27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:59

Kimley schreef:
Zulke sneue figuren moet je gewoon meteen van de aardbodem laten verdwijnen, zulke mensen horen niet thuis in een samenleving en zouden zich niet moeten voortplanten.
En ja dit is hard.. maar dit is toch niet normaal?
Waarom? Omdat hij van een "verkeerde" voetbal club hield..? Of gewoon omdat het kon? Dan ben je naar mijn idee gewoon ziek in je hoofd (of je nou onder invloed bent of niet) en zou je niet meer vrij moeten rond mogen lopen!

Wees dan zo stoer om jezelf te melden als je zo stoer bent om zoiets te doen..


Helemaal mee eens hoor. Ik hoop dat ze een hele zware straf krijgen.

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 12:12

Degene die achter was gebleven op het eiland is vrijgelaten omdat die er schijnbaar niets mee te maken heeft gehad.
Het is natuurlijk een hele bewuste keuze geweest om juist hem de sleutel te laten inleveren. Ze weten gewoon dondersgoed goed hoe fout ze zijn geweest! Maar de verantwoordelijkheid kunnen ze niet aan..

marleen_88

Berichten: 14072
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:31

Peanutbutter schreef:
Lieve bokkers , dit is de beste vriend van mijn broertje.
Helaas was mijn broertje er ook bij.
Hij is degene die gelijk buiten bewustzijn was , na de eerste schop.

Wij zijn verslagen , en de jongens getekend voor het leven.


Wat afschuwelijk, veel sterkte voor iedereen.


fransje23 schreef:
Degene die achter was gebleven op het eiland is vrijgelaten omdat die er schijnbaar niets mee te maken heeft gehad.
Het is natuurlijk een hele bewuste keuze geweest om juist hem de sleutel te laten inleveren. Ze weten gewoon dondersgoed goed hoe fout ze zijn geweest! Maar de verantwoordelijkheid kunnen ze niet aan..


Wat een lafbekken. Bah

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:43

Ibbel schreef:
Drank en drugs lijkt me.

Na veroordeling kan iemand wel vragen de straf in z'n eigen land uit te zitten, dus 10 jaar knorren in een Spaans cachot zit er vermoedelijk niet in helaas.

De knul die ze te pakken hebben, die de sleutel van het huurhuis ging inleveren zal het sukkeltje van de groep zijn die niets gedaan heeft. 'Ga jij de sleutel nog even inleveren?' 'Doei!'

Als jij net iemand hebt doodgeschopt ben je ook niet zo braaf om nog scrupules over een sleutel te hebben lijkt me...


https://www.nu.nl/buitenland/6146655/vr ... lorca.html

Zoals het hier staat niet zozeer het 'sukkeltje van de groep', maar degene die zich er al gelijk eerder van distantieerde en er helemaal niets mee te maken heeft :-) Dat inderdaad wel, hij heeft er niets mee te maken.

Knap dat hij er in slaagde om niet mee te doen met de groepsdruk (ook gezien de grootte van de groep :-) ).

Ik hoop dat de overige 12 groepsgenoten zich nu rot schamen. Er zijn waarschijnlijk 1 of 2 gangmakers en de rest als onnadenkende meelopers :n

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:53

De toekomst van Nederland. Stelletje kansparels. Hier winnen we de oorlog mee. -O-

Gewoon 1 iemand achterlaten en gauw je biezen pakken. Onvoorstelbaar laf.

Peanutbutter, heel veel sterkte.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:57

Ik hoop dat die ene die er niets mee te maken heeft alle namen geeft. Ondanks camera’s en bewijs. Dit wil je geen vrienden meer noemen .

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 15:46

Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig!

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:31

Wat goed van hem :j
Nog 1 met verstand en normen en waarden.

Ik kan begrijpen dat je uit groepsdruk rookt en misschien ze ook nog jat.
Ik kan begrijpen dat je uit groepsdruk een bushokje vernielt, misschien nog wel de vernielingen in Eindhoven begin van het jaar.
Maar uit groepsdruk mensen in elkaar slaan? Dus geen ding maar een levend persoon. En ook nog trappen als deze op de grond ligt?
Nee dat gaat alle begrip te buiten.
Met zulke valse honden en vals roedel is maar 1 oplossing..
Maar dat mag helaas niet...

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:49

Dit is echt zo'n beetje de enige uitzondering die ik maak voor een doodsstraf. Meestal ben ik tegen, maar dit soort afval mensen, weg ermee...

chanicha

Berichten: 12168
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:52

Twee verdachten hebben zich bij de politie gemeld.
Mag hopen dat, nu ze nuchter zijn, ze zich erg schuldig voelen en doodschamen.

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 18:10

chanicha schreef:
Twee verdachten hebben zich bij de politie gemeld.
Mag hopen dat, nu ze nuchter zijn, ze zich erg schuldig voelen en doodschamen.


Gelukkig hebben ze zich gemeld!
Mag verwachten dat ze zich meer dan schuldig voelen!

Leo

Berichten: 50162
Geregistreerd: 06-12-02

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:11

Wat afschuwelijk Peanutbutter. Wat een nachtmerrie :knuffel:

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:31

Apple schreef:
Ibbel schreef:
Drank en drugs lijkt me.

Na veroordeling kan iemand wel vragen de straf in z'n eigen land uit te zitten, dus 10 jaar knorren in een Spaans cachot zit er vermoedelijk niet in helaas.

De knul die ze te pakken hebben, die de sleutel van het huurhuis ging inleveren zal het sukkeltje van de groep zijn die niets gedaan heeft. 'Ga jij de sleutel nog even inleveren?' 'Doei!'

Als jij net iemand hebt doodgeschopt ben je ook niet zo braaf om nog scrupules over een sleutel te hebben lijkt me...


https://www.nu.nl/buitenland/6146655/vr ... lorca.html

Zoals het hier staat niet zozeer het 'sukkeltje van de groep', maar degene die zich er al gelijk eerder van distantieerde en er helemaal niets mee te maken heeft :-) Dat inderdaad wel, hij heeft er niets mee te maken.

Knap dat hij er in slaagde om niet mee te doen met de groepsdruk (ook gezien de grootte van de groep :-) ).

Ik hoop dat de overige 12 groepsgenoten zich nu rot schamen. Er zijn waarschijnlijk 1 of 2 gangmakers en de rest als onnadenkende meelopers :n



Ik snap nog dat je onder het mom van groepsdruk niet je vrienden probeert tegen te houden zeker als je in minderheid bent. Maar groepsdruk gaat toch niet zo ver dat je onschuldige mensen zomaar in elkaar gaat slaan? En ook door blijft gaan als die gene al bewusteloos op de grond ligt. En nog mikt op zijn hoofd etc. Dat doe je volgens mij echt niet als je zelf fatsoen, normen en waarden etc hebt, ook al is de groep nog zo groot.

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 09:01

    De negen Nederlandse vrienden zijn tussen de 18 en 20 jaar oud en komen onder andere uit Bussum en Hilversum. Ze kwamen afgelopen week vol in de schijnwerpers te staan nadat zij betrokken waren bij een gewelddadige vechtpartij met landgenoten, van wie er een om het leven kwam. Daarop koos bijna de gehele groep ervoor halsoverkop naar Nederland terug te keren. Omdat alle betrokkenen Nederlands zijn, hoopt de advocaat van een van de verdachten dat de zaak in Nederland berecht kan worden. Daar is het Openbaar Ministerie op voorhand niet erg toe genegen. ‘De rechtsorde is in het buitenland geschokt, dus die moet ook daar worden hersteld.’ Tot op heden heeft Nederland echter nog geen Spaans rechtshulpverzoek ontvangen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/na-fatale-mishandeling-probeert-gooise-vriendengroep-uit-handen-spaanse-justitie-te-blijven~b8bcd0a0/?fbclid=IwAR2sK6htftsxHd-wKXHywVGzRGKi_XOAotx8tGkQYsTMOh2V9_6XXLj2QbI

Heb nu een beeld van verwende rijke jongens die denken dat geld, connecties en hun ouders het wel even op gaan lossen. Kan een vooroordeel zijn natuurlijk..

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:03

Gezien de reacties die je in Spaanse kranten kunt lezen onder de berichten heb ik er een ander beeld bij.

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 09:08

DuoPenotti schreef:
Gezien de reacties die je in Spaanse kranten kunt lezen onder de berichten heb ik er een ander beeld bij.


Wat staat daar dan? :)

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:30


fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 10:29

En ze hebben een blik advocaten open getrokken!

MarliesV

Berichten: 15206
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:36

fransje23 schreef:
En ze hebben een blik advocaten open getrokken!


Tja, geef ze ongelijk vanuit ouderlijk oogpunt.

Hoe schuldig je kind ook is, als ouder zou ik hem ook in NL willen houden. Niet om de straf te ontlopen maar wel om mijn kind dichter bij me te houden en te kunnen bezoeken.

Persoonlijk zou ik het prima vinden dat ze in Spanje berecht worden. Zo te lezen hebben ze zich nog niet allemaal gemeld, dat helpt niet in de beeldvorming.

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:39

Ik denk dat ze stiekem nog hopen dat het bluf is of zo dat de Spaanse politie weet wie ze zijn en zich daarom niet melden?
Lafaards.

Ja dat blik advocaten snap ik dan wel. Wat een rotwerk heb je dan toch als advocaat zulke kl..tzakken bij te moeten staan....

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:41

Iedereen heeft recht op een advocaat en er zijn advocaten die dit kunnen, moordenaars verdedigen. Anders kies je een andere tak van advocatuur.
Maar wat mij betreft, uitleveren en daar de bak ik mochten ze schuldig zijn. Dan moeten pa en ma maar wat verder reizen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:46

Nou ja, ook dit soort tuig heeft recht op een eerlijk proces. Dat is zo'n beetje het fundament van onze rechtsstaat dus prima dat ze goede verdediging krijgen. Er zijn camerabeelden en bekentenissen, ermee wegkomen zullen ze sowieso niet. Gelukkig.

PeanutButter: heel veel sterkte voor jullie, het is afschuwelijk. Ik hoop dat je broertje er goed bovenop komt, ook mentaal. Wat een impact moet dit hebben.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:46

Peanutbutter schreef:
Lieve bokkers , dit is de beste vriend van mijn broertje.
Helaas was mijn broertje er ook bij.
Hij is degene die gelijk buiten bewustzijn was , na de eerste schop.

Wij zijn verslagen , en de jongens getekend voor het leven.


Heel veel sterkte, wat afschuwelijk!

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:50

Ik zeg ook niet dat ze geen advocaat verdienen hoor, maar je moet dat werk maar kunnen....
Ja het niet melden dat begrijp ik niet, het zal niet in hun voordeel zijn denk ik dan.
Daarom denk ik dan, zouden ze denken dat de Spaande politie het niet zeker weet? En daarom het officiële verzoek afwachten?

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 10:55

Geef ze ook geen ongelijk met hun leger advocaten maar het is wel redelijk typerend voor verwende gasten.
Je misdragen, vluchten, een leger advocaten maar slechts een deel heeft zich gemeld bij de politie.
Zelfs als ze erbij waren maar niets gedaan (in de ruimste zin van het woord) zou je je kunnen melden. Je bent tenslotte getuige.

Ik zou daar als ouder dus wel op aandringen!