Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 11 [ 265 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Plaats een nieuw onderwerp

De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Wederom, nou misschien ben je dan zelf niet gewoon duidelijk.

Nee niks appels peren, eerst haal je er graag van alles bij, maar dan ineens weer niet.
Er mag alleen maar bijgehaald worden wat ik nou straatje past. Dat is het gewoon telkens.
En ik hoef dat niet op te zoeken want dat weet ik van die kleding.

Maar ik heb nooit bij de primark iets gekocht, dus ja... kan daar dan weer weinig over zeggen.
Koop zelfs het liefst 2e handse kleding en daarnaast doe ik vrolijk 6 jaar met een broek als het niet langer is.
Dus kan daar zo weinig over zeggen. Ben sowieso niet van een wegwerp maatschappij, dus ook ali gaat aan me voorbij en de action koop ik shampoo die bij het kruidvat dubbel kost, een merk dat waar geen dieren voor gebruikt zijn.

Het blijft erbij dat als je drugs gebruikt dat je de handel stimuleert, zo simpel is.
En achter die handel zit meer, net als bij die kleding.
Maar jij wil alleen maar de kleding aan de kaak stellen, en voor de rest niets.
Maar dat interpreteer ik vast weer verkeerd.

:oo Wtf? Zeg je dit echt? Lekker sportieve discussie zo. Ik wil echt niet ‘alleen maar die kleding’ aan de kaak stellen, ik stel de criminaliteit over de wereld aan de kaak! En ja, daar zit ‘foute’ kleding ook bij.

Zo jammer dat je amper inhoudelijk reageert op mijn bericht, want je hebt het gewoon niet gelezen lijkt wel. Wat mij betreft is mijn discussie met jou ook klaar inderdaad, ik heb het nog geprobeerd, maar je wil gewoon niet lezen/ nadenken over wat ik zeg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:31 



 
Profiel   

Aanvullingen op mijn eerder post: als jij bij primark en Ali koopt, dan houd je onder andere de slechte arbeidsomstandigheden in oa Bangladesh in stand. Heel verontwaardigd reageren als daar een fabriek instort zou ik dus ook hypocriet vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:34 



 
Profiel   

En precies dat denk ik over jou, heb alles gelezen en ook gereageerd. Maar je blijft maar wijzen.
Maar ook mijn antwoord dat past blijkbaar niet in je straatje en ja dat zeg ik echt.
Want dat meen ik.
Het mag alleen maar gaan in jou cirkeltje.
fijn laten wij elkaar links liggen want nee blijkbaar snap ik niets van jou onduidelijke post die iedere de schuld geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:34 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Aanvullingen op mijn eerder post: als jij bij primark en Ali koopt, dan houd je onder andere de slechte arbeidsomstandigheden in oa Bangladesh in stand. Heel verontwaardigd reageren als daar een fabriek instort zou ik dus ook hypocriet vinden :)

Precies, alles heeft een invloed wat je koopt.
Zo ook die drugs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:35 



 
Profiel   

Ok. Dus als je drugs gebruikt/vlees eet/goedkope kleding koopt/ etc. dan houd je de criminaliteit in stand. De mensheid is een verschrikkelijk soort, einde discussie, punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:37 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Wat dat betreft ben ik het met je eens Amy, er is nog véél meer criminaliteit. Ook daar probeer ik zo weinig mogelijk aan bij te dragen, geen primark etc.

Wat jammer is, is dat in dit topic het in standhouden gelijk gesteld wordt met verantwoordelijk zijn voor. Dat heb ik nooit geschreven en is imo iets anders.

@Kookaboora: goede vraag. Hoe ver gaat het? Ik had in mijn vorige werk met de wwft te maken (wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme). Had ik drugs mogen gebruiken? Zo nee, had ik zelf geld mogen witwassen?
Ik weet het antwoord op je vraag dus niet :)
Beide dingen heb ik overigens niet gedaan haha.

Klopt, die worden in dit topic door elkaar gehaald. Echter ben ik ook van mening dat de gebruiker hier in NL de keten amper in stand houdt, je kan de drugs hier in NL voor een appel en een ei kopen, daar waar je er in andere landen gewoon veel meer aan verdient.

Ik denk dat Nederland meer bijdraagt aan de keten vanwege het laffe beleid, weinige controle en ideale ligging.
Nederland is een fijn doorvoerland van verboden middelen en geld. Ik denk dat zodra je de keten ‘op die plek’ pakt, de criminaliteit zich zal verplaatsen naar een weg die eenvoudiger is. En dat zou dan hypothetisch gezien niet meer Nederland zijn. Dan zijn wij er ‘vanaf’ maar de criminaliteit zal blijven bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:37 



 
Profiel   

Dank Amy, ik vind het leuk om (andere) meningen te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:48 



 
Profiel   

Ik ken al twee mensen die politie zijn en niet bijzonder vies zijn van een lijntje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:34 



 
Profiel   

sureido schreef
Ik ken al twee mensen die politie zijn en niet bijzonder vies zijn van een lijntje.

Er is geloof ik wel eens een zaak over geweest. De exacte inhoud en de uitkomst weet ik zo snel niet meer, ik zal eens gaan zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:36 



 
Profiel   

AmyII schreef
sureido schreef
Ik ken al twee mensen die politie zijn en niet bijzonder vies zijn van een lijntje.

Er is geloof ik wel eens een zaak over geweest. De exacte inhoud en de uitkomst weet ik zo snel niet meer, ik zal eens gaan zoeken.

Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:37 



 
Profiel   

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ugsgebruik

Maar volgens mij is deze agente eerder ontslagen vanwege de banden die ze had met mensen uit het criminele circuit dan om het gebruik, hoewel wel benoemd staat dat de politie het gebruik afkeurt.

Even verder zoeken nog.

En edit:
https://www.trouw.nl/nieuws/ook-vrije-a ... ogle.nl%2F

Ook gebruik van softdrugs valt onder plichtsverzuim. Een enkele keer kan gebeuren en volgen er disciplinaire maatregelen, gebeurt het vaker kan ontslag volgen, volgens dit artikel.
Maarja, artikel is van 2003 en ik meen me te herinneren dat er toen een heleboel discussie over geweest is.

Ik ga nog even zoeken of er tussen 2003 en nu iets gewijzigd zou kunnen zijn.

En nog een edit:
Het wordt nog steeds gezien als plichtsverzuim, dit is een artikel uit 2019, staan wat cijfers in van eerdere jaren en aantal ontslagen of disciplinaire maatregelen.
https://www.ad.nl/binnenland/acht-amste ... ogle.nl%2F

Kortom: nee, een agent mag in privétijd geen overmatig alcohol gebruiken, (soft)drugs gebruiken, verkeersovertredingen begaan, overlast veroorzaken of andere delicten begaan. Gebeurt het een enkele keer dan volgen disciplinaire maatregelen, gebeurt het vaker kan ontslag volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:38 



 
Profiel   

Ook al wordt je nog zo goed getest en opgeleid, voor sommige mensen is het soms best moeilijk als je dichtbij het vuur zit.

Bij de marine is er ook al vaker iets aan de hand geweest, omdat er altijd mensen zijn die het toch niet kunnen weerstaan. Of wel het gebruik, maar vaker ook de handel.

En neem de deurportiers bij het uitgaansleven. Hebben soms braaf een opleiding gedaan om een vinkje op het colbert te dragen, maar iedereen weet dat zij aan de handel verdienen. En voor de gewone man gaat dat toch wel om leuke extra verdiensten.

De criminaliteit in Nederland kon of kan je misschien nog niet vergelijken met sommige andere landen, maar men is nu bang dat het steeds ernstigere vormen aanneemt.
Ik denk dat vooral veel "jongens" teveel tv series en films hebben gekeken en wannabe criminelen zijn. Het ergens bij willen horen, het stoer doen en het geld.......Daar kan flink misbruik van gemaakt worden.
Je hebt zomaar kans dat de moordenaars van Peter R de Vries zichzelf als helden zien.

En ik blijf erbij dat vergelijken wel belangrijk is. Nu is het 1 publiek figuur en is Nederland in rouw. Maar dat mag nooit belangrijker zijn dan vele andere levens die vanwege onze manier van leven lijden.

Nu werd er gezegd dat de drugs gebruikers smoesjes gebruiken en beginnen over al dat andere kwaad. Dat mensen het niet willen horen, dat ze mede plichtig zouden zijn.

Maar andersom wil juist niemand horen dat ze dan braaf geen drugs gebruiken, maar wel volop meewerken aan het vele en grote leed bij oa kinderen. Dan is het; nee, je mag niet vergelijken......Dus wie wil dan niet horen waar je mede plichtig aan bent??

In mijn ogen zouden we zonder oorlogen en kinderarbeid kunnen leven, maar dat zal wel nooit gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 13:05 



 
Profiel   

AmyII, ik gaf toch al aan dat het niet mocht in privé tijd ;) met daarbij de kanttekening dat ik niet weet of iedereen daar wel zo goed van op de hoogte is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 14:44 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
AmyII, ik gaf toch al aan dat het niet mocht in privé tijd ;) met daarbij de kanttekening dat ik niet weet of iedereen daar wel zo goed van op de hoogte is.

Klopt, alleen ging ik op zoek naar een zaak die erom geweest was, daar had iemand anders interesse in en kwam ik dit tegen :) dus eigenlijk gewoon lekker ouderwets spuit11 van mij, na jouw bericht ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 15:20 



 
Profiel   

Nieuwsuur besteed op het moment aandacht aan deze vraag. Ik moest meteen aan dit topic denken. Misschien vinden meer mensen dit interessant.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/239823 ... -nederland
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 13:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 11 [ 265 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen