Mkango schreef:Tja, waarom moet je kennismaken met de ablativus absolutus? Of integreren en primitiveren? Zuur-basereacties? Frans? Boetseren? Softbal? Zo kun je natuurlijk wel alles kapotredeneren.
Ik heb niks tegen kennis, dus al die andere dingen vind ik wel prima. En op z'n minst leiden de meeste vakken wel tot een basis in het daadwerkelijke vak. Ik geloof dat ik Frans in z'n algemeenheid vrij nutteloos vond en na het eerste jaar ook niet meer leuk, maar het ging in elk geval over Frans.
(Boetseren heb ik geloof ik niet geleerd.)
Maar over softbal heb ik me heel erg verbaasd. Want in de versie die ik in de gymles speelde bestond het voor het grootste deel van de tijd uit wachten... en dat lijkt me ook vanuit het idee van een gymles nogal zinloos. Dus ik zou die discussie ook nog wel eens aan willen gaan.
(Oh ja, nog een klein zijstapje over Frans: lekker een keuzevak van maken vanaf de brugklas, en ook de mogelijkheid geven tot andere talen als keuzevak. Waaronder in elk geval Nederlandse Gebarentaal, maar Arabisch, Japans of Chinees lijken me minstens zo zinvol, en boeiender omdat je niet een variatie op de westerse talen krijgt, maar juist iets wat behoorlijk anders is.)