je dat gewoon durft zeggen, best egoïstisch om het vooral op jezelf te betrekken en weinig aandacht te besteden aan de slachtoffers. Krijg er gewoon een naar gevoel van.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37281
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:07

Of het verhaal geeft juist weer hoe de opvoeding is geweest. Het prinsje is een lieve jongen die nu buiten zijn schuld iets stouts heeft gedaan. Huilie huilie. 8)7

Echt het verhaal van de vader maakt me alleen maar bozer. Zijn zoontje is zo n lieve hardwerkende jongen. Daarom kan hij er niks aan doen dat hij zijn geduld verloor en het nodig vond om twee mensen tegen het hoofd te schoppen die op de grond liggen. Kennelijk hebben ze toen ze op de grond lagen na de eerste trap zo lelijk tegen hem gedaan dat het logisch is dat hij doorschopt toch? -:(-

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:23

Ach, die arme jongen kon zichzelf niet melden bij de politie omdat hij ziek was. Wat een sneu figuur, zowel vader als zoon.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:26

Oh en hij had wel meegedaan maar niet de jongen doodgeschopt dus dat telt niet.

Achterlijk. En als ouder ga je je niet achter de oren krabben als een group van 9 jongens halsoverkop naar huis vliegt.

Zo goed was de opvoeding, dat zelfs na een gebeurtenis zoals dit waar zijn zoon schijnbaar geen schuld aan heeft, hij niets aan zijn ouders verteld maar het lekker stilhoud totdat video naar buiten komt.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:29

karuna schreef:
Of het verhaal geeft juist weer hoe de opvoeding is geweest. Het prinsje is een lieve jongen die nu buiten zijn schuld iets stouts heeft gedaan. Huilie huilie. 8)7

Echt het verhaal van de vader maakt me alleen maar bozer. Zijn zoontje is zo n lieve hardwerkende jongen. Daarom kan hij er niks aan doen dat hij zijn geduld verloor en het nodig vond om twee mensen tegen het hoofd te schoppen die op de grond liggen. Kennelijk hebben ze toen ze op de grond lagen na de eerste trap zo lelijk tegen hem gedaan dat het logisch is dat hij doorschopt toch? -:(-


Ja als ik heel eerlijk ben is het ook echt een typische reactie die je kan verwachten. Dat is toch echt het beeld wat je hebt van zulke mensen en hun kinderen en ze maken het ook gewoon waar.
Ze denken het goed te doen maar hebben geen idee hoe andere mensen dat zien. Daarmee snijden ze zichzelf in de voet. Noem mij bevooroordeeld maar dit is gewoon echt wat ik verwacht had wat ze zouden zeggen. Nu alleen hopen dat de rechter hier straks niet gaat in trappen.
Gewoon echt mensen die zich verheffen voelen boven de rest en geen idee hebben dat mensen dat niet zo zien.

Walgelijk gewoon.