De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:31

LaPluche schreef:
MarcoBorsato schreef:
Oh jeetje, krijg al weer een boel gezellige pb's. Topdiscussie zo :')

Ik sta aan jouw kant hoor, ik ben ook niet vies van af en toe een feestje.
En de afval is idd wel een dingetje, maar ga dan ook even bij de Shell en BP en grote vervuilers staan demonstreren.


En ik vind dat je iemand die af en toe een pilletje neemt niet kunt afzetten als iemand die de gehele toko in stand houdt.

Nederland is het grootste XTC producerende land ter wereld.... We geven dan ook hele toffe feestjes :')

Oh, zijn er kampen dan?

Daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar met 10.000 druppels krijg je de emmer ook vol. Vraag en aanbod. Jij vraagt. Er wordt aangeboden. Zo houd je het systeem in stand.

Anoniem

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:36

Ik snap niet dat hier niet meer aandacht voor is
Bewustwording: koop die illegale troep en je houdt een crimineel netwerk in stand

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:39

Maar dan zitten we hier nog met de export, stel de wonderen gebeuren en niemand gebruikt meer in Nederland.
Hoeveel schiet dat op?
De haven van Rotterdam bijvoorbeeld daar is het zo corrupt als wat.
Dat zal dan ook aangepakt moeten worden, plus plus lus vast heel veel dingen.
Dat groeit Nederland al lang boven de pet.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:40

Het is niet heel ingewikkeld DP.
Het lost niet op als alleen in NL het gebruik drastisch afneemt. Althans, niet alles lost dan op, deels wel.
Ik denk dat het niet op te lossen is. Maar daarmee blijft de constatering dat als niemand drug gebruikt, er niet gedeald wordt. Dus als iemand drug gebruikt dan houd je het systeem in stand.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:41

Ja, je houdt de criminaliteit in stand.

Maar als je een pilletje voor een feestje wilt, wil je in principe niet die criminaliteit. Die criminaliteit is ontstaan door de handel en wat eraan te verdienen is.

Het is illegaal, dus die wereld maakt eigen regels.

Als ik suiker koop, wat legaal is, is dat helemaal volgens de regels, gecheckt, met datum, afkomst etc.

Als de coke en pilletjes ernaast lag, is dat weer heel anders.

Er is ook handel in olie wat grote problemen geeft over de gehele wereld. Dan weten we niet eens alles wat daar gebeurt.

Zodra dit probleem uit de wereld zou zijn, komt er echt weer een ander probleem voor terug. Wat is dan het volgende dat we niet mogen kopen of doen?

Er worden mensen voor van alles vermoord, soms ook om helemaal niks.

Urbanus

Berichten: 44950
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:41

[***] schreef:
Ik snap niet dat hier niet meer aandacht voor is
Bewustwording: koop die illegale troep en je houdt een crimineel netwerk in stand


Net zoveel bewustwording als voor het kopen van smartphones, Chinese spullen, fast fashion.

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:42

eens hoor, zeker :j

En dat is met alles.
Alles wat je gebruikt maar sta je daar niet achter, waar het vandaan komt, stop met het gebruik er van. Dan doe je zelf tenminste niet mee met het in stand houden.


rien10 schreef:
Het is niet heel ingewikkeld DP.
Het lost niet op als alleen in NL het gebruik drastisch afneemt. Althans, niet alles lost dan op, deels wel.
Ik denk dat het niet op te lossen is. Maar daarmee blijft de constatering dat als niemand drug gebruikt, er niet gedeald wordt. Dus als iemand drug gebruikt dan houd je het systeem in stand.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:42

MarcoBorsato schreef:
[***] schreef:
Ik snap niet dat hier niet meer aandacht voor is
Bewustwording: koop die illegale troep en je houdt een crimineel netwerk in stand


Net zoveel bewustwording als voor het kopen van smartphones, Chinese spullen, fast fashion.


Maar daar gaat deze discussie niet over.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:47

MarcoBorsato schreef:
[***] schreef:
Ik snap niet dat hier niet meer aandacht voor is
Bewustwording: koop die illegale troep en je houdt een crimineel netwerk in stand


Net zoveel bewustwording als voor het kopen van smartphones, Chinese spullen, fast fashion.


Mee eens. Zoveel leed achter die goedkope rommel........

Een aanslag en moord is echt vreselijk. Maar gericht omdat mensen ergens mee bezig zijn wat met die criminaliteit te maken heeft.

Bij heel veel andere zaken, lijden vele onschuldige mensen eronder.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:53

Wat een gelul. Op deze tour kun je heel ver gaan met overal schuldigen aan te wijzen.
Zal ik beginnen? Ik Primark, H&M en de Action. Zo, jullie zijn vast wel allemaal schuldig aan kindermishandeling.

Echt, dit gaat nergens meer over.

Urbanus

Berichten: 44950
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:54

rien10 schreef:
Maar daar gaat deze discussie niet over.


Klopt! Maar ze hebben grote overeenkomsten, dus ik vind het een prima voorbeeld.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:56

Voorbeeld kan prima zijn. Maar waarom een voorbeeld van iets anders wat slecht is? Om de aandacht van het (mogelijk pijnlijke) onderwerp af te leiden?
Pesten is ook slecht. Het gebruik van wegwerp plastic artikelen is ook slecht. Honden met korte snuiten is ook iets om over na te denken.
Terug naar drugs.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:58

Mijn persoonlijke mening is dat je als gebruiker inderdaad deel uit maakt van de keten waarin moorden heel gangbaar zijn. En dan kun je jezelf proberen vrij te pleiten door Ali en weet ik veel wat in te zetten, maar dat doet hier niet ter zake. Het Nederlandse criminele circuit wordt in stand gehouden door gebruikers van pilletje tot heroïne enz. Het is verboden dus waarom zou je je inlaten met zulke dingen?

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:58

Palmera schreef:
Wat een gelul. Op deze tour kun je heel ver gaan met overal schuldigen aan te wijzen.
Zal ik beginnen? Ik Primark, H&M en de Action. Zo, jullie zijn vast wel allemaal schuldig aan kindermishandeling.

Echt, dit gaat nergens meer over.

Ik denk zeker dat we allemaal ergens schuldig aan zijn :j
Ik die geen drugs gebruik ook, maar dan inderdaad op ander vlak.
Dus gel.l is het niet.
Bewustwording, in dit topic over drugs, is dus wel nodig.

Urbanus

Berichten: 44950
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:58

Nee, omdat het allebei behoorlijk geaccepteerd is in deze maatschappij. Of wil je drugs gaan verbieden?

:=

Fitzroy schreef:
Mijn persoonlijke mening is dat je als gebruiker inderdaad deel uit maakt van de keten waarin moorden heel gangbaar zijn. En dan kun je jezelf proberen vrij te pleiten door Ali en weet ik veel wat in te zetten, maar dat doet hier niet ter zake. Het Nederlandse criminele circuit wordt in stand gehouden door gebruikers van pilletje tot heroïne enz. Het is verboden dus waarom zou je je inlaten met zulke dingen?


Ik ga geen spreekbeurt over drugs houden. Ik vind het leuk, ik doe het 2 keer per jaar en ik voel me niet schuldig over Peter R. de Vries.

:)

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:01

Het zou je sieren om te bedenken dat je die keten in stand houdt, zelfs met 2 x per jaar. En fijn voor jou dat je je niet schuldig voelt over Peter R. Maar indirect ben je wel schuldig.

Urbanus

Berichten: 44950
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:02

Fitzroy schreef:
Het zou je sieren om te bedenken dat je die keten in stand houdt, zelfs met 2 x per jaar. En fijn voor jou dat je je niet schuldig voelt over Peter R. Maar indirect ben je wel schuldig.


Daar moet ik een beetje om lachen. Is hij dan ook indirect schuldig aan zijn eigen dood omdat hij vóór legaliseren was?

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:02

Ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van een ander.
Dus nee ik vind niet dat als ik drugs gebruik ik verantwoordelijk ben voor het doodschieten van Peter R.

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:04

maar dat gedrag komt wel voort uit wat je gebruikt.

Geen drugs maffia die mensen ombrengt zonder drugs gebruik.

Urbanus

Berichten: 44950
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:05

Dus legaliseer het, dan wordt het op een heleboel fronten een stuk veiliger.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:06

MarcoBorsato schreef:
Dus legaliseer het, dan wordt het op een heleboel fronten een stuk veiliger.



Daar zijn de meningen over verdeeld. De heer RT gaat niet ineens een eerbaar beroep kiezen, hij zal wel een andere manier vinden om snel aan veel geld te komen. Afpersing, ontvoering, noem maar op.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:06

Fitzroy schreef:
Mijn persoonlijke mening is dat je als gebruiker inderdaad deel uit maakt van de keten waarin moorden heel gangbaar zijn. En dan kun je jezelf proberen vrij te pleiten door Ali en weet ik veel wat in te zetten, maar dat doet hier niet ter zake. Het Nederlandse criminele circuit wordt in stand gehouden door gebruikers van pilletje tot heroïne enz. Het is verboden dus waarom zou je je inlaten met zulke dingen?

Lieve mensen, hebben jullie een benul hoeveel criminaliteit er zit in bv tweedehands auto's, kunst, paarden, boten, sieraden, huurwoningen, etc? Beseffen jullie dat juist dergelijke prijzigere "bezittingen" een uitstekende manier zijn om wit te wassen? En wat moet er wit gewassen worden? Juist ja, drugsgeld.

Zonder het uberhaupt te beseffen zouden jullie een bijdrage kunnen leveren, want het allerliefste handelen, verkopen en verhuren hun medewerkers met de aller onschuldigste mensen. ;)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:08

Ik vind dat echt wel omgekeerde wereld.

Dat anderen/criminelen er iets vreselijks van maken, is in principe niet de schuld van de gebruiker.

Peter R de Vries is echt vreselijk wat er is gebeurt, maar ook hij koos wel zelf om deze weg te volgen en op die manier misdaad aan te pakken.

De meeste gewone burgers staan niet ergens op een dodenlijst. Wel hebben die vaak last van gebruikers, aangezien die veelal kleine criminelen worden om aan geld te komen.

Alles heeft met elkaar te maken. Als je voor ene feestje drugs wil gebruiken, zou dat net zo mogelijk moeten zijn als alcohol gebruiken.

Het is gewoon niet de schuld van de gebruiker wwaar een etiket legaal of illegaal op is geplakt. Puur dat illegaal veroorzaakt de ellende.De feestvierende party drugs gebruikers zijn doorgaans geen probleem.

En ja, als men zo heilig wil zijn, is het logisch dat medicijnen, suiker, maar ook kinder slavernij erbij wordt gehaald als we gaan kijken wat slecht is, waar verdient wordt en waar dit ten koste gaat van levens.
Want daar gaat het hier om. Nu is het een gerichte aanslag op een persoon. Al die andere ellende, lijden heel veel mensen en kinderen onder. Maar als je bekend bent en je inzet, ben je belangrijker? Gaan we dan afwegen welk leven meer waard is?

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:09

Nou precies dat, legaliseer het. En voor degene die zo graag een ander een schuldgevoel willen aanpraten, ga lekker tegen de overheid zitten klagen die met verschillende maten meet en het ene (alcohol) de ergste drugs wel legaliseert en er dik op verdiend maar de andere vormen van drugs niet.

Ik ben er echt wat stil van dat het zo nodig lijkt te zijn om met het vingertje te wijzen en anderen gaan beschuldigen van het in stand houden van de criminaliteit. Dat is als zo oud als de mensheid zelf, serieus zeg...

Urbanus

Berichten: 44950
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:09

rien10 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Dus legaliseer het, dan wordt het op een heleboel fronten een stuk veiliger.



Daar zijn de meningen over verdeeld. De heer RT gaat niet ineens een eerbaar beroep kiezen, hij zal wel een andere manier vinden om snel aan veel geld te komen. Afpersing, ontvoering, noem maar op.


Oké, even voor mij, bedoel je dat als je drugs uit de illegaliteit haalt, jij denkt dat ze op een andere illegale manier hun geld gaan verdienen?