Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:27

Ik weet niet of het naïef is..

Sowieso heb je een mannen onder elkaar cultuur wat wel vaker nogal vrouwonvriendelijk is en veel mensen 'normaal'vinden.

En de daders zijn vaak ook wel listig genoeg om hun moves te maken wanneer niemand het door heeft. Juist dat stiekeme is onderdeel van grensoverschrijdend gedrag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:32

moeshie schreef:
Vreselijke reactie van John de Mol, die de schuld legt bij vrouwen die geen aangifte doen.
Wat de Mol had moeten zeggen:
"Ik schaam me kapot dat er binnen mijn bedrijf mannen zijn geweest die schandelijk misbruik hebben gemaakt van hun machtspositie. En dat er zo’n angstcultuur heerst dat men niet aan de bel durfde te trekken. Daar ben ik verantwoordelijk voor."

Het zijn dit soort nare nare mannen die zorgen voor een onveilige bedrijfscultuur .



_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Heel mooi gezegd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:33

Ali B heeft net een verklaring op zijn instagram pagina gezet..
Uiteraard ontkent hij in alle toonaarden..

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:35

Ik heb het net gezien. Vind de verhalen wel sterk, met name door de meerdere naar het schijnt onafhankelijke gelijkwaardige verhalen.

Klein puntje wat ik wel typisch vind is dat de namen van de bekenden gewoon op tafel gaan, maar de naam van die producent niet. Hoezo is dat anders? Maar goed.

Ik vond het verhaal van John op zich wel duidelijk, maar ook naïef. Ik vind het ook wel gek dat hij blijft hameren op het “zeg het”. Je kunt alle kanalen bieden, maar als je niet duidelijk bent in dat de cultuur er een is die dat bloed serieus neemt en absoluut niet tolereert, dan creeer je geen veilige cultuur. De kanalen hebben alleen is niet genoeg. Je moet ze ook adverteren.

Als ik kijk naar mijn eigen werkgever bijvoorbeeld, daar wordt er twee tot drie keer per jaar middels verplichte e learnings erop gehamerd dat je ethisch hoort te handelen. “Speak up”. Wat kan. Wat kan niet. Middels voorbeelden over situaties en hoe daarbij te handelen. Wanneer je waar melding zou moeten doen.

En dat werkt twee kanten op. Het geeft een heel duidelijk signaal naar eventuele daders dat het absoluut niet getolereerd wordt en het geeft een net zo duidelijk signaal en kanaal voor slachtoffers of getuigen om (anoniem) melding te maken zonder bang te zijn voor hun positie.

Dat het niet in hem op komt dat een hush hush cultuur op dit gebied zou kunnen plaats vinden in zijn bedrijf/productie zegt ook wel iets over hoe vanzelfsprekend not done hij het vind. Hij zei zelf ook al dat het niet eens in hem op zou komen om omgangsvoorschriften in een coach handboek te stoppen. Die vanzelf sprekendheid van “dat doe je niet”… dat is waar de crux van het probleem ligt. En ja. Dat maakt je wel naïef. Want dat doe je niet, maar het gebeurd wel.

Veiligheid creeeren begint bij het besef dat je niet alles weet en acceptatie dat onveilige mensen in je bedrijf kunnen rondlopen zonder dat je het ziet of verwacht. En dat je dat niet tolereert vervolgens ook actief uit draagt.

Zero tolerance hebben en zero tolerance uitdragen zijn twee totaal verschillende dingen. Zeker op dit soort gevoelige onderwerpen. En dat kwartje lijkt bij mr de Mol totaal nog niet gevallen te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:40

Cayenne schreef:
Ali B heeft net een verklaring op zijn instagram pagina gezet..
Uiteraard ontkent hij in alle toonaarden..


Kansloos :n

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:41

Dat is het erge natuurlijk... Bewijs... |(

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:46

_San87_ schreef:
Popstra schreef:
Ik ben blij ik de enige niet ben die wel van schuinigheid en zelfspot houd hier.

Zal het aan de leeftijd liggen?

Ik denk meer aan de onderlinge verhoudingen tussen boodschapper en ontvanger, en de intentie erachter.


Dit. Ik zit nu ook als enige vrouw in een mannelijk team en we zijn soms best grof/raak/sarcastisch. Maar dat is heel voorzichtig gegroeid, er is enorm vertrouwen en als een opmerking er toch eens over gaat kunnen we dat ook gewoon zeggen en is het prima. Maar het is echt nooit seksueel overschrijdend en ook maar heel zelden in die richting en dan eerder een schuine mop over thuis en niet verwijzend naar je collega.
We hebben ook wat ouderwetsere collega’s die wel eens van die moppen maken die niet meer kunnen en ook die spreken we gelijk aan want dat kan gewoon niet hoe onschuldig het ook bedoeld is.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:47

pff wat een aflevering zeg. Ik had verwacht dat het vooral zou gaan om verbaal seksueel overschrijdend gedrag, maar het gaat veel verder dan dat.
Ik kon John de Mol wel uitkotsen tijdens zijn verhaal. Allereerst sprak zijn houding mij al niet aan. Hij bleef maar hameren op het feit dat vrouwen dit moeten melden wanneer zij hiermee in aanraking komen. Naar mijn idee ging de schuld meer naar de vrouwen dan naar de mannen die die gedaan hadden, vond het einde (met die psycholoog?) daarom heel mooi.
Natuurlijk zou het beter zijn als vrouwen het zouden melden, maar dat is niet zo makkelijk. Helemaal in een cultuur als dit, waarbij heel duidelijk meer aan de hand is dan 1 man die zichzelf niet in bedwang kan houden.

Zelf heb ik stage gelopen op een plek waar een sterke machocultuur heerst en waar je (vooral als vrouw) zeer sterk in je schoenen moet staan. Zowel om je werk uit te kunnen voeren, als voor je collega's. Seksueel overschrijdend gedrag komt tevens "regelmatig" voor.
Zowel in de introductie van mijn stage, als bij het ontmoeten van mijn team, werd ik hiervoor gewaarschuwd en werd er mij verteld waar ik terecht kon mocht er iets gebeuren. Hierbij werd ook gezegd dat het een melding heel serieus wordt genomen.
Dat ik hier duidelijk vanaf wist sinds het begin, heeft mij al een gevoel van veiligheid gegeven. Er waren ook onafhankelijke vertrouwenspersonen hiervoor.
Dit zou in zo'n setting, of eigenlijk op élke plek waar je een contract tekent, ook zo moeten zijn. Een duidelijk beleid zodat iedereen weet waar je naartoe kan gaan als er iets is, maar ook zodat iedereen weet dat er heel streng wordt toegetreden.
Het probleem is dan ook niet de vrouwen die het niet melden, maar het bedrijf die dit beleid niet voor elkaar heeft en niet duidelijk maakt. Naast natuurlijk probleem nummer 1: de mensen (mannnen) die zichzelf niet onder controle hebben.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:47

Maar zou hij, misschien, heeeel misschien, echt kunnen denken dat het met wederzijdse instemming was omdat zij niks zei en deed en net liet gebeuren?
Er is geen dwang of geweld aan te pas gekomen. Mannen kunnen dan denken dat de vrouw het ook oké vond.

996981
Berichten: 9774
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:48

Cayenne schreef:
Ali B heeft net een verklaring op zijn instagram pagina gezet..
Uiteraard ontkent hij in alle toonaarden..

Hij ontkent dat het bij The Voice is gebeurd. Dat wil niet zeggen dat het geen oud-kandidaten van dat programma zijn geweest…

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:48

Cayenne schreef:
Ali B heeft net een verklaring op zijn instagram pagina gezet..
Uiteraard ontkent hij in alle toonaarden..


Al die hartjes in de comments ook... >;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:50

IMANDRA schreef:
Cayenne schreef:
Ali B heeft net een verklaring op zijn instagram pagina gezet..
Uiteraard ontkent hij in alle toonaarden..


Al die hartjes in de comments ook... >;)


Hij filtert de reacties, dus daar komen alleen de positieve reacties te staan en het negatieve laat hij achterwege.

Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:52

Suzanne F. schreef:
Maar zou hij, misschien, heeeel misschien, echt kunnen denken dat het met wederzijdse instemming was omdat zij niks zei en deed en net liet gebeuren?
Er is geen dwang of geweld aan te pas gekomen. Mannen kunnen dan denken dat de vrouw het ook oké vond.

Een 18 jarige met de auto ergens mee naartoe nemen (dus zonder vervoer om zelf weer terug thuis te kunnen komen) in een omgeving waar de 18 jarige ook helemaal alleen, en ook niet bekend is, yeah right.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:53

Cayenne schreef:
IMANDRA schreef:

Al die hartjes in de comments ook... >;)


Hij filtert de reacties, dus daar komen alleen de positieve reacties te staan en het negatieve laat hij achterwege.


Geloof ik zo hoor, maar vind het gewoon apart dat mensen dat doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:54

Cayenne schreef:
IMANDRA schreef:

Al die hartjes in de comments ook... >;)


Hij filtert de reacties, dus daar komen alleen de positieve reacties te staan en het negatieve laat hij achterwege.

Serieus :=.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:56

Suzanne F. schreef:
Maar zou hij, misschien, heeeel misschien, echt kunnen denken dat het met wederzijdse instemming was omdat zij niks zei en deed en net liet gebeuren?
Er is geen dwang of geweld aan te pas gekomen. Mannen kunnen dan denken dat de vrouw het ook oké vond.


Als 32 jarige bij een 18jarige waarvan je coach bent of bent geweest? Dan ben je wel heel dom natuurlijk als je dat daadwerkelijk denkt. Met zo'n leeftijdsverschil en de verschillende posities weet toch iedereen dat je daar voorzichtig mee moet zijn, kom nou.
Echt geen vezel in me die gelooft dat het hem ook maar iets uitmaakte of de vrouw wel of niet wilde.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 20-01-22 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:56

Suzanne F. schreef:
Maar zou hij, misschien, heeeel misschien, echt kunnen denken dat het met wederzijdse instemming was omdat zij niks zei en deed en net liet gebeuren?
Er is geen dwang of geweld aan te pas gekomen. Mannen kunnen dan denken dat de vrouw het ook oké vond.


Denk ik dat hij fout zat en machtsmisbruik heeft gemaakt van zijn positie?

Ja.

Denk ik dat hij dat zelf ook denkt?

Nee.

Is dat vreselijk naïef en extreem dom en zelf ingenomen?

Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:59

Cayenne schreef:
IMANDRA schreef:

Al die hartjes in de comments ook... >;)


Hij filtert de reacties, dus daar komen alleen de positieve reacties te staan en het negatieve laat hij achterwege.


Wel heel opvallend idd :') 7000 likes en 13 reacties met alleen maar hartjes :+ wat een clown :r

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:59

Nadeel. Genoeg meiden die ze zo kunnen krijgen. Dat ze misschien zo krom denken dat dit standaard is. Dat elke vrouw vereerd is met hem het bed te delen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:59

Wat zijn perceptie was doet er natuurlijk niet zo veel toe. Het zijn zijn gedragingen en de perceptie van het slachtoffer die kwalijk zijn.

Dee_Es

Berichten: 3666
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:04

Shiloh schreef:
Ik vond het verhaal van John op zich wel duidelijk, maar ook naïef. Ik vind het ook wel gek dat hij blijft hameren op het “zeg het”. Je kunt alle kanalen bieden, maar als je niet duidelijk bent in dat de cultuur er een is die dat bloed serieus neemt en absoluut niet tolereert, dan creeer je geen veilige cultuur. De kanalen hebben alleen is niet genoeg. Je moet ze ook adverteren.

Als ik kijk naar mijn eigen werkgever bijvoorbeeld, daar wordt er twee tot drie keer per jaar middels verplichte e learnings erop gehamerd dat je ethisch hoort te handelen. “Speak up”. Wat kan. Wat kan niet. Middels voorbeelden over situaties en hoe daarbij te handelen. Wanneer je waar melding zou moeten doen.

En dat werkt twee kanten op. Het geeft een heel duidelijk signaal naar eventuele daders dat het absoluut niet getolereerd wordt en het geeft een net zo duidelijk signaal en kanaal voor slachtoffers of getuigen om (anoniem) melding te maken zonder bang te zijn voor hun positie.

Dat het niet in hem op komt dat een hush hush cultuur op dit gebied zou kunnen plaats vinden in zijn bedrijf/productie zegt ook wel iets over hoe vanzelfsprekend not done hij het vind. Hij zei zelf ook al dat het niet eens in hem op zou komen om omgangsvoorschriften in een coach handboek te stoppen. Die vanzelf sprekendheid van “dat doe je niet”… dat is waar de crux van het probleem ligt. En ja. Dat maakt je wel naïef. Want dat doe je niet, maar het gebeurd wel.

Veiligheid creeeren begint bij het besef dat je niet alles weet en acceptatie dat onveilige mensen in je bedrijf kunnen rondlopen zonder dat je het ziet of verwacht. En dat je dat niet tolereert vervolgens ook actief uit draagt.

Zero tolerance hebben en zero tolerance uitdragen zijn twee totaal verschillende dingen. Zeker op dit soort gevoelige onderwerpen. En dat kwartje lijkt bij mr de Mol totaal nog niet gevallen te zijn.


Naïef weet ik niet maar dit verbaasde mij ook ontzettend. Ik had verwacht dat zeker de coaches maar ook de andere werknemers getraind zouden zijn in hoe om te gaan met de deelnemers. Er is namelijk altijd een scheve machtsverhouding. Ook bij meisjes die daar werken, stagiaires die er rondlopen etc.

Ik weet helaas ook hoe moeilijk het is om je mond open te trekken als zo iets gebeurt. En ik kom uit een heel open gezin waarbij alles bespreekbaar is. Ik kon ook prima aangeven wanneer iets grensoverschrijdend was bij anderen maar bij mezelf zag en kon ik dat niet en wanneer ik wel hulp zocht bij volwassenen werd er geen actie ondernomen dus je gaat ook echt denken dat het je eigen schuld is. Dus ik snap deze meiden zo goed ;(

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:05

Suzanne F. schreef:
Maar zou hij, misschien, heeeel misschien, echt kunnen denken dat het met wederzijdse instemming was omdat zij niks zei en deed en net liet gebeuren?
Er is geen dwang of geweld aan te pas gekomen. Mannen kunnen dan denken dat de vrouw het ook oké vond.


Ze deed niks en liet het gebeuren... Ik hoop toch echt dat jij en iedereen die daar klaar voor is geniet van seks. Een enigszins actieve rol neemt om een fijne ervaring te hebben en niet daar ligt om het te laten gebeuren ;(

Edit; nogmaals de zin; liet het gebeuren. Klinkt dat romantisch, liefdevol of überhaupt iets van geil? Nee...
Laatst bijgewerkt door Rytir op 20-01-22 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:05

Suzanne F. schreef:
Maar zou hij, misschien, heeeel misschien, echt kunnen denken dat het met wederzijdse instemming was omdat zij niks zei en deed en net liet gebeuren?
Er is geen dwang of geweld aan te pas gekomen. Mannen kunnen dan denken dat de vrouw het ook oké vond.


Ze had eerder al nee gezegd. Dat had hij gewoon moeten accepteren.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:07

Cayenne schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar zou hij, misschien, heeeel misschien, echt kunnen denken dat het met wederzijdse instemming was omdat zij niks zei en deed en net liet gebeuren?
Er is geen dwang of geweld aan te pas gekomen. Mannen kunnen dan denken dat de vrouw het ook oké vond.


Ze had eerder al nee gezegd. Dat had hij gewoon moeten accepteren.


Dit was niet degene die nee zei trouwens. Maar ben het met jullie eens hoor, maar het zou kunnen dat zijn perceptie echt heel anders is. Dat hij het echt niet zo ziet. Hij al vast wel weten dat hij iets fouts deed, zeker met kandidaten en zo jong en hij was gewoon aan het vreemdgaan. Maar het kan zijn dat hij het echt als wederzijds zag en dus absoluut niet als verkrachting.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:08

Shiloh schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar zou hij, misschien, heeeel misschien, echt kunnen denken dat het met wederzijdse instemming was omdat zij niks zei en deed en net liet gebeuren?
Er is geen dwang of geweld aan te pas gekomen. Mannen kunnen dan denken dat de vrouw het ook oké vond.


Denk ik dat hij fout zat en machtsmisbruik heeft gemaakt van zijn positie?

Ja.

Denk ik dat hij dat zelf ook denkt?

Nee.

Is dat vreselijk naïef en extreem dom en zelf ingenomen?

Ja.


Een tijdje geleden bekroop me het gevoel dat hij denkt dat de wereld om hem draait. Dat was volgens mij een filmpje toen Verstappen het wereldkampioenschap net binnen had gesleept en Ali houdt hem enorm lang bezig met één of andere rap en het hele filmpje is super awkward. Daar lijkt Ali he-le-maal niet door te hebben dat Max hier totaal niet op zit te wachten.

Uiteraard niet gelijk de link gelegd naar een predator, maar het is wel typisch dat hij geen rekening lijkt te houden met andere mensen die met lichaamstaal heel duidelijk aangeven dat het niet zo hoeft.

Zal hij zichzelf echt zo'n ster vinden dat hij blind is voor zijn omgeving?