Plaatsing asielzoekers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:24

Mars schreef:
Nee jij verdraait mijn woorden om kost wat kost Godwin er weer bij te slepen. Het is niet erg dat je niet snapt wat er uitgelegd wordt maar laat de vernietigingskampen er even buiten zeg. Erg ongepast.

Ik snap echt prima wat er uitgelegd wordt, namelijk het gedachtegoed dat het belangrijker is dat mensen die 'van nature' ergens al zijn en het goed hebben hun eigen welvaart behouden (de weide, hun gezondheid) dan dat je probeert om iets te doen voor anderen die het minder hebben.

Dat is in elk geval ondubbelzinnig de basis van nationalistisch denken... en het is erg populair als je in de groene weide staat, en gek genoeg komt het toch wat anders over op degenen die er expres buiten gehouden worden.

Maar bedenk ook dat het niet zo ver af is van de werkelijkheid van vernietigingskampen: als het zo uitkomt en je hebt geen ruimte voor paarden en er zijn er een aantal uitgehongerd en ziek, dan kun je ze daadwerkelijk laten slachten. Dat is niet iets wat heel ver van jouw verhaal afligt, dat is letterlijk de volgende stap.
Maar als je dat bij mensen zou doen is dat dus wel genocide. En het is goed om niet uit het oog te verliezen hoe dicht dat in de buurt van jouw eigen voorbeeld.

Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:28

Ik las laatst in de krant dat 1 asielzoeker Nederland in totaal 1 miljoen euro kost. Dan mag je best selectief zijn wie je binnenlaat. Ik vind dat Nederland best asielzoekers mag opvangen, maar dat dit aantal gemaximaliseerd moet worden tot bijvoorbeeld 1.000 per jaar en dat er asielzoekers worden geselecteerd in oorlogsgebieden en dat zij mogen komen, dus geen mensen die aan de grens shoppen in welk land zij graag willen.

Waarom? Achter de asielindustrie gaat een schrijnende wereld schuil van mensensmokkel, mensen die verdrinken in zee, stikken in vrachtwagens... Mensen die tienduizenden euro's betalen en dus veel geld hebben, terwijl de mensen die het echt nodig hebben achterblijven. Laten we dat proberen om te draaien.

Mizora

Berichten: 18135
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:45

Je hebt 15 ha voor 50 paarden, daarmee kan je ze de zomer zonder bijvoer door laten komen en in de winter koop je bij. Kies je er dan voor om die 8 broodmagere paarden te laten, of kies je ervoor om voor hen paddocks uit te zetten en jaarrond voer te kopen, in ieder geval totdat ze bijgesterkt zijn en je verder gaat kijken?

Nederland telt 517 inwoners per km2 landoppervlakte. Dat komt neer op 5 inwoners per hectare (416/km2 totaal oppervlakte, maar dat is incl. water). Taiwan zit op 652 inwoners/km2. Bangladesh op 1094inw./km2 (161 miljoen inwoners). Hong Kong (6677/km2) en Singapore (8041/km2) nog weer hoger.

Nederland is voor de meeste landen maar een provincie. De stad Sydney past zelfs nog geen 3 keer in Nederland (12.368km2 t.o.v. 33.893km2). Dus ja, er zullen soms keuzes gemaakt moeten worden ten koste van de natuur en helaas soms ook van enkele agrariërs. Dat zal zo veel mogelijk beperkt moeten worden (via vrijwillige uitkoop), maar zal ook wel eens anders verlopen. Het zou al enorm schelen als er weer klein gebouwd gaat worden, appartementen van 30-50m2. Of tijdelijke containerwijken voor 10-15 jaar. 2 40ft containers op elkaar met een trap levert je 24m2 aan woonruimte op, daar kan je prima als single en ook wel als koppel wonen. Grotere woningen doe je door 2 breed en 2 hoog te gaan, dan kan er ook een kinderkamer bij en een wat grotere woonkamer. Ieder huis een parkeerkaart voor één auto. Het probleem zit hem niet in de daadwerkelijke ruimte, maar in hoe de ruimte verdeelt wordt.

Laten we daarnaast eens kijken voor de piek in vluchtelingen naar de grootste piek die we de afgelopen 10 jaar hebben gehad, 2015, Syrië. In totaal 60.000 vluchtelingen. Zelfs als het er nog eens 1.5x zoveel worden gaat het dan om 90.000 vluchtelingen. 0.5% van de bevolking. Grotendeels jonge mannen die geschikt zijn voor (een gedeelte van) de arbeidsmarkt. Dat wordt dan krap 1% extra mensen (85.000?) op de arbeidsmarkt. Een arbeidsmarkt die op dit moment zit te springen om mensen. In de zorg, in de IT, in het onderwijs (natuurkunde/wiskunde/scheikunde). En dan heb ik het nog niet eens over ongeschoold werk (de horeca zit ook om mensen te springen), het zijn veelal mensen met een HBO of WO qua achtergrond, dus een brein hebben ze meestal wel.

Ja, ze moeten eerst nog van alles leren qua taal en een gedeelte omscholing omdat de opleiding niet altijd aansluit. Maar het scheelt: 5 jaar middelbare school kost de overheid ook 35.000 euro en 8 jaar basisonderwijs gaat om zo'n 40.000 euro. Bij elkaar is de basisopleiding, zonder dus een beroepsopleiding, de overheid al 75.000 euro kwijt aan enkel onderwijs voor het gemiddelde kind in Nederland. Dat hoeven ze voor deze mensen niet te betalen. Hier komt enkel de omscholing en het beroepsonderwijs, dat er voor Nederlanders van 16-20 jaar net goed is, nog bij aan kosten.

Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:53

Mizora: Dat argument dat al deze statushouders gaan werken op de arbeidsmarkt is feitelijk natuurlijk onzin. Meer dan 90 procent hangt na drie jaar nog steeds in een uitkering. De meeste integratietrajecten om deze groepen de arbeidsmarkten op te krijgen mislukt.

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:57

Shadow0 schreef:
Mars schreef:
Nee jij verdraait mijn woorden om kost wat kost Godwin er weer bij te slepen. Het is niet erg dat je niet snapt wat er uitgelegd wordt maar laat de vernietigingskampen er even buiten zeg. Erg ongepast.

Ik snap echt prima wat er uitgelegd wordt, namelijk het gedachtegoed dat het belangrijker is dat mensen die 'van nature' ergens al zijn en het goed hebben hun eigen welvaart behouden (de weide, hun gezondheid) dan dat je probeert om iets te doen voor anderen die het minder hebben.

Dat is in elk geval ondubbelzinnig de basis van nationalistisch denken... en het is erg populair als je in de groene weide staat, en gek genoeg komt het toch wat anders over op degenen die er expres buiten gehouden worden.

Maar bedenk ook dat het niet zo ver af is van de werkelijkheid van vernietigingskampen: als het zo uitkomt en je hebt geen ruimte voor paarden en er zijn er een aantal uitgehongerd en ziek, dan kun je ze daadwerkelijk laten slachten. Dat is niet iets wat heel ver van jouw verhaal afligt, dat is letterlijk de volgende stap.
Maar als je dat bij mensen zou doen is dat dus wel genocide. En het is goed om niet uit het oog te verliezen hoe dicht dat in de buurt van jouw eigen voorbeeld.


Je zit er wel heel erg naast.
Smakeloos.

Mizora

Berichten: 18135
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:08

Mazida schreef:
Mizora: Dat argument dat al deze statushouders gaan werken op de arbeidsmarkt is feitelijk natuurlijk onzin. Meer dan 90 procent hangt na drie jaar nog steeds in een uitkering. De meeste integratietrajecten om deze groepen de arbeidsmarkten op te krijgen mislukt.


Er spelen een aantal dingen waarom je de algemene cijfers over statushouders niet één op één op deze groep vluchtelingen kan leggen.

- Ten eerste kloppen je cijfers niet. 43% van de groep van 2014 had medio 2020 een baan. Dit was ondanks dat juist deze groep mensen vaak met korte contracten werkt en in sectoren waar veel banen verloren zijn gegaan door corona. Kijk je over de groep van 2014-2020 dan werkt 30%. Zou 90% na 3 jaar nog steeds een uitkering krijgen, dan zou de groep van 2014 minimaal voor 70% een baan moeten hebben.
- Ten tweede zie je dat vrouwen veel vaker niet werken dan mannen, terwijl wat er nu komt grotendeels mannen zijn.
- Het gaat hier grotendeels om goed opgeleide mensen. Niet om analfabeten zonder opleiding. De ongeletterde groep is vaak veel lastiger te integreren in de maatschappij dan de opgeleide groep.
- Als laatste gaat het hier om een niet zo verschillende cultuur, t.o.v. sommige afrikaanse landen. Afghanistan was best een westers geörienteerd land. De taliban maakt er iets anders van, maar dat was van oudsher niet zo.

tamary

Berichten: 29257
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:15

Shadow0 schreef:
Mars schreef:
Nee jij verdraait mijn woorden om kost wat kost Godwin er weer bij te slepen. Het is niet erg dat je niet snapt wat er uitgelegd wordt maar laat de vernietigingskampen er even buiten zeg. Erg ongepast.

Ik snap echt prima wat er uitgelegd wordt, namelijk het gedachtegoed dat het belangrijker is dat mensen die 'van nature' ergens al zijn en het goed hebben hun eigen welvaart behouden (de weide, hun gezondheid) dan dat je probeert om iets te doen voor anderen die het minder hebben.

Dat is in elk geval ondubbelzinnig de basis van nationalistisch denken... en het is erg populair als je in de groene weide staat, en gek genoeg komt het toch wat anders over op degenen die er expres buiten gehouden worden.

Maar bedenk ook dat het niet zo ver af is van de werkelijkheid van vernietigingskampen: als het zo uitkomt en je hebt geen ruimte voor paarden en er zijn er een aantal uitgehongerd en ziek, dan kun je ze daadwerkelijk laten slachten. Dat is niet iets wat heel ver van jouw verhaal afligt, dat is letterlijk de volgende stap.
Maar als je dat bij mensen zou doen is dat dus wel genocide. En het is goed om niet uit het oog te verliezen hoe dicht dat in de buurt van jouw eigen voorbeeld.

Nope. Andere versie : je hebt 5 mensen à 2000 calorien nodig en totaal 11.000 calorien te verdelen. Met 5 is dat ruim genoeg, maar nu schuiven er 3 extra mensen aan. Die krijgen best 1 dagje een bord eten en dat gaat voor heel even nog wel goed, immers de eerste 5 zijn gewend aan er is genoeg, dus er kan best iemand (of 3) een keertje mee-eten. Maar de volgende dag zijn er weer 5 mensen meer aan tafel. 11.000 delen door 8 is al tekort, 11.000 delen door 13 is hongersnood. Niks WOII er bij halen en aanverwante oude ellende. Er missen middelen om deze mensen van een noodzakelijke basis te voorzien, dat is niet hun fout of onze fout, maar dat maakt het nog niet mogelijk voor ons om deze mensen te voorzien van wat zij nodig hebben.

Mizora

Berichten: 18135
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:33

We hebben 175 mensen a 2250kcal nodig (2000 voor de vrouw, 2500 voor de man) en totaal zijn er 402.500 kcal te verdelen. Dat is ruim voldoende voor deze mensen (2350kcal p.p.). Nu komt er 1 persoon bij en dus zitten we nu op 2287kcal p.p., nog steeds voldoende. Doe het aantal mensen x 100.000 en je hebt de werkelijke cijfers.

In Nederland wordt er, door overconsumptie en verspilling, zo'n 3.000 kcal per persoon per dag verbruikt. Zouden we dat niet meer doen en het terugbrengen naar 2.250 kcal p.p.p.d., zouden we met dezelfde hoeveelheid voedsel zelfs 23.300.000 mensen kunnen voeden. Daar hoeven we geen gram extra voedsel voor te verbouwen of te importeren. Enkel verspilling en overconsumptie voor te voorkomen.

We moeten de verhoudingen qua bevolking en vluchtelingen ook niet overdrijven. Inclusief de vluchtelingenstroom die en in 2022 nog wel bezig zal zijn, komen we straks vanaf 2010 uit op krap 2% van de Nederlandse bevolking. Dus niet 5 mensen met 8 aanschuivens, maar 1750 mensen met 20 aanschuivers die de afgelopen 12 jaar binnen zijn komen druppelen.

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 23:17

De afghanen komen nog naast de reguliere instroom ook he.
Ik vraag me wel eens af, veiligstellen van vluchtelingen is 1 ding. En dat gun ik iedereen. Maar is het op lange termijn dan niet mogelijk / verstandig om een deel van de mensen wanneer het veilig is terug te laten keren naar hun geboorteland met de tools en geld om hun thuisland mooier / leefbaarder te maken?
Daar in onderwijs, werkgelegenheid, landbouw, infrastructuur en drinkwater te voorzien. De wereld opbouwen ten goede.
Want nu lijkt het alsmaar door te gaan, de verplaatsing van daar naar hier, omdat het daar onleefbaar is, of dat nou de oorlog of het klimaat is. En dat lijkt onhoudbaar te worden.

Luckystory
Berichten: 3469
Geregistreerd: 13-12-05

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 00:12

Dikke kans trouwens dat we binnen een jaar of 20 zelf (klimaat)vluchtelingen worden.
Als de zeespiegel stijgt wordt het nog heel gezellig in West-Europa.
Hopelijk krijgen we dan asiel in hoger gelegen gebieden…

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 01:40

Mizora schreef:
Je hebt 15 ha voor 50 paarden, daarmee kan je ze de zomer zonder bijvoer door laten komen en in de winter koop je bij. Kies je er dan voor om die 8 broodmagere paarden te laten, of kies je ervoor om voor hen paddocks uit te zetten en jaarrond voer te kopen, in ieder geval totdat ze bijgesterkt zijn en je verder gaat kijken?

Nederland telt 517 inwoners per km2 landoppervlakte. Dat komt neer op 5 inwoners per hectare (416/km2 totaal oppervlakte, maar dat is incl. water). Taiwan zit op 652 inwoners/km2. Bangladesh op 1094inw./km2 (161 miljoen inwoners). Hong Kong (6677/km2) en Singapore (8041/km2) nog weer hoger.

Nederland is voor de meeste landen maar een provincie. De stad Sydney past zelfs nog geen 3 keer in Nederland (12.368km2 t.o.v. 33.893km2). Dus ja, er zullen soms keuzes gemaakt moeten worden ten koste van de natuur en helaas soms ook van enkele agrariërs. Dat zal zo veel mogelijk beperkt moeten worden (via vrijwillige uitkoop), maar zal ook wel eens anders verlopen. Het zou al enorm schelen als er weer klein gebouwd gaat worden, appartementen van 30-50m2. Of tijdelijke containerwijken voor 10-15 jaar. 2 40ft containers op elkaar met een trap levert je 24m2 aan woonruimte op, daar kan je prima als single en ook wel als koppel wonen. Grotere woningen doe je door 2 breed en 2 hoog te gaan, dan kan er ook een kinderkamer bij en een wat grotere woonkamer. Ieder huis een parkeerkaart voor één auto. Het probleem zit hem niet in de daadwerkelijke ruimte, maar in hoe de ruimte verdeelt wordt.

Laten we daarnaast eens kijken voor de piek in vluchtelingen naar de grootste piek die we de afgelopen 10 jaar hebben gehad, 2015, Syrië. In totaal 60.000 vluchtelingen. Zelfs als het er nog eens 1.5x zoveel worden gaat het dan om 90.000 vluchtelingen. 0.5% van de bevolking. Grotendeels jonge mannen die geschikt zijn voor (een gedeelte van) de arbeidsmarkt. Dat wordt dan krap 1% extra mensen (85.000?) op de arbeidsmarkt. Een arbeidsmarkt die op dit moment zit te springen om mensen. In de zorg, in de IT, in het onderwijs (natuurkunde/wiskunde/scheikunde). En dan heb ik het nog niet eens over ongeschoold werk (de horeca zit ook om mensen te springen), het zijn veelal mensen met een HBO of WO qua achtergrond, dus een brein hebben ze meestal wel.

Ja, ze moeten eerst nog van alles leren qua taal en een gedeelte omscholing omdat de opleiding niet altijd aansluit. Maar het scheelt: 5 jaar middelbare school kost de overheid ook 35.000 euro en 8 jaar basisonderwijs gaat om zo'n 40.000 euro. Bij elkaar is de basisopleiding, zonder dus een beroepsopleiding, de overheid al 75.000 euro kwijt aan enkel onderwijs voor het gemiddelde kind in Nederland. Dat hoeven ze voor deze mensen niet te betalen. Hier komt enkel de omscholing en het beroepsonderwijs, dat er voor Nederlanders van 16-20 jaar net goed is, nog bij aan kosten.


Soms weet ik op dit forum echt niet wat ik lees..echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 02:05

Shadow0 schreef:
Inkwartiering bij landhuizen van boven de 2.5 miljoen euro / meer dan 750m2 woonoppervlak. Ik vind het mogelijkheden bieden. Geef toe, https://www.funda.nl/koop/t-harde/huis- ... asseweg-5/ - hier zouden best meer mensen kunnen wonen dan alleen maar Cheryl en Martin Morero.

Ik zou de vergelijking met communisme kunnen maken, waar niemand een groot huis hoeft te hebben en het maar opgedeeld moet worden onder de rest van de bevolking, en dat vervolgens doortrekken naar de nog verschrikkelijkere situaties dan wat er in vernietigingskampen plaats heeft gevonden, maar ik zal je idee liever hiermee vergelijken:

Afbeelding

Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:00

denk dat ons sociale stelsel te aantrekkelijk is, vluchtelingen die hier al een aantal jaren wonen weten dat en blijven hier
er is geen terugkeer clausule ook niet voor mensen die hier een goede opleiding hebben gehad of een goed vak hebben geleerd, je zou toch denken neem ze terug en zet ze in om je land te verbeteren
te herstellen dan wel te ontwikkelen, landbouw, bouwsector, zorg en medische sector, ect.
terug met een aantal jaren behoud van financiële ondersteuning en adviezen/support

ik begrijp nog altijd niet waarom oorlogje voeren zo belangrijk is, is er geen andere -humanere - manier om je macht te tonen is een cultuuromslag in die landen mogelijk of onmogelijk

robert45
Berichten: 2882
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:06

Shadow0 schreef:
Prrrr schreef:
Uit het stuk blijkt overigens dat er daadwerkelijk een tekort is, maar dat er, naast bijbouwen, ook gekeken moet worden naar een beter gebruik van de al gebouwde vierkante meters. Helemaal mee eens :j


Inkwartiering bij landhuizen van boven de 2.5 miljoen euro / meer dan 750m2 woonoppervlak. Ik vind het mogelijkheden bieden. Geef toe, https://www.funda.nl/koop/t-harde/huis- ... asseweg-5/ - hier zouden best meer mensen kunnen wonen dan alleen maar Cheryl en Martin Morero.


Ik neem dat jij je huis al beschikbaar hebt gesteld? Of geld dit in je communistische idee alleen voor een ander?

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:16

Ik kan er dus echt niet bij met mijn hoofd dat er nu nog steeds gesloopt wordt. Complete wijken gaan tegen de vlakte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:26

purny schreef:
Ik kan er dus echt niet bij met mijn hoofd dat er nu nog steeds gesloopt wordt. Complete wijken gaan tegen de vlakte


waar bedoel je! soms moet je slopen omdat huizen niet te renoveren zijn, en je op dat stukje grond met nieuwbouw meer huizen/hoogbouw kunt zetten, goed hergebruik van grond toch!!

robert45
Berichten: 2882
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:37

purny schreef:
Ik kan er dus echt niet bij met mijn hoofd dat er nu nog steeds gesloopt wordt. Complete wijken gaan tegen de vlakte


Daar worden nieuwe wijken aangelegd die wel voldoen aan het huidige tijdperk. Ik snap je punt dus niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41878
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:39

robert45 schreef:
purny schreef:
Ik kan er dus echt niet bij met mijn hoofd dat er nu nog steeds gesloopt wordt. Complete wijken gaan tegen de vlakte


Daar worden nieuwe wijken aangelegd die wel voldoen aan het huidige tijdperk. Ik snap je punt dus niet?

Meestal komen daar toch grote huizen, met veel tuin, onbetaalbaar voor de starter, laat staan dat er huurhuizen gebouwd worden.

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:39

Maar als de woningnood gewoon te hoog is, waarom dan slopen ipv mensen een dak boven het hoofd bieden? Daar zit mijn punt.

DuoPenotti

Berichten: 30220
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:40

purny schreef:
Maar als de woningnood gewoon te hoog is, waarom dan slopen ipv mensen een dak boven het hoofd bieden? Daar zit mijn punt.

omdat op die plek weer gewoon woningen komen die wel van deze tijd zijn?
Ik ken ook hele wijken die steeds deels gesloopt zijn en nu nieuwbouw zijn, maar dat waren ook echt oude vochtige huizen.

robert45
Berichten: 2882
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:41

purny schreef:
Maar als de woningnood gewoon te hoog is, waarom dan slopen ipv mensen een dak boven het hoofd bieden? Daar zit mijn punt.


Als die woningen in goede staat waren werden ze niet gesloopt. ze zijn zo verouderd, klein, ongeisoleerd. Renoveren kost meer dan nieuwbouw.

robert45
Berichten: 2882
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:43

[quote="_San87_"[/quote]
Meestal komen daar toch grote huizen, met veel tuin, onbetaalbaar voor de starter, laat staan dat er huurhuizen gebouwd worden.[/quote]

Hier in elk geval niet.

In groningen zijn ook wijken gesloopt en komen honderen sociale huurwoningen voor terug. De eigenaren zijn woningcorporaties. Uiteraard zitten er ook koopappartementen tussen maar dat is alleen maar goed.

Je wil geen wijken met alleen maar sociale huur.

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:55

robert45 schreef:
purny schreef:
Maar als de woningnood gewoon te hoog is, waarom dan slopen ipv mensen een dak boven het hoofd bieden? Daar zit mijn punt.


Als die woningen in goede staat waren werden ze niet gesloopt. ze zijn zo verouderd, klein, ongeisoleerd. Renoveren kost meer dan nieuwbouw.

Tijdelijk in laten wonen, dan alvast beginnen met bouwen en als de huizen klaar zijn over laten verhuizen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41878
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:08

robert45 schreef:
Hier in elk geval niet.

In groningen zijn ook wijken gesloopt en komen honderen sociale huurwoningen voor terug. De eigenaren zijn woningcorporaties. Uiteraard zitten er ook koopappartementen tussen maar dat is alleen maar goed.

Je wil geen wijken met alleen maar sociale huur.

Dat is een goed iets dan. Hier zijn bijna alleen maar vrijstaande en twee-onder-eenkappers gebouwd. Aan de brug bouwen ze nu wel sociale huurappartementen, dus dat is ook fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:11

dat is een logistiek probleem, en je wil niet op een bouwplaats wonen
vaak zijn de nutsvoorzieningen niet in orde, dat kun je niet stukje bij beetje oplappen
bovendien zullen er toch eerst mensen uit moeten om te kunnen beginnen met sloop c.q nieuwbouw