Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 16:48

Op Bokt is al een topic over de vreselijke situatie in Afghanistan. Op internet volg ik specifiek de poging van een Britse oud marinier Pen Farthing die met zijn medewerkers, hun gezinnen en de opvangdieren uit Afghanistan probeert te ontsnappen. De oprichter van de opvang heeft in 2006 een hondengevecht voor hun compound gestopt en een van de honden heeft hem als zijn baas geadopteerd. Sinds die tijd runt hij een van de weinige dierenopvang locaties in Afghanistan.

Door middel van donaties heeft Pen een vrachtvliegtuig voor de evacuatie kunnen huren. Hij heeft social media gebruikt om druk uit te oefenen op Britse politici en visa voor iedereen te regelen. Het laatste nieuws dat ik las is dat hij en de gezinnen met vrachtwagens vol met dieren in de brandende zon staan te wachten op doorgang naar het vliegveld en onderhandelen met de nieuwe machthebbers. De naam van de machthebbers noemt hij nooit, daar zal hij zijn redenen voor hebben.

Als het bovenstaande verhaal je interesseert of raakt, kijk eens op hun site Nowzad.com onder News, Media Coverage/Verslaggeving. https://www.nowzad.com/news
De foto van de vrachtwagen in de zon kan ik nu niet meer vinden.
Misschien weten jullie meer nieuws over het lot van Nowzad Afghanistan en wil je dit delen in dit topic?
Dit topic gaat niet over het feit of evacuatie van mensen voor dieren gaat, ik hoop gewoon op een goede afloop...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:31

Ik heb de situatie een beetje gevolgd via Youtube (viktor Larkhill) en word er zo verdrietig van hoe deze man is tegen gewerkt en hoe dom de politici zijn. Notabene iemand die jaren lang dienst heeft gedraaid voor Engeland...hoezo in de steek gelaten door je eigen regering. Zonder dat stomme gelul had het hele team al in veiligheid kunnen zijn.

Hoe moeilijk kan het zijn: mensen in de cabine, dieren in het ruim WAAR GEEN MENSEN MOGEN ZIJN TIJDENS DE VLUCHT.

Echt.... -O- -O-

Dit is een filmpje van 'Viktor Larkhill" gisteravond.
https://www.youtube.com/watch?v=D27klznWZBc

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:46

Het is mislukt las ik net. Na een reis van 36 (!!) uur op 300 meter van het vliegveld schijnen de regels door biden veranderd te zijn waardoor zijn vrijwilligers niet door mochten. Mijn hart huilt. Machteloosheid

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:49

Wat afschuwelijk…. Ik hoopte zo dat het zou lukken.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 17:59

Wat een vreselijk nieuws. Zo verdrietig. Ik las reacties van mensen die zeggen, als de evacuatie niet lukt, laat dan zo veel mogelijk dieren inslapen |(. Viktor Larkhill kende ik nog niet, ik ga kijken.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:50


Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:56


Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 00:00


KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 00:07

Goed te zien dat ik niet de enige ben die in zak en as zit om Pen en zijn dieren. @cowgirl hier ook een volger van Let's Adopt Internatonal (Viktor Larkhill). Zo ook Takis' shelter.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 00:15


Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 00:18

Zou het toch gaan lukken? 300 in plaats van 140 dieren, wat ik eerst gelezen had. The Sun is niet de meest betrouwbare krant maar ik hoop dat het waar is. Door de vasthoudendheid van Pen. Fijn dat meer Bokkers meeleven! Zijn er nog meer goede doelen in Afghanistan die we /ik (financieel) kunnen steunen? Ik heb ruim week geleden donatie voor Nowzad evacuatie gedaan. Ik lees net dat ze de bomaanslag net ontlopen hebben, bedankt KootMiraDrum.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 00:19

The Sun heeft het over 180 dieren. Maar ja, 't is idd wel The Sun ;)

Ze vingen ook talloze ezels op, maar die schijnen daar wel elders ondergebracht te kunnen worden.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 00:25

Ezels zijn nuttig in de ogen van de nieuwe machthebbers, ik heb begrepen dat honden onrein zijn en huisdieren houden niet volgens de regels is. Lees ik het goed dat de Pen’s collega’s uit het asiel niet mogen evacueren, dat is toch vreselijk, wat zal er met die arme mensen gebeuren?

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 00:27

Hij heeft ze idd achter moeten laten. Gister had hij het er over in een smeekbede op Twitter (gericht aan de persoon die met de media communiceert uit naam van de Taliban) dat hij wel terug komt.

Hier nog een filmpje hoe zo'n vrachtwagen eruit zag en hoe sommige honden iets afgekoeld werden. Degenen achterin en in het midden konden ze niet bij.
https://www.thesun.co.uk/news/worldnews ... ticle=true

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 09:45

Kabul Small Animal Rescue proberen ook te evacueren, het laatste nieuws dat ik kom vinden was van 26 augustus, ik hoop dat ze uit Afghanistan weg kunnen komen.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:48

Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 28-08-21 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:50

Cil_ schreef:
Kabul Small Animal Rescue proberen ook te evacueren, het laatste nieuws dat ik kom vinden was van 26 augustus, ik hoop dat ze uit Afghanistan weg kunnen komen.

Dit zijn Amerikanen die een fundraiser hebben geopend voor een eigen vliegtuig. Die waren bijna gelijk met de Engelsman al begonnen.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:53

Cil_ schreef:
Kabul Small Animal Rescue proberen ook te evacueren, het laatste nieuws dat ik kom vinden was van 26 augustus, ik hoop dat ze uit Afghanistan weg kunnen komen.

https://www.twuko.com/KSAnimalRescue
Ook zij vechten om toestemming om het ruim van een vliegtuig te mogen gebruiken.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 01:10

Het is gelukt, Pen & dieren hebben Afghanistan verlaten.
De meeste dieren moeten straks 4 maanden in quarantaine in de UK.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 01:11


Anoniem

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 07:26

O geweldig! Ik heb de nieuwsberichten de laatste dagen op de voet gevolgd.

Vreselijk dat het team achter moest blijven. Wat ga je dan met een dubbel gevoel weg ;(

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 08:31

Wat een goed nieuws dat het hem gelukt is !
Geweldige actie dat hij met donaties een vrachtvliegtuig kon huren.

Hopelijk kan zijn team ook snel het land verlaten. Er zijn nog kansen meende ik te horen op de radio vanmorgen.

Edit; net een paar pagina's van hun website doorgelezen. Daar wordt een mens toch emotioneel van. Janken op een zondagmorgen :')

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:01

Gelukkig! Nu nog de mensen die he hebben geholpen.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 16:43

Geweldig nieuws over Pen en de Nowzad dieren. Ik ben benieuwd hoe ze de hitte tijdens het wachten doorstaan hebben. Weet iemand hoe het met Kabul small Animal Rescue gaat? zij staan al veel te lang vast.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:09