Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33841
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:13

Moderne telefoonseks = dickpicks haha. Maar dan klopt het nog niet wat jij stelt.

Popstra
Berichten: 13810
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:56

Telefoonsex is niet enkel dickpix.

Weet niet of je je al die hotlijnen nog kon herinneren van vroeger waar meisjes geil zaten te praten en te hijgen? Die verdienden goudgeld met telefoonsex! Dat doen mensen nu nog maar dan onbetaald met elkaar



Maar goed, ik ben pas 50 jaar oud dus zal het allemaal wel niet weten...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33841
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:58

Oh ja helemaal vergeten dat je alleen kennis kan hebben over zaken als je ouder bent dan de ander. Sterk argument. +:)+

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:50

Does lief tegen elkaar...meningen mogen verschillen zonder dat we persoonlijk hoeven te worden. ;-)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33841
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:34

Ja ik ga niet in discussie met mensen die op zo'n toon de wedstrijd in gaan.

Popstra
Berichten: 13810
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:54

En Ik heb geen zin in discussie met mensen die maar gelijk je de mond willen snoeren door te zeggen dat je niet de waarheid spreekt terwijl ik toch echt wel weet waar over ik het over heb. :evaw:

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:58

Ik ga er gewoon vanuit dat jullie beide spreken vanuit jullie eigen waarheid en ervaringen, geen goed en geen fout dus. ;-)

Valt me trouwens wel op, veel reacties op social media dat veel mensen al helemaal klaar met dit onderwerp lijken te zijn. Ik vraag me af of dit komt omdat de media zich er vol op stort? of dat er gewoon echt een beerput losgetrokken is waar men liever niks over wil horen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41727
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:09

Elisa2 schreef:
Ik ga er gewoon vanuit dat jullie beide spreken vanuit jullie eigen waarheid en ervaringen, geen goed en geen fout dus. ;-)

Valt me trouwens wel op, veel reacties op social media dat veel mensen al helemaal klaar met dit onderwerp lijken te zijn. Ik vraag me af of dit komt omdat de media zich er vol op stort? of dat er gewoon echt een beerput losgetrokken is waar men liever niks over wil horen?

Misschien een combinatie? Ik merk dat vooral mannen er klaar mee zijn. En vrouwen er niet over uitgepraat raken (enkele uitzondringen die het andersom hebben, daargelaten).

Het is toch wel een beerput die open gaat, met toch best wat grote namen die zich niet correct gedragen hebben.

thequeensmum
Berichten: 3562
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:12

Ik denk dat het een gevalletje is van ‘too much’
Je wordt er mee overvoerd , het zijn ook vaak dezelfde verhalen. Eerst lees je het, dan zie je het bij Op1, dan bij Beau en als je dan inschakelt op VI dan gaat het er ook weer over. Iedereen moet zijn zegje doen, iedereen heeft een mening.
Dit is hoe ik het ervaar hoor. In mijn geval niet dat ik het liever niet hoor, maar meer de overload van steeds hetzelfde verhaal maar horen. En dan niet het verhaal van bijv Inge, maar ook van Chantal, Marjan, Isa etc etc

VuurVleugelsJarig
Berichten: 1767
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:12

Elisa2 schreef:
Ik ga er gewoon vanuit dat jullie beide spreken vanuit jullie eigen waarheid en ervaringen, geen goed en geen fout dus. ;-)

Valt me trouwens wel op, veel reacties op social media dat veel mensen al helemaal klaar met dit onderwerp lijken te zijn. Ik vraag me af of dit komt omdat de media zich er vol op stort? of dat er gewoon echt een beerput losgetrokken is waar men liever niks over wil horen?


Het speelt beiden mee, maar het is wel voornamelijk het laatste. Eigenlijk vanuit twee kanten: wanneer mannen (en sommige vrouwen) klaar met het onderwerp zijn is dat vaak omdat ze geconfronteerd worden met de gevolgen van gedrag wat het grootste gedeelte van mannen ofwel zelf uitvoert, ofwel toestaat dat een ander het uitvoert (zoals eerder in dit topic werd gezegd, veel mannen lachen foute grappen liever een beetje ongemakkelijk weg ipv dat ze de persoon er actief op aanspreken). Wanneer vrouwen er klaar mee zijn is dat vaak omdat ze zich onveilig voelen bij het idee dat het niet aan de vrouwen ligt. Het is een soort zelfbescherming: "die vrouwen vroegen erom met hun gedrag en kleding, dus kan het mij niet gebeuren want ik vraag er niet om". Wanneer in de media steeds meer duidelijkheid komt over dat het óók gebeurt als je er niet om vraagt, maakt dit deze overtuiging dat je maar veilig bent zolang je het niet uitdaagt wankel en onbetrouwbaar. Veel vrouwen kunnen die gedachte niet handelen, want het maakt je ineens heel kwetsbaar.

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:20

Dat is een interessante gedachte inderdaad, die lees ik ook vaak van: "ik geef ze gelijk een klap" als ze iets proberen. Terwijl de meeste vrouwen juist in "freeze" gaan als zoiets gebeurd.

Dat sommige mannen het niet leuk vinden kan ik heel goed begrijpen, maar ik erger me wel aan de reacties dat alle mannen nu slachtoffer zijn en bij voorbaat al veroordeeld en dat ze niets meer kunnen doen en zeggen. Dat slaat echt helemaal nergens op vind ik.

Misschien is het ook een too much van dezelfde soort verhalen inderdaad, beter zouden ze ook kunnen inzoomen op bijv. leed en schade die het slachtoffers oplevert in de rest van hun leven in het geval van de ernstige gevallen. Zodat mensen zich wat meer kunnen gaan inleven oid. (als ze dat al kunnen)

VuurVleugelsJarig
Berichten: 1767
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:25

Elisa2 schreef:
Dat is een interessante gedachte inderdaad, die lees ik ook vaak van: "ik geef ze gelijk een klap" als ze iets proberen. Terwijl de meeste vrouwen juist in "freeze" gaan als zoiets gebeurd.

Dat sommige mannen het niet leuk vinden kan ik heel goed begrijpen, maar ik erger me wel aan de reacties dat alle mannen nu slachtoffer zijn en bij voorbaat al veroordeeld en dat ze niets meer kunnen doen en zeggen. Dat slaat echt helemaal nergens op vind ik.

Misschien is het ook een too much van dezelfde soort verhalen inderdaad, beter zouden ze ook kunnen inzoomen op bijv. leed en schade die het slachtoffers oplevert in de rest van hun leven in het geval van de ernstige gevallen.


Hier toevallig net even met mijn vriend over gehad en hij had ook wel een goed punt: het kan inderdaad ook erg goed meespelen dat het zo lang onderwerp van gesprek is terwijl er weinig nieuwe informatie is behalve beschuldigingen richting Overmars. Hij trok het parallel met vegans: die zijn mensen ook behoorlijk zat inmiddels, niet zozeer vanwege hun doel in de maatschappij, maar meer omdat vegans steeds zó het onderwerp door proberen te drukken en aan te snijden, elke dag weer. Mijn vriend (die 100% ally is, in de kwestie van de Voice ) opperde dat het misschien juist het beste is om het nu aan de experts over te laten. De outrage is geweest, die was heftig, en nu moet het aan de experts zijn om er actie op te ondernemen met wetswijzigingen, institutionele regelgeving etc etc. Gelijktijdig dan niet het onderwerp doodzwijgen, maar hij heeft denk ik wel een punt dat we niet ons momentum moeten verliezen door op de vegan tour te gaan en het continu aan te blijven snijden aan de bar, in de supermarkt, op verjaardagen etc etc.

Dus ik zie nu wel meer in je eerste optie dan in mijn vorige bericht, denk ik.

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:29

Ja ik denk ook wel dat dit een groot punt is, mensen worden er moe van en ook steeds zondebokken en schuldigen aanwijzen helpt niet mee. Mensen gaan daar juist van in de weerstand, beter zou gewoon zijn om wat meer informatieve stukken te plaatsen denk ik met inderdaad ook experts aan het woord. En ik hoop van harte dat er nu wat gaat gebeuren qua wetswijzigingen, regelgeving etc maar ik heb er een hard hoofd in.

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:58

Efkes een andere opmerking, over Ajax.
Gisteren in het journaal : de afdeling PR van Ajax was teleurgesteld over de vrouwen, dat ze één en ander naar buiten hebben gebracht (houd je vast)
zonder toestemming.

Klaas en ik keken elkaar aan: 'zijn ze nou helemaal gek geworden...?'

Sintara

Berichten: 7436
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:05

Het is wel teleurstellend dat de cultuur bij ajax blijkbaar zo toxisch is, dat vrouwen die schofterig zijn behandeld het nog liever bij de pers melden dan bij iemand intern

Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:14

Janneke2 schreef:
Efkes een andere opmerking, over Ajax.
Gisteren in het journaal : de afdeling PR van Ajax was teleurgesteld over de vrouwen, dat ze één en ander naar buiten hebben gebracht (houd je vast)
zonder toestemming.

Klaas en ik keken elkaar aan: 'zijn ze nou helemaal gek geworden...?'


Ja absurd. Echt de omgekeerde wereld. Alleen aan het imago van de club denken.

En in de persverklaring: ' Marc is waarschijnlijk de beste directeur die Ajax gehad heeft'. Euhhhh say what? Een directeur die zo met de mensen in het bedrijf omgaat?

F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:27

Ik vind wel dat Marc naast bekritiseerd en terecht gedegradeerd te worden ook nog wel gewaardeerd mag worden op zijn directeurschap als hij dat erg goed deed.

Dwt PR bericht is wel bizar én super dom, ze hebben toch ook wel gezien hoe (lang) John de Mol bekritiseerd werd op zijn houding?

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:35

Elisa2 schreef:
Ik ga er gewoon vanuit dat jullie beide spreken vanuit jullie eigen waarheid en ervaringen, geen goed en geen fout dus. ;-)

Valt me trouwens wel op, veel reacties op social media dat veel mensen al helemaal klaar met dit onderwerp lijken te zijn. Ik vraag me af of dit komt omdat de media zich er vol op stort? of dat er gewoon echt een beerput losgetrokken is waar men liever niks over wil horen?


Ik denk ook idd beide. De beerput gaat open (voice> ajax> telegraaf) dus veel van hetzelfde nieuws waardoor het geen nieuws meer is zeg maar. We zijn echter inmiddels geprogrammeerd op fast news.

En toch ben ik er nog steeds blij mee dat dit nu eindelijk gebeurd. Want de mol zei wel dat hij had gewild dat de slachtoffers hun mond hadden geopend maar de hetze die is ontstaan heeft gemaakt dat mensen dat nu daadwerkelijk durven te doen.

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:06

Ja ik hoop het, kan me ook voorstellen dat mensen schrikken van de negatieve reacties en het nog steeds baggataliseren wat veel mensen doen. In ieder geval is het goed dat het weer een stuk bespreekbaarder is geworden maar volgens mij is er nog wel een weg te gaan.

De wereld op z'n kop Janneke, die zag ik ook al voorbij komen..waarom ze naar de pers waren gegaan ipv naar de politie en dat het wel weer om aandacht zou gaan.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:52

F_Orumster schreef:
Ik vind wel dat Marc naast bekritiseerd en terecht gedegradeerd te worden ook nog wel gewaardeerd mag worden op zijn directeurschap als hij dat erg goed deed.

Dwt PR bericht is wel bizar én super dom, ze hebben toch ook wel gezien hoe (lang) John de Mol bekritiseerd werd op zijn houding?


Nou dat vind ik wel te betwijfelen eigenlijk. In ieder geval geen waardering voor alle facetten in zijn leiderschap. Dan was de werkomgeving veilig geweest en was dit niet in deze mate voorgekomen.

Moet zeggen dat ik het wel bijzonder vind dat nu de mannen ‘bang’ zijn of ze nog wel iets kunnen zeggen/doen. Dat is precies de angst waar veel vrouwen al jaren in zitten.

Dat verhaal van die vegans herken ik me helemaal niet in. Dat vind ik een gekke vergelijking. Ik ken er meerdere, maar het laatste wat ze doen is anderen overtuigen ook zo te gaan leven. Ik denk dat het vooral een confrontatie is dat het zo lang heeft kunnen gebeuren en dat zoveel vrouwen hiermee te maken hebben (gehad). Ook hun eigen vriendinnen, vrouwen, zussen en moeders.

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:47

Sakura789 schreef:
F_Orumster schreef:
Ik vind wel dat Marc naast bekritiseerd en terecht gedegradeerd te worden ook nog wel gewaardeerd mag worden op zijn directeurschap als hij dat erg goed deed.

Dwt PR bericht is wel bizar én super dom, ze hebben toch ook wel gezien hoe (lang) John de Mol bekritiseerd werd op zijn houding?


Nou dat vind ik wel te betwijfelen eigenlijk. In ieder geval geen waardering voor alle facetten in zijn leiderschap. Dan was de werkomgeving veilig geweest en was dit niet in deze mate voorgekomen.

Moet zeggen dat ik het wel bijzonder vind dat nu de mannen ‘bang’ zijn of ze nog wel iets kunnen zeggen/doen. Dat is precies de angst waar veel vrouwen al jaren in zitten.

Dat verhaal van die vegans herken ik me helemaal niet in. Dat vind ik een gekke vergelijking. Ik ken er meerdere, maar het laatste wat ze doen is anderen overtuigen ook zo te gaan leven. Ik denk dat het vooral een confrontatie is dat het zo lang heeft kunnen gebeuren en dat zoveel vrouwen hiermee te maken hebben (gehad). Ook hun eigen vriendinnen, vrouwen, zussen en moeders.


Precies dit alles _/-\o_

F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:55

Ik denk wel te begrijpen wat Sakura bedoelt over vegans. En dat terwijl ik zelf veel vegan kook/vegetarisch eet. Er komt soms teveel gepush dat het zoveel gezonder is (wat vaak ongefundeerd is) en daarmee iemand idioot is om nog steeds dierlijke producten te eten. Ik moet zeggen dat ik dat alleen online zie, in het echte leven merk ik zoiets niet.

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:56

F_Orumster schreef:
Ik denk wel te begrijpen wat Sakura bedoelt over vegans. En dat terwijl ik zelf veel vegan kook/vegetarisch eet. Er komt soms teveel gepush dat het zoveel gezonder is (wat vaak ongefundeerd is) en daarmee iemand idioot is om nog steeds dierlijke producten te eten. Ik moet zeggen dat ik dat alleen online zie, in het echte leven merk ik zoiets niet.


Maar wat is de link tussen vegan en seksuele intimidatie en geweld? :\

F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:57

Die zie ik niet, sorry, ik reageerde even op de vegan opmerking.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:57

Elisa2 schreef:
Ik ga er gewoon vanuit dat jullie beide spreken vanuit jullie eigen waarheid en ervaringen, geen goed en geen fout dus. ;-)

Valt me trouwens wel op, veel reacties op social media dat veel mensen al helemaal klaar met dit onderwerp lijken te zijn. Ik vraag me af of dit komt omdat de media zich er vol op stort? of dat er gewoon echt een beerput losgetrokken is waar men liever niks over wil horen?

Nou… om vanuit het oogpunt van een vrouw mij te reageren: de berichtgeving over dit onderwerp roept nogal wat bij me op: ik raak er niet over uitgepraat en ik vind het een té belangrijk onderwerp, dus het móét bespreekbaar gemaakt worden maar ook ik wil ‘rust’ in mijn koppie tussendoor. En dan wil ik niet steeds zodra ik online kom, dit onderwerp tegen komen.

Ik krijg het niet echt goed verwoord, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.