Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Frederique (14) zwaar mishandeld..

 
Profiel   

Ik hoorde dit gister op de radio, zojuist was de vader bij radio 538.. Ik kan er nog steeds niet bij...
Frederique is 14, de daders vier of vijf jongens in de leeftijd van 11 t/m 15 jaar...

https://www.at5.nl/artikelen/210204/frederique-14-gewond-na-mishandeling-omdat-ze-geslacht-niet-bekend-wil-maken

Ik heb de naieve hoop dat er veel tolerantie is ontwikkeld de afgelopen jaren, maar is dat wel zo? Als jonge kinderen nog steeds dit soort dingen doen? Dat 'we' soms zeggen 'ja goh die oudere mensen zijn niet gewend dat er dingen anders zijn geworden'.. maar dit is de jeugd.. de toekomst?

Valt het mee en is dit een incident of zit het dieper geworteld.. ?

Vervelen ze zich? Hebben ze iets te bewijzen? Zoeken ze aandacht? Wat bezielt kinderen om dit te doen? En hoe zou het voorkomen kunnen worden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:32 



 
Profiel   

11 -15 jaar :? Jeetje, welke afslag hebben die gemist in de opvoeding :\
Bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:36 



 
Profiel   

Wat afschuwelijk :( arm kind.... zo wijs en eerlijk in haar reactie en dan dit. Tolerantie is nog zeer ver te zoeken...

Gister verbaasde ik me ook al over een artikel dat een 61jarige man bedreigd en beroofd was na het pinnen van geld, door een 14jarige knul.
Echt waar gaat dit heen. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:46 



 
Profiel   

|( |(

Dit gaat toch nergens meer over.
En dan zou criminaliteit afnemen. Laar mij daar dan de wappie maar in zijn maar daar geloof ik niets van.
Die kinderen horen nog met lego te spelen.
Vraag me juist af welke afslag de ouders gemist hebben zulke lafbekken groot gebracht te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:51 



 
Profiel   

De jeugd is natuurlijk niet 'gewend dat er dingen anders zijn geworden'.

Maar allerlei varianten op 'potenrammen' als in 'jij bent niet zoals wij en dat moeten we niet' zijn niet echt weggeweest. |( |( |(
En voor pubers kunnen dingen als 'hoe geef ik zelf mijn eigen identiteit en sexualiteit vorm' hete hangijzers zijn. (Geen puber die het zo benoemt, maar ze zijn er allemaal mee bezig.)

Heel naar bericht en sterkte voor Frédérique.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:00 



 
Profiel   

Hoe bedoel je dat de jeugd dat niet gewend is? Die groeien toch op met veel meer smaken, soorten, identiteiten, variaties enzomeer? Influencers / BN-ers die openlijk zijn wie ze zijn, berichten over tolerantie etc... Ik zou denken dat de jeugd niet zo bekrompen meer is (let wel, déze jeugd.. dus niet álle jeugd).
Er valt nu ook steeds lastiger te zeggen dat iemand 'niet is zoals wij' want er zijn veel meer variaties in wie 'wij' dan precies zijn...

Of is het gewoon een köt-excuus om iemand in elkaar te raggen en is die leeftijd van anderen in elkaar slaan gewoon vervroegd? (gezien er wel meer dingen langzaamaan vervroegd zijn, qua ontwikkeling enzo..)

En, als het nu nog niet lukt met het indammen van geweld en tolerantie naar elkaar.... komt het ooit dan nog goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:04 



 
Profiel   

Hier in BE een paar maanden geleden ook. Een gehandicapte jongen van een jaar of 13-14 die met zijn hondje wandelde, gewoon in elkaar geslagen door jongens van dezelfde leeftijd. Zomaar. Voor de lol :x

Het crapuul wordt alsmaar jonger heb ik de indruk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:11 



 
Profiel   

Langer geleden heb ik eens een topic geopend omdat het me opviel dat de leeftijd voor ernstige delicten steeds jonger wordt. Dit voorval hier is daar maar weer een bevestiging op. Steekincident met 9 jaar, schieten met 12/13 verkrachting met 14. Er zijn inmiddels een hoop volledig ontspoorde jongeren. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:12 



 
Profiel   

Ik denk niet dat dit iets van nu is, volgens mij heeft het weinig te maken met de jeugd van nu, mijn broer overkwam dit ook dat is nu ongeveer 20 jaar geleden..

Ongeveer in diezelfde tijd op de skatebaan pakte een jongen een step af van een meisje, de vader kwam verhaal halen en werd met een mes bedreigd door een 13 jarige jongen

Het staat er niet echt bij hoe het gestopt is maar wel zou je verwachten dat je overdag op een speelpleintje er niet zo snel zoiets zou gebeuren


Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 27-07-21 08:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:13 



 
Profiel   

Dit is natuurlijk vreselijk voor haar. Maar vroeger gebeurde dit ook wel veel hoor alleen toen kon je niet alles delen op social media.

Als ik alle keren dat ik in elkaar geslagen werd zonder reden had kunnen delen als kind op social media...Dan had mijn facebook daar vol mee gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:13 



 
Profiel   

Maar ook zo erg dat je naar het ziekenhuis moest?
Niet dat vechten/pesten toen goed was maar kijk ik in mijn jeugd dan was het wel wat meppen en haren trekken, maar nooit dat er een dokter aan te pas hoefde te komen. Sowieso iemand die op de grond lag dan was het klaar, dan werd er niet nagetrapt.
En het waren altijd bekende van elkaar, niet zomaar een willekeurig doelwit.
Nogmaals niet dat dat goed was, maar ik heb het idee dat het nu echt anders er aan toe gaat.


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 27-07-21 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:15 



 
Profiel   

Ik vind in elkaar slaan erg, dit meisje wordt bijna een hersenbeschadiging geslagen.
Niet om jouw verleden te bagataliseren Sure_lee (ik ben vroeger ook gepest en geslagen, maar heb er gelukkig nooit een gebroken neus of schedelbasisfractuur aan overgehouden).

Maar het is wel zo, vroeger werd er ook gepest natuurlijk / helaas. Maar het wordt dus niet beter.. dat vind ik zo jammer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:16 



 
Profiel   

Cer schreef
Hoe bedoel je dat de jeugd dat niet gewend is?


De jeugd heeft het niet meer meegemaakt dat homoseksualiteit nog in het wetboek van strafrecht stond.
(Ik nog wel, al snapte ik het desbetreffende krante-artikel maar half.)
Dat was 1971. Dat is voor pubers nog net niet het stenen tijdperk (maar wel oeroud).

Citaat
Die groeien toch op met veel meer smaken (....) Ik zou denken dat de jeugd niet zo bekrompen meer is (let wel, déze jeugd.. dus niet álle jeugd).
Er valt nu ook steeds lastiger te zeggen dat iemand 'niet is zoals wij' want er zijn veel meer variaties in wie 'wij' dan precies zijn...

En ach, toen oma nog jong was, hadden wij ook zo onze clubjes en wat al niet (muziek, kleding, sport - dat was je identiteit).
Citaat
Of is het gewoon een köt-excuus om iemand in elkaar te raggen en is die leeftijd van anderen in elkaar slaan gewoon vervroegd? (gezien er wel meer dingen langzaamaan vervroegd zijn, qua ontwikkeling enzo..)

Dat er groepsmishandelingen plaats vinden is helaas van alle tijden |(
En een goede reden ervoor is er nooit ( =het is altijd een 'excuus').

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:16 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Cer schreef
Hoe bedoel je dat de jeugd dat niet gewend is?


De jeugd heeft het niet meer meegemaakt dat homoseksualiteit nog in het wetboek van strafrecht stond.
(Ik nog wel, al snapte ik het desbetreffende krante-artikel maar half.)
Dat was 1971. Dat is voor pubers nog net niet het stenen tijdperk (maar wel oeroud).

Dat is dan toch precies wat ik bedoel.. voor de 'jonge' jeugd is het geen 'aanpassing' of 'verandering' geweest waar ze aan hebben moeten wennen, maar is het gewoon zo. Dus daar moeilijk over doen snap ik al helemaal niet...

Dat ze mensen daarom in elkaar moet slaan, krijgen ze van anderen mee... Ouderen? Media? Iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:19 



 
Profiel   

De straffen in NL zijn te licht. De dadertjes zullen er wel vanaf komen met een aantal uurtjes schoffelen.
Geweld is van alle tijden.
Word tijd dat de straffen omhoog gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:22 



 
Profiel   

Ik bedoel inderdaad te zeggen dat groepsmishandelingen van alle tijden is en niet alleen van nu. Het is nu alleen veel meer zichtbaar.

Bij mij was het gelukkig niet zo erg dat ik in het ziekenhuis belandde. Maar dat had er ook wel mee te maken dat ik dan geluk had dat er iemand langs kwam en er wat van zei. Soms waren het bekenden maar ook random leeftijdsgenoten die ik tegenkwam.
En waarom? Geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:23 



 
Profiel   

En ziekenhuis of niet het kan je een flink trauma opleveren

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:25 



 

Cer schreef
Ik vind in elkaar slaan erg, dit meisje wordt bijna een hersenbeschadiging geslagen.
Niet om jouw verleden te bagataliseren Sure_lee (ik ben vroeger ook gepest en geslagen, maar heb er gelukkig nooit een gebroken neus of schedelbasisfractuur aan overgehouden).

Maar het is wel zo, vroeger werd er ook gepest natuurlijk / helaas. Maar het wordt dus niet beter.. dat vind ik zo jammer...
Natuurlijk wordt het niet beter, zoveel is de samenleving nou ook niet veranderd ten opzichte van 70 jaar geleden. De grootste fout die iemand kan maken, is denken dat debatten op een vrij abstract niveau - in de politiek, de wetenschap of door een "verlichte internetelite" -, die eigenlijk maar door een heel klein groepje gevoerd worden, breed gedragen worden in de samenleving. Er zijn nog meer dan genoeg mensen die het maar niets vinden, non-binaire mensen of homoseksuele mensen, en die groep is echt een heel stuk groter dan je denkt en bestaat uit mensen van alle generaties, rangen, standen en culturele achtergronden. Dat gedachtegoed blijft bestaan, want dat wordt immers van ouder op kind doorgegeven.

Overigens krijg ik nog steeds jeuk van het woord tolerantie. Dat impliceert namelijk dat je het eigenlijk afkeurt, maar het maar laat gaan - een beetje zoals die mug die door mijn woonkamer vliegt die ik het liefst dood zou meppen, maar daar nu geen zin in heb, dus ik laat het voor nu maar even z'n beloop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:25 



 
Profiel   

Maar het niets vinden is wat anders dan maar iemand zowat dood slaan daarom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:27 



 

DuoPenotti schreef
Maar het niets vinden is wat anders dan maar iemand zowat dood slaan daarom.
Het is dan ook een eufemisme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:28 



 
Profiel   

Mkango schreef
DuoPenotti schreef
Maar het niets vinden is wat anders dan maar iemand zowat dood slaan daarom.
Het is dan ook een eufemisme.

een watte?

eufemisme is een vervangend woord, zijn we heel goed in in nederland.
Want de ouderwetse woorden zijn tegenwoordig altijd beledigend.

Maar snap hem even niet in deze context.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:30 



 
Profiel   

Wat hier gebeurd is, is verschrikkelijk. Dit had Frederique nooit mogen overkomen en ik ben het met iedereen hier eens: waar gaat het heen. Als ik daarover nadenk, kan ik wel janken.

Maar, er gloort hoop. Klein, maar wel wát. Mijn opleiding aan de UU heeft een grote afdeling genaamd Genderstudies. En die groeit, ieder jaar weer. Ook mijn studierichting biedt veel stof op het gebied van gender en racisme, onder de paraplu 'diversiteit'. Zo zijn er meer studierichtingen die het onderwerp behandelen. Radboud Universiteit heeft een grote afdeling Gender en Seksualiteit en ook daar wordt in andere studierichtingen aandacht besteed aan Genderstudies. Per jaar komen enkele honderden studenten in aanraking met het begrip gender en alles wat daarbij komt kijken. En ik gok dat ruwweg 95% van die studenten actief geïnteresseerd zijn in het onderwerp, en het niet volgen omdat het 'erbij hoort'. En natuurlijk, dit zijn enkele honderden studenten op een gloeiende plaat van miljoenen jongeren in Nederland. Maar het begin is er. En alleen samen kunnen we hier verandering in aanbrengen. Alleen samen kunnen we dit tackelen. En dat begint bij het aanpassen van ons eigen gedrag. Door hier bijvoorbeeld Frederique als 'hen of diens' te bespreken, niet als 'haar'. In het artikel staat nergens dat het diens wens is, maar gezien de aanleiding van deze gebeurtenis lijkt het me eerlijk als we er uit voorzorg vanuit gaan dat de wens bij non-binaire voornaamwoorden ligt.

Samen moeten we gender expressie normaliseren, en dat begint hier. Dat begint hij ons. Bij ons hier op bokt en bij die honderden studenten die zich inzetten voor diversiteit.

Verandering komt. Het komt alleen langzaam, en met horten en stoten. Maar wij kunnen het wel helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:34 



 

DuoPenotti schreef
een watte?

eufemisme is een vervangend woord, zijn we heel goed in in nederland.
Want de ouderwetse woorden zijn tegenwoordig altijd beledigend.

Maar snap hem even niet in deze context.
"Er zijn nog meer dan genoeg mensen die zo'n godsgruwelijke hekel hebben aan non-binaire mensen of homoseksuele mensen dat ze ze het liefst meteen in elkaar timmeren, bij voorkeur tot ze voorgoed stoppen met ademen [...]" vond ik zo plat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:40 



 
Profiel   

Ehm.. Vuurvleugels... helemaal prima dat die opleiding er is met genderstudies en alles, maar haar vader had het in het radiobericht ook over haar. Er is nergens gezegd dat dit alles te maken heeft met hoe Frederique aangesproken wilde worden.. meer dat zij een antwoord gaf wat voor de jongens niet afdoende was...

Deze kant hoeft dit topic niet op te gaan vind ik....

Citaat
Door hier bijvoorbeeld Frederique als 'hen of diens' te bespreken, niet als 'haar'. In het artikel staat nergens dat het diens wens is, maar gezien de aanleiding van deze gebeurtenis lijkt het me eerlijk als we er uit voorzorg vanuit gaan dat de wens bij non-binaire voornaamwoorden ligt

...... ik snap deze niet...

maar, dit gaat meer over zinloos geweld, althans, zo stak ik hem in. Dit topic gaat wat mij betreft verder niet over gender... maar goed, ik snap dat het kan.
Maar om vooraf dingen te gaan doen, ik zie niet precies in waarom dat zou moeten... ? Aannames zijn nooit goed denk, welke kant op ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:40 



 
Profiel   

Ik snap niet wat een studie kan betekenen in het minder in elkaar slaan van mensen...
Dit gaat puur om het in elkaar slaan van iemand die haar geslacht niet wilde noemen. En dat is iemands goed recht.
Zolang er nog mensen zijn die dingen zoeken om iemand in elkaar te slaan zonder reden zal een studie geen moer betekenen


Laatst bijgewerkt door purny op 27-07-21 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen