Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:18

Dat mag niet, wat er door Frontex gebeurt. We hebben ons als EU land wettelijk verplicht mensen toe te staan asiel aan te vragen. Pas na beoordeling kan tot uitzetting over worden gegaan.

Hoewel ik landen als Turkije, Griekenland e.d. heel goed snap.

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:34

tamary schreef:
Gezien de drukte op de wegen, is meer mensen er bij funest voor de leefbaarheid in het hele land. En kijkende naar alle andere sectoren idem. Het zijn niet alleen de procedures en het "polderen", het is een groot deel ook het niet willen/kunnen accepteren dat er beperkingen zitten aan de ruimte die er is. We zijn inderdaad verzand maar ook in het niet willen/durven/mogen toegeven dat het niet meer kan. Politiek correct zijn is funest, beleefd zijn best, maar eerlijk en realistisch is wel noodzakelijk ook juist om iedereen die er al is er bij te houden.


Tja Nederland is inderdaad een erg dichtbevolkt land. Als je het mij vraagt ben ik daar ook alles behalve blij mee. Maar uiteindelijk is het toch een keer een kwestie van een keuze maken tussen stadsstaat, natuuland of agrarisch land. Het is nu eenmaal niet mogelijk om alle drie of slechts 2 van de drie te zijn
Het is of het een of het ander. Helaas vrees ik dat Nederland toch uiteindelijk gaat voor een stadsstaat model met nog meer inwoners.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:36

_San87_ schreef:
Dat mag niet, wat er door Frontex gebeurt. We hebben ons als EU land wettelijk verplicht mensen toe te staan asiel aan te vragen. Pas na beoordeling kan tot uitzetting over worden gegaan.

Hoewel ik landen als Turkije, Griekenland e.d. heel goed snap.


Als we dan toch wettelijk bezig zijn.

Ze horen asiel aan te vragen in het land waar ze binnenkomen. Gezien ze eerst door vele landen heen moeten voordat ze hier aankomen vallen de meesten al af.

Het gros van de mensen komt voor een betere toekomst, dat kan ik ze niet kwalijk nemen. We zouden dat zelf vermoedelijk ook proberen. Vergeet niet dat voordat ze hier zijn al door een tiental veilige landen zijn gereisd…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:55

robert45 schreef:
_San87_ schreef:
Dat mag niet, wat er door Frontex gebeurt. We hebben ons als EU land wettelijk verplicht mensen toe te staan asiel aan te vragen. Pas na beoordeling kan tot uitzetting over worden gegaan.

Hoewel ik landen als Turkije, Griekenland e.d. heel goed snap.


Als we dan toch wettelijk bezig zijn.

Ze horen asiel aan te vragen in het land waar ze binnenkomen. Gezien ze eerst door vele landen heen moeten voordat ze hier aankomen vallen de meesten al af.

Het gros van de mensen komt voor een betere toekomst, dat kan ik ze niet kwalijk nemen. We zouden dat zelf vermoedelijk ook proberen. Vergeet niet dat voordat ze hier zijn al door een tiental veilige landen zijn gereisd…

Ja, in het eerste veilige land, dat wordt ze door Frontex niet mogelijk gemaakt.

De reden waarom snap ik heel goed, maar menselijk is het niet. En dus ook niet toegestaan.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 13:40

_San87_ schreef:
Dat mag niet, wat er door Frontex gebeurt. We hebben ons als EU land wettelijk verplicht mensen toe te staan asiel aan te vragen. Pas na beoordeling kan tot uitzetting over worden gegaan.

Hoewel ik landen als Turkije, Griekenland e.d. heel goed snap.

Maar waarom doen we die beoordeling binnen Europa? De huidige werkwijze maakt dat het altijd loont om hierheen te komen, ook als je geen enkele kans maakt. Het lukt namelijk ook na afwijzing vaak niet om mensen terug te sturen.

Waarom niet een of meer opvangkampen verder weg, zodat mensen alleen hier binnen komen als ze daadwerkelijk een verblijfsstatus hebben gekregen?
Zouden er nog veel mensen uit Marokko op goed geluk hierheen komen als ze zouden weten dat ze hun procedure in bijvoorbeeld een land als Senegal moeten afwachten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 13:47

oomens schreef:
_San87_ schreef:
Dat mag niet, wat er door Frontex gebeurt. We hebben ons als EU land wettelijk verplicht mensen toe te staan asiel aan te vragen. Pas na beoordeling kan tot uitzetting over worden gegaan.

Hoewel ik landen als Turkije, Griekenland e.d. heel goed snap.

Maar waarom doen we die beoordeling binnen Europa? De huidige werkwijze maakt dat het altijd loont om hierheen te komen, ook als je geen enkele kans maakt. Het lukt namelijk ook na afwijzing vaak niet om mensen terug te sturen.

Waarom niet een of meer opvangkampen verder weg, zodat mensen alleen hier binnen komen als ze daadwerkelijk een verblijfsstatus hebben gekregen?
Zouden er nog veel mensen uit Marokko op goed geluk hierheen komen als ze zouden weten dat ze hun procedure in bijvoorbeeld een land als Senegal moeten afwachten?

De beoordeling vindt plaats in het land waar de asielzoeker asielaanvraag doet. Dus als een Afghaanse asielzoeker in Griekenland asiel aanvraagt, dan moet daar de beoordeling plaatsvinden, vraagt de asielzoeker asiel in Duitsland, dan vindt daar de beoordeling plaats.

Zo is het in de verdragen afgesproken. Dat vervolgens de procedures tergend lang duren en de mogelijkheid om terug te sturen miniemaal is, daar zit het echte probleem. Niet in het feit dat in Europa asiel aangevraagd wordt.

Wat Frontex doet, is mensen überhaupt geen kans geven asiel aan te vragen in het land waar ze binnen komen, omdat ze bij aankomst meteen teruggestuurd worden, zogeheten pushbacks.

Ik geloof dat er al heel veel opvangkampen in naburige landen zijn, maar zeker weet ik het niet, dit is niet mijn expertise gebied of zo.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 13:57

En waarom moet dat in Griekenland zelf? Waarom niet op de Griekse ambassade in land waar die persoon woont?
En ja in je voorbeeld is dat nu onmogelijk, maar als algemene werkwijze? Waarom niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 14:01

tamary schreef:
En waarom moet dat in Griekenland zelf? Waarom niet op de Griekse ambassade in land waar die persoon woont?
En ja in je voorbeeld is dat nu onmogelijk, maar als algemene werkwijze? Waarom niet?

Ik weet het niet, ik heb de regels niet gemaakt. Ik weet alleen hoe het nu gaat.

En eerlijk gezegd betwijfel ik of er nog veel bemande ambsades in Afghanistan zijn, momenteel. Ik kan me ook wel voorstellen wat er gebeurt met de mensen die naar een buitenlandse ambasade gaan om asiel aan te vragen. Ik gok dat de Taliban die mensen niet zo dankbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:23


Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:26

Mwah goodwill, het word je gewoon door de strot geduwd. Zo gaan er in mijn stad ook 70 komen, op een boot. Daar heeft geen inwoner inspraak op gehad.

Maar de mensen die al 10 jaar op een wachtlijst staan om een huis te huren kunnen er in zakken. Ik snap wel dat er scheve gezichten komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:27

Mars schreef:
Mwah goodwill, het word je gewoon door de strot geduwd. Zo gaan er in mijn stad ook 70 komen, op een boot. Daar heeft geen inwoner inspraak op gehad.

Maar de mensen die al 10 jaar op een wachtlijst staan om een huis te huren kunnen er in zakken. Ik snap wel dat er scheve gezichten komen.

Ik ook :j. Maar wederom, dat is niet de schuld van de asielzoekers, maar van het beleid. Zowel wat asielprocedures als het beleid vwb bouwen van woningen betreft.

Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:44

Niet alleen van het beleid, als wij eens niet zo tolerant zouden zijn en het niet voor de ministers blijven oplossen, we roepen om het hardst dat het anders moet maar als puntje bij paaltje komt doet de burger braaf zijn plicht en dat weten ze heus wel, dus dat beleid werkt

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 17:44


chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:44

Ze hebben een conducteur of machinist helemaal in elkaar getrapt!
Ik kan het nu niet zo snel vinden maar was vanmorgen bij Goedemorgen Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:56


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:06

MCE schreef:
chanicha schreef:
Ze hebben een conducteur of machinist helemaal in elkaar getrapt!
Ik kan het nu niet zo snel vinden maar was vanmorgen bij Goedemorgen Nederland.




https://www.telegraaf.nl/nieuws/1875845 ... -en-zwolle



Drop ze maar in een boot voor de kust van Marokko en Algerije. Het zijn allemaal jonge mannen die hier geen moer te zoeken hebben, gelukszoekers en raddraaiers, ze verpesten het voor de echte asielzoeker.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:12

MCE schreef:
chanicha schreef:
Ze hebben een conducteur of machinist helemaal in elkaar getrapt!
Ik kan het nu niet zo snel vinden maar was vanmorgen bij Goedemorgen Nederland.




is vooral ook leuk als je puberdochter er elke dag tussenzit, die durft niet eens meer met de bus of trein. om te huilen is t
;(

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:14

Nou dat kan ik me voorstellen sassefras!

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:14

sassefras schreef:
is vooral ook leuk als je puberdochter er elke dag tussenzit, die durft niet eens meer met de bus of trein. om te huilen is t
;(


Als OV personeel is dit ook niet meer te doen kan ik je vertellen..

Marigold

Berichten: 12575
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:20

Jeetje zeg!! :(

Ik snap echt niet wat er zo moeilijk is aan terug sturen. Ipv buiten de deur zetten waardoor er ook veel uitgeprocedeerde asielzoekers rond schijnen te zwerven in ons land (ook een eng idee). Worden dan door kerken opgevangen.

Maar dus uitzetten uit het land, waar is het wachten op? Wanneer zet de regering eens de juiste stappen? Want nu worden de echte vluchtelingen hier heel erg de dupe van idd! En die verdienen juist alle liefde en bescherming!

Een doodgewone buschauffeur in elkaar getrapt. Onbestaanbaar.

De hele protocollen op de kop, en een sterk versimpelde versie ervoor terug zou ik zeggen.
Nu heb je bijvoorbeeld ook gezinnen die geen status krijgen maar dat heel lang rekken door procedures te starten, ondertussen kinderen krijgen die dan weer hier geboren en getogen zijn met alle toestanden van dien, want wat moet je dan.
Zo ver zou het gewoon niet moeten mogen komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:27

Marigold schreef:
Jeetje zeg!! :(

Ik snap echt niet wat er zo moeilijk is aan terug sturen. Ipv buiten de deur zetten waardoor er ook veel uitgeprocedeerde asielzoekers rond schijnen te zwerven in ons land (ook een eng idee). Worden dan door kerken opgevangen.

Maar dus uitzetten uit het land, waar is het wachten op? Wanneer zet de regering eens de juiste stappen? Want nu worden de echte vluchtelingen hier heel erg de dupe van idd! En die verdienen juist alle liefde en bescherming!

Een doodgewone buschauffeur in elkaar getrapt. Onbestaanbaar.

De hele protocollen op de kop, en een sterk versimpelde versie ervoor terug zou ik zeggen.
Nu heb je bijvoorbeeld ook gezinnen die geen status krijgen maar dat heel lang rekken door procedures te starten, ondertussen kinderen krijgen die dan weer hier geboren en getogen zijn met alle toestanden van dien, want wat moet je dan.
Zo ver zou het gewoon niet moeten mogen komen!

Hun eigen land wil ze niet terug, das het probleem. Het zelfde met de vluchtelingen uit Libie, die zijn nog maar 12 mijl uit de kust en dan pikt europa ze al op, want Libie wil ze niet weer terug.

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:31

Het probleem met die veiligelanders speelt al jaren. Nog steeds is er geen oplossing.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:51

Loretta schreef:
Het probleem met die veiligelanders speelt al jaren. Nog steeds is er geen oplossing.

Tja, als ik mij niet gedraag ergens, dan ben ik niet meer welkom. Als zij zich niet gedragen krijgen ze eigen vervoer. Er had vanaf het begin duidelijk gemaakt moeten worden wat de regels zijn en als je je daar niet aan houden wil, dan ga je maar lopen of bij nog erger blijf je maar op het terrein tot des noods de gevangenis in. Van een andere groep zou dit echt niet gepikt worden, dat met 2 maten meten is voor beide kanten schadelijk.

En gezien hun gedrag verbaasd het mij niks dat land van herkomst ze niet (terug) hebben wil, zou mij niks verbazen als die ze de grens over geschopt heeft zodat ze iemand anders zijn probleem zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:03

Bizar eigenlijk dat je als regering je eigen mensen weg stuurt inplaats van ze iets te bieden, maar dat schijnt alleen in westerse landen de norm te zijn

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:13

MCE schreef:
Bizar eigenlijk dat je als regering je eigen mensen weg stuurt inplaats van ze iets te bieden, maar dat schijnt alleen in westerse landen de norm te zijn


wat echt bizar is dat de regering onze kinderen niet beschermd, die kunnen in t donker gaan zitten in een coupe vol met lallende kerels, en niemand die ze helpt of beschermt. dit is toch de wereld op zijn kop |(