Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bosvechten, hooligans die elkaar op afspraak te lijf gaan

 
Profiel   

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... -alles-mag

Ik liep tegen dit bericht aan. Kennelijk een nieuwe bezigheid. Als voetbal hooligan op afspraak elkaar in elkaar slaan en trappen in een bos en dat dan filmen. En kennelijkmis daar een doelgroep voor en gaat dat ook nog uitgezonden worden. 8)7 :?

Echt wat bezield je om dit als "hobby" te hebben. En waarom zouden andere mensen die daar niks mee te maken hebben dat willen zien op tv. En krijg je daardoor niet meer mensen die deze gezellige hobby willen gaan uitoefenen.

Op zich als ze elkaar daar kapot maken raken ze gelukkig geen onschuldige voorbijgangers. Maar dan denk ik meteen al die berichten van jongeren die op vakantie het nodig vonden onschuldigen hetzelfde aan te doen,

Zou het een met het ander te maken hebben? Zou vroeger deze hobby ook hebben plaatsgevonden alleen dan buiten het nieuws om?

Ik begrijp in ieder geval totaal niet waarom je behoefte kunt hebben ie,and in elkaar te slaan of in elkaar geslagen te worden. Ga dan op boxen of zo, _-:(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:17 



 
Profiel   

Dit bespreken we nu ook in het Bijzonder Luguber topic, misschien daar ook even kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:21 



 
Profiel   

is dit niet ongeveer hoe boksen ontstaan is? begon dat niet net als schermen met illegale duels?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweegevecht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:22 



 
Profiel   

Oh ik vind dit echt helemaal prima als dat betekent dat er bij stadions e.d. geen rotzooi wordt getrapt en onschuldige mensen narigheid bespaard wordt.

Laat ze elkaar maar een hersenbeschadiging schoppen, hopelijk sterft dat idiote deel van de mensheid daarmee snel uit.

En ja, dit gebeurt al jaren. Ik herinner me een uitzending erover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:24 



 

Live and let live.

Grappig trouwens dat je boksen als alternatief noemt. Is imo gewoon hetzelfde, maar dan gelegaliseerd. Daar kijken ook duizenden mensen naar die er niets mee te maken hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:26 



 
Profiel   

Mkango schreef
Live and let live.

Grappig trouwens dat je boksen als alternatief noemt. Is imo gewoon hetzelfde, maar dan gelegaliseerd. Daar kijken ook duizenden mensen naar die er niets mee te maken hebben.


Daarom

Wat voor uitbranders zouden ze van de dokter krijgen als ze zich voor de derde keer in een jaar op de spoedeisende hulp melden?


Laatst bijgewerkt door axel_1997 op 03-09-21 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:27 



 
Profiel   

Aub bij iemand thuis doen en niet in het bos, ik zou me rot schrikken als ik alleen aan de wandel ben en zoiets zou zien. Maar liever helemaal niet want het kan zo fout aflopen en dan moet er zorg verleend worden aan iemand die hiervoor kiest, als er nog zorg verleend kan worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:29 



 
Profiel   

Lekker laten gaan hoor. Zolang ze beide instemmen, zie ik het probleem niet. :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:30 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Aub bij iemand thuis doen en niet in het bos, ik zou me rot schrikken als ik alleen aan de wandel ben en zoiets zou zien. Maar liever helemaal niet want het kan zo fout aflopen en dan moet er zorg verleend worden aan iemand die hiervoor kiest, als er nog zorg verleend kan worden...

Daar kiezen ze dan toch zelf voor? Zij kiezen ervoor om zich zelf in elkaar te laten slaan of iemand in elkaar te slaan, dan moeten ze ook de consequenties ondervinden.
Maar ik kan me voorstellen dat je je helemaal rot schrikt als je dit zou zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:33 



 
Profiel   

Met boksen is het een op een. Met een trainer of scheidsrechter die ingrijpt als het mis gaat. Of tegen een hoofd getrapt wordt. Daar zijn nog regels bij.en nee ik zie daar de lol ook niet van in. Nou ja boksen nog wel. Die mma freefight. Is ook zoiets onbegrijpelijks. Maar daar zijn toch nog wat regels en kun je er flink geld mee winnen,

Dit, nee ik begrijp absoluut niet waarom iemand zoiets vrijwillig gaat opzoeken, heeft niks meer met voetbal te maken. Zou dit nu in opkomst zijn gekomen ivm covid dat ze elkaar niet meer bij een stadion kunnen gaan rellen. Zou wat zijn dat wielrenfans elkaar zo te lijf zouden gaan. Of paardrijliefhebbers, na chio elkaar kapot maken in de dressuurring

Luguber topic nope ga ik niet lezen. :n Ik slaap graag s nachts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:34 



 
Profiel   

Joh laat ze lekker. Niemand heeft er last van. Liever dat ze dat in het bos doen dan in de stad of bij het stadion.

Overigens zijn er wel degelijk regels. En voor covid was het ook al een hele cultuur maar meer underground. Ik ken zelf meerdere mensen die in dit wereldje actief zijn ;)


Laatst bijgewerkt door capopjekop op 03-09-21 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:36 



 
Profiel   

Overigens is dit volgens mij niet nieuw en gebeurt het al jaren. Waarschijnlijk meer dan we weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:37 



 
Profiel   

purny schreef
moonsparkle schreef
Aub bij iemand thuis doen en niet in het bos, ik zou me rot schrikken als ik alleen aan de wandel ben en zoiets zou zien. Maar liever helemaal niet want het kan zo fout aflopen en dan moet er zorg verleend worden aan iemand die hiervoor kiest, als er nog zorg verleend kan worden...

Daar kiezen ze dan toch zelf voor? Zij kiezen ervoor om zich zelf in elkaar te laten slaan of iemand in elkaar te slaan, dan moeten ze ook de consequenties ondervinden.
Maar ik kan me voorstellen dat je je helemaal rot schrikt als je dit zou zien


Maar je mag volgens mij ook niet zomaar weigeren om hulp te verlenen als hulpverlener

"Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Wetboek van Strafrecht, Artikel 255

Heb ik van een ehbo website overigens dus als die website niet zou kloppen dan zeg ik sorry :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:37 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Joh laat ze lekker. Niemand heeft er last van. Liever dat ze dat in het bos doen dan in de stad of bij het stadion.

Overigens zijn er wel degelijk regels. En voor covid was het ook al een hele cultuur maar meer underground. Ik ken zelf meerdere mensen die in dit wereldje actief zijn ;)


Ok en dat vind je een volstrekt normaal iets? :? ok dan is de wereld een stukje zieker dan ik al dacht. Heeft gewoon niks met voetbal te maken maar maken zo wel de naam van fatsoenlijke voetbal liefhebbers kapot. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:44 



 
Profiel   

karuna schreef
capopjekop schreef
Joh laat ze lekker. Niemand heeft er last van. Liever dat ze dat in het bos doen dan in de stad of bij het stadion.

Overigens zijn er wel degelijk regels. En voor covid was het ook al een hele cultuur maar meer underground. Ik ken zelf meerdere mensen die in dit wereldje actief zijn ;)


Ok en dat vind je een volstrekt normaal iets? :? ok dan is de wereld een stukje zieker dan ik al dacht. Heeft gewoon niks met voetbal te maken maar maken zo wel de naam van fatsoenlijke voetbal liefhebbers kapot. -O-


Mss moet je niet overal over mee willen praten als je geen idee hebt waar je het over hebt.

Het is mijn ding niet. Maar zo oud als de mensheid is zijn er mensen die die behoefte wel hebben. Hooliganisme al al veel ouder dan covid en omdat deze mannen nu lekker underground in een bos hun ding doen heb ik als normale burger en voetballiefhebber zo goed als geen last van ze. Ik snap het probleem dus niet. Hoe heb jij er last van als die lui achteraf in een bos hun gevechtjes uitvechten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:50 



 

karuna schreef
Met boksen is het een op een. Met een trainer of scheidsrechter die ingrijpt als het mis gaat. Of tegen een hoofd getrapt wordt. Daar zijn nog regels bij.en nee ik zie daar de lol ook niet van in. Nou ja boksen nog wel. Die mma freefight. Is ook zoiets onbegrijpelijks. Maar daar zijn toch nog wat regels en kun je er flink geld mee winnen,

Dit, nee ik begrijp absoluut niet waarom iemand zoiets vrijwillig gaat opzoeken, heeft niks meer met voetbal te maken. Zou dit nu in opkomst zijn gekomen ivm covid dat ze elkaar niet meer bij een stadion kunnen gaan rellen. Zou wat zijn dat wielrenfans elkaar zo te lijf zouden gaan. Of paardrijliefhebbers, na chio elkaar kapot maken in de dressuurring

Luguber topic nope ga ik niet lezen. :n Ik slaap graag s nachts.
Tja, sommige mensen begrijpen niet waarom je op een paard zou zitten, zou bungee jumpen, zou motorcrossen, jezelf helemaal lam zou zuipen in de kroeg ieder weekend, alleen maar sla en avocado's zou eten, zou voetballen, rugbyen of turnen. Ik heb er geen last van, dus waarom zou ik me er druk over maken? Ik heb er niks mee, ik kijk er niet naar, ik ben er niet bij betrokken en ik verlies er geen minuut slaap om. En wat mensen al zeggen: dit is echt niets nieuws, dus met Covid heeft het weinig van doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:53 



 
Profiel   

Ik zie de nieuwswaarde niet zo van dit bericht. Dit gebeurd inderdaad al jaren. In 1997 kwam er zelfs iemand bij om het leven: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:54 



 
Profiel   

Het Facebook gehalte stijgt met dit soort topics. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:54 



 
Profiel   

Nou, ik vind het wel bijzonder hoor. :Y) Als er eentje het loodje legt dan zouden de reacties toch anders zijn. Boksen en andere vechtsporten gebeurt over het algemeen wel in een meer gecontroleerde omgeving.

Maar goed, zolang inderdaad niemand anders er last van heeft is het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:54 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Oh ik vind dit echt helemaal prima als dat betekent dat er bij stadions e.d. geen rotzooi wordt getrapt en onschuldige mensen narigheid bespaard wordt.

Laat ze elkaar maar een hersenbeschadiging schoppen, hopelijk sterft dat idiote deel van de mensheid daarmee snel uit.

En ja, dit gebeurt al jaren. Ik herinner me een uitzending erover.


Nou dat dus. Elkaar portie klappen geven in een omgeving waar niemand er last van heeft, daarna allemaal uitblust naar huis. Lijkt me een stuk beter dan complete straten en stadions slopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 20:02 



 
Profiel   

Ben verbaasd hoe makkelijk wordt vergeten dat de kosten van deze activiteiten de maatschappij belasten. Letterlijk in €€€€.

Ziekenhuiskosten. Zorgkosten. Ziektewetkosten. WIA kosten. Daar draaien we allemaal voor op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 20:04 



 
Profiel   

Beter zo dan een stel kopschopkakkers op Mallorca. Als die kakkertjes lekker in het bos waren gaan kloten, had Carlo nog geleefd.

Ik denk dan maar dat ze het elkaar vrijwillig aan doen. Ik zou mezelf er niet druk om maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 20:05 



 
Profiel   

belle_boef schreef
_San87_ schreef
Oh ik vind dit echt helemaal prima als dat betekent dat er bij stadions e.d. geen rotzooi wordt getrapt en onschuldige mensen narigheid bespaard wordt.

Laat ze elkaar maar een hersenbeschadiging schoppen, hopelijk sterft dat idiote deel van de mensheid daarmee snel uit.

En ja, dit gebeurt al jaren. Ik herinner me een uitzending erover.


Nou dat dus. Elkaar portie klappen geven in een omgeving waar niemand er last van heeft, daarna allemaal uitblust naar huis. Lijkt me een stuk beter dan complete straten en stadions slopen


Hoe weet je of niemand er last van heeft? Iedereen kan in het bos lopen. Of zou het een geheime underground locatie in een bos zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 20:08 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
Ben verbaasd hoe makkelijk wordt vergeten dat de kosten van deze activiteiten de maatschappij belasten. Letterlijk in €€€€.

Ziekenhuiskosten. Zorgkosten. Ziektewetkosten. WIA kosten. Daar draaien we allemaal voor op.


Ja en waar trek je de grens dan? Roken, overgewicht etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 20:11 



 
Profiel   

belle_boef schreef
_San87_ schreef
Oh ik vind dit echt helemaal prima als dat betekent dat er bij stadions e.d. geen rotzooi wordt getrapt en onschuldige mensen narigheid bespaard wordt.

Laat ze elkaar maar een hersenbeschadiging schoppen, hopelijk sterft dat idiote deel van de mensheid daarmee snel uit.

En ja, dit gebeurt al jaren. Ik herinner me een uitzending erover.


Nou dat dus. Elkaar portie klappen geven in een omgeving waar niemand er last van heeft, daarna allemaal uitblust naar huis. <knip>


En de dag daarna ‘Gezond weer op”? Denk je dat zo werkt? Dat je kapot geslagen knokkels, gebroken vingers, neuzen, oogkassen en ribben ‘s nacht magisch genezen? De praktijk zal zijn dat een deel op de SEH of de HA eindigt en in de Ziektewet verdwijnt. Een beetje erg naïef. Het goede nieuws is dan wel weer dat je zelf nooit een serieuze matpartij hebt hoeven mee te maken anders wist je wel beter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 20:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen