Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Twee vermiste meisjes gevonden in hun auto

 
Profiel   

https://www.gld.nl/nieuws/7342719/massa ... te-meisjes
Dit bericht, eerst de vermissing en daarna het bericht gevonden na 1,5 dag. %) |( Ik ben er echt naar van.

Wat een vreselijk idee dat je als familie en politie gezocht hebt. Meerdere keren de plek bent gepasseerd waar je dochters aan het vechten zijn voor hun leven zonder dat je dat wist. En het meisje dat daar wanhopig heeft liggen wachten op hulp.

Gewoon vreselijk, het is zo n druk bereden weg en dan zo verdwijnen met de auto dat niemand je zolang ziet. |( :knuffel:

Ik hoop dat iedereen die er bij betrokken is alle hulp krijgt die ze nodig hebben
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:15 



 
Profiel   

Nou inderdaad, las het gisteren. Wat een vreselijke naar ongeluk.

En wat moet dat meisje die om hulp heeft geroepen een trauma hebben opgelopen. Je vriendin die het niet overleeft naast je in de auto en zelf er niet uit kunnen. En dan zo lang. Bah wat naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:24 



 
Profiel   

Dit is heel erg en ondanks dat de uitkomst misschien niet anders zou zijn geweest hoop ik dat politie in sommige gevallen van de regel afstapt om eerst af te wachten bij vermissingen. Nu heeft iemand zwaar gewond heel lang moeten wachten met haar dode partner naast haar. Dat lijkt me gruwelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:25 



 
Profiel   

bigone schreef
Dit is heel erg en ondanks dat de uitkomst misschien niet anders zou zijn geweest hoop ik dat politie in sommige gevallen van de regel afstapt om eerst af te wachten bij vermissingen. Nu heeft iemand zwaar gewond heel lang moeten wachten met haar dode partner naast haar. Dat lijkt me gruwelijk.


Nou precies. Verschrikkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:25 



 
Profiel   

Ik woon hier. Vreselijk wat er is gebeurd en iedereen is er wel ondersteboven van. :x
Het is niet gek dat ze niet zo snel gevonden zijn… de brandweer moest eerst bomen weg zagen voor ze bij de auto terecht konden en er is weinig meer over van de auto. De bomen zijn als het ware terug geklapt dus er was praktisch niets van te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:37 



 
Profiel   

Ik ben er ook misselijk van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:39 



 
Profiel   

ja dit.. vreselijk zeg. die meid die het heeft overleefd..pfff die heeft nog wel wat te verwerken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:44 



 
Profiel   

Zo verschrikkelijk. Dagen opgesloten zitten naast je overleden vriendin, dat is echt gruwelijk. Hopelijk vallen haar fysieke verwondingen in elk geval mee, het mentale herstel zal al heftig genoeg zijn.

bigone schreef
Dit is heel erg en ondanks dat de uitkomst misschien niet anders zou zijn geweest hoop ik dat politie in sommige gevallen van de regel afstapt om eerst af te wachten bij vermissingen. Nu heeft iemand zwaar gewond heel lang moeten wachten met haar dode partner naast haar. Dat lijkt me gruwelijk.

Is dat een regel? Ik dacht dat ze bij vermoedens van een misdrijf of ongeval wel direct gaan zoeken. Maar het zal vast ook vaak gebeuren dat 'vermisten' gewoon hun kater waren uitslapen na een iets te enthousiaste afterparty, of zo. Ik snap wel dat ze dan niet direct met man en macht gaan speuren. En dan was de auto nu ook nog helemaal verstopt achter het struikgewas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:45 



 
Profiel   

Ik las het op de NOS app. Heel verschrikkelijk en heel veel sterkte voor de familie Y;( .

bigone schreef
Dit is heel erg en ondanks dat de uitkomst misschien niet anders zou zijn geweest hoop ik dat politie in sommige gevallen van de regel afstapt om eerst af te wachten bij vermissingen. Nu heeft iemand zwaar gewond heel lang moeten wachten met haar dode partner naast haar. Dat lijkt me gruwelijk.

Ik weet niet of de conclusie hier gerechtvaardigd is dat de politie heeft afgewacht. In het artikel staat dat de afgelopen dagen met man en macht werd gezocht. En dat de politie uiteindelijk een spoor op het fietspad vond wat naar de achter de struiken liggende auto leidde.

En een paar jaar geleden werd het slaperige dorpje waar ik woon ineens "overvallen" door een enorme politiemacht, compleet met speurhonden en ondersteuning van een politiehelikopter. Was iemand in verwarde toestand weggelopen uit een woning uit een naastgelegen dorp. Persoon werd uiteindelijk in de omliggende landerijen aangetroffen, is maar enkele uren vermist geweest.

Dus volgens mij gaan ze bij een vermissing zeker niet standaard eerst 2 dagen achterover geleund met de voeten op het bureau zitten hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 09:37 



 
Profiel   

Ze zijn bijna meteen na de vermissingsmelding gaan zoeken. Zowel politie als familie. Maar niets gevonden. Drukke weg maar de auto is gewoon uit het zicht verdwenen achter de dichte bosjes. Zelfs met de sporen op het fietspad niets gezien. Pas na echt de struiken door eigenlijk nog niets gezien. Pas na het hulpgetik de auto gezien.
Het is gewoon een vreemd idee dat een auto echt onzichtbaar kan zijn op een toch best drukke weg. Ken de weg aardig goed. Ik kan me voorstellen dat iedereen die daar gepasseerd is zichzelf hetzelfde afvraagt. Waarom niets gezien |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 09:41 



 

Roodvos schreef
Ik las het op de NOS app. Heel verschrikkelijk en heel veel sterkte voor de familie Y;( .

bigone schreef
Dit is heel erg en ondanks dat de uitkomst misschien niet anders zou zijn geweest hoop ik dat politie in sommige gevallen van de regel afstapt om eerst af te wachten bij vermissingen. Nu heeft iemand zwaar gewond heel lang moeten wachten met haar dode partner naast haar. Dat lijkt me gruwelijk.

Ik weet niet of de conclusie hier gerechtvaardigd is dat de politie heeft afgewacht. In het artikel staat dat de afgelopen dagen met man en macht werd gezocht. En dat de politie uiteindelijk een spoor op het fietspad vond wat naar de achter de struiken liggende auto leidde.

En een paar jaar geleden werd het slaperige dorpje waar ik woon ineens "overvallen" door een enorme politiemacht, compleet met speurhonden en ondersteuning van een politiehelikopter. Was iemand in verwarde toestand weggelopen uit een woning uit een naastgelegen dorp. Persoon werd uiteindelijk in de omliggende landerijen aangetroffen, is maar enkele uren vermist geweest.

Dus volgens mij gaan ze bij een vermissing zeker niet standaard eerst 2 dagen achterover geleund met de voeten op het bureau zitten hoor.
Dat is inderdaad een hardnekkige fabel die vooral gebaseerd is op Amerikaanse tv-series.

Wat afschuwelijk voor de nabestaanden en de overlevende! :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 09:51 



 
Profiel   

Echt verschrikkelijk nieuws voor de familie, vrienden en het meisje wat heeft overleefd.

Een aantal jaar geleden is ook pas na dagen of zelfs weken een auto gevonden die naast de snelweg was beland. Een vrachtwagenchauffeur zag iets en alarmeerde de politie. Dus het is niet voor het eerst dat een auto onvindbaar lijkt te zijn.
En inderdaad de politie komt direct in actie als er sprake is van een levensbedreigende situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 10:08 



 
Profiel   

Ik woon hier ook dichtbij
Die weg is zo druk bezocht
Dus je zou inderdaad denken, waarom heeft niemand iets gehoord of gezien
Maar die bossages is zo dik begroeid.

Denk dat we alleen kunnen speculeren
Het is gewoon in en in triest voor iedereen die betrokken is.




Bismarck schreef
Echt verschrikkelijk nieuws voor de familie, vrienden en het meisje wat heeft overleefd.

Een aantal jaar geleden is ook pas na dagen of zelfs weken een auto gevonden die naast de snelweg was beland. Een vrachtwagenchauffeur zag iets en alarmeerde de politie. Dus het is niet voor het eerst dat een auto onvindbaar lijkt te zijn.
En inderdaad de politie komt direct in actie als er sprake is van een levensbedreigende situatie.


Klopt inderdaad ook zo een rare situatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 10:13 



 
Profiel   

Het is bij ons in de buurt en het is een verschrikkelijk verhaal.
De familie doodongerust, het ongeluk, het overlijden van 1 van de meisjes en het letsel en ongetwijfeld ook ander trauma van het andere meisje.

Hoe vreselijk is het om zoiets mee te maken? Daar kan je je amper een voorstelling van maken.

Het is een groeizaam jaar en ik geloof direct dat de auto zeer moeilijk te vinden is geweest.
Ook familie en vrienden zijn op zoek geweest en hebben de auto niet gevonden.

Hopelijk komt de hulp op tijd voor het nog in leven zijnde meisje. Ik wens haar alle kracht toe die ze nodig heeft voor een goed herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 11:31 



 
Profiel   

Het is niet de eerste keer dat iemand pas na dagen dood wordt gevonden.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... denberm-a1

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 11:33 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Het is niet de eerste keer dat iemand pas na dagen dood wordt gevonden.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... denberm-a1


in dit geval leefde er nog iemand. dat vind ik zo bizar.
wat gaat er op dat moment door je heen. ik durf daar niet eens aan te denken

je weet ook niet hoe lang het andere slachtoffer nog heeft geleefd
ik hoop voor haar dat ze op slag is overleden, zodat ze niet heeft geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:13 



 
Profiel   

Hier in de buurt is dit ook eens gebeurd. Een hardloopster is toen aangereden en de greppel naast de berm in geslingerd. Daar heeft ze vermoedelijk nog even geleefd, maar niemand kon haar zien omdat de greppel op een vrij moeilijk begaanbare plek lag. De automobilist is ook niet gestopt.
Pas dagen later is ze gevonden en helaas was ze toen overleden. Er staat nu een monumentje.
Het komt helaas vaker voor. Heel heftig voor alle betrokkenen :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:16 



 
Profiel   

Wat heftig
Een onzekere periode en dan een verdrietig afscheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:26 



 
Profiel   

Giolli schreef
Ik woon hier. Vreselijk wat er is gebeurd en iedereen is er wel ondersteboven van. :x
Het is niet gek dat ze niet zo snel gevonden zijn… de brandweer moest eerst bomen weg zagen voor ze bij de auto terecht konden en er is weinig meer over van de auto. De bomen zijn als het ware terug geklapt dus er was praktisch niets van te zien.


Ik reed er geregeld langs als ik naar werk ging… echt verschrikkelijk wat er is gebeurd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 15:11 



 
Profiel   

Echt afschuwelijk. Je weet niet hoe het gelopen is, maar wie weet leefde dat meisje eerst nog en heeft de vriendin haar dood zien gaan. Wat een trauma moet zij opgelopen hebben om zwaargewond naast je overleden vriendin te moeten wachten op hulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 17:13 



 
Profiel   

Mkango, wanneer je aangifte doet van vermissing van een volwassen persoon gaat de politie eerst beoordelen of die vrijwillig is vertrokken en wanneer ze dat denken dan gaan ze na 24 uur verder kijken. Met reden want de meeste vermisten zijn binnen 24 uur weer boven water. Of in dit geval er meteen meegezocht is weet ik niet, wel dat op woensdagochtend eerst de familie en vrienden daar aan het zoeken zijn geweest. In de middag de politie die ze uiteindelijk ook heeft gevonden. En wanneer het ene meisje niet had gereageerd waren ze misschien nog niet gevonden zo goed lag de auto blijkbaar uit het zicht. Ik vind het zo triest dat zulke dingen gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 17:34 



 

bigone schreef
Mkango, wanneer je aangifte doet van vermissing van een volwassen persoon gaat de politie eerst beoordelen of die vrijwillig is vertrokken en wanneer ze dat denken dan gaan ze na 24 uur verder kijken. Met reden want de meeste vermisten zijn binnen 24 uur weer boven water. Of in dit geval er meteen meegezocht is weet ik niet, wel dat op woensdagochtend eerst de familie en vrienden daar aan het zoeken zijn geweest. In de middag de politie die ze uiteindelijk ook heeft gevonden. En wanneer het ene meisje niet had gereageerd waren ze misschien nog niet gevonden zo goed lag de auto blijkbaar uit het zicht. Ik vind het zo triest dat zulke dingen gebeuren.


Niet waar. Die 24 uur is een fabel.

Citaat
Bij veel mensen heerst de hardnekkige gedachte dat de politie pas na 24 uur gaat zoeken naar een vermiste. Dit is niet waar. De eerste 24 uur zijn juist cruciaal. Het klopt dat veel weglopers na enkele uren weer terugkomen. Daarom bekijken we bij een vermissing goed wat onze volgende stappen worden. Bij iedere vermissing wordt het verhaal goed aangehoord en wordt een zo goed mogelijke inschatting gemaakt. Het is daarbij belangrijk dat de politie gelijk alle informatie krijgt die iets over de urgentie van de vermissing kan zeggen.
De meeste vermissingen van kinderen worden binnen 6 uur na de vermissing gemeld bij de politie.


Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2019/mei/ ... e-mei.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 18:04 



 
Profiel   

bigone schreef
Mkango, wanneer je aangifte doet van vermissing van een volwassen persoon gaat de politie eerst beoordelen of die vrijwillig is vertrokken en wanneer ze dat denken dan gaan ze na 24 uur verder kijken. Met reden want de meeste vermisten zijn binnen 24 uur weer boven water. Of in dit geval er meteen meegezocht is weet ik niet, wel dat op woensdagochtend eerst de familie en vrienden daar aan het zoeken zijn geweest. In de middag de politie die ze uiteindelijk ook heeft gevonden. En wanneer het ene meisje niet had gereageerd waren ze misschien nog niet gevonden zo goed lag de auto blijkbaar uit het zicht. Ik vind het zo triest dat zulke dingen gebeuren.

Dit was wel wat een ander verhaal dan aangifte van een vermist persoon. Deze meisjes zijn vertrokken naar een feestje en daar nooit aangekomen. Dus eigenlijk wel duidelijk dat er een ongeluk gebeurd moet zijn. En er is direct gezocht dus die opmerking van jou doet hier geen recht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 18:09 



 
Profiel   

Dat 24 uur wachten is echt een fabeltje hoor... Kijk maar toen met Anne Faber... Meteen met man en macht gezocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 18:46 



 
Profiel   

Meisjes? Dit zijn toch gewoon (jonge) vrouwen? Afschuwelijk verhaal wel... Y;( Bizar zo dichtbij en dan niks kunnen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 19:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen