27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 18:49

    De advocaat van een van de mannen die verdacht wordt van een fatale mishandeling van een 27-jarige Nederlandse man op Mallorca, vindt dat het onderzoek in Nederland plaats moet vinden. ,,De verdachten zijn Nederlands, het slachtoffer ook. Er is geen reden om de verdachten aan Spanje over te leveren”, aldus advocaat Jaap-Willem Roozemond.

    Hij wil nog geen verdere mededelingen doen over zijn cliënt, bijvoorbeeld of hij de hoofdverdachte is of zijn leeftijd. ,,Het gaat om een groep jonge jongens, net meerderjarigen.” Zijn cliënt wordt waarschijnlijk verdacht van doodslag of mishandeling met de dood tot gevolg.

    De Spaanse politie heeft naar eigen zeggen negen geweldplegers met eigen camerabeelden geïdentificeerd en Nederlandse collega’s om aanhouding van de overige acht gevraagd om te worden overgeleverd. Er is een Europees aanhoudingsbevel uitgevaardigd. Volgens Roozemond is het - juist gezien de jonge leeftijd van de verdachten - beter om de zaak in Nederland in onderzoek te houden. ,,Samen met de Spaanse autoriteiten.”

    De Nederlandse politie zegt het uitleveringsverzoek nog niet te hebben ontvangen. Zo lang dat niet zo is kan de Nederlandse politie geen actie ondernemen en ook niets over de zaak zeggen, laat een woordvoerster weten.

https://www.ad.nl/binnenland/doodgeslag ... aff6bde50/

Wel een advocaat maar zich niet even melden bij de politie met berouw?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:03

fransje23 schreef:
    De advocaat van een van de mannen die verdacht wordt van een fatale mishandeling van een 27-jarige Nederlandse man op Mallorca, vindt dat het onderzoek in Nederland plaats moet vinden. ,,De verdachten zijn Nederlands, het slachtoffer ook. Er is geen reden om de verdachten aan Spanje over te leveren”, aldus advocaat Jaap-Willem Roozemond.

    Hij wil nog geen verdere mededelingen doen over zijn cliënt, bijvoorbeeld of hij de hoofdverdachte is of zijn leeftijd. ,,Het gaat om een groep jonge jongens, net meerderjarigen.” Zijn cliënt wordt waarschijnlijk verdacht van doodslag of mishandeling met de dood tot gevolg.

    De Spaanse politie heeft naar eigen zeggen negen geweldplegers met eigen camerabeelden geïdentificeerd en Nederlandse collega’s om aanhouding van de overige acht gevraagd om te worden overgeleverd. Er is een Europees aanhoudingsbevel uitgevaardigd. Volgens Roozemond is het - juist gezien de jonge leeftijd van de verdachten - beter om de zaak in Nederland in onderzoek te houden. ,,Samen met de Spaanse autoriteiten.”

    De Nederlandse politie zegt het uitleveringsverzoek nog niet te hebben ontvangen. Zo lang dat niet zo is kan de Nederlandse politie geen actie ondernemen en ook niets over de zaak zeggen, laat een woordvoerster weten.

https://www.ad.nl/binnenland/doodgeslag ... aff6bde50/

Wel een advocaat maar zich niet even melden bij de politie met berouw?

Zou het niet de advocaat van de jongen die in Spanje als is opgepakt zijn?

Laat ze lekker naar Spanje uitgeleverd worden, daar is het gebeurd. Mooi de Spaanse gevangenis in, dan kan er daarna gebakkeleid worden over een overplaatsing naar NL.

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:05

Precies, lekker ginds laten zitten waar het voorval ook is gebeurd.
Niet hier, aub niet. En hopelijk daarna nooit meer overdracht naar hier, laat het maar een lange "vakantie" ginds worden.

En hoezo is 1 van die daders weer vrij?!

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:09

Dani schreef:
Ik hoop maar dat het zwaar onder invloed was want ik kan me er niks bij voorstellen dat je zoiets kunt doen terwijl je helder nadenkt. Afschuwelijk. Gelukkig staan ze op beeld, zijn ze allemaal al geïdentificeerd dus ze krijgen hun verdiende straf.


Nou 3 weken geleden bleek dat dat geen ruk uitmaakt of je wel of geen drank op hebt -O- .

Als je maar genoeg opgehist word ga je vanzelf wel mee. Talloze onderzoeken naar gedaan.
En in Nederland zijn ook wel mensen doodgeschopt.


Ik zeg ook berechten in Spanje, het is op Spaanse grond gebeurd dus ga je daar ook maar zitten.
Het is daar vast ook een stukje fijner dan in nederland }>

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 19:09


Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:13

Ik kreeg net een pop-up van de Telegraaf, dat het voetbal-gerelateerd is. Ajax-Feyenoord.

Zou me niets verbazen.
Ik ging veel naar de Kuip, maar sommigen zitten zo onder de pillen of Coke en dan in combinatie met alcohol. Daar worden sommigen erg agressief van. En dat soort supporters hebben alle voetbalclubs.

Dus als het een paar doorgesnoven, dronken hooligans zijn, maak je weinig kans, als ze zich tegen je keren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:16


fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 19:21

Electra63 schreef:
Ik kreeg net een pop-up van de Telegraaf, dat het voetbal-gerelateerd is. Ajax-Feyenoord.

Zou me niets verbazen.
Ik ging veel naar de Kuip, maar sommigen zitten zo onder de pillen of Coke en dan in combinatie met alcohol. Daar worden sommigen erg agressief van. En dat soort supporters hebben alle voetbalclubs.

Dus als het een paar doorgesnoven, dronken hooligans zijn, maak je weinig kans, als ze zich tegen je keren.


Dat zijn geen supporters maar klootzakken die een clubnaam misbruiken om zich te misdragen!

:r

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:23

fransje23 schreef:
Electra63 schreef:
Ik kreeg net een pop-up van de Telegraaf, dat het voetbal-gerelateerd is. Ajax-Feyenoord.

Zou me niets verbazen.
Ik ging veel naar de Kuip, maar sommigen zitten zo onder de pillen of Coke en dan in combinatie met alcohol. Daar worden sommigen erg agressief van. En dat soort supporters hebben alle voetbalclubs.

Dus als het een paar doorgesnoven, dronken hooligans zijn, maak je weinig kans, als ze zich tegen je keren.


Dat zijn geen supporters maar klootzakken die een clubnaam misbruiken om zich te misdragen!

:r


Natuurlijk.
Ik kon het bericht maar half lezen, dus het hoeft niet waar te zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:26

Dat staat er nu inderdaad. Kan het verder ook niet lezen. Maar verbazen zou het mij ook niet.

Citaat:
PALMA - Uit woede dat hij Feyenoord-fan zou zijn is de onschuldige Carlo Heuvelman in de nacht van dinsdag op woensdag genadeloos en met volle kracht meermaals tegen zijn hoofd getrapt. Dat stellen meerdere personen aan De Telegraaf aan de boulevard op Mallorca waar de 27-jarige Waddinxvener door geweld in coma raakte en zondag overleed.

Anoniem

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:31

Lieve bokkers , dit is de beste vriend van mijn broertje.
Helaas was mijn broertje er ook bij.
Hij is degene die gelijk buiten bewustzijn was , na de eerste schop.

Wij zijn verslagen , en de jongens getekend voor het leven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:32

Peanutbutter schreef:
Lieve bokkers , dit is de beste vriend van mijn broertje.
Helaas was mijn broertje er ook bij.
Hij is degene die gelijk buiten bewustzijn was , na de eerste schop.

Wij zijn verslagen , en de jongens getekend voor het leven.

Heel veel sterkte, een nachtmerrie dit...

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:33

Heel veel sterkte ;(

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:34

Peanutbutter schreef:
Lieve bokkers , dit is de beste vriend van mijn broertje.
Helaas was mijn broertje er ook bij.
Hij is degene die gelijk buiten bewustzijn was , na de eerste schop.

Wij zijn verslagen , en de jongens getekend voor het leven.


Vreselijk, heel veel sterkte :knuffel:

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:34

Jeetje Peanutbutter. Mijn schoonbroer heeft vroeger bij deze jongen in de klas gezeten, dus de schrik zit er hier ook flink in.

Heel veel sterkte en kracht toegewenst en hopelijk komt jouw broertje er weer helemaal bovenop. Ik hoop dat ze die hufters snel oppakken.
Ik zal in gedachten een kaarsje voor jullie branden Y;(

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:34

Peanutbutter, wat vreselijk, heel veel sterkte voor je broer. Afschuwelijk dat hij dit moet meemaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:34

Electra63 schreef:
Ik kreeg net een pop-up van de Telegraaf, dat het voetbal-gerelateerd is. Ajax-Feyenoord.

Zou me niets verbazen.
Ik ging veel naar de Kuip, maar sommigen zitten zo onder de pillen of Coke en dan in combinatie met alcohol. Daar worden sommigen erg agressief van. En dat soort supporters hebben alle voetbalclubs.

Dus als het een paar doorgesnoven, dronken hooligans zijn, maak je weinig kans, als ze zich tegen je keren.


Er is geen aanleiding geweest.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-21 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:37

Peanutbutter op de eerste plaats: heel veel sterkte! Wat een drama!

Ik begrijp dat je graag je verhaal kwijt wil, maar ik wil je wel even meegeven heel erg op te letten met wat je over het incident deelt op internet zolang het onderzoek nog loopt.
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 19-07-21 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:37

Dank jullie wel , het is echt vreselijk allemaal voor iedereen die betrokken is.
Ook de familie van die gasten , die alleen maar uit waren op knokken.

Dit was oprecht zinloos geweld.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:38

Heftig, sterkte Peanutbutter. Zoiets is gewoon niet te begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:38

Dank je druif ! Ik weet het.
Wij weten nog niet meer dan de media

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:58

Peanutbutter schreef:
Lieve bokkers , dit is de beste vriend van mijn broertje.
Helaas was mijn broertje er ook bij.
Hij is degene die gelijk buiten bewustzijn was , na de eerste schop.

Wij zijn verslagen , en de jongens getekend voor het leven.



Afschuwelijk…Heel veel sterkte…

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:00

Peanutbutter schreef:
Lieve bokkers , dit is de beste vriend van mijn broertje.
Helaas was mijn broertje er ook bij.
Hij is degene die gelijk buiten bewustzijn was , na de eerste schop.

Wij zijn verslagen , en de jongens getekend voor het leven.


Heel veel sterkte!
Wat een nachtmerrie zijn jullie in verzeild geraakt zeg :

_San87_ schreef:
Overweegt... Poeh, wat dapper 8)7.

Ik zou hem aan zijn haren mee slepen!
Als ie zo stoer is om iemand een doodschop te verkopen, dan is hij vast ook zo stoer om zich te melden...

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:04

Heel veel sterkte Peanutbutter. Hoe is het nu met je broertje?

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:04

Peanutbutter schreef:
Electra63 schreef:
Ik kreeg net een pop-up van de Telegraaf, dat het voetbal-gerelateerd is. Ajax-Feyenoord.

Zou me niets verbazen.
Ik ging veel naar de Kuip, maar sommigen zitten zo onder de pillen of Coke en dan in combinatie met alcohol. Daar worden sommigen erg agressief van. En dat soort supporters hebben alle voetbalclubs.

Dus als het een paar doorgesnoven, dronken hooligans zijn, maak je weinig kans, als ze zich tegen je keren.


Er is geen aanleiding geweest.


Sterkte, ook voor je broertje.

Ik bedoelde ook de slachtoffers niet.
Eerder had ik gelezen, dat het dadergroepje heel de avond al bezig was.
Een t-shirt van een andere club, kan dan al genoeg zijn om er op los te slaan.
Vreselijk natuurlijk, wat zo'n slachtoffer en zijn familie en vrienden dan meemaken.