Persoonsverheerlijking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:26

7ofhearts schreef:
Zal best een hele leuke sportieve en behulpzame jongeman zijn hoor, maar als puntje bij paaltje komt had zijn vader gewoon de dikste portemonnee voor zijn zoons passie.

Zo zie ik het Peter R ook.
Goeie kerel, fijne vader en echtgenoot, die hard in zijn werk, maar dat was het dan ook.


Vergelijk je nou echt een knul die een rijke pa heeft met iemand die zich heeft vastgebeten in ontelbaar veel strafzaken die anderen hebben opgegeven? :') 'maar dat was het dan ook'

Nogmaals: hij had ook met 9-5 mentaliteit 's avonds op de bank kunnen zitten.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:32

Mindim schreef:
Misschien is dat nu juist iets wat niet iedereen begrijpt, tenminste ik niet. De behoefte van de nederlander aan een gedenkpunt voor een bekende nederlander.


Eeehhmmm er gaan zoveel bekende Nederlanders dood, ik geloof niet dat ons land vol staat met standbeelden?

Volgens mij valt dat allemaal best wel mee.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:20

Ik snap dan weer niet zo goed wat er niet aan te snappen valt Y;(

Ik heb geen behoefte aan een gedenkpunt voor een bekende Nederlander. Ook niet voor overleden familie ofzo. Maar met een béétje inlevingsvermogen kan ik me wel voorstellen dat het voor andere mensen wel erg fijn kan zijn als ze een gedenkplek hebben. Dat een ander die behoefte wel heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:31

Summerdreams schreef:
hahahatsjoe schreef:
Afgezien daarvan, ik heb zitten janken in de auto toen ik hoorde dat hij overleden was. Kreeg toen hij net neergeschoten was een filmpje en foto toegestuurd van toen het letterlijk net gebeurd was. Nou dat komt aan, dat kan ik je wel vertellen. Niemand verdient zoiets maar zeker hij niet, hij vocht voor mensen. En dan die verhalen van zijn vriendin, dat hij overal lieve briefjes voor haar achterliet, geef mij zo'n vent. Hoe je het ook wendt of keert, hij vocht voor mensen, voor de moeder van Nathalee Holloway, voor de ouders van Tanja Groen, de onterecht veroordeelde mannen van de Puttense moordzaak, zal nooit vergeten hoe hij vertelde over het Ajax shirt van Nicky Verstappen, dat hij toen vol schoot. Hij verdient alle eer die hij nu krijgt.


Helemaal mee eens! Ik vind het lastig te verteren dat er mensen zijn die het hier niet mee eens zijn. Die man heeft zoveel goeds gedaan.


Idd, ik snap vooral niet waarom mensen ondanks ál die goede dingen hier nog perse moeten doordrammen om ook de negatieve punten te blijven benoemen.. Waar is dat goed voor?

En qua gedenkplaats/standbeeld, ik heb daar ook niks mee, maar begrijp heel goed dat er mensen zijn die het wel terecht vinden dat dat er komt.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 12:15

Ik vind standbeelden altijd een beetje stom :')

7ofhearts

Berichten: 2765
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 12:42

Qimm schreef:
Ik vind standbeelden altijd een beetje stom :')



Dit. Heb er ook niks mee.
Dus als ik ook nog een late roeping krijg en me zo nodig wil ( moet ) scharen onder de BN ners…………. Ik hoef geen standbeeld.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:29

Ow, geen link erbij geplaatst. Staat voor iets anders, maar wel een druk punt waar mensen kijken wat zegt dit standbeeld, waar staat het voor? Meeste mensen weten niet voor wie het is geplaatst.
Het helpt verder niet, maar voor verwerking of na een nieuwe gebeurtenis samenkomen, vinden mensen het soms een plek die iets duidelijk maakt.

Je ziet bijv bij rampen ook als een lijst met namen ergens komt te staan of hangen, het toch indruk maakt op mensen.

https://www.tgooi.info/beelden/tolerantie.php

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:32

Plaquettes vind ik wel mooi en het zegt mij iets. Beelden niet zo.

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:33

Van mij hoeft een standbeeld ook niet, van niemand niet.
Maar een standbeeld is voor mij wel weer een overtreffende trap dan het logisch vinden dat iemand meer in het nieuws komt zeg maar.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:41

Maar een standbeeld staat er voor iedereen, dus ook voor veel mensen die er wel waarde aan hechten.

Ik vind een beeld zoals van Hazes eigenlijk niks, maar het past daar in de lijn met de rest.

Het beeld in Hilversum staat ergens voor.
Toen er weer een jong iemand omkwam, zijn we dus daarheen gelopen met een soort stille tocht. Dat heeft een aantal mensen; gezin, familie, vrienden toch geholpen of gesteund. Je kan zomaar een rondje lopen, maar daar met z'n allen stilstaan en dus aangeven dat het weer zinloos was, geeft mensen een bepaald gevoel.

Zelfde als je op een plek waar iemand is omgekomen een plaque of tegel legt met naam, zin, datum. Er zijn altijd mensen die er wel even over nadenken als ze het zien.
En mensen delen het, het krijgt weer aandacht.

Helpen doet het niet.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:48

7ofhearts schreef:
Dat we het maar zo vanzelfsprekend vinden dat als je maar met je gezicht op de tv komt, dat je dan alle recht van “ eeuwige “ roem zou moeten hebben.
Dan wordt Nederland straks een groot beeldenpark met BN ners.
En bovenal zelf benoemde BN ners.
Want tegenwoordig mag je je al vrij snel tot die elite benoemen.
Bha, moet er niet aan denken.

Persoonlijk ben ik toch meer voor “ the outsider “ denk ik.
De gewone man of vrouw die goed en knap werk doet, maar die zichzelf daarbij niet op de borst slaat van kijk mij eens.
En vaak vind ik het gewoon onterecht dat deze mensen niet gezien worden.

Je haalt een paar dingen doorelkaar. Ja tegenwoordig is iemand al snel een bekende Nederlander, maar niet elke bekende Nederlander heeft een staat van dienst die maatschappelijk belangrijk is geweest.
Daarbij kun je jezelf niet als bekende Nederlander benoemen, bekendheid onstaat en groeit, je kunt niet zeggen dat je bekend bent als niemand je kent....
Daarbij 90% van de nieuwe BNers zijn niet bekend buiten Nederland en hun roem is dus betrekkelijk en waarschijnlijk tijdelijk, waar Peter de Vries bekend was over de hele wereld en misdaadverslaggever sinds de jaren 90.

Als gewone mensen niet gezien worden om hun werk, dan betekent dat toch dat het niet opvallend genoeg is. Roem gaat nu eenmaal niet om gewoon hard werken of goede dingen doen. Mensen moeten het opmerken en doorvertellen.
En als iedereen gezien werd als geweldig, dan bestond er geen eer en roem meer want dan is het de norm. En dat is echt niet fijn als je er over doordenkt omdat je dan ook geen grote voorbeelden hebt, geen motivators, geen euforie gevoel als je iets bereikt hebt.

Zelfs als je niks met iemand hebt zou je moeten kunnen begrijpen dan anderen wel het belang van diens werk kunnen inschatten als roemwaardig. Het fenomeen roem bestaat nu eenmaal. En hij was geroemd en beroemd, daar kun je niet omheen.

Betreffende standbeeld, tja, dat zijn meestal de gemeentes die dat bepalen, die kijken hoe belangrijk een persoon voor de maatschappij of hun gemeente in byzonder was en ik kan me voorstellen dat ze wel vinden dat hij de criteria haalt, maar zelf denk ik dat een plaquette op de plaats waar het gebeurd is meer impact heeft, terwijl het tegelijkertijd ingetogen is, en niet tegen Peters´ wensen in gaat.

en wat staat van dienst betreft, voor mensen die denken dat hij zijn roem te danken heeft aan aanschuiven in praatprogrammas, dit is de wiki pagina over hem
https://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_R._de_Vries
en die is er ook in het engels, wereldwijd te lezen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 28-07-21 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:52

superpony schreef:
Maar een standbeeld staat er voor iedereen, dus ook voor veel mensen die er wel waarde aan hechten.


Een plaquette ook.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:56

purny schreef:
superpony schreef:
Maar een standbeeld staat er voor iedereen, dus ook voor veel mensen die er wel waarde aan hechten.


Een plaquette ook.


Ja en voor de een kiezen ze dit en voor de ander dat.

Wat betreft eer of erkenning, kan je ook iedereen aandragen voor ene lintje als je denkt dat iemand iets bijzonders heeft gedaan of dat verdient.

Zat hele onbekende mensen die puur voor hun goede werk, inzet, staat van dienst een lintje krijgen. En dat is iets wat mensen zelf bij zich kunnen houden.

De herdekingsplekken die zijn gemaakt, zijn er vaak ook voor onbekende mensen, maar bekend geworden door de manier waarop ze zijn omgekomen.

Niet iedereen is hetzelfde. Ik vind heel af en toe Hazes muziek wel even lekker, maar zou nooit kleding kopen waar hij op staat en toch had Lidl een hele serie met kleding en spullen. Mensen kopen dat........Waarom? geen idee, maar ook niet mijn probleem.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:09

Ik was en ben geen fan van o.a Peter r, pim fortuin of van gogh als persoon, ik heb ze weliswaar ontmoet en leuke gesprekjes gehad maar er is geen persoonlijke band. Toch was ik er ondersteboven van; want leef en laat leven. Deze mensen durfden hun mening en overtuigingen te uiten, daar kun je het mee eens zijn of niet. Dat ze daarom maar dood moesten, daar heb ik moeite mee. Dat doet pijn. Dat je door je mening in Nederland, een zogenaamd beschaafd land, overhoop geschoten kan worden...

7ofhearts

Berichten: 2765
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 14:12

Lusitana schreef:
7ofhearts schreef:
Dat we het maar zo vanzelfsprekend vinden dat als je maar met je gezicht op de tv komt, dat je dan alle recht van “ eeuwige “ roem zou moeten hebben.
Dan wordt Nederland straks een groot beeldenpark met BN ners.
En bovenal zelf benoemde BN ners.
Want tegenwoordig mag je je al vrij snel tot die elite benoemen.
Bha, moet er niet aan denken.

Persoonlijk ben ik toch meer voor “ the outsider “ denk ik.
De gewone man of vrouw die goed en knap werk doet, maar die zichzelf daarbij niet op de borst slaat van kijk mij eens.
En vaak vind ik het gewoon onterecht dat deze mensen niet gezien worden.

Je haalt een paar dingen doorelkaar. Ja tegenwoordig is iemand al snel een bekende Nederlander, maar niet elke bekende Nederlander heeft een staat van dienst die maatschappelijk belangrijk is geweest.
Daarbij kun je jezelf niet als bekende Nederlander benoemen, bekendheid onstaat en groeit, je kunt niet zeggen dat je bekend bent als niemand je kent....
Daarbij 90% van de nieuwe BNers zijn niet bekend buiten Nederland en hun roem is dus betrekkelijk en waarschijnlijk tijdelijk, waar Peter de Vries bekend was over de hele wereld en misdaadverslaggever sinds de jaren 90.

Als gewone mensen niet gezien worden om hun werk, dan betekent dat toch dat het niet opvallend genoeg is. Roem gaat nu eenmaal niet om gewoon hard werken of goede dingen doen. Mensen moeten het opmerken en doorvertellen.
En als iedereen gezien werd als geweldig, dan bestond er geen eer en roem meer want dan is het de norm. En dat is echt niet fijn als je er over doordenkt omdat je dan ook geen grote voorbeelden hebt, geen motivators, geen euforie gevoel als je iets bereikt hebt.

Zelfs als je niks met iemand hebt zou je moeten kunnen begrijpen dan anderen wel het belang van diens werk kunnen inschatten als roemwaardig. Het fenomeen roem bestaat nu eenmaal. En hij was geroemd en beroemd, daar kun je niet omheen.

Betreffende standbeeld, tja, dat zijn meestal de gemeentes die dat bepalen, die kijken hoe belangrijk een persoon voor de maatschappij of hun gemeente in byzonder was en ik kan me voorstellen dat ze wel vinden dat hij de criteria haalt, maar zelf denk ik dat een plaquette op de plaats waar het gebeurd is meer impact heeft, terwijl het tegelijkertijd ingetogen is, en niet tegen Peters´ wensen in gaat.

en wat staat van dienst betreft, voor mensen die denken dat hij zijn roem te danken heeft aan aanschuiven in praatprogrammas, dit is de wiki pagina over hem
https://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_R._de_Vries
en die is er ook in het engels, wereldwijd te lezen.



Ik kan jou denkwijze best volgen.
Alleen blijf ik een beetje hangen bij dat eenzijdige beeld dat er de laatste paar weken over Peter R gegeven wordt en wat iedereen die daar maar iets tegen in probeert te brengen meteen word overgoten met de verhalen die nu in de media staan.

Opeens denkt iedereen te weten hoe de man in elkaar stak.
Om wat naar buiten wordt gebracht door de media.
En we slikken het voor zoete koek.
Dat zal ik nooit snappen.

Dat iemand er anders over denkt prima.
Maar dan hoop ik dat die iemand dat al deed voor die hele media hype losbarsten en niet omdat de media hype losbarsten.
Dat is nl een heel groot verschil.

7ofhearts

Berichten: 2765
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 14:16

Rytir schreef:
Ik was en ben geen fan van o.a Peter r, pim fortuin of van gogh als persoon, ik heb ze weliswaar ontmoet en leuke gesprekjes gehad maar er is geen persoonlijke band. Toch was ik er ondersteboven van; want leef en laat leven. Deze mensen durfden hun mening en overtuigingen te uiten, daar kun je het mee eens zijn of niet. Dat ze daarom maar dood moesten, daar heb ik moeite mee. Dat doet pijn. Dat je door je mening in Nederland, een zogenaamd beschaafd land, overhoop geschoten kan worden...



Dit zijn slecht voorbeelden van mensen wiens dood zo een aardverschuiving veroorzaakte dat het me verbaast.
Voor hun dood werden ze door veel van die aanhangers uitgekotst en bespot.
Daar gaat het topic zo ongeveer over.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:22

7ofhearts schreef:
Opeens denkt iedereen te weten hoe de man in elkaar stak.
Om wat naar buiten wordt gebracht door de media.


Ehm dat opeens is toch een aanname van jou?

Eind jaren 90 had ik al veel respect voor hem. Waarom komt het nu naar voren? Juist nu omdat hij overleden is en men hem gaat herdenken. Ik denk dat het respect voor hem niet nu 'opeens' er is, dat was er al lang. Alleen zijn we als mensen heel goed om bij leven dit niet echt naar buiten te brengen (iets met kop en maaiveld) en als men dan overleden is juist wel.

Mijn idee van hem wordt vooral versterkt door wat er verder over hem naar buiten komt.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:28

7ofhearts schreef:
Rytir schreef:
Ik was en ben geen fan van o.a Peter r, pim fortuin of van gogh als persoon, ik heb ze weliswaar ontmoet en leuke gesprekjes gehad maar er is geen persoonlijke band. Toch was ik er ondersteboven van; want leef en laat leven. Deze mensen durfden hun mening en overtuigingen te uiten, daar kun je het mee eens zijn of niet. Dat ze daarom maar dood moesten, daar heb ik moeite mee. Dat doet pijn. Dat je door je mening in Nederland, een zogenaamd beschaafd land, overhoop geschoten kan worden...



Dit zijn slecht voorbeelden van mensen wiens dood zo een aardverschuiving veroorzaakte dat het me verbaast.
Voor hun dood werden ze door veel van die aanhangers uitgekotst en bespot.
Daar gaat het topic zo ongeveer over.


Daar probeer ik dus mijn (blijkbaar mislukte :o ) punt over te maken. Je kan iemand een verschrikkelijke l*l vinden, het niet eens zijn met bepaalde standpunten etc. Maar ze hoeven daarom niet te worden geliquideerd. Dat maakt voor veel mensen, tenminste die ik ken, emoties los. De vrijheid van meningsuiting komt in het geding.

7ofhearts

Berichten: 2765
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 14:40

Rytir, dat lijkt de mensen in dit topic logisch.
Maak je niet ongerust.

7ofhearts

Berichten: 2765
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 14:47

Sukara789.

Niks aanname.
Ik volg de reacties al even, en zelfs hele gedetailleerde verhalen worden opeens het zelfde verteld.

Dan is het heel simpel om te bedenken dat we nooit met zo veel mensen tot de intimi van Peter R kunnen behoren.
Bovendien komen sommige mensen er ook gewoon eerlijk voor uit, dat ze eerst een andere mening over de man hadden, maar door lezen, kijken, en horen van de naar buiten gebrachte informatie inmiddels anders naar de man zijn gaan kijken.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:47

Ik vraag me af of Peter zelf een standbeeld zou willen. Ik denk dat hij liever ziet dat het geld wat er voor nodig is in een nuttige zaak gestoken wordt.

Verder denk ik dat mensen die niet zoveel met hem hebben er ook niet zoveel over zeggen. Je hoeft niet alles wat je denkt er uit te gooien en zeker niet op momenten dat net iemand overleden is.
Je hoeft geen zout in de wonden te strooien. Ik zou ook niet naar een uitvaart gaan van iemand die ik niet mag. Maar zou daar verder ook geen kwaad over spreken. Ik vraag me dan altijd wel een beetje af wat je daar dan mee wilt. Wat heeft een andere aan jouw mededeling als je iemand irritant vind? Ligt natuurlijk wel aan de situatie. Op een forum een mening uiten is wat anders dan in het gezicht van de nabestaande of op tv natuurlijk.

7ofhearts

Berichten: 2765
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 15:10

Ik ben het helemaal met je eens om het delen van een mening zeker in dit geval zeker op een forum te houden.

En verder ben ik gewoon verbaast en verrast in zo een ontwikkeling als deze.
Zoveel mensen, zoveel meningen.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:28

Het gaat juist niet om de intimi maar het fenomeen roem.
En van idee veranderen over iemand als er meer info vrij komt is gewoon van mening veranderen op basis van inzicht en dat is alleen maar toe te juichen.
Daarom ben ik ook zo blij met dit topic, er worden zoveel meningen en feiten bij elkaar gebracht dat mensen een breed beeld krijgen van wat er leeft en waarom.
Het is al vaak aangehaald, het gaat diep en het gevoel komt door waar hij voor stond. Hij was de stem voor de slachtoffers en dat roept altijd saamhorigheid op. Daarom kunnen er grote inzamelingsacties ontstaan bv.

Blijven hangen in een negatieve mening die alleen gebaseerd is op een weerstand tegen maniertjes en en stem ofzo is erger dan van mening veranderen, vind ik zelf.
Mijn zus heeft dat bv met Amy Winehouse. Ooit gezien hoe ze op dat festival niet wilde/kon zingen omdat ze te dronken was en verder volkomen voorbij gaan aan het enorme talent.
Ik kende haar verder niet zo tot ik de docu zag en daar heb ik bij gehuild, net als de rest van de mensen in de bios. Het gaat niet om dát iemand dood gaat, maar de omstandigheden.
Ze heeft ook een hekel aan Eva Jinek, gebaseerdop 1 dingetje en ik heb meer van haar gezien en kijk heel anders tegen haar aan, maar ik kan mijn zus niet overtuigen noch van Amy´s talent, noch van Eva´s menselijkheid. Ze heeft recht op haar mening, en die heb ik te respecteren, maar haar mening is niet gebaseerd op een breder beeld en dat vind ik dan weer ergerlijk en dom.

Maar je kunt ook hekel aan iemand hebben of amper iets weten van iemand en toch talent/verdiensten erkennen als je daar meer over te weten komt.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:36

Ik vind het verbitterd overkomen.
"ja maar ze vonden hem super stom en nu vinden ze het opeens super erg". Alsof iemand zijn mening niet mag veranderen. Alsof iedereen die hem stom vond dit hem toewenst (ik mag toch hopen van niet, dan hoor je ergens opgesloten thuis). Alsof iemand niet uit respect naar de persoon (en vooral nabestaanden) hun medeleven kunnen tonen. Alsof iemand niet perse het wegvallen van die bepaalde persoon, maar de gebeurtenis zelf zeer schokkend kunnen vinden?

Ik vind het logisch dat je de verzuurde mensen niet meer hoort. a) omdat dit iets is dat je niemand toewenst b) omdat het geen toegevoegde waarde heeft en c) omdat je respect hebt voor de nabestaanden. Nu negatieve dingen over hem spuien moeten zij zich opeens verantwoorden waarom zij iemand wel zielsveel gaan missen en kapot gaan van verdriet. Naar persoon ben je dan om die schop na te geven.

Over standbeelden etc. Laat mensen lekker. Ik hoef hem ook niet voor mijn huis, zal er niet heen gaan. Maar als anderen dat willen, prima toch. Zo zijn er wel meer standbeelden om iemand te eren of te herdenken wat voor mij niet had gehoeven. Maar ik lig er ook niet wakker van als die er wel zijn en anderen het wel willen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:37

7ofhearts schreef:
Sukara789.

Niks aanname.
Ik volg de reacties al even, en zelfs hele gedetailleerde verhalen worden opeens het zelfde verteld.


Ja dat doe je wel. Of weet je van iedereen persoonlijk hoe men over hem dacht voordat hij doodgeschoten werd? Respect voor hem is er niet 'opeens', dat is er al jaren. Dat leverde hem o.a. een Emmy op. Hij schoof niet voor niets zo vaak aan bij talkshows om zaken te duiden.

@Tigra_ ik ben zelfs eens niet naar een uitvaart van een oom geweest. Het was voor zijn vrouw en kinderen geen goede man. Toch heb ik daar achteraf spijt van gehad. Ik had daar voor mijn tante, neef en nicht moeten zijn. Helaas kwam ik daar pas achter toen één van mijn eigen ouders overleed, hoe fijn de troost/ het er zijn is van anderen.