De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 12:59

MarcoBorsato schreef:
Oh jeetje, krijg al weer een boel gezellige pb's. Topdiscussie zo :')


Dat was zeker niet de bedoeling van het topic! Triest dat mensen het dan niet hier durven posten, maar pb'en.

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:00

MarcoBorsato schreef:
Oh jeetje, krijg al weer een boel gezellige pb's. Topdiscussie zo :')


dat is wel heel flauw. :n

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:00

Cer schreef:
Ze kunnen beter investeren in legalisatie, zoals alle andere soorten drugs die je nu al dan niet op recept kan verkrijgen, die niet goed voor je is en die verslavend is (pijnstillers bijvoorbeeld) .. hoewel er ook illegale handel is in Ritalin en dergelijke...

Maar er is nu al drugs toerisme.
Stel je maakt xtc legaal. Mooi geteste pilletjes.
Aub zeg, wat voor lui komen er dan hier voor naartoe?
Dat zou alleen werken net als met alcohol, wereldwijd.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:02

lies_sparkle schreef:
Dat gezegd hebbende, ik denk wel dat je ergens een systeem staande houdt. Maar moet de criminaliteit rondom drugs niet gewoon veel steviger worden aangepakt ipv alle drugs te verbieden of te verminderen?


Hoe zie je dit? want het veel steviger aanpakken hangt toch samen met verbieden / verminderen?

Tenminste, ervan uit gaande dat ze de criminelen kunnen 'pakken'... maar dat proberen ze al jaren toch? Dus ik denk dat dat een hopeloze zaak is.
Het verdienmodel wegnemen zou nog wel eens kunnen helpen....

Als illegale zaken geen geld meer opbrengen, is het al gelijk een stuk minder interesssant.. (je kunt je afvragen wat ze dan gaan doen, want normaal werk gaat t niet worden. En dan verzinnen ze vast weer wat nieuws.... en wat wordt dat dan?)

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:03

DuoPenotti schreef:
Cer schreef:
Ze kunnen beter investeren in legalisatie, zoals alle andere soorten drugs die je nu al dan niet op recept kan verkrijgen, die niet goed voor je is en die verslavend is (pijnstillers bijvoorbeeld) .. hoewel er ook illegale handel is in Ritalin en dergelijke...

Maar er is nu al drugs toerisme.
Stel je maakt xtc legaal. Mooi geteste pilletjes.
Aub zeg, wat voor lui komen er dan hier voor naartoe?
Dat zou alleen werken net als met alcohol, wereldwijd.


Er zijn al landen waar bepaalde zaken legaal zijn.. hebben die ook last van dat drugs tourisme?
En wellicht inderdaad wereldwijd... Want bijv MdMa en SKetamine worden op therapeutische basis al gebruikt... (ik dacht LSD ook)...

En ja, zoals alcohol...want dat is echt een gaaf product... -O-

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:04

Zo eens met de stelling van TS. Drugs gebruiken is (in)directe sponsoring van de daaraan verbonden georganiseerde misdaad welke zeer waarschijnlijk achter de dood van ons’ Peter zit. Wellicht dat mensen hierdoor meer gaan beseffen dat ze de sponsoring van de heer R. Taghi en consorten beter achterwege kunnen laten.

Lau07
Moderator

Berichten: 1581
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:05

Ik vind de war on drugs grote onzin. Zowel vanuit een sociaal, economisch als juridisch punt gezien.
Ik ben dan ook voor volledige legalisatie, net zoals MB.
Als jurist heb ik genoeg gevangenissen bezocht, gedetineerden en verslaafden gesproken om te zien dat als mensen echt graag high willen worden, ze dat toch wel doen. In het ergste geval worden ze creatief met markers en lijmstiften.

Als je drugs gebruikt, dan draag je inderdaad bij aan het instandhouden van criminele milieus. Zo simpel is het nu eenmaal want je bent gewoon een afnemer. Ik denk ook niet dat dit een discussie is, want mensen weten dat dondersgoed.
Cocaine wordt echt niet door schattige omaatjes geproduceerd. Het is gewoon keiharde criminaliteit.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:05

Pfff, dan kom ik je wel even bijstaan hoor Marco B. ( :+ ).

Als eerste vind ik het verschrikkelijk wat Peter R. de Vries is overkomen en dat hij het niet heeft gered.

Verder vind ik het bijzonder dat men een discussie wil gaan voeren hier, over een onderwerp waar men zelf totaal geen ervaring mee zegt te hebben. Daarbij lijken de meningen en (ver)oordelen al gelijk muurvast te staan waar geen afwijken of anders denken bij mogelijk is.

Misschien eerst eens gaan bedenken dat er een grote hypocrisie is dat alcohol wel legaal is, terwijl die zo ongeveer boven aan de lijst staat als zijnde het gevaarlijkst/meest verslavend. Misschien eerst eens gaan bedenken dat die borrel teveel meer kwaad doet (agressie, ongelukken waarbij veel te vaak de dronkenlap zo weer de auto uitstapt zonder iets in tegenstelling tot de onschuldige slachtoffers).

Het mag duidelijk zijn dat ik voor legaliseren ben.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:07

cer,Therapeutisch/ medisch op recept is wat anders imo.

Nee alcohol is geen gaaf product, maar wel wereldwijd dus daar komen dan geen mensen op af.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:07

neetoch schreef:
Pfff, dan kom ik je wel even bijstaan hoor Marco B. ( :+ ).

Als eerste vind ik het verschrikkelijk wat Peter R. de Vries is overkomen en dat hij het niet heeft gered.

Verder vind ik het bijzonder dat men een discussie wil gaan voeren hier, over een onderwerp waar men zelf totaal geen ervaring mee zegt te hebben. Daarbij lijken de meningen en (ver)oordelen al gelijk muurvast te staan waar geen afwijken of anders denken bij mogelijk is.

Misschien eerst eens gaan bedenken dat er een grote hypocrisie is dat alcohol wel legaal is, terwijl die zo ongeveer boven aan de lijst staat als zijnde het gevaarlijkst/meest verslavend. Misschien eerst eens gaan bedenken dat die borrel teveel meer kwaad doet (agressie, ongelukken waarbij veel te vaak de dronkenlap zo weer de auto uitstapt zonder iets in tegenstelling tot de onschuldige slachtoffers).

Het mag duidelijk zijn dat ik voor legaliseren ben.

Amen :)

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:08

Ik ben ook voor legaliseren... maarrr..

tot die tijd, zolang het nog illegaal is, is iemand die cocaine gebruikt indirect medeverantwoordelijk voor de dood van anderen... Dat is de stelling als ik het goed begrijp..

(ik weet niet precies wat die specifieke bende als product heeft; of dat alleen coke is, of ook pillen, en/of nog andere zaken)

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:09

DuoPenotti schreef:
cer,Therapeutisch/ medisch op recept is wat anders imo.
Nee alcohol is geen gaaf product, maar wel wereldwijd dus daar komen dan geen mensen op af.

Therapeutisch / op recept kan een stap zijn naar legalisatie...

Maar, waarom denk je dat wanneer bepaalde drugs uit de illegaliteit gehaald wordt, dat hier dan touristen op af komen?
Want het lijkt me niet dat je het dan bij de Albert Heijn kan kopen namelijk.... dus zo toegankelijk zal het wellicht niet worden.... er zijn meerdere landen die drugs (volgens mij zelfs Heroine) uit de illegaliteit hebben gehaald, en daar gaat dat best prima :j
Laatst bijgewerkt door Cer op 21-07-21 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:10

Cer schreef:
Ze kunnen beter investeren in legalisatie, zoals alle andere soorten drugs die je nu al dan niet op recept kan verkrijgen, die niet goed voor je is en die verslavend is (pijnstillers bijvoorbeeld) .. hoewel er ook illegale handel is in Ritalin en dergelijke...


Nou ben blij dat iemand het zegt.

Als bepaalde drugs gereguleerd of gelegaliseerd zou worden dan zal de criminaliteit vast en zeker enigszins zakken.

En mensen die denken dat alleen partyende jonge mensen drugs gebruiken moeten nog maar eens gaan kijken in het business leven..
Even een lijntje doen om scherp te blijven.

Dus ben ik het er mee eens dat de (sporadische) lijn snuiver hier schuld aan is, absoluut niet.

Maarja, denk dat de gemiddelde persoon in dit topic roomser dan de paus is.
Beetje hetzelfde geval als de “de reiziger veroorzaakt milieu vervuiling” en dan de 10tallen die zeggen “maar ik ga nooit op vakantie”.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:10

neetoch schreef:
Pfff, dan kom ik je wel even bijstaan hoor Marco B. ( :+ ).

Als eerste vind ik het verschrikkelijk wat Peter R. de Vries is overkomen en dat hij het niet heeft gered.

Verder vind ik het bijzonder dat men een discussie wil gaan voeren hier, over een onderwerp waar men zelf totaal geen ervaring mee zegt te hebben. Daarbij lijken de meningen en (ver)oordelen al gelijk muurvast te staan waar geen afwijken of anders denken bij mogelijk is.

Misschien eerst eens gaan bedenken dat er een grote hypocrisie is dat alcohol wel legaal is, terwijl die zo ongeveer boven aan de lijst staat als zijnde het gevaarlijkst/meest verslavend. Misschien eerst eens gaan bedenken dat die borrel teveel meer kwaad doet (agressie, ongelukken waarbij veel te vaak de dronkenlap zo weer de auto uitstapt zonder iets in tegenstelling tot de onschuldige slachtoffers).

Het mag duidelijk zijn dat ik voor legaliseren ben.

of misschien juist omdat het legaal is en door iedereen gemakkelijk aan te komen is dat het zoveel ellende geeft.

Hoe zou het zijn als het niet in elke supermarkt en slijter te koop was?
Veel mensen die echt niet de moeite nemen om het illegaal op te zoeken, die nu misschien wel dronken worden.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:10

Lau07 schreef:
Ik vind de war on drugs grote onzin. Zowel vanuit een sociaal, economisch als juridisch punt gezien.
Ik ben dan ook voor volledige legalisatie, net zoals MB.
Als jurist heb ik genoeg gevangenissen bezocht, gedetineerden en verslaafden gesproken om te zien dat als mensen echt graag high willen worden, ze dat toch wel doen. In het ergste geval worden ze creatief met markers en lijmstiften.

Als je drugs gebruikt, dan draag je inderdaad bij aan het instandhouden van criminele milieus. Zo simpel is het nu eenmaal want je bent gewoon een afnemer. Ik denk ook niet dat dit een discussie is, want mensen weten dat dondersgoed.
Cocaine wordt echt niet door schattige omaatjes geproduceerd. Het is gewoon keiharde criminaliteit.



Misschien nog een interessante toevoeging voor dit topic: Peter r. de Vries was zelf ook vóór legalisatie.

Daarnaast hebben wij mensen zelf bepaalde stoffen ooit gelabeld als "drugs", en is alcohol bijvoorbeeld volledig legaal en maatschappelijk geaccepteerd.
MDMA blijkt een fantastisch middel om mensen met PTSS te ondersteunen. Ritalin is gewoon amfetamine, maar dat geven we aan onze kinderen en is allemaal niet zo'n probleem. Zo zwart wit is dit onderwerp dus niet.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 21-07-21 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:11

Cer schreef:
DuoPenotti schreef:
cer,Therapeutisch/ medisch op recept is wat anders imo.
Nee alcohol is geen gaaf product, maar wel wereldwijd dus daar komen dan geen mensen op af.

Therapeutisch / op recept kan een stap zijn naar legalisatie...

Maar, waarom denk je dat wanneer bepaalde drugs uit de illegaliteit gehaald wordt, dat hier dan touristen op af komen?
Want het lijkt me niet dat je het dan bij de Albert Heijn kan kopen namelijk.... dus zo toegankelijk zal het wellicht niet worden.... er zijn meerdere landen die drugs (volgens mij zelfs Heroine) uit de illegaliteit hebben gehaald, en daar gaat dat best prima :j
Omdat dit hier aan de grensstreken al enorm is/was met de coffeeshops.
En vaak niet de meest fijne gezellige toeristen.

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:12

Cer schreef:
lies_sparkle schreef:
Dat gezegd hebbende, ik denk wel dat je ergens een systeem staande houdt. Maar moet de criminaliteit rondom drugs niet gewoon veel steviger worden aangepakt ipv alle drugs te verbieden of te verminderen?


Hoe zie je dit? want het veel steviger aanpakken hangt toch samen met verbieden / verminderen?

Tenminste, ervan uit gaande dat ze de criminelen kunnen 'pakken'... maar dat proberen ze al jaren toch? Dus ik denk dat dat een hopeloze zaak is.
Het verdienmodel wegnemen zou nog wel eens kunnen helpen....

Als illegale zaken geen geld meer opbrengen, is het al gelijk een stuk minder interesssant.. (je kunt je afvragen wat ze dan gaan doen, want normaal werk gaat t niet worden. En dan verzinnen ze vast weer wat nieuws.... en wat wordt dat dan?)


Het is een hele lastige inderdaad. Als er al een oplossing was geweest, hadden we die natuurlijk al lang gehad. Dit speelt al een tijdje.

Je kunt het verdienmodel wegnemen, dat helpt zeker. Maar, zoals je zelf ook al zo mooi zegt, wat gaat het dan worden? Ik denk niet dat het helpt, er wordt vast wel iets nieuws gevonden.

Ik ben wel voor veel strengere straffen, dat is ook wat ik bedoelde met mijn post.

Maar dit is een hele lastige…

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:14

DuoPenotti schreef:
of misschien juist omdat het legaal is en door iedereen gemakkelijk aan te komen is dat het zoveel ellende geeft.

Ik denk dat het met uitwerking te maken heeft... En verslavingsgevoeligheid / afhankelijkheid

Citaat:
Hoe zou het zijn als het niet in elke supermarkt en slijter te koop was?

Dan zou Ridouan T er nog een bedrijfstak bij hebben :j

Citaat:
Veel mensen die echt niet de moeite nemen om het illegaal op te zoeken, die nu misschien wel dronken worden.

Geen idee.. maar gezien de verslavende werking van alcohol en tabak gaan overheden er echt niet anders naar kijken, vermoed ik...

Ik vind overigens ook dat mensen het recht hebben om grotendeels zelf te bepalen wat ze met hun eigen lichaam doen. Waarom zouden andere mensen voor jou moeten bepalen wat je daarmee doet? En om welke redenen mag het 1 wel en het ander niet? En waarom is er ooit iemand geweest die heeft gezegd "nou, dat hallicunerende spul, waarmee mensen verlicht kunnen raken, een andere kijk op de wereld hebben en welicht in contact staan met god, dát moeten we verbieden.."... oh wacht.... :')

Maar goed, ik denk dat R.T. vnl cocaine in zn winkel heeft?

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:16

Nee DP, drank is gewoon zonder legaliteit een van de zwaarste soorten van drugs die er bestaan.

Dat er zo makkelijk aan te komen is zal het in dat opzicht makkelijker maken om dan maar drank te pakken als je uit je panty wilt gaan. Maar dat mensen uit hun panty willen blijven gaan is een vaststaand feit en in mijn ogen niets mis mee. Ik vind oprecht dat iedereen voor zichzelf mag bepalen met wat en hoe je graag eens even uit de realiteit stapt voor even.

Ik ben van mening dat als je dan zo graag iemand de schuld wilt geven van de drugs criminaliteit in stand te houden, je bij de overheid moet zijn...

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:17

Cer, Wat ze met hun eigen lichaam doen maakt mij ook niet uit, thuis!!
Of met een taxi over straat als het niet thuis is.
Maar dat is het hem nu juist, het gaat ons ineens allemaal aan als we van de weg gereden worden door iemand met welke vorm van drugs dan ook in hun lijf.
Of dood geslagen.... denk niet dat die lui nuchter waren. Welke drugs dan ook. (ja tel ik alcohol ook bij)

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:20

@neetoch, maar geven we nog meer van die erge drugs vrij, dan nog meer halve garen op straat, in de auto enz..mmm mag ik dat geen fijn idee vinden?

Kijk tabak is ook zeer verslavend en niet gezond, maar nu men niet overal meer een peuk op mag stoken gaan ze hun gang maar.
Dat maakt voor mij wel verschil.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:21

DuoPenotti schreef:
Cer, Wat ze met hun eigen lichaam doen maakt mij ook niet uit, thuis!!
Of met een taxi over straat als het niet thuis is.
Maar dat is het hem nu juist, het gaat ons ineens allemaal aan als we van de weg gereden worden door iemand met welke vorm van drugs dan ook in hun lijf.
Of dood geslagen.... denk niet dat die lui nuchter waren. Welke drugs dan ook. (ja tel ik alcohol ook bij)


Ik volg de samenhang niet helemaal...?

Maar goed, iemand heeft ooit een keer bedacht dat alcholol en nicotine wel mogen (met een sloot accijns erop) en andere soorten drugs niet... waarom zijn die beslissingen gemaakt. Zo bedoel ik het.

En inderdaad, rijden onder invloed is gevaarlijk.. rijden met slecht zicht ook, rijden als je reactievermogen op wat voor manier dan ook vermindert is, ook. (rijden als je al eens eerder opzettelijk iemand doodgereden hebt, mag dan weer wel gewoon, maar dit terzijde) .... Moeten we altijd iedereen overal tegen beschermen?

Enfin, dat is niet de hoofdvraag... De hoofdvraag is of iedereen die cocaine gebruikt, Peter R DV heeft vermoord.. (of daar verantwoordelijkj voor is iig)

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 13:21

neetoch schreef:
Pfff, dan kom ik je wel even bijstaan hoor Marco B. ( :+ ).

Als eerste vind ik het verschrikkelijk wat Peter R. de Vries is overkomen en dat hij het niet heeft gered.

Verder vind ik het bijzonder dat men een discussie wil gaan voeren hier, over een onderwerp waar men zelf totaal geen ervaring mee zegt te hebben. Daarbij lijken de meningen en (ver)oordelen al gelijk muurvast te staan waar geen afwijken of anders denken bij mogelijk is.

Misschien eerst eens gaan bedenken dat er een grote hypocrisie is dat alcohol wel legaal is, terwijl die zo ongeveer boven aan de lijst staat als zijnde het gevaarlijkst/meest verslavend. Misschien eerst eens gaan bedenken dat die borrel teveel meer kwaad doet (agressie, ongelukken waarbij veel te vaak de dronkenlap zo weer de auto uitstapt zonder iets in tegenstelling tot de onschuldige slachtoffers).

Het mag duidelijk zijn dat ik voor legaliseren ben.


Dus om een mening te hebben, moet je af en toe een lijntje snuiven? Bijzondere redenering, ben ik het dus niet mee eens.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:22

DuoPenotti schreef:
@neetoch, maar geven we nog meer van die erge drugs vrij, dan nog meer halve garen op straat, in de auto enz..mmm mag ik dat geen fijn idee vinden?
Kijk tabak is ook zeer verslavend en niet gezond, maar nu men niet overal meer een peuk op mag stoken gaan ze hun gang maar.
Dat maakt voor mij wel verschil.


Welke erge drugs?

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 13:22

Overigens, als er zo veel georganiseerde misdaad rondom alcohol of tabak zou zijn, dan zou mijn mening precies hetzelfde zijn. Dat is dus een beetje een non-argument.