Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:48

Brainless schreef:
belle_boef schreef:
Ik verwachte nog Een enigszins verhullende boxer maar dit is gewoon een string.
Ik snap die dames helemaal. Je kan niet eisen dat ze in hun blote kont gaan sporten. Wat een raar gedachtegoed. En dan zo’n dikke boete.

Ze hadden wel een broekje aan:

[ [url=m/Djuglb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar dat is een niet goed gekeurd tenue met boete er bij.
Mijn post gaat over de voorgeschreven kleding. En die is toch wel amper bedekkend. Team NL is al niet royaal bedekt en de andere broekjes zijn helemaal minimaal.
Hun statement broek is indd gewoon een broek.

996981
Berichten: 9770
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:02

Dan denk je dat paardensport conservatief is… wat een belachelijke regel. Heel goed dat er vrouwen in opstand komen. Hopelijk volgen er meer teams. Onwijs seksistisch en heel erg fout deze regel…

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:03

Oh zo bedoelde je :+
Dacht dat je het had over hun verboden tenue.

Cowgirl

Berichten: 23748
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:04

Relaxed schreef:
Serieus die reglementen, dat is toch verschrikkelijk.. Mannen mogen een broek tot 10 cm boven de knie en bij vrouwen mag ie aan de zijkant max 10 cm zijn. Waar slaat dat op.. :n

Sexisme ten top :n


Ik zeg draai het eens om. Mannen in een olifantbroekje en de vrouwen in de boxers :D


Het gaat dus weer helemaal nergens over, sexistisch gedoen.
We mogen blij zijn met onze eigen sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:12

Cowgirl schreef:
Relaxed schreef:
Serieus die reglementen, dat is toch verschrikkelijk.. Mannen mogen een broek tot 10 cm boven de knie en bij vrouwen mag ie aan de zijkant max 10 cm zijn. Waar slaat dat op.. :n

Sexisme ten top :n


Ik zeg draai het eens om. Mannen in een olifantbroekje en de vrouwen in de boxers :D


Het gaat dus weer helemaal nergens over, sexistisch gedoen.
We mogen blij zijn met onze eigen sport.


Nou idd, ik wil ook wel mannenbillen zien en shirtloos uiteraard ook :+

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:27

Ik zeg de trainers / jury / whatever die de regels stellen: ook in een reetveter, en rond laten paraderen. Kijken of ze het dan nog zo'n goed idee vinden :=

BOTtraining
Berichten: 131
Geregistreerd: 22-04-21

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:56

Buiten het feit dat het bizar is dat de boete is opgelegd.. vind ik het eigenlijk nog kwalijker dat er een Nederlandse (mannelijke) trainer hier gewoon zulke uitspraken over doet.

Regels zijn ooit verzonnen om meer gelijkheid te krijgen in teams. Tot zo ver begrijpelijk, maar je zou toch verwachten dat ze zo nu en dan tegen het licht gehouden worden om dit soort rariteiten eruit te filteren.

Ik heb nog nergens een solide argument gelezen waarom de kleine broekjes nu precies zo klein moeten zijn bij de vrouwen teams. Buiten “regels zijn regels” ….

Ben super benieuwd welke wending dit gaat krijgen…

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:00

Ik dacht eerst dat het andersom was. Dat ze niet in een korte broek wilden, maar perse in de blote kont. En dat snapte ik nog wel. Maar dit is toch idioot?! Sorry hoor! Het is ook niet zo dat ze in een of ander gewaad lopen. Het zijn super nette korte broeken.
En de mannen hebben wel een normale outfit…

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:01

Ik dacht eerst dat ze naakt liepen toen er stond dat ze geen bikinibroekje aan wilden! Ik zag het helemaal voor me, allemaal in hun blote kont op het strand!. Leek mij toch logischer dan boos worden omdat ze een broekje aan willen.

Kinke

Berichten: 20543
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:30

pmarena schreef:
Ik zeg de trainers / jury / whatever die de regels stellen: ook in een reetveter, en rond laten paraderen. Kijken of ze het dan nog zo'n goed idee vinden :=


Inderdaad

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:51

Jacquel schreef:
De Nederlandse coach vergelijkt het voorschrijven van bikinibroekjes bij beach volleybal met het voorschrijven van beenbeschermers bij hockey.

WTF 8)7

Ik hoop dat deze hele kwestie een flinke staart gaat krijgen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:01

Schandalig dit... Die Noordse dames verdienen niks dan lof dat ze dit aan de kaak stellen. Vooral gezien het verschil tussen de mannen en vrouwentenues. Ik heb het vaker gezegd maar de grootste discriminatie en ongelijkheid is nog steeds voor rekening van de halve wereldbevolking: vrouwen.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:31

Als ze het vergelijken met beenbeschermers bij hockey moeten de mannen ook in alleen een tok die met een touwtje tussen hun reet en om hun middel vastzit volleyballen. :j

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:35

Nog niet eens zo heel lang geleden waren er genoeg sporten waar vrouwen überhaupt niet aan mee mochten doen.
Als er al vrouwen meededen, dan was de voorgeschreven kleding erg onpraktisch en voornamelijk gericht op verhullen en beschermen van de 'eerbaarheid' (denk aan dames die tennisten in lange kleding tot de grond).

Later kwam de nadruk natuurlijk veel meer op sportieve prestaties te liggen, maar er is één ding in de sportwereld dat minstens zo belangrijk is als de prestaties: commercie.
Sport moet bekeken en besproken worden, en sponsoruitingen en reclameblokken daaromheen evenzeer. Traditioneel is sport, en ook het kijken ernaar, voornamelijk een mannending. Ook tegenwoordig is de aandacht voor mannensporten veel groter, en zijn de reclame-uitingen rondom de sport grotendeels op mannen gericht. In Nederland begint daar misschien wat verandering in te komen, maar wereldwijd is dat nog veel minder het geval.

Als je kijkers wilt trekken voor een relatief kleine, onbekende sport, dan kun je beter zorgen dat je je richt op het makkelijkst te bereiken deel van het publiek dat toch al afstemt op sportzenders of sportevenementen.
Het helpt als de sport eenvoudig te begrijpen is (cricket is bijvoorbeeld niet heel gemakkelijk aan een nieuw publiek te helpen), veel actie en snelheid heeft (zie voorgaand voorbeeld, liever geen wegzapmomenten) en goed in beeld te brengen is op tv. Een bonus daarbij is als het ook blijft boeien als men de regels niet kent of als het eigen land niet tot de top behoort.
Stel, je moet als sportmarketeer één ingrediënt noemen dat de - zoals eerder gezegd veelal mannelijke - kijker naar jouw sport trekt. Wat zou dan het eerste zijn wat jw noemt? Precies!

En dan is het 2021 en is iedereen ineens woke geworden en dan mag dat plotseling niet meer -O-

Kinke

Berichten: 20543
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:45

oomens schreef:
En dan is het 2021 en is iedereen ineens woke geworden en dan mag dat plotseling niet meer -O-


Maar het is dus ok dat vrouwen met zo'n Ieniemienie broekje in hun reet moeten lopen om hun sport te kunnen uitoefenen?

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:47

Ik hoop dat meer teams dit signaal gaan geven, echt niet oke!

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:48

Oomens, soms word ik bijna stil van je vijandige seksisme. Je hebt dit soort dingen nu zo vaak geschreven, vaak op een bijna-redelijke toon maar zo vasthoudend... ik word er ongemakkelijk van, het heeft nergens meer een ondertoon van mildheid.

En het is echt niet ok dat sport en de sportbonden denken dat ze vrouwen als seksdecoraties kunnen gebruiken.

Maar nog 1 belangrijk punt:

oomens schreef:
In Nederland begint daar misschien wat verandering in te komen, maar wereldwijd is dat nog veel minder het geval.


Dit gebeurde in Noorwegen, niet in Nederland. Dus als er iemand met de eer gaat strijken voor voorzichtige veranderingen, dan is het Noorwegen. De bondscoach van Nederland geeft goed aan hoe de stand van zaken hier helemaal nog niet zo anders is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:03

Kinke schreef:
oomens schreef:
En dan is het 2021 en is iedereen ineens woke geworden en dan mag dat plotseling niet meer -O-


Maar het is dus ok dat vrouwen met zo'n Ieniemienie broekje in hun reet moeten lopen om hun sport te kunnen uitoefenen?


Cookies schreef:
De Nederlandse handbal coach vond het allemaal maar onzin. Dan moesten ze maar wat anders gaan doen.

Dan moeten ze maar wat anders gaan doen. Echt, wat een zak hooi. -O-

Het ontgaat mij overigens compleet wat dit te maken heeft met 'woke zijn', maar misschien ben ik daarvoor te blond (van binnen). :o?

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:04

No worries Karin, deze oude taart heeft niet eens een flauw idee wat 'woke' is. :+

Kinke

Berichten: 20543
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:05

ik heb het opgezocht :+

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:08

Ik ook.

Om tot de conclusie te komen dat ik altijd al een wakkere tante was. :D

We want more, we want more, mooie zo goed als blote mannenbillen om verlekkerd naar te kijken. Niks mis met een beetje gelijkheid in de sport.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:14

Ik denk wel dat het kijkcijfers trekt, mannen in strakke Speedo’s met zijkanten van maximaal 10 cm breed. Lekker toch die zongebruinde tarzans in het zand.

Echt te gek voor woorden dat er tussen de sexes verschillende kleding-eisen worden beschreven .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:18

oomens schreef:
Nog niet eens zo heel lang geleden waren er genoeg sporten waar vrouwen überhaupt niet aan mee mochten doen.
Als er al vrouwen meededen, dan was de voorgeschreven kleding erg onpraktisch en voornamelijk gericht op verhullen en beschermen van de 'eerbaarheid' (denk aan dames die tennisten in lange kleding tot de grond).

Later kwam de nadruk natuurlijk veel meer op sportieve prestaties te liggen, maar er is één ding in de sportwereld dat minstens zo belangrijk is als de prestaties: commercie.
Sport moet bekeken en besproken worden, en sponsoruitingen en reclameblokken daaromheen evenzeer. Traditioneel is sport, en ook het kijken ernaar, voornamelijk een mannending. Ook tegenwoordig is de aandacht voor mannensporten veel groter, en zijn de reclame-uitingen rondom de sport grotendeels op mannen gericht. In Nederland begint daar misschien wat verandering in te komen, maar wereldwijd is dat nog veel minder het geval.

Als je kijkers wilt trekken voor een relatief kleine, onbekende sport, dan kun je beter zorgen dat je je richt op het makkelijkst te bereiken deel van het publiek dat toch al afstemt op sportzenders of sportevenementen.
Het helpt als de sport eenvoudig te begrijpen is (cricket is bijvoorbeeld niet heel gemakkelijk aan een nieuw publiek te helpen), veel actie en snelheid heeft (zie voorgaand voorbeeld, liever geen wegzapmomenten) en goed in beeld te brengen is op tv. Een bonus daarbij is als het ook blijft boeien als men de regels niet kent of als het eigen land niet tot de top behoort.
Stel, je moet als sportmarketeer één ingrediënt noemen dat de - zoals eerder gezegd veelal mannelijke - kijker naar jouw sport trekt. Wat zou dan het eerste zijn wat jw noemt? Precies!

En dan is het 2021 en is iedereen ineens woke geworden en dan mag dat plotseling niet meer -O-
Dat heeft niets met woke te maken, wel met het feit dat vrouwen inmiddels een beetje klaar zijn met die objectificatie en seksualisering door mannen. Niemand zegt dat het niet mag, maar het is natuurlijk bezopen dat de vrouwen daar zelf geen inspraak in hebben. Als iemand met twee driehoekjes over haar tepels en een string wil handballen, be my guest, maar als iemand liever in een los T-shirt en een sportlegging of korte broek handbalt, dan moet dat ook mogelijk zijn en moeten ze niet voor een tuchtcommissie gesleept worden vanwege "ongepaste kleding."

Ik word inmiddels echt schijtziek van mannen die vinden dat zij mogen bepalen wat gepast is voor een vrouw om te dragen en wat niet. Wat hier al aangehaald is: aan de ene kant worden jonge meiden in crop tops naar huis gestuurd want het is "te sexy." Tegelijkertijd worden vrouwen (met name moslimvrouwen) veroordeeld om het aan hebben van teveel kleding. Je doet het nooit goed - en het is geen probleem dat bij ons vrouwen ligt, het is een probleem dat bij mannen ligt.

Als je sport geen bestaansrecht heeft als topsport als mannen niet meer als een stel geile beren voor de tv kunnen zitten, dan zij dat maar zo.

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:20

oomens schreef:
Nog niet eens zo heel lang geleden waren er genoeg sporten waar vrouwen überhaupt niet aan mee mochten doen.
Als er al vrouwen meededen, dan was de voorgeschreven kleding erg onpraktisch en voornamelijk gericht op verhullen en beschermen van de 'eerbaarheid' (denk aan dames die tennisten in lange kleding tot de grond).

Later kwam de nadruk natuurlijk veel meer op sportieve prestaties te liggen, maar er is één ding in de sportwereld dat minstens zo belangrijk is als de prestaties: commercie.
Sport moet bekeken en besproken worden, en sponsoruitingen en reclameblokken daaromheen evenzeer. Traditioneel is sport, en ook het kijken ernaar, voornamelijk een mannending. Ook tegenwoordig is de aandacht voor mannensporten veel groter, en zijn de reclame-uitingen rondom de sport grotendeels op mannen gericht. In Nederland begint daar misschien wat verandering in te komen, maar wereldwijd is dat nog veel minder het geval.

Als je kijkers wilt trekken voor een relatief kleine, onbekende sport, dan kun je beter zorgen dat je je richt op het makkelijkst te bereiken deel van het publiek dat toch al afstemt op sportzenders of sportevenementen.
Het helpt als de sport eenvoudig te begrijpen is (cricket is bijvoorbeeld niet heel gemakkelijk aan een nieuw publiek te helpen), veel actie en snelheid heeft (zie voorgaand voorbeeld, liever geen wegzapmomenten) en goed in beeld te brengen is op tv. Een bonus daarbij is als het ook blijft boeien als men de regels niet kent of als het eigen land niet tot de top behoort.
Stel, je moet als sportmarketeer één ingrediënt noemen dat de - zoals eerder gezegd veelal mannelijke - kijker naar jouw sport trekt. Wat zou dan het eerste zijn wat jw noemt? Precies!

En dan is het 2021 en is iedereen ineens woke geworden en dan mag dat plotseling niet meer -O-


Nou, waarom mogen de mannen dan nog shirts aan? Die afgetrainde lichamen zijn een goede eyecatcher voor vrouwen en zou ervoor zorgen dat vrouwen ook meer naar de sport gaan kijken!
Ik zeg: Verplicht alle mannen zonder shirt in de sport. We willen gewoon de afgetrainde lichamen zien want dat is wat de sportmarketeers bepalen dat goed is om kijkcijfers te trekken -:)

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:20

Daarom kijk ik graag naar het zwemmen. Lekker mooie mannelijven kijken. :j Voor de mooie badpakken bij de vrouwen moet je tegenwoordig ook niet meer zijn. :\