Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:46

Ibbel schreef:
Het zou mooi zijn als meer mannen zich beledigd zouden voelen vanwege het idee dat ze alleen maar naar vrouwensport willen kijken als er halfblote borsten en billen in beeld zijn.
Het is natuurlijk éigenlijk net zo goed een belediging om te denken dat mannen alleen maar met hun jeweetwel denken, als dat het denigrerend is te denken vrouwen er zijn om als vlees gekeurd te worden door iedereen. Het zou heel mooi zijn als mannen daar tegen zouden gaan protesteren: "ik ben meer dan alleen een testosteronbom en wens niet als zodanig neergezet te worden"


bedankt. die generalisaties gaan af en toe inderdaad te ver.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:00

Al heb ik het idee dat de na fluitende of grijpgrage of mannen ook diegene zijn die denken met hun wortel.
Maar mijn idee een kleine groep maar wel met grote impact.

Alle andere jongens en heren zou ik dat ook weer niet snel over denken.
Maar het zou idd zeker netjes zijn ook dat niet te zeggen.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:09

Generaliseren is nooit ok :n

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:12

Cer schreef:
Elisa2 schreef:
... alle meiden verplicht zelfverdedigingscurssusen zouden krijgen op school en inzicht in bepaalde mogelijke gedachtegangen van mannen etc.

...of jongens eens een keer anders opvoeden.....


Ja dat natuurlijk, je hebt helemaal gelijk.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:13

enzino schreef:
Elisa2 schreef:
Andere discussie, maar ik zou het goed vinden als alle meiden verplicht zelfverdedigingscurssusen zouden krijgen op school en inzicht in bepaalde mogelijke gedachtegangen van mannen etc.

Eens, maar begrijp niet heel goed waarom dit op school zou moeten, als het goed is hebben ze een vader (-figuur) en anders een moeder (-figuur) die weten hoe "mannen denken" en zelfverdedigingscursussen worden genoeg aangeboden in sportscholen.

Uit nieuwsgierigheid, op welke leeftijd heb jij een zelfverdedigingscursus gedaan en vond je dat effectief genoeg en op de juiste leeftijd gegeven?


Nooit, had ik die maar gehad...

Ben het met je eens hoor dat vaders en moeders hier een taak in hebben, maar heb hier zelf geen onderricht in gehad in ieder geval in mijn jeugd.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:14

dems75 schreef:
Ik ben echt zó verbaasd om met name uitspraken van notabene andere vrouwen.... ;(

Vrouwen die dit afdoen als aanstellerij of overal problemen van makend. Hoe dan? Dit is dus precies wat er mis is in de wereld. Zolang er nog vrouwen zijn die het allemaal prima vinden dat vrouwen nog steeds minder verdienen voor hetzelfde werk, seksueel geïntimideerd worden, als lustobject gezien en behandeld, verandert er helaas niets. Het stomme is dat er altijd een mate van Victim blaming is. “Dat weet je toch, als je gaat handballen?” “Ze trekt zelf sexy kleding aan, dan vraag je toch om commentaar” etcetera etc....


Ik ben het ermee eens, maar zie soms wel vrouwen over straat lopen waarvan ik denk..ehm..alles hangt er uit zeg maar en is zichtbaar. Is natuurlijk een eigen keuze en zij zullen de aandacht wel fijn vinden maar ik vind het eigenlijk triest dat het nog steeds "normaal" is om je lichaam te verkopen voor aandacht. (alsof je hersenen niet tellen zeg maar) de media (instagram etc) speelt hier in volgens mij ook een ontzettend grote rol. Maar goed, dit is een andere discussie.

Al wil ik in m’n blote kont rondlopen, dan nóg heeft niemand, echt niemand het recht ongevraagd aan me te zitten


Uiteraard, begrijp me niet verkeerd..niemand heeft het recht ongevraagd aan anderen te zitten hoe je er ook bij loopt, zit, staat.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:16

Ibbel schreef:
Het zou mooi zijn als meer mannen zich beledigd zouden voelen vanwege het idee dat ze alleen maar naar vrouwensport willen kijken als er halfblote borsten en billen in beeld zijn.
Het is natuurlijk éigenlijk net zo goed een belediging om te denken dat mannen alleen maar met hun jeweetwel denken, als dat het denigrerend is te denken vrouwen er zijn om als vlees gekeurd te worden door iedereen. Het zou heel mooi zijn als mannen daar tegen zouden gaan protesteren: "ik ben meer dan alleen een testosteronbom en wens niet als zodanig neergezet te worden"


Het zou ook helemaal mooi zijn als mannen, andere mannen er op aan zouden spreken. Ik denk dat dat veel meer binnen komt dan wanneer een vrouw dat doet. Die worden toch snel weg gezet als zeurpieten oid. Gelukkig zijn er ook goede mannen die dit doen, hopelijk volgen er meer. :)

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:25

Elisa2 schreef:
Ibbel schreef:
Het zou mooi zijn als meer mannen zich beledigd zouden voelen vanwege het idee dat ze alleen maar naar vrouwensport willen kijken als er halfblote borsten en billen in beeld zijn.
Het is natuurlijk éigenlijk net zo goed een belediging om te denken dat mannen alleen maar met hun jeweetwel denken, als dat het denigrerend is te denken vrouwen er zijn om als vlees gekeurd te worden door iedereen. Het zou heel mooi zijn als mannen daar tegen zouden gaan protesteren: "ik ben meer dan alleen een testosteronbom en wens niet als zodanig neergezet te worden"


Het zou ook helemaal mooi zijn als mannen, andere mannen er op aan zouden spreken. Ik denk dat dat veel meer binnen komt dan wanneer een vrouw dat doet. Die worden toch snel weg gezet als zeurpieten oid. Gelukkig zijn er ook goede mannen die dit doen, hopelijk volgen er meer. :)


Ik denk dat er meer mannen zijn die hier wat van zeggen dan mannen die vrouwen lastig vallen.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:47

Bij elkaar? dat zie ik toch niet zo vaak gebeuren..maar goed, ik ben ook niet overal bij natuurlijk.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:53

Elisa2 schreef:
Bij elkaar? dat zie ik toch niet zo vaak gebeuren..maar goed, ik ben ook niet overal bij natuurlijk.


Nee :D ik bedoelde dat ik denk dat meer mannen zijn die er wat van zeggen als vrouwen worden lastig gevallen dan dat er mannen zijn die vrouwen lastig vallen.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:46

Ow haha, ja gelukkig wel!

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:46


Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:48


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:50


Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:08

Jeetje wat slecht zeg dat inzoomen…

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:09


Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:26

Ik heb alleen gekeken totdat hij inzoomde (ontslaan die kerel! Bizar dit).

Maar even wat anders. De lenigheid van turnsters :oo Ik had al lang met gebroken bekken in het ziekenhuis gelegen vrees ik.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 13:10

Turnen op topniveau is ook niet goed voor je lijf. De meeste topsporten niet. Had je de documentaire Turn! nog gezien? Er is ook zoiets over chinese kindertjes, en dansopleidingen, en.... Gekte.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:12

Gatver, die cameraman moet weg. Vieze kerel.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:17

Kookaburra schreef:
Ik heb alleen gekeken totdat hij inzoomde (ontslaan die kerel! Bizar dit).

Maar even wat anders. De lenigheid van turnsters :oo Ik had al lang met gebroken bekken in het ziekenhuis gelegen vrees ik.

Dit was ook mijn eerste gedachte, hoe dan?
Wauw.
Tot die perver inzoomde, heb ik het ook uitgezet.

Ja zo iemand hoort ontslag te krijgen.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:56

Silenna schreef:
Seksisme op de Olympische Spelen, waar? :roll:

https://www.fbdraaitdoor.nl/trending/ca ... le-teugen/


Pfft dit is wel heel erg ja :( en dan heb je van die domme websites zoals deze die het gaan uitlichten en waar weer veel van ide geilbakken op gaan zitten reageren en ook alleen maar naar de OS gaan kijken omdat ze hopen op dit soort beelden.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:58

Kookaburra schreef:
Ik heb alleen gekeken totdat hij inzoomde (ontslaan die kerel! Bizar dit).

Maar even wat anders. De lenigheid van turnsters :oo Ik had al lang met gebroken bekken in het ziekenhuis gelegen vrees ik.


Haha ja maar volgens mij is dit het resultaat van jarenlange intensieve training en vroeg beginnen in combinatie met een bepaalde lenigheid die je van nature moet hebben?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 11:55

Elisa2 schreef:
Kookaburra schreef:
Ik heb alleen gekeken totdat hij inzoomde (ontslaan die kerel! Bizar dit).

Maar even wat anders. De lenigheid van turnsters :oo Ik had al lang met gebroken bekken in het ziekenhuis gelegen vrees ik.


Haha ja maar volgens mij is dit het resultaat van jarenlange intensieve training en vroeg beginnen in combinatie met een bepaalde lenigheid die je van nature moet hebben?

Nee, echt trainen, trainen, trainen, ik heb het ook gekund vroegah. En dat kwam puur door trainen, ik heb totaal geen aangeboren lenigheid. Dan zou t misschien wel sneller zijn gegaan :=.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:03

Gok dat aangeboren lenigheid wel helpt.
Ik heb ook jaren op turnen gezeten, maar zowel mijn broer als ik zijn als plank geboren, ik ben er echt niet leniger van geworden :')

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:44

je moet inderdaad wel lenigheid en aanleg hebben om dit niveau te kunnen halen. Hoe jonger hoe beter is wel een feit. Verder is het trainen, trainen en trainen en het karakter hebben om tot dit niveau te komen. Goede trainers hebben en mentaal ook de druk aan kunnen.