Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:53

Hij noemt z'n eigen Schwantz. Zal wel een trol zijn. Of een Neanderthaler die even uit z'n grot gekomen is. Beide kunnen gewoon weer hun grot in. :roll:

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:54

Ik heb even het Noorse artikel gelezen en het gaat over strandhandbal dames. Ze hadden ook gediskwalificeerd kunnen worden.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:57

Ik verwachte nog Een enigszins verhullende boxer maar dit is gewoon een string.
Ik snap die dames helemaal. Je kan niet eisen dat ze in hun blote kont gaan sporten. Wat een raar gedachtegoed. En dan zo’n dikke boete.

Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:58

Handbal is best populair in Noorwegen, maar van de beachvariant had ik ook niet gehoord. Nu klikt alles weer!

Ik schrok echt enorm toen ik dit voorbij zag komen. Helemaal omdat er, volgens mij, vrij recent nog in de turnwereld terecht opmerkingen over werden gemaakt. Dat dit soort regelementen niet ouderwets zijn en zelfs nog boetes veroorzaken... Dat kan ik echt niet begrijpen.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:58

Nou die mini-reetveters zijn inderdaad wel achterlijk hoor als ze dat het liefste willen zien....

Je zou hopen dat alle dames uit protest alleen nog meedoen in een prettiger broekje, en de heren uit protest met zo'n reetveter spelen volgende keer :=

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:00

De boete wordt betaald door de Noorse handbal vereniging. De voorzitter van die vereniging is trots op de dames.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:35

Wat bizar zeg! Zou zo’n mini lapje stof ook weigeren. 1 gekke sprong en ze kijken via je mond weer naar buiten :oo bizar dat hier een boete voor komt. Zo zie je maar, het is 2021 maar er zijn nog een héle hoop stappen te behalen :n

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 14:44

Warboel schreef:
Wat bizar zeg! Zou zo’n mini lapje stof ook weigeren. 1 gekke sprong en ze kijken via je mond weer naar buiten :oo bizar dat hier een boete voor komt. Zo zie je maar, het is 2021 maar er zijn nog een héle hoop stappen te behalen :n

:') Zo had ik ‘m nog nooit gehoord hahahahah…

Maar je hebt gelijk: dit maakt gewoon pijnlijk duidelijk dat we er nog láng niet zijn.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:24

De Nederlandse handbal coach vond het allemaal maar onzin. Dan moesten ze maar wat anders gaan doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:36

Cookies schreef:
De Nederlandse handbal coach vond het allemaal maar onzin. Dan moesten ze maar wat anders gaan doen.

Eens kijken hoe hard hij dat roept wanneer de dames dat inderdaad gaan doen :).

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:39

Dat lijkt me het beste plan. Je moet als vrouwen toch laten zien dat je achter je seksegenoten staat

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:42

Cookies schreef:
De Nederlandse handbal coach vond het allemaal maar onzin. Dan moesten ze maar wat anders gaan doen.


Tuurlijk die vind er ook wat van :roll: stel je voor dat je opkomt voor de dames. Wat een slap gelul dat ze maar wat anders moeten gaan doen.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:43

het zal je coach maar zijn, met zo iemand kun je toch niet werken? Neem aan dat hij zo verschrikkelijk in achting is gedaald dat hij zsm vervangen moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:57

Ik las net een stuk over nietsverhullende kleding bij topsportsters in het AD. Of dat niet sexistisch is.
Ik schrok van de reacties op het artikel, bijna enkel man en die vinden het gewoon geen issue, het onderwerp van het artikel wordt als vertrutting weg gezet zelfs..

https://www.ad.nl/andere-sporten/topspo ... ~ab70568b/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-21 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:58

Het is niet aan de man om te bepalen wat een vrouw draagt net zomin als dat andersom is.
En een man kan het geen probleem vinden dat een vrouw iets draagt wat zijn aangezicht pleziert maar als de vrouw er een probleem mee heeft moet zij vrij zijn dit te veranderen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:18

Dit is feitelijk toch ook zo bij turnen en atletiek. Mannen in een short, vrouwen in een soort bikinibroekje of badpak. In het turnen schijnt daar ook al een tegenbeweging in te zijn. En terecht .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:19

Mindim schreef:
Ik las net een stuk over nietsverhullende kleding bij topsportsters in het AD. Of dat niet sexistisch is.
Ik schrok van de reacties op het artikel, bijna enkel man en die vinden het gewoon geen issue, het onderwerp van het artikel wordt als vertrutting weg gezet zelfs..

https://www.ad.nl/andere-sporten/topspo ... ~ab70568b/

Typisch mannelijke reacties, inderdaad :).

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:22

Askja schreef:
Dit is feitelijk toch ook zo bij turnen en atletiek. Mannen in een short, vrouwen in een soort bikinibroekje of badpak. In het turnen schijnt daar ook al een tegenbeweging in te zijn. En terecht .


Ik heb jaren geturnd en mij nooit gestoord aan het 'badpak' zoals jij hem noemt.
Maar afgelopen jaar was er een turnster die naast de lange mouwen (die standaard zijn) ook lange pijpen had aan haar pak, was een hele ophef over maar gelukkig is het gewoon toegestaan.

Wat ik het kromme aan dit verhaal in de OP vind is dat het gewoon niet toegestaan is om een hotpants (want een short is het niet eens te noemen) te dragen ipv een brazilian slip. En dat ze er ook nog een boete voor krijgen.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:24

Het verschil met het voorbeeld van het turnen is dat dat wel al in het reglement stond dat het toegestaan was om met lange mouwen/pijpen te turnen. Ze deden het alleen niet. :+

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:39

Onali schreef:
Citaat:
Athlete Uniform Regulations
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Athletes’ uniforms and accessories contribute to helping athletes increase
their performance as well as remain coherent with the sportive and
attractive image of the sport.
This part of the rules provides all the details concerning uniform and
accessory specifications with regards to colour, style, quantity, fabric and
brandings, which all teams and organizers are expected to utilize.
The Competition Management (CM) must check each participating team’s
athletic uniforms during the Technical Meeting (TM) and during the event.
All men’s and women’s athletic uniforms must correspond to the standards
indicated hereunder. According to the Olympic Charter, religious, political
and racial messages are strictly forbidden on athletic uniforms.
I. Men’s tank top / Women’s top style
The style of the tank tops / tops must be in accordance with the graphs
shown. The men’s tank tops must be sleeveless and close fitting, and
respect the space for the required brandings.
The women’s tops (a midriff
design) must be close fitting as well, with deep cutaway armholes on the
back, always respecting the space for the required brandings. T-shirts that
are worn under the team’s official tank top are not allowed.


II. Men’s shorts / Women’s bikini bottoms style
Team members must wear identical shorts/bikini bottoms. Male athletes
must wear shorts as per the enclosed graph. The players’ shorts, if not too
baggy, can be longer but must remain 10 centimetres above the
kneecap.
Female athletes must wear bikini bottoms that are in accordance
with the enclosed graph, with a close fit and cut on an upward angle toward
the top of the leg. The side width must be of a maximum of 10
centimetres.


De zijkant van het damesbroekje mag dus niet langer zijn dan 10 cm, want schijnbaar helpt dat bij de sportieve prestatie, zorgt ervoor dat het sportief oogt en hoort bij de sport.

Afbeelding
Het shirt is dus volgens de richtlijnen close fitting, |o hoe dan? En de broek mag niet te baggy, ehm hoe dan?
Maar ondertussen mag bij de vrouwen net alles bedekt zijn.

Ik vind het echt onwijs seksistisch en dat je überhaupt maar overweegt om hier een boete voor te geven is al te ziek voor woorden. Laat staan dat het ook echt gebeurt. Die shorts zagen er echt prima uit.

Anoniem

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:03

Serieus die reglementen, dat is toch verschrikkelijk.. Mannen mogen een broek tot 10 cm boven de knie en bij vrouwen mag ie aan de zijkant max 10 cm zijn. Waar slaat dat op.. :n

Sexisme ten top :n

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:19

https://www.ad.nl/andere-sporten/nederl ... ~af11b58b/

Heb net in een artikel van het AD gelezen dat er gekozen kon worden uit verschillende maten bikinibroekjes en dat die Argentijnsen voor de allerkleinste maat zijn gegaan. De broekjes van de Nederlandse deelneemsters zijn de grootste toegestane maat.

Maar feit blijft natuurlijk dat het volkomen belachelijk is. De Nederlandse coach vergelijkt het voorschrijven van bikinibroekjes bij beach volleybal met het voorschrijven van beenbeschermers bij hockey. Eh, hoezo loop je verhoogd risico op blessures als je géén bikinibroekje aan hebt?

Ik had het nog mooier gevonden als de Noorsen net zo'n bermuda hadden aangetrokken als de mannen dragen. Maar het blijft een prima actie

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:29

Ja beenbescherming is net een bikinibroekje. |o Die arme mannen lopen dus een enorm risico, want die hebben geen klein broekje aan.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:18

Mannen en vrouwen zijn aan dezelfde aerodynamische krachten onderhevig, dus als vrouwen niet kunnen sporten zonder tanga, dan mannen ook niet.

Ik word zeer pissig -:(- van mannen die vrouwen als object zien en voor hen bepalen wanneer ze wel of niet in wat gekleed moeten zijn. We zijn geen aankleedpoppen.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:43

belle_boef schreef:
Ik verwachte nog Een enigszins verhullende boxer maar dit is gewoon een string.
Ik snap die dames helemaal. Je kan niet eisen dat ze in hun blote kont gaan sporten. Wat een raar gedachtegoed. En dan zo’n dikke boete.

Ze hadden wel een broekje aan:

Afbeelding