27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:36

Die vader werd misschien wel continu lastig gevallen door de pers? Namen werden tenslotte gedeeld op SM.
En het kan natuurlijk best, dat hij zijn zoon een goede opvoeding heeft gegeven en totaal verbijsterd is.
Heel veel ouders weten niet wat hun kinderen uitvreten.
Volgens mij is zijn zoon niet de hoofdverdachte voor het doodschoppen van Carlo. Hij is aangehouden voor andere vechtpartijen, dacht ik.

Maar het is niet slim om zo'n interview te geven, maar dat deze ouders helemaal ondersteboven zijn van dit, begrijp ik nog wel.

Je schaamt je kapot als je kind bij zoiets betrokken is.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:55

Electra63 schreef:
1. Die vader werd misschien wel continu lastig gevallen door de pers? Namen werden tenslotte gedeeld op SM
2. En het kan natuurlijk best, dat hij zijn zoon een goede opvoeding heeft gegeven en totaal verbijsterd is.
Heel veel ouders weten niet wat hun kinderen uitvreten.
3. Volgens mij is zijn zoon niet de hoofdverdachte voor het doodschoppen van Carlo. Hij is aangehouden voor andere vechtpartijen, dacht ik.

Maar het is niet slim om zo'n interview te geven, maar dat deze ouders helemaal ondersteboven zijn van dit, begrijp ik nog wel.

Je schaamt je kapot als je kind bij zoiets betrokken is.

1. Zelfs dan kan je de pers niet te woord staan door ze of te negeren of te zeggen: ‘geen commentaar’. Dat je dan met beeld en geluid een statement gaat proberen te geven… Dat vind ik bijzonder.

2. Absoluut eens, ik kan ervan overtuigt zijn dat een ouder een goede opvoeding meegeeft, ondanks het gedrag dat (een) kind(eren) laat zien. Het kind is immers niet de ouder en vice versa. Maar doorgaans is dat niet de ouder die in beeld en geluid gaat zeggen dat elk verhaal 2 kanten heeft.

3. Zijn zoon wordt niet verdacht van de dood van Carlo, klopt. Maar zijn zoon is wel in kleur te zien wanneer hij een ander die op straat ligt tegen het hoofd schopt. Tenminste, op basis van dat beeldmateriaal word hij wel verdacht van poging tot…

Ik snap de schaamte en wellicht kan ik ergens heel ver weg nog wel de behoefte tot verdedigen snappen. Maar om dan te zeggen dat zijn zoon zegt dat hij dat niet heeft gedaan terwijl er beeldmateriaal van is… hij had dat onderwerp niet eens moeten aanraken in dit item.
Had hem dan idd iets laten zeggen als: ‘jeetje, ik heb mijn best gedaan in de opvoeding en ik ben me rotgeschrokken van de situatie. Ik (en mijn vrouw) leef erg mee met de ouders van de slachtoffers.’ Ofzo.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:03

Electra63 schreef:
Die vader werd misschien wel continu lastig gevallen door de pers? Namen werden tenslotte gedeeld op SM.
En het kan natuurlijk best, dat hij zijn zoon een goede opvoeding heeft gegeven en totaal verbijsterd is.
Heel veel ouders weten niet wat hun kinderen uitvreten.
Volgens mij is zijn zoon niet de hoofdverdachte voor het doodschoppen van Carlo. Hij is aangehouden voor andere vechtpartijen, dacht ik.

Maar het is niet slim om zo'n interview te geven, maar dat deze ouders helemaal ondersteboven zijn van dit, begrijp ik nog wel.

Je schaamt je kapot als je kind bij zoiets betrokken is.


Natuurlijk kan het best dat hij een goede opvoeding gegeven heeft maar het is erg bijzonder dat hij dat in deze situatie en op deze manier aan iedereen wil laten weten ook dat de andere topouders zijn.
Erg opmerkelijk om die keuze te maken en eigenlijk het vooral op jezelf te betrekken. Er is iemand overleden en meerdere mensen mishandeld. Lijkt me niet echt de plek om andere te gaan vertellen dat je opvoeding geweldig is geweest.
Raar ook als je 9 jongvolwassen hebt met een geweldige opvoeding die zo iets doen. Gaat er toch ergens iets fout. Je kan met de verkeerde mensen omgaan maar dat zou hier dus niet van toepassing zijn als je de vader moet geloven?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:15

Ow, ik kan me best voorstellen dat je zelf denkt dat je je kind goed hebt opgevoed en dit vreselijk is om mee te maken.

Maar soms is het gewoon echt beter en verstandiger om je mond te houden of iig goed na te denken wat je zegt na zo een vreselijk nare gebeurtenis, waar je ook aan de andere kant had kunnen staan. Jouw, perfecte zoon had ook het slachtoffer kunnen zijn.

Er spelen vast overal heel veel emoties mee. Ik maak me altijd zorgen, ook om mn volwassen zoon, maar dit soort dingen bedenk je echt niet. Dat jouw kind mede plichtig is of iemand zelf heeft doodgeschopt is onvoorstelbaar.

Maar de gehele gang van zaken maakt veel mensen boos. Heel veel mensen hebben kinderen en niemand begrijpt dat de daders nog rondlopen en alle aandacht gaat naar de mensen die beeldmateriaal delen, namen hebben genoemd etc. Dat mag helemaal geen rol spelen.

Daarbij wordt er bijv bij de moord op Peter R de Vries dankbaar gebruik gemaakt van alle beeldmateriaal en wordt er ook om gevraagd. En ook geenstijl die normaal dan geen goede reputatie heeft, heeft de politie nu toch op een spoor gebracht bijvoorbeeld, waar men zou hebben klaar gestaan om alles te filmen.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:53

superpony schreef:
Ow, ik kan me best voorstellen dat je zelf denkt dat je je kind goed hebt opgevoed en dit vreselijk is om mee te maken.

Maar soms is het gewoon echt beter en verstandiger om je mond te houden of iig goed na te denken wat je zegt na zo een vreselijk nare gebeurtenis, waar je ook aan de andere kant had kunnen staan. Jouw, perfecte zoon had ook het slachtoffer kunnen zijn.

Er spelen vast overal heel veel emoties mee. Ik maak me altijd zorgen, ook om mn volwassen zoon, maar dit soort dingen bedenk je echt niet. Dat jouw kind mede plichtig is of iemand zelf heeft doodgeschopt is onvoorstelbaar.

Maar de gehele gang van zaken maakt veel mensen boos. Heel veel mensen hebben kinderen en niemand begrijpt dat de daders nog rondlopen en alle aandacht gaat naar de mensen die beeldmateriaal delen, namen hebben genoemd etc. Dat mag helemaal geen rol spelen.

Daarbij wordt er bijv bij de moord op Peter R de Vries dankbaar gebruik gemaakt van alle beeldmateriaal en wordt er ook om gevraagd. En ook geenstijl die normaal dan geen goede reputatie heeft, heeft de politie nu toch op een spoor gebracht bijvoorbeeld, waar men zou hebben klaar gestaan om alles te filmen.


Hij had natuurlijk beter niets kunnen zeggen.

Al heb ik hem wel horen zeggen, dat hij en zijn vrouw meeleven met de ouders van Carlo en dat zij hun zoon niet terug krijgen.
En terecht natuurlijk, dat het voor de ouders van Carlo veel erger is.
Maar ik kan me voorstellen, dat voor ouders van een dader/verdachte van een delict met zo'n impact, hun wereld ook is ingestort.
Zeker als je in de veronderstelling bent, dat je kind zoiets nooit zou doen.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:46

Ik denk dat het goed is om wel te blijven beseffen dat je er niet bij was, en dat er inderdaad meer mee kan spelen dan slechts het verhaal zoals we het nu kennen.

Er is natuurlijk geen enkele reden die goedpraat dat je het in je botte kop haalt om iemand tegen zijn hoofd te schoppen, laat staan wanneer die op de grond ligt.... :n

Maar je weet helemaal niet het verhaal er achter verder. We hebben tot nu toe het scenario voorgeschoteld gekregen dat die gasten er op uit gingen om ruzie te zoeken en tegen koppen te schoppen..... maar dat kan natuurlijk een stuk genuanceerder liggen.

Die vader komt met een keurig verhaal, waarbij hij heel duidelijk aangeeft wat zijn zoon verteld heeft, zonder dit als "de waarheid" te verkondigen. Het geeft een beeld van de situatie waarin zo'n ouder zich nu bevindt.

Je weet niet wat die jongen precies heeft gedaan, in hoeverre ze er echt zeker van zijn, wat het hele verhaal precies is. Ik snap het wel dat die mensen (ook) in een nachtmerrie zitten nu, met al die mensen die hun mening inclusief de hooivorken, pek en veren al klaar hebben....

Als zoveel mensen "achter je aan zitten" voor een reactie of iets, kan ik me goed voorstellen dat je dan besluit toe te geven en je verhaal te doen in de hoop dat je dan even met rust wordt gelaten / de bloeddorst richting je kind een beetje afzwakt. Zeker als je zelf ook niet zeker weet wat er nu eigenlijk is gebeurd en zo'n jongen volhoudt dat hij dit niet heeft gedaan.... je wéét niet of hij de waarheid spreekt, moet je je kind dan veroordelen terwijl hij misschien de waarheid vertelt...?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-08-21 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29692
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:49

Met een lading advocaten om ze heen kan ik me niet voorstellen dat hij dit verteld.

Dat de ouders van de daders ook geschrokken zijn en hun leven nu ook op de kop staat geloof ik direct.
Maar geen commentaar was denk ik verstandiger geweest.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:55

Ik weet het niet. Die ouders die niets zeggen daar worden ook de meest bizarre dingen voor ingevuld.
Ik kan me goed voorstellen dat je dan liever zelf wat zaken uitspreekt in de hoop dat ze je positie wat beter begrijpen en dat het dus niet zo is dat je schijt hebt aan het hele verhaal en je alleen maar om "zo'n moordenaar" bekommert. Zeker wanneer je kind het misschien helemaal niet gedaan heeft...

DuoPenotti

Berichten: 29692
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:04

Dan zou hij het alleen kunnen laten bij zijn laatste zin dat ze in een nachtmerrie leven maar dat het voor de ouders van Carlo erger is.

Niet dat gezanik over top opvoeding en dat het geen vechtersbazen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:07

Loretta schreef:
Electra63 schreef:
Ik vind het gewoon bizar, dat op SM en in Telegram-groepen namen, adressen en foto's worden gedeeld van een OvJ, waarvan men denkt, dat zij familie is van één van de daders.

Dat is een nieuwe trend in Nederland.
Er worden ook foto's gedeeld van politiemensen, GGD-personeel enz.

Het is levensgevaarlijk en onaanvaardbaar.

Gevoel hoeft geen feit te zijn.



Dan is het briefje van Jan wel heel toepasselijk.

https://www.briefjevanjan.nl/aan-de-baas-van-het-om/

En of dat verhaal over die vermeende familiebanden met die OVJ nu wel of nket kloppen. Waarschijnlijk zal de toekomst het leren. Opmerkelijk is wel dat het OM tijd en mankracht heeft om achter toetsenbord riddertjes aan te gaan.

Ik las deze ook
https://www.briefjevanjan.nl/aan-younnes-boughlalah/

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:39

pmarena schreef:
Ik denk dat het goed is om wel te blijven beseffen dat je er niet bij was, en dat er inderdaad meer mee kan spelen dan slechts het verhaal zoals we het nu kennen.

Er is natuurlijk geen enkele reden die goedpraat dat je het in je botte kop haalt om iemand tegen zijn hoofd te schoppen, laat staan wanneer die op de grond ligt.... :n

Maar je weet helemaal niet het verhaal er achter verder. We hebben tot nu toe het scenario voorgeschoteld gekregen dat die gasten er op uit gingen om ruzie te zoeken en tegen koppen te schoppen..... maar dat kan natuurlijk een stuk genuanceerder liggen.

Die vader komt met een keurig verhaal, waarbij hij heel duidelijk aangeeft wat zijn zoon verteld heeft, zonder dit als "de waarheid" te verkondigen. Het geeft een beeld van de situatie waarin zo'n ouder zich nu bevindt.

Je weet niet wat die jongen precies heeft gedaan, in hoeverre ze er echt zeker van zijn, wat het hele verhaal precies is. Ik snap het wel dat die mensen (ook) in een nachtmerrie zitten nu, met al die mensen die hun mening inclusief de hooivorken, pek en veren al klaar hebben....

Als zoveel mensen "achter je aan zitten" voor een reactie of iets, kan ik me goed voorstellen dat je dan besluit toe te geven en je verhaal te doen in de hoop dat je dan even met rust wordt gelaten / de bloeddorst richting je kind een beetje afzwakt. Zeker als je zelf ook niet zeker weet wat er nu eigenlijk is gebeurd en zo'n jongen volhoudt dat hij dit niet heeft gedaan.... je wéét niet of hij de waarheid spreekt, moet je je kind dan veroordelen terwijl hij misschien de waarheid vertelt...?


Daar heb je wel een punt.

En ik denk zelfs dat getuigeverklaringen onbetrouwbaar kunnen zijn door de impact van wat er is gebeurt en men nu met name geschrokken is door de omgekomen man.

Geweld is niet goed te praten, maar het is voor iedere partij wel fijn dat ze het echte verhaal straks kennen.

En als ouder is het heel lastig. Bijna alle ouders zeggen; ook als mn kind iemand vermoord, hou je van je kind. Dat lijkt me heel naar en je bedenkt het gewoon echt niet.
Maar nu alleen medeleven uitten en verder dat je bedroefd bent etc was voldoende.

En ik lees ook alle reacties, maar ik kan naïef als ik ben gewoon niet geloven dat geld invloed kan/mag hebben op een zaak als deze.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:12

Tja als je alleen zo'n korte reactie geeft, dan heb je nog steeds die bloeddorst van waarom vertelt hij niet wat meer, hij zegt dit alleen maar in de hoop dat (vul in) en hij houdt vast iets verborgen! En weet ik wat....mensen vullen maar al te graag voor een ander in....

Ik vind dat hij een prima reactie heeft gegeven, ik snap nu beter waarom zo iemand zijn kind toch verdedigd :j

Ik vind het trouwens ook wel typisch, In het begin werd er gezegd / gesuggereerd dat ze beelden zouden hebben waar het allemaal op te zien was (Carlo)..... en nu ineens is dat verhaal anders. Wat wordt er dan nog meer anders....

En is die (blijkbaar een andere jongen) schoppende knul op dat filmpje van Geen Stijl wel deze Sanil.... ik weet het niet dus weet ook niet wat ik jegens die jongen moet voelen. Speelt hij een toneelstukje voor zijn ouders of heeft hij echt weinig gedaan. In het laatste geval is het natuurlijk wel zéér kwalijk hoe de hooivorken nu al geslepen zijn....

Ik hoop echt dat er duidelijk beeld boven water komt waarop goed te zien is wat er precies is gebeurd en wie dat precies heeft gedaan :j Want het zal toch onverteerbaar zijn als hier niet iemand zijn billen voor gaat branden....

Anoniem

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:28

Broertje gaat aardig , ene moment goed relativeren , andere moment heel veel verdriet en ongeloof. Hij is wel weer begonnen met werken, hij wil de draad oppakken en ritme houden.
Petje af..

Dit hele verhaal gaat nog een hele lange staart krijgen. Buitenom dat ze getekend zijn voor het leven.

Broertje is heel duidelijk te zien op geenstijl filmpjes , ik heb ze niet kunnen bekijken.

We proberen zo min mogelijk te lezen online en het een beetje opzij te houden.

1 van de verdachte is met zijn familie ‘ lekker even naar Italië op vakantie’
Even koppie leeg maken…… voor alles wat nog komt….

Tsja , wij worden hier intens misselijk van.
Geen woorden voor , dat dit kan.

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:35

Sterkte peanutbutter. Echt heel heftig. Ik hoop dat ze hun verdiende zware straf krijgen.
En hopelijk je broertje de mentale hulp die hij nodig heeft.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:48

@peanutbutter
Heel veel sterkte voor jou, je broer en familie. Heftige tijd. :knuffel:

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:42

@peanutbutter
Heel, heel veel sterkte voor je broertje, jou en iedereen om jullie heen… Super heftig dit.

fransje23

Berichten: 15371
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 08:15

Peanutbutter :(:) :(:) :(:)

En voor je broertje ook :(:) :(:) :(:)

DuoPenotti

Berichten: 29692
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:27

@peanutbutter
Heel veel sterkte.
En het moet toch extra zout op de wonde zijn als ze dan ook nog gewoon even op vakantie gaan.
Koppie leeg maken, verdomme door wat ze zelf hebben uitgespookt.


https://www.ad.nl/binnenland/tweede-ver ... ~add213de/

Gelukkig nu weer iemand opgepakt.
En die keurig nette zoon volgens vader heeft dus ook aandeel in de dood van Carlo.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:33

Peanutbutter :(:) ;(

Gelukkig pakken ze langzaam aan iedereen op. Dat ze lang gestraft mogen worden en hun werkcarriere voorlopig even gedag kunnen zeggen. Vraag me af hoe je als partner reageert als je lieve vriendje dit doet?

Is niet dezelfde zaak maar weer een vergelijkbare situatie. Nederlanders die het nodig vinden op vakantie landgenoten te slopen -:(- gaat goed met onze jeugd. :n

https://www.parool.nl/nederland/nederla ... ~b50e1636/

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:48

karuna schreef:
Peanutbutter :(:) ;(

Gelukkig pakken ze langzaam aan iedereen op. Dat ze lang gestraft mogen worden en hun werkcarriere voorlopig even gedag kunnen zeggen. Vraag me af hoe je als partner reageert als je lieve vriendje dit doet?

Is niet dezelfde zaak maar weer een vergelijkbare situatie. Nederlanders die het nodig vinden op vakantie landgenoten te slopen -:(- gaat goed met onze jeugd. :n

https://www.parool.nl/nederland/nederla ... ~b50e1636/

Laten we wel in ons achterhoofd houden dat deze twee groepen c.a. 15 personen zijn in de grote groep jeugd. Ja, met ‘onze’ jeugd gaat het goed, met een klein deel in de grote groep niet.

Niet dat ik hiermee beide zaken probeer te bagatelliseren, wat er gebeurd is, is verwerpelijk te noemen en keur ik zeer zeker af! Maar ik schrik een beetje van de generaliserende reacties die ik op social media lees (hier, fb, etc.) en ik kan me indenken dat het voor de grote groep die het wel goed doet niet leuk is om te lezen als ze over een kam geschoren worden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:58

Zo bedoelde ik het ook. Maar ik heb vandaag al meer gelezen. Wegens teveel overlast agressie, veel puinhoop worden er strandjes gesloten voor de nachten en nu is de "jeugd" daar het niet mee eens. Dan wordt er wat afgepakt. Terwijl ze het zelf verpest hebben. Idem bijvoorbeeld sonsbeekpark. Ook daar wegens teveel overlast van jeugd de boel dicht voor de nachten.

Alleen dit soort incidenten maakt dat dadelijk een hoop mensen gaan denken nederlandse jeugd nee dank je niet meer hier, :n

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:04

Hmm die Sanil, dus wel degelijk verdacht van doodslag. Die “keurige zoon”

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:16

Ze mogen van mij extra straffen omdat ze zichzelf niet aangegeven hebben. Ze weten verdomme dondersgoed wat ze uitgevroten hebben. Nog even naar Italië.. :r

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:31

Heel vreemd dat je dus Nederland uit mag als je verdachte bent....

Kan net zo goed niet terug komen bij wijze van spreken.

Sterkte Peanutbutter

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:33

Dan kom je vast wel op de telex