Klimaatverandering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:48

@nikass. Thanks! Ik doe zelf in elk geval mijn best. Misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar toch.
We hebben zonnepanelen, in de winter gewoon een extra trui aan ipv kachel hoger, probeer zoveel mogelijk plasticvrij te kopen, pak vaker de fiets dan de auro, geen kinderen, ben vegetarisch, koop biologisch etc etc.

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:51

We hebben gezien dat met noodgedwongen thuisblijven er een hoop mogelijk is via o.a. videoverbindingen. Helaas is het de gewoonte niet en gaat het jammerlijk rap terug naar hoe het ervoor ging.

Als die treinverbindingen financieel aantrekkelijk zouden zijn, er een paar luchthavens zouden zijn voor de intercontinentale vluchten en die ook zouden bijdragen aan de treinverbindingen, dan kwamen we misschien ergens. Zeker als je voor vakantie makkelijk ook je auto mee zou kunnen nemen op die trein. Scheelt je dat hele stuk zelf rijden, incl. veel zorgen over de volgende laadpaal vinden ... Kan je alle zooi meenemen die je wil, toch electrisch rijden kiezen en vrij zorgeloos lange afstanden reizen met je auto. Maar dan zal de focus veel meer moeten liggen op OV ipv eigen auto.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:57

DuoPenotti schreef:
Zo kom ff van die 10 meter hoge kast.
Nergens voor nodig....


Ik vraag geen perfectie.
Hier op bokt word ook nogal wat veroordeeld over de bokkers, bijvoorbeeld als ze vlees eten.
Maar een voorbeeldfunctie van een lijstrekker aanhalen mag niet, dat is veroordelen?
Ik vind het dingen opmerken.
Er zijn nogal wat lijstrekkers die harder veroordeeld worden hoor, vaak terecht imo, maar daar zegt niemand wat van. Wat dat is niet de lijstrekker die ze goed vinden.
Beetje veel 2 maten?


Dus omdat een ander veroordeeld is het ook prima als jij het doet? Terwijl je niets van iemand weet, had hij beter na moeten denken over het krijgen van een derde kindje?
Echt, ga es bij jezelf te rade _-:(

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:50

Nikass schreef:
DuoPenotti schreef:
Zo kom ff van die 10 meter hoge kast.
Nergens voor nodig....


Ik vraag geen perfectie.
Hier op bokt word ook nogal wat veroordeeld over de bokkers, bijvoorbeeld als ze vlees eten.
Maar een voorbeeldfunctie van een lijstrekker aanhalen mag niet, dat is veroordelen?
Ik vind het dingen opmerken.
Er zijn nogal wat lijstrekkers die harder veroordeeld worden hoor, vaak terecht imo, maar daar zegt niemand wat van. Wat dat is niet de lijstrekker die ze goed vinden.
Beetje veel 2 maten?


Dus omdat een ander veroordeeld is het ook prima als jij het doet? Terwijl je niets van iemand weet, had hij beter na moeten denken over het krijgen van een derde kindje?
Echt, ga es bij jezelf te rade _-:(


Wat lees jij in haar tekst? Ik lees echt niks van wat jij zegt terug in wat ze schrijft. Ik vind het knap dat je dit eruit haalt en jammer dat je het zo negatief ziet.

pien_2010

Berichten: 43439
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:53

Nikass schreef:
DuoPenotti schreef:
Zo kom ff van die 10 meter hoge kast.
Nergens voor nodig....


Ik vraag geen perfectie.
Hier op bokt word ook nogal wat veroordeeld over de bokkers, bijvoorbeeld als ze vlees eten.
Maar een voorbeeldfunctie van een lijstrekker aanhalen mag niet, dat is veroordelen?
Ik vind het dingen opmerken.
Er zijn nogal wat lijstrekkers die harder veroordeeld worden hoor, vaak terecht imo, maar daar zegt niemand wat van. Wat dat is niet de lijstrekker die ze goed vinden.
Beetje veel 2 maten?


Dus omdat een ander veroordeeld is het ook prima als jij het doet? Terwijl je niets van iemand weet, had hij beter na moeten denken over het krijgen van een derde kindje?
Echt, ga es bij jezelf te rade _-:(


Nikass pfffff moet dit nu echt.....als je blief ......ik raak je kwijt en dat wil ik niet... ;(

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Klimaatverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:11

Vind je het goed dat ik even niet in ga op je reactie?
Heeft weinig zin zo.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:12

Sorry, als ik de enige ben die het niet vind kunnen dat je een ander die je niet kent veroordeeld vanwege het krijgen van een derde kindje.

Ik zal erover ophouden, ik wil jullie niet ergeren, maar ik begrijp zo'n opmerking oprecht niet.

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:16

Nikass schreef:
Sorry, als ik de enige ben die het niet vind kunnen dat je een ander die je niet kent veroordeeld vanwege het krijgen van een derde kindje.

Ik zal erover ophouden, ik wil jullie niet ergeren, maar ik begrijp zo'n opmerking oprecht niet.


Je mening zelf is echt prima, die mag je gewoon hebben. Maar de toonzetting van je berichtjes is niet prettig.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:18

Mwahhhh ik ben het wel met Niklas eens, het is de toon die de muziek maakt....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:21

Nikass schreef:
Sorry, als ik de enige ben die het niet vind kunnen dat je een ander die je niet kent veroordeeld vanwege het krijgen van een derde kindje.

Ik zal erover ophouden, ik wil jullie niet ergeren, maar ik begrijp zo'n opmerking oprecht niet.

Even los van wat DuoPenotti zegt, natuurlijk mag je er gewoon wat van vinden wanneer iemand die prat gaat op natuur- en milieubehoud 3 kinderen op de wereld zet. Net als dat jij mag vinden dat je daarover niet mag oordelen. Maar dat kun je ook normaal zeggen.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:23

Nou ik vind dat dp ook zijn/haar mening nogal ehhhhh ongenuanceerd neerzet. Maargoed. Dit is dus precies wat ik bedoelde, altijd maar naar anderen wijzen ipv naar jezelf te kijken....

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:29

Pagina 1 gaat bijna alleen maar om teveel mensen. Ook door het topic heen blijft dit zo.
Dit was mijn eerste bericht en geen probleem
DuoPenotti schreef:
Ik heb geen kinderen, en dat is waar het probleem zit, overbevolking.
Elke groen linkser die iets over een ander durft te zeggen dat ze niet goed genoeg doen voor het milieu maar zelf meer dan 1 kind hebben neem ik niet serieus.


Waarom nu wel?

Is gewoon mijn mening. Hoef je niet te delen overigens.
Is ook geen veroordeling. Maar wederom mijn mening.
En als een lijstrekker drie kinderen wil moet hij dat weten idd, maar ja daar vind ik wat van.
Zoals we dit hele topic van alles vinden en onze mening zeggen.
Begrijp nu echt deze reacties niet.

Hier laat ik het bij en ga dadelijk wel over andere dingen mijn mening weer zeggen :+

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:40

Tja maar die kindertjes van hoog opgeleide, verantwoordelijke ouders, gaan later weer heel veel betekenen voor de maatschappij. Je moet er toch niet aan denken dat alleen het plebs op grote schaal nageslacht blijft voortbrengen? Wat moet er dan van de wereld en het milieu worden? ;)

Sorry, dit was sarcasme maar ik ben deze redenatie al meermaals tegengekomen.
Laatst bijgewerkt door mysa op 03-08-21 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:40

Nikass schreef:
Sorry, als ik de enige ben die het niet vind kunnen dat je een ander die je niet kent veroordeeld vanwege het krijgen van een derde kindje.

Ik zal erover ophouden, ik wil jullie niet ergeren, maar ik begrijp zo'n opmerking oprecht niet.



Nee hoor, ik vind jouw bericht helemaal niet schokkend.
DuoPenotti reageert zelf regelmatig hard en ongenuanceerd.

Als je voor een humaan asielbeleid bent, moet je ook alle vluchtelingen in je huis nemen, volgens sommigen ;)

Je kan als vleeseter ook kiezen voor biologisch vlees i.p.v. voor de plofkip.
Of als automobilist voor een goed OV zijn.

Zonder auto is het voor een Kamerlid, niet wonend in DH of andere grote stad in de Randstad bijna niet te doen. Zeker als partijleider heb je geen 9-17 uur baan.

Daarbij zit GL niet in de regering, hij bepaalt dus niet de ingeslagen wet of het beleid.
Ze zitten maar met 8 zetels in de Kamer, dus dat wijzen naar GL is gewoon onzin.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:48

Dank je Electra, en Dems :)
Ik ben niet persé Groen Links fan, maar ik heb wel veel met ze gesproken, gediscussieerd. Wat ik prettig vind, is dat ze daarin heel toegankelijk zijn.
Ik heb ze nooit horen zeggen dat iedereen vegetarisch moet gaan eten, moet stoppen met auto rijden en electrisch moet gaan koken per direct en op eigen kosten.

Hoeveel kinderen iemand heeft en waarom vind ik privé.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:53

Nikass schreef:
Hoeveel kinderen iemand heeft en waarom vind ik privé.

Dat is geen gegeven, maar een keuze die wij daarover in Nederland hebben gemaakt. Er zijn landen die wel vinden dat het aantal kinderen dat iemand krijgt een overheidszaak is.
Die stellen bijvoorbeeld een maximum op de kinderbijslag, of verleiden mensen juist met een 'fokpremie' tot het stichten van grote gezinnen, of stellen van hogerhand een maximum op het aantal kinderen dat iemand mag krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:54

Nikass schreef:
Dank je Electra :)
Ik ben niet persé Groen Links fan, maar ik heb wel veel met ze gesproken, gediscussieerd. Wat ik prettig vind, is dat ze daarin heel toegankelijk zijn.
Ik heb ze nooit horen zeggen dat iedereen vegetarisch moet gaan eten, moet stoppen met auto rijden en electrisch moet gaan koken per direct en op eigen kosten.

Hoeveel kinderen iemand heeft en waarom vind ik privé.

Geldt dat ook voor het waarom iemand het vliegtuig pakt om op vakantie te gaan en hoe vaak, waarom iemand een shirt van de Primark koopt of waarom iemand een Dodge ram rijdt? Want dan kun je geloof ik de hele discussie wel laten voor wat ie is?

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:56

Nikass schreef:
Dank je Electra, en Dems :)
Ik ben niet persé Groen Links fan, maar ik heb wel veel met ze gesproken, gediscussieerd. Wat ik prettig vind, is dat ze daarin heel toegankelijk zijn.
Ik heb ze nooit horen zeggen dat iedereen vegetarisch moet gaan eten, moet stoppen met auto rijden en electrisch moet gaan koken per direct en op eigen kosten.

Hoeveel kinderen iemand heeft en waarom vind ik privé.


Ik stem ook geen GL, maar ik snap die haat niet.
Gisteren werd er gezegd dat GL voor biomassa is en als je dat dan even nakijkt, blijkt dat helemaal niet zo te zijn.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:14

oomens schreef:
Nikass schreef:
Hoeveel kinderen iemand heeft en waarom vind ik privé.

Dat is geen gegeven, maar een keuze die wij daarover in Nederland hebben gemaakt. Er zijn landen die wel vinden dat het aantal kinderen dat iemand krijgt een overheidszaak is.
Die stellen bijvoorbeeld een maximum op de kinderbijslag, of verleiden mensen juist met een 'fokpremie' tot het stichten van grote gezinnen, of stellen van hogerhand een maximum op het aantal kinderen dat iemand mag krijgen.


Dat klopt. Ik vind dat het privé zou moeten zijn.

San, ja tot op zekere hoogte wel. Je kunt wel consequenties verbinden aan bepaalde keuzes. Ook wat betreft kinderen: ik ben voorstander om kinderbijslag af te schaffen of te beperken tot de echte minima.
En de intensieve veehouderij moet per direct op de schop ;)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:21

Electra63 schreef:
Nikass schreef:
Dank je Electra, en Dems :)
Ik ben niet persé Groen Links fan, maar ik heb wel veel met ze gesproken, gediscussieerd. Wat ik prettig vind, is dat ze daarin heel toegankelijk zijn.
Ik heb ze nooit horen zeggen dat iedereen vegetarisch moet gaan eten, moet stoppen met auto rijden en electrisch moet gaan koken per direct en op eigen kosten.

Hoeveel kinderen iemand heeft en waarom vind ik privé.


Ik stem ook geen GL, maar ik snap die haat niet.
Gisteren werd er gezegd dat GL voor biomassa is en als je dat dan even nakijkt, blijkt dat helemaal niet zo te zijn.


Ik begrijp dat ook niet, maar waarschijnlijk worden mensen boos als ze geconfronteerd worden met bepaalde bewustwording. Denk dat ze liever hun kop in het zand steken, of nog beter allemaal onwaarheden horen die hun het beste uitkomen :)

Opvallend dat alleen jij reageerde op het door mij geplaatste artikel uit de Groene Amsterdammer...
Het wordt niet echt opgemerkt ofzo... O:)

pien_2010

Berichten: 43439
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:29

Electra63 schreef:
Nikass schreef:
Dank je Electra, en Dems :)
Ik ben niet persé Groen Links fan, maar ik heb wel veel met ze gesproken, gediscussieerd. Wat ik prettig vind, is dat ze daarin heel toegankelijk zijn.
Ik heb ze nooit horen zeggen dat iedereen vegetarisch moet gaan eten, moet stoppen met auto rijden en electrisch moet gaan koken per direct en op eigen kosten.

Hoeveel kinderen iemand heeft en waarom vind ik privé.


Ik stem ook geen GL, maar ik snap die haat niet.
Gisteren werd er gezegd dat GL voor biomassa is en als je dat dan even nakijkt, blijkt dat helemaal niet zo te zijn.


Heb ik ook nooit begrepen die haat op GL.

pien_2010

Berichten: 43439
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:30

Nikass schreef:
Dank je Electra, en Dems :)
Ik ben niet persé Groen Links fan, maar ik heb wel veel met ze gesproken, gediscussieerd. Wat ik prettig vind, is dat ze daarin heel toegankelijk zijn.
Ik heb ze nooit horen zeggen dat iedereen vegetarisch moet gaan eten, moet stoppen met auto rijden en electrisch moet gaan koken per direct en op eigen kosten.

Hoeveel kinderen iemand heeft en waarom vind ik privé.


Helemaal mee eens Nikass.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:31

@nikass,
Ik probeer me altijd wel te informeren :D

Ik heb een bloedhekel aan PVV en FvD, maar juist daarom volg ik bijv. het stemgedrag van deze partijen.
En lees ik hun "partijprogramma" of lees en kijk interviews met Wilders of Baudet. ;)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:43

Baudet is zo wereldvreemd dat het bijna hilarisch wordt. :D

Ik heb destijds geprobeerd iemand van de VVD te spreken te krijgen, maar niet gelukt. Nooit een reactie op pogingen tot contact.

Hugo de Jonge heeft uiteindelijk wel gereageerd op een vraag, maar alleen met een nietszeggende standaardmail. >;)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:00

Electra63 schreef:
Nikass schreef:
Sorry, als ik de enige ben die het niet vind kunnen dat je een ander die je niet kent veroordeeld vanwege het krijgen van een derde kindje.

Ik zal erover ophouden, ik wil jullie niet ergeren, maar ik begrijp zo'n opmerking oprecht niet.



Nee hoor, ik vind jouw bericht helemaal niet schokkend.
DuoPenotti reageert zelf regelmatig hard en ongenuanceerd.

Als je voor een humaan asielbeleid bent, moet je ook alle vluchtelingen in je huis nemen, volgens sommigen ;)

Je kan als vleeseter ook kiezen voor biologisch vlees i.p.v. voor de plofkip.
Of als automobilist voor een goed OV zijn.

Zonder auto is het voor een Kamerlid, niet wonend in DH of andere grote stad in de Randstad bijna niet te doen. Zeker als partijleider heb je geen 9-17 uur baan.

Daarbij zit GL niet in de regering, hij bepaalt dus niet de ingeslagen wet of het beleid.
Ze zitten maar met 8 zetels in de Kamer, dus dat wijzen naar GL is gewoon onzin.


Eens :j.

@DP: je kan wel roepen dat wij hoog op de kast springen, maar jij begint met dat soort statements? Dan is het niet gek dat daarop gereageerd wordt toch?