Bosvechten, hooligans die elkaar op afspraak te lijf gaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:21

Cowboy55 schreef:
Ben verbaasd hoe makkelijk wordt vergeten dat de kosten van deze activiteiten de maatschappij belasten. Letterlijk in €€€€.

Ziekenhuiskosten. Zorgkosten. Ziektewetkosten. WIA kosten. Daar draaien we allemaal voor op.
Ja, maar dat geldt net zo goed voor een hobby die op Bokt heel populair is en enkele andere sporten die ik genoemd heb. Eigenlijk geldt het voor hetgeen we allemaal doen: leven.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:28

Mkango schreef:
Cowboy55 schreef:
Ben verbaasd hoe makkelijk wordt vergeten dat de kosten van deze activiteiten de maatschappij belasten. Letterlijk in €€€€.

Ziekenhuiskosten. Zorgkosten. Ziektewetkosten. WIA kosten. Daar draaien we allemaal voor op.
Ja, maar dat geldt net zo goed voor een hobby die op Bokt heel populair is en enkele andere sporten die ik genoemd heb. Eigenlijk geldt het voor hetgeen we allemaal doen: leven.


Onjuist. Bij de populaire Bokt hobby en (veruit de meeste) andere sporten zijn dit soort kosten een ongelukkig bijproduct. Bij dit geneuzel is het verwonden het doel en zijn de kosten de logische consequentie.

Als je paard rijden en dit gedoe met elkaar wil vergelijken dan moet je een nieuwe paardensport creëren: jezelf zo hard mogelijk in je lijf laten schoppen door je paard. Als doel van de sport. Niet als iets dat kan gebeuren, maar als doel.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:45

Cowboy55 schreef:
belle_boef schreef:

Nou dat dus. Elkaar portie klappen geven in een omgeving waar niemand er last van heeft, daarna allemaal uitblust naar huis. <knip>


En de dag daarna ‘Gezond weer op”? Denk je dat zo werkt? Dat je kapot geslagen knokkels, gebroken vingers, neuzen, oogkassen en ribben ‘s nacht magisch genezen? De praktijk zal zijn dat een deel op de SEH of de HA eindigt en in de Ziektewet verdwijnt. Een beetje erg naïef. Het goede nieuws is dan wel weer dat je zelf nooit een serieuze matpartij hebt hoeven mee te maken anders wist je wel beter.


Je hoeft mij niet naïef te noemen zonder mij te kennen. Ik snap prima dat hier zorgkosten uit voort kunnen komen.
Die komen ook uit mensen die keer op keer een snuifje in hun neus stoppen en later willen afkicken op kosten van de maatschappij. En ja misschien zijn het zinloze zorg kosten maar op het moment dat zij op plekken gaan knokken en slopen die nog ongewenster zijn zijn de kosten nog vele malen groter. Plus de angst die ze zaaien, etc.

Maar laat ze dit maar doen want ze doen het toch. Die agressie moet er toch uit. En dit zijn nou niet de mannen die naar het GGZ gaan om wat aan hun agressie te doen ;)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bosvechten, hooligans die elkaar op afspraak te lijf gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:56

Oh maar deze jongens gaan de volgende dag gewoon werken hoor en zullen zich zelden bij de SEH melden
Het zal je verbazen hoeveel hier van een hele fatsoenlijke baan hebben en een gezin

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:08

karuna schreef:
Met boksen is het een op een. Met een trainer of scheidsrechter die ingrijpt als het mis gaat. Of tegen een hoofd getrapt wordt. Daar zijn nog regels bij.en nee ik zie daar de lol ook niet van in. Nou ja boksen nog wel. Die mma freefight. Is ook zoiets onbegrijpelijks. Maar daar zijn toch nog wat regels en kun je er flink geld mee winnen,

Dit, nee ik begrijp absoluut niet waarom iemand zoiets vrijwillig gaat opzoeken, heeft niks meer met voetbal te maken. Zou dit nu in opkomst zijn gekomen ivm covid dat ze elkaar niet meer bij een stadion kunnen gaan rellen. Zou wat zijn dat wielrenfans elkaar zo te lijf zouden gaan. Of paardrijliefhebbers, na chio elkaar kapot maken in de dressuurring

Luguber topic nope ga ik niet lezen. :n Ik slaap graag s nachts.

Weet je, boksen wordt inmiddels al lang genoeg gedaan dat er regels zijn maar dat is heus niet altijd zo geweest en "illegale kooivechten" bestaan ook nog steeds. En heel vaak zijn die kooivechters dezelfde als de MMA vechters.

Dat jij het niet begrijpt, maakt het niet slecht. Op deze manier zijn het tenminste partijen die instemmen met het vechten ipv onschuldige slachtoffers die er aan stadions wel eens vallen.
Zoveel mensen die paardrijden en houden niet begrijpen en zelfs afkeuren. De wereld draait om de zon, niet om jouw mening. Kan je het niet zien, kijk er dan niet naar. Zolang er geen onschuldige slachtoffers vallen zal het me een zorg zijn.

En ik heb ze op een dressuurwedstrijd ook wel eens op de vuist weten gaan maar dat terzijde. :')

En voor iemand het wil beweren; Ik heb doorheen mijn jeugd meer gevechten (met zwaar gewonden en blijvende invaliditeit aan toe) gezien op 10 jaar tijd dan menig mens op een heel leven zal zien. Dus nee, ik ben echt niet naïef. Maar ik kan wel prioriteiten stellen. Dat type volk leeft zich hoe dan ook op deze manier uit op iemand. Dan beter op elkaar vrijwillig, dan dat ze naar een fuif/café gaan en daar een slachtoffer maken dat gewoon op de verkeerde plek op de verkeerde moment was.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:02

karuna schreef:
Dit, nee ik begrijp absoluut niet waarom iemand zoiets vrijwillig gaat opzoeken, heeft niks meer met voetbal te maken. Zou dit nu in opkomst zijn gekomen ivm covid dat ze elkaar niet meer bij een stadion kunnen gaan rellen. Zou wat zijn dat wielrenfans elkaar zo te lijf zouden gaan. Of paardrijliefhebbers, na chio elkaar kapot maken in de dressuurring


Een paar dingen: deze bosgevechten zijn nog ouder dan ik ben. Dit soort gevechten in een andere setting is waarschijnlijk al zo oud als de mensheid. Dit is absoluut niks nieuws. Voetbalfan is geen synoniem van hooligan, dus die vergelijking kan je niet 1 op 1 maken. Bij hooligans gaat het echt niet alleen meer om de sport.

Ik heb toch echt liever dat ze elkaar afrossen in een gevecht waar ze zichzelf voor aanmelden dan dat ze een stad slopen. Op deze manier krijgen er in elk geval geen onschuldige omstaanders meppen. Als dit deze mensen helpt hun agressie kwijt te raken, dan ben ik de laatste die ze tegenhoudt. Eén van die gasten traint er 7 dagen per week voor. Die gaat echt niet therapeutisch stillevens zitten schilderen.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:10

Shae schreef:
karuna schreef:
Dit, nee ik begrijp absoluut niet waarom iemand zoiets vrijwillig gaat opzoeken, heeft niks meer met voetbal te maken. Zou dit nu in opkomst zijn gekomen ivm covid dat ze elkaar niet meer bij een stadion kunnen gaan rellen. Zou wat zijn dat wielrenfans elkaar zo te lijf zouden gaan. Of paardrijliefhebbers, na chio elkaar kapot maken in de dressuurring


Een paar dingen: deze bosgevechten zijn nog ouder dan ik ben. Dit soort gevechten in een andere setting is waarschijnlijk al zo oud als de mensheid. Dit is absoluut niks nieuws. Voetbalfan is geen synoniem van hooligan, dus die vergelijking kan je niet 1 op 1 maken. Bij hooligans gaat het echt niet alleen meer om de sport.

Ik heb toch echt liever dat ze elkaar afrossen in een gevecht waar ze zichzelf voor aanmelden dan dat ze een stad slopen. Op deze manier krijgen er in elk geval geen onschuldige omstaanders meppen. Als dit deze mensen helpt hun agressie kwijt te raken, dan ben ik de laatste die ze tegenhoudt. Eén van die gasten traint er 7 dagen per week voor. Die gaat echt niet therapeutisch stillevens zitten schilderen.


Hij gaat misschien nog wel stillevens schilderen. Nadat ie in een hooligan gevecht of een verkeersruzie iemand vermoord heeft. Als onderdeel van zijn therapie in de bak.

irmaz

Berichten: 4767
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:12

Joanne1987 schreef:
Oh maar deze jongens gaan de volgende dag gewoon werken hoor en zullen zich zelden bij de SEH melden
Het zal je verbazen hoeveel hier van een hele fatsoenlijke baan hebben en een gezin

Klopt, ik heb een collega gehad die hier heel open over was. Erg zachtaardige, vriendelijke, hardwerkende huisvader met 2 kindjes. Dit gebeurd inderdaad al vele jaren.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:24

Zachtaardig lijkt me toch niet het juiste woord. Imo is er iets niet goed ontwikkeld als je daarvan geniet.

Maar mijn zegen hebben ze..heerlijk toch. Lekker rammen en er kan niemand zeggen: ik was er per ongeluk. Laat ze elkaar maar fijn meppen. Soort zoekt soort. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:35

irmaz schreef:
Joanne1987 schreef:
Oh maar deze jongens gaan de volgende dag gewoon werken hoor en zullen zich zelden bij de SEH melden
Het zal je verbazen hoeveel hier van een hele fatsoenlijke baan hebben en een gezin

Klopt, ik heb een collega gehad die hier heel open over was. Erg zachtaardige, vriendelijke, hardwerkende huisvader met 2 kindjes. Dit gebeurd inderdaad al vele jaren.

In mijn hoofd past zachtaardig en vriendelijk niet samen met anderen de hersens inslaan.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:38

Lekker laten doen, het is niet dat er onvrijwillig mensen in elkaar geslagen worden. Beter zo dan dat ze hun agressie uiten op onschuldige mensen of dieren. Ze kiezen er zelf voor, lekker laten gaan. En zorgkosten, tsja... Als ze een onschuldig iemand in elkaar timmeren wegens opgekropte agressie, en diegene houdt er een trauma aan over, dat zorgt ook voor zorgkosten. Ik rijd motor en paard, dus ik beland ook veel sneller op de seh dan een gemiddeld iemand. (Tevens de reden dat ik donor ben, maar das een ander verhaal. :+ ). Gaan we toch ook niet zeggen dat ik die hobby's maar moet kappen wegens zorgkosten? Dan mag trouwens ook niemand meer roken, drinken en ongezond eten, want zorgkosten... Nee hoor, heb hier totaal geen probleem mee

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:49

Calixae schreef:
Lekker laten doen, het is niet dat er onvrijwillig mensen in elkaar geslagen worden. Beter zo dan dat ze hun agressie uiten op onschuldige mensen of dieren. Ze kiezen er zelf voor, lekker laten gaan. En zorgkosten, tsja... Als ze een onschuldig iemand in elkaar timmeren wegens opgekropte agressie, en diegene houdt er een trauma aan over, dat zorgt ook voor zorgkosten. Ik rijd motor en paard, dus ik beland ook veel sneller op de seh dan een gemiddeld iemand. (Tevens de reden dat ik donor ben, maar das een ander verhaal. :+ ). Gaan we toch ook niet zeggen dat ik die hobby's maar moet kappen wegens zorgkosten? Dan mag trouwens ook niemand meer roken, drinken en ongezond eten, want zorgkosten... Nee hoor, heb hier totaal geen probleem mee


Als je het goed vindt ga ik je input gebruiken om studenten uit te leggen wat drogredenen zijn……

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:06

Sunnda schreef:
Zachtaardig lijkt me toch niet het juiste woord. Imo is er iets niet goed ontwikkeld als je daarvan geniet.

Maar mijn zegen hebben ze..heerlijk toch. Lekker rammen en er kan niemand zeggen: ik was er per ongeluk. Laat ze elkaar maar fijn meppen. Soort zoekt soort. :D

Er zijn hele zachtaardige mensen die door omstandigheden ook in staat zijn tot heel kille, agressieve daden. Niets zo gecompliceerd als een mens. Ik heb mijn weide gehad vlak bij een illegale kooivechter, hele lieve, sympathieke kerel die zowel mij als mijn paarden beschermde. Zag hij iemand het pad op gaan die er niet hoorde kwam hij even kijken of alles oké was met de hond bij hem. Ik had geen andere buurman willen hebben, het was zo’n vriendelijke politieke kerel die wachtte tot ik alleen was om me te komen bedreigen met fysiek geweld, tot mijn buurman rustig aangewandeld kwam met de hond en vroeg of alles oké was. Toen ik zei “mijnheer P was me juist aan het vertellen wat er zou gebeuren als ik hem mijn weide niet verkocht.’ Meldde buurman met hond hem netjes maar duidelijk dat een echte man geen jong meisje zou bedreigen en dat hij het pad in de gate had zou hij nog eens zulke domme ideeen krijgen, en ik heb me nooit meer onveilig hoeven voelen of me zorgen moeten maken om mijn paarden. Als ik aan kwam kwam hij af gewandeld om me te laten weten of er wat gebeurt was of niet, een stel jongens die de paarden hadden willen op jagen had hij weg gejaagd, een stel kerels die gestolen brommers daar wilden verstoppen ook, all in all heeft hij mij voor heel veel behoed terwijl hij me niet eens kende.

Boksers kunnen toch ook gewoon nette lieve mensen zijn? Dat het temperament wat hoger ligt maakt het geen bullenbakken, dat ze er voor kiezen om het te uiten op een manier waarbij de tegenpartij vrijwillig voor ze staat spreekt imo voor ze. Het is geen gespuis dat lafhartig iemand aanvalt die gewoon plezier wil hebben op een feest. Het zijn mannen met een bepaalde karaktertrek die er op een zo fair mogelijke manier mee copen juist om geen onschuldige slachtoffers te maken.

Dat is beter dan die nette politieker die mij als makkelijk slachtoffer zag met diezelfde eigenschappen maar niet het lef of de verantwoordelijkheid om het op te nemen tegen iemand die zich aan biedt.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:10

'Onder omstandigheden' ja. Dan is iedereen misschien wel een moordenaar.

Maar je doet nu geen poging zulke situaties te vergelijken met mensen die elkaar bellen om elkaar flink verrot te slaan toch?
Die hebben gewoon een verkeerde verhouding tussen hersenen/testesteron. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:20

Sunnda schreef:
'Onder omstandigheden' ja. Dan is iedereen misschien wel een moordenaar.

Maar je doet nu geen poging zulke situaties te vergelijken met mensen die elkaar bellen om elkaar flink verrot te slaan.
Die hebben gewoon een verkeerde verhouding tussen hersenen/testesteron. :D

Omstandigheden zijn meer dan ‘accutte situaties’. Iemand die een leven lang heeft moeten vechten kan enorm moeite hebben met dat ineens los te laten. Als ze elkaar bellen en het in een trainingsring gaan doen zijn ze dan ineens weer helemaal oké? MMA vechters zijn ook oké ondanks dat het enige verschil ook daar de kooi is?

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bosvechten, hooligans die elkaar op afspraak te lijf gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:21

Als ze het bos maar netjes achterlaten zoeken ze het maar uit.

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:26

Cowboy55 schreef:
Ben verbaasd hoe makkelijk wordt vergeten dat de kosten van deze activiteiten de maatschappij belasten. Letterlijk in €€€€.

Ziekenhuiskosten. Zorgkosten. Ziektewetkosten. WIA kosten. Daar draaien we allemaal voor op.

Door mijn sport, rugby, draaien er ook wekelijks mensen het ziekenhuis in. Paardrijden ook, voetbal net zo goed. Moet dat dan ook maar kappen?

Iedereen betaalt zorgverzekering, mag je ook gebruik van maken :')

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Bosvechten, hooligans die elkaar op afspraak te lijf gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:35

Er zijn volgens mij al meerdere Hooligan series geweest (oa uit Engeland) waar dit regelmatig gebeurd, afspreken om elkaar te treffen en elkaar dan de hersens inslaan. Jaren geleden al iemand vermoord bij de Zwarte Markt bij Beverwijk, helaas bestaat dit al veel langer.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:38

Ayasha schreef:
Sunnda schreef:
'Onder omstandigheden' ja. Dan is iedereen misschien wel een moordenaar.

Maar je doet nu geen poging zulke situaties te vergelijken met mensen die elkaar bellen om elkaar flink verrot te slaan.
Die hebben gewoon een verkeerde verhouding tussen hersenen/testesteron. :D

Omstandigheden zijn meer dan ‘accutte situaties’. Iemand die een leven lang heeft moeten vechten kan enorm moeite hebben met dat ineens los te laten. Als ze elkaar bellen en het in een trainingsring gaan doen zijn ze dan ineens weer helemaal oké? MMA vechters zijn ook oké ondanks dat het enige verschil ook daar de kooi is?


Nee, MMA fighters zijn ok omdat er scheidsrechters zijn om te voorkomen dat er doden vallen. Kijk naar wat gevechten, die referees duiken soms letterlijk op de verliezer om m te beschermen. Zijn zelfs wat clipjes waarbij de referees de winnaar aan hun nekvel wegslepen om meer schade te voorkomen. Ik vind het persoonlijk verder 6x niks maar dat ben ik.

De aardige illegale MMA fighter die je beschrijft heeft simpelweg een hoog moreel besef van goed en kwaad. Dat is mooi. Heb ik ook in extreme mate. Jouw bedreiger was wellicht veiliger bij hem dan bij mij want ik heb weinig geduld voor ‘stupid’ en ‘mean’.

Ik weet zelfs niet of boksers ‘meer temperament’ hebben. Ken er een paar. 1 won zelfs 2 Olympische medailles. Ik ken weinig mensen die rustiger zijn. Wil niet zeggen dat ie je niet in 1 klap naar volgende week kan tikken als je hem serieus bedreigt.

Mijn probleem is dat het een kwestie van tijd is voor er doden vallen. In bos gevechten of omdat er toevallig even geen bos gevechten zijn maar die vent in die auto lastig is of je vrouw je verkeerd aankijkt. Dat is mijn probleem.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 03-09-21 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:42

jessdaniels schreef:
Cowboy55 schreef:
Ben verbaasd hoe makkelijk wordt vergeten dat de kosten van deze activiteiten de maatschappij belasten. Letterlijk in €€€€.

Ziekenhuiskosten. Zorgkosten. Ziektewetkosten. WIA kosten. Daar draaien we allemaal voor op.

Door mijn sport, rugby, draaien er ook wekelijks mensen het ziekenhuis in. Paardrijden ook, voetbal net zo goed. Moet dat dan ook maar kappen?

Iedereen betaalt zorgverzekering, mag je ook gebruik van maken :')


Tweede en laatste keer: bij paardrijden en rugby en voetbal zijn verwondingen niet het doel. Het gebeurt als ongelukkige bijvangst. Bij vuistgevechten is het beschadigen van je tegenstander het doel. Geen toevallige ongelukkige situatie. Het doel.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:42

Dat is bij het bosvechten ook hoor. Daar heb je spotters van beide clubs om te zien of het eerlijk gaat. Kopschoppen wordt niet goedgekeurd. Als iemand knock-out is laat je hem met rust en is die persoon klaar. Na afloop worden de gewonden zo goed mogelijk opgelapt en geholpen. Als je je als club niet aan de regels houdt wordt je uitgekotst door de scène.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Bosvechten, hooligans die elkaar op afspraak te lijf gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:45

Dit komt op mij over als een mosh pit bij metal concerten, alleen iets minder lief, maar met handschoenen. Of ben ik dan heel naïef?

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:48

Niobe schreef:
Dit komt op mij over als een mosh pit bij metal concerten, alleen iets minder lief, maar met handschoenen. Of ben ik dan heel naïef?


Geen handschoenen naar ik begrijp. Bare knuckles. Daar zit een verschil in. Tussen een blauwe kaak of een gebroken kaak. Een blauw oog of een gebroken oogkas.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 03-09-21 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:49

Cowboy55 schreef:
Niobe schreef:
Dit komt op mij over als een mosh pit bij metal concerten, alleen iets minder lief, maar met handschoenen. Of ben ik dan heel naïef?


Geen handschoenen naar ik begrijp. Bare knuckles.


Oh op een filmpje zag ik wel handschoenen dacht ik, ook buiten

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Bosvechten, hooligans die elkaar op afspraak te lijf gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:50

Dat verklaart een hoop als dat zo is.